/fotboll/osk/forum/6462.aspx/fotboll/osk/forum/6462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2008-11-11 18:04
Ämne: Saywee//

"De....
Mittfältare nr2 vem e de? det e inte den så kalalde bomben eller?
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-11 17:57
Passa förresten på och rösta på årets spelare! Se länktips.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-11 17:52
Saywee//

"Det vill säga parterna är överens om en försäljning då Kristoffer har 1 år ytterliggare kvar på kontraktet"

Vad tror du, detta borde öppna upp för mittfältare nr.2, eftersom Näfver skulle vara en delbetalning för den spelaren, eller hur tolkar du det?
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-11 17:46
Ämne: Klart att Näfver läm....
Oj. Som Joerny säger så var det mycket tidigare än vad jag trott också.

Jag tycker varken ÖSK gör rätt eller fel här. Om Näfver lyckas komma upp till den nivån han höll 2007 så är han ganska vass ändå. Han har fortfarande potenital och han har ju faktist spelat i landslaget. Förstår dock varför man inte vill ha kvar honom, då hans uttalanden var rätt klantiga och så har han ju inte briljerat på sista tiden direkt. Synd att han inte lyckades i Djurgården, då hade han nog varit värd betydligt mer än idag iaf.

Men han gör nog rätt som satsar på en omstart.

Lycka till Näfver!
Örebro Mittåt
2008-11-11 17:46
Ja, detta var nog det bästa för båda parter. Näfver hade av någon anledning förlorat tränarnas förtroende. Man byter normalt inte ut en spelare i den 40:e matchminuten om det inte är så att de brutit benet eller så. Sådana saker tar man i halvtid. Nu var ju dessutom inte Näfver sämre än de flesta andra i denna bedrövliga match. Så det hade nog skurit sig på något annat plan.

Mitt bästa minne av Näfver var väl målet han gjorde på Stora Valla. (Han gjorde väl bara två). Det vände matchen och ÖSK började efter hans mål att tro på sina chanser. Vilket så småningom resulterade i Sebbes innickade övertidsmål. I en match som förmodligen kommer att leva länge i vårt kollektiva fotbollsminne.

Tack för de här åren Kristoffer och lycka till i fortsättningen.
Örebro GRÅBOLLEN
2008-11-11 17:37
KANON NÄFVER!!!PUSSELBITARNA RAMLAR PÅ PLATS.....
Örebro Joerny
2008-11-11 17:34
Hlynur, GT// Ojdå, det blev klart långt tidigare än jag anat. Men det är bra, det ökar Frempongs chanser.
Örebro GT
2008-11-11 17:23
ÖSK-spelaren Kristoffer Näfver lämnar klubben trots att han har ett år kvar på kontraktet.

I ett pressmeddelande skriver klubben:
ÖSK och Kristoffer Näfver har efter diskussion enats om att inte fullfölja avtalet som finns mellan parterna.
Det vill säga parterna är överens om en försäljning då Kristoffer har 1 år ytterliggare kvar på kontraktet.

Kristoffer Näfver anser att en framtid i ÖSK inte är aktuell och att han strävar att finna en ny klubb var han kan utvecklas vidare.
-Vi skiljs som vänner och överens om att detta är bäst för båda parter, säger sportchef Lennart Sjögren.
Örebro Hlynur
2008-11-11 17:22
Klart att Näfver lämnar, se länk.
Örebro Midsomer
2008-11-11 16:44
Brus-Nilsson//

Det är nog ingen som får hybris av att komma sjua. Men om ÖSK vill utvecklas ytterligare menar jag att man måste få in en passningsskickligare spelare på mitten jämte Nordin. Därmed INTE sagt att Nobbe inte gjort någon nytta i år.

foppa (ÖSK)//

Håller helt med, Kihlen verkar dessutom vara riktigt uppskattad i truppen. Såväl från unga spelare som de mer rutinerade gardet. En bra talesman för hela truppen och en fantastiskt duktig spelare. Givet kaptensämne. :)
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-11 16:42
Ämne: Vem som bör vara Lag....
Tycker Kihlen är ett ganska så självklart val. Han är ju en ledare kan man säga, dessutom var han kapten i norska Molde.
Örebro Brus-Nilsson
2008-11-11 16:30
Tycker nog att Nordback förtjänar större erkännande. Få inte hybris av den här 7:e platsen! Nobbe gör oändligt mycket nytta som sweeper och spelförstörare för motståndarlaget framför backlinjen. Så dålig kan han väl ändå inte vara, ett antal A-landskamper för Finland har han, trots allt. 13 säsonger, stor lojalitet och framför allt...har han nånsin varit skadad?? Sånt får man nr 100 på ryggen för! Ironman....
Örebro Thompa-
2008-11-11 15:59
Nordback har väl egentligen vart uppe på tapeten länge nu, folk har bara inte sagt hans namn utan istället smygit in med "ny tvåväggsmittfältare".

Tycker vi gör gör helt rätt om vi försöker hitta någon som kan spela åt båda hållen, gärna väldigt passningsbaserad samt bra speluppfattning.
Vårt största problem enligt mig är när motståndarna lyckas ligga rätt i sin press, så har vi väldigt svårt med speluppbyggnaden på mitten. Oftast blir det ytterback till felvänd ytteranfallare.

Mete skulle förövrigt kunna vara en intressant värvning, för första gången på väldigt länge har vi nästan ett komplett lag, därför bör vi satsa på att värva in talanger som komplement.
Örebro jappel
2008-11-11 15:54
Nordback är mycket viktig för Örebro.
Jag tycker att han är värd att vara kvar i ÖSK under 2009 (a.k.a Guldåret :-)
Örebro Gooner86
2008-11-11 14:48
Midsomer // Jo Per är ju verkligen en investering för framtiden, Sixten och Alec kan göra honom mycket bättre än Nordback, det tror jag också, men vill ha kvar Nordback ändå :)
Örebro Erki
2008-11-11 14:45
Ämne: Jag frågar igen... =....Olsén 19//
Japp :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-11 14:36
Wivallius//

Du kan vara lugn, tränarna vill ha kvar Nobbe och det tycker jag de gör rätt i. Sedan är det en annan sak vad Nobbe själv vill.

Var det någon spelare man saknade när vi var utspelade av Sundsvall borta så var det just Nordback. Det finns självklart en anledning till varför han alltid är given i startelvan hos Sixten/Axén.
Örebro Midsomer
2008-11-11 14:18
Gooner86//

Jag är med på hur du menar, men köper inte det resonemanget. För mej är Nordback en alltför dålig spelare för att vi skall kunna ta nästa steg. Tycker vi har sett det i många matcher i år när motståndarna fått bort Nordin ur matchen så har vi inte haft mycket kreativt att komma med. Skulle vi få loss Per (vilket allt tyder på ser jag hellre att man satsar på honom än Nobbe. Tycker deras spelstil är snarlik och Per har dessutom större potential. Vi måste inse att Nobbe passerat zenit på karriären.

Av de med utgående kontrakt är det allra viktigast att se till att förlänga med Wikström. Han har varit formidabel under hösten och den luckan skulle bli svår att fylla.

Nobbe får gärna flytta till Norge och tjäna lite oljepengar. Det är han värd efter tretton år i ÖSK.
Örebro Gooner86
2008-11-11 13:54
Midsomer // Rydström är inte så mycket bättre än Nordback och han hyllas främst för sin lagmoral vilket är jätteviktigt, jag tror Nordback ger utrymme för både Kilen och Nordin. Han arbetar i det tysta och då behöver inte t ex hans passningsspel vara på topp hela tiden, vi är fortfarande ÖSK, inte Elfsborg eller Malmö, vi behöver inte toppa alla positioner.

Det är bättre att Nordback får spela kvar och sen hitta en eventuell ersättare i framtiden, just nu finns det andra positioner som behöver förstärkas.
Örebro Joerny
2008-11-11 13:25
Då verkar Torstensson i stort sätt vara klar för AIK. Ytterliggare ett rykte att avskriva för ÖSK.
Örebro singelolycka
2008-11-11 13:16
Efter EM-uppehållet har vi spelat jämt med lag som IFK Göteborg. Hade vi haft Alvbåge och Olsen från start hade detta blivit ett ännu intressantare år... Och Trelleborg är nästan en större överraskning än ÖSK. Endast två förluster på 19 omgångar!

Elfsborg 19 13 2 4 35-15 41p
Kalmar 19 12 3 4 47-24 39p
Helsingborg 19 11 3 5 33-26 36p
Göteborg 19 10 5 4 33-16 35p
Örebro 19 9 6 4 32-26 33p
Trelleborg 19 7 10 2 24-17 31p
Malmö 19 8 3 8 34-33 27p
Halmstad 19 7 5 7 24-25 26p
AIK 19 6 6 7 26-24 24p
GAIS 19 6 5 8 20-27 23p
Hammarby 19 6 5 8 31-41 23p
Gefle 19 5 5 9 25-29 20p
Djurgården 19 5 4 10 18-27 19p
-------------------------------------------
Ljungskile 19 3 5 11 14-33 14p
-------------------------------------------
Sundsvall 19 3 5 11 15-35 14p
Norrköping 19 3 4 12 22-40 13p

Angående R. Walker så är det bara att tacka och ta emot om han vill lämna. Han tar bara upp tid och plats på bänken för någon som verkligen kan bli något.
Örebro Sersant
2008-11-11 13:15
Ämne: Gooner86//

Jag ty....
Stommen på planen består av dem spelarna du nämner så långt håller jag med till 100%. Men utanför planen så behövs trotjänarna Antonen, Nordback och Westman. Dem 3 är grundstommen som jag ser det i lagbygget och även fast dem kanske inte alltid briljerar på planen så är dem viktiga i omklädningsrummet bland ungdomarna osv. Ser även Anders Karlsson och Tomas Andersson som nyklar i att hålla ÖSKs själ vid liv. Därför vill jag att Nordback ska stanna.

Sista stycket i länken är interessant om AIKs problem och samma problem finns i de flesta storstadslagen.
Örebro ÖSK öster
2008-11-11 13:03
Jag såg Taaler på en lokal hamburgerrestaurang precis. Man skulle så gärna vilja sätta sig ner med han för att höra hans tankar och intressanta spelare..
Örebro Midsomer
2008-11-11 12:33
Gooner86//

Jag tycker Nordback är för begränsad som spelare. Han har sina förtjänster (bra inställning, löper mycket, vinner närkamper) men är det tillräckligt för att ta en plats på ÖSK:s centrala mittfält anno 2009?

En stomme kan gott och väl bestå i Wikström, Alvbåge, Kihlberg, Anttonen och Olsen. Fem rutinerade spelare som vet vad som gäller. Inte måste man ha varit i klubben i tiotalet år för att kunna utgöra en del av en stomme i ett lag, eller?
Örebro Midsomer
2008-11-11 12:30
MangeSvartandVit//

Har du månne något att göra med att 1-åring redan fostras i att bli ÖSK:are? Klokt val hur som helst innan han/hon blir Brageit. :)
Örebro viva_osk
2008-11-11 12:28
Walker gör rätt i att byta klubb, av vad jag har sett på träningar o u21matcher iår så har han en stor potential, som jag tror kommer bevisas i nästa klubb han går till... Dock så är ösk inte rätt klubb för han...

Men om han nu flyttar så önskar jag honom lycka till!

Örebro Gooner86
2008-11-11 12:27
Jag hoppas att Nobbe stannar, det är viktigt att ha en "stomme" i laget, man ska inte förnya helt, titta på dom lag som tar bort sina trotjänare, visst chansen finns att det går spikrakt uppåt men oftast går det åt skogen.

Nej det måste finnas lite av det "gamla ÖSK" i det "nya" för att det ska fungera.

Forza Nordback, 14 år i trogen tjänst!

(det är väl 14 år?)
Örebro RostA^Mange
2008-11-11 11:34
Uhlan /

Jag håller med om att Walker gör rätt i att byta klubb,Nordback kan få stanna 1 år till, men som matrialare
Örebro Uhlan
2008-11-11 11:31
Bedoya hoppas jag också på. Den spelaren skulle passa utmärkt istället för Nordback.

Om Nordback försvinner kommer jag önska honom all lycka.
Tycker han har gjort sitt i ÖSK och Allsvenskan.

Robert Walker gör rätt att lämna oss. Han är inte samma talang som sin yngre bror Kevin. Han verkar tro att han är lika bra som både Kevin Walker och Nordin.

Nä nu får ledningen snart visa upp några nyförvärv.

Örebro MangeSvartAndVit
2008-11-11 11:30
Har hört att ösk fått en ny liten fanclub I Älvdahlen..2 killar i 34 respektive 1 år åldern..

Tippar på att den supporterskaran där uppe komma växa med en rasande fart. Hört att ordförande i klubb svartvitt i dahlen har många ideèr för att göra ösk till hela dalarnas lag:)
Annons: