/fotboll/osk/forum/6454.aspx/fotboll/osk/forum/6454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johannes A.
2008-11-13 14:30
Den gamla räven Paul Oyuga//
Den som väntar på något gott...
Troligtvis kommer det i slutet på veckan om allt går som det ska.
Öreskå
2008-11-13 13:21
Ämne: Och varför inte Mart....
Annars vore nog inte Martin Ericsson helt fel. Men jag tror att om han skulle komma hit vore det en rejäl bomb!
Örebro Bempa no:10
2008-11-13 13:12
Och varför inte Martin Ericsson i Danmark
kall i Danmark men blir otroligt hett i Örebro.
2008-11-13 13:07
Och sedan köper vi Daniel Nannskog = SM guld 2009
Örebro Kramelet
2008-11-13 13:07
Får man snusa när man är på kammar-orkester konsert? =)
2008-11-13 13:04
Jag tror o hoppas att det är Barsom = Bomben
värva honom o vi är topp 3 i sverige
Örebro Gooner86
2008-11-13 10:59
Jag undrar om den där Tommy Wirtanen är något att ha? Är det någon som har sett han spela och passar han in i vår spelidè?

Degeforsaren verkar väldigt intressant och jag hoppas att ÖSK gör en grundlig "inspektion" av hans spel, talanger som är duktiga kan man alltid göra ännu duktigare, forma dom efter äns spelidè, annat är det med "gamla gubbar" hehe.

Forza Svartvitt!
Den gamla räven Paul Oyuga
2008-11-13 10:27
När kommer Alvbåges inslag han hade gjort? Har ju gått och väntat med spänning i flere dar!
Örebro Midsomer
2008-11-13 08:33
Från Ålands-tidning:

Tommy Wirtanen. Väntar
1. – Jag kan väl inte ge ett svar på det nu eftersom jag åker till Örebro nästa söndag och är där två veckor. Efter det kan säga säkert.
2. – Just nu är det Örebro och IFK. Men det beror på om de (Örebro) är intresserade av att skriva kontrakt. IFK vill nog skriva. Jag hoppas ju gärna att det går bra med Örebro men jag har heller inte avskrivit IFK.
3. – Som sagt, jag hoppas det går bra där och ser det som en steg i utvecklingen om jag får chansen i Allsvenskan. Inte tror jag att det är någon större fotbollsmässig skillnad men allt runt om i Sverige är större och mer professionellt.

(Nästa söndag bör vara nu på söndag, tror att denna artikel kanske har några dagar på nacken och IFK är IFK Mariehamn, inget annat) :)
Örebro Kex Gunnar
2008-11-13 08:09
En avskriven "BOMB" om man ska tro denna artikel.
Örebro Västbanken
2008-11-13 08:06
Ämne: Mittåt : Har du sett....
Jag såg Bertilsson spela i DIF:s senaste match, avslutningen borta mot BP. Bertilsson hade kvicka fötter och fin bollbehandling, han har potential. Som jag minns det hade han ett bra löpsteg på korta sträckor också. Han borde ha goda förutsättningar att komma in i ett högre speltempo. Men han stämplade också en motståndare så brutalt att en domare som brytt sig om regelboken hade visat ut honom (han fick en varning). Sammanfattningsvis en klassisk DIF-are, som kan hitta på lite vad som helst (huvaligen...).
Elfsborg mangecareca
2008-11-13 07:18
Har rankat seriens bästa vänsteryttrar och ett av era succéförvärv finns med på listan. Er sportchef måste för övrigt redan ha gudastatus i staden, vilka förvärv han har hittat till den här säsongen!
Örebro MACS
2008-11-13 01:02
Någon har pratat om albanen Jahmir Hyka ikväll, hmmm ... duktig spelare som rundade våra svenska spelare i VM-kvalet sist.

Fast jag tror han är proffs i Tyskland just nu, måste ju rimligen vara för dyr för ÖSK.

Äsch, håll igång diskussionen inatt så sover jag på saken så länge ...
Örebro MACS
2008-11-13 00:44
Ämne: OnicO// INte den ble....
Ditt förslag med "Anders Linderoth" känns inte så hett längre men hans son Tobias kunde vara en trevligare bomb ...;-)
Örebro Kramelet
2008-11-13 00:43
Hur länge har staaf kontrakt?

I somras så köpte vi en div2 spelare som gick in direkt i startelvan match mot AIK, så om den där bertilsson bara passar in i sixtens planer så borde de inte vara så stora problem att ge honom någon chans nästa säsong, om han håller måttet under provträningarna dvs.

Som jag har förstått det ska vinterns förstärkningar kunna konkurrera om en plats direkt på mittfältet i startelvan, men då beror de väll lite på ifall de är en konstruktiv offensiv mittfältare vi köper eller en speldödande defensiv slitvarg?
AIK Saywee
2008-11-13 00:32
ÖSK-Karl//
Ja, rackarns vad bra någon gissade angående "B2"
AIK Saywee
2008-11-13 00:31
Godmorgon alla svartvita, idag är det torsdag och en dag närmare den allsvenska premiären :-)
Örebro Wuzac
2008-11-13 00:12
ÖSK-Karl: Om man skall använda sig av uteslutningsmetoden i ditt resonemang där du säger att "bara en är aktuell om Nordback stannar" så måste det betyda att om affären går i lås med spelaren samtidigt som Nordback stannar så kommer Bedoya läggas på hyllan?
Örebro Wuzac
2008-11-13 00:08
Hmmmm.... Varifrån har jag fått ifrån att hans efternamn börjar på "S"? Säker på att jag läst detta i forumet.
Örebro Wuzac
2008-11-13 00:07
Mittåt: Om han visar takter kan man ju kontraktera honom men låta honom spela kvar i Degen ett tag till och följa honom där. Sedan plocka honom som en mogen frukt under ett transferfönster.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 00:07
OnicO//

Någonstans i mitten, fast skalan var väl snäv.
Örebro Mittåt
2008-11-13 00:05
Wuzac// Ja, med Carlstad United mot ÖSK Ungdom. Men det var hösten 2006 och säger nog inte så mycket om var han står nu.

En 20-åring från regionen som etablerat sig i ett (fd) Superettanlag bör givetvis kollas upp lite noggrannare. Bertilsson är jämngammal med Moses och Per och har spelat ihop med dem i åldersklassens landslag.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 00:05
Wuzac//

He,he, nej någon bokstav har jag inte vågat skriva.

Linderoth skulle vara en bomb som skulle höras över hela Närke-slätten.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-13 00:02
Wuzac//

Det stämmer, men det fick jag reda på av en kille i den klubb spelaren är i nu, han kan ha försökt att skrämma mig. Spelarinvest visste inget om det.

Egentligen så är det två spelare på mitten som det snackas med, bara en är aktuell om Nordback stannar. Saywee och jag var överens om att båda är mycket bra fotbollsspelare, men med en liten fördel för spelare nr.2.
Örebro OnicO
2008-11-12 23:58
ÖSK-Karl//
ok tack för info.
om jag föstår rätt, vilket jag tror jag har, så är det riktig bra spelare, hoppas verkligen det löser sig.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:58
OnicO// INte den blekaste vem det kan vara. Jag var lite inne på Anders Linderoth. Men det vore ju en riktigt knall. Han är till salu vad jag förstår. Men sedan Ö-K tonat ned att det inte är en stor bomb på det sättet så har jag avskrivet honom. Jag har för mig, men mitt minne kanske sviker mig, att Ö-K sa att hans efternamn börjar på "S". Men jag låter det vara garderat.
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:55
Mittåt : Har du sett Bertilsson spela? Skulle han kunna, efter en vintersäsong med ÖSK, klara av inhopp nästa säsong?
Örebro OnicO
2008-11-12 23:55
Wuzac//
vem kan det vara den lycklige då? dvs den som gissat rätt..
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-12 23:54
OnicO//

Som han spelade när han var här så säger jag bomb. Men jag vet inte hur han haft det i Norge, han fick ju en otäck smäll bl.a, med tanke på hans ålder och att jag inte följt honom så värst, då får det bli en mycket bra fotbollsspelare!
Örebro Wuzac
2008-11-12 23:54
Fast vad jag förstår (kanske var det du som skrev det Ö-K) har fler klubbar lagts sig i budgivningen runt spelaren? Danska och Norska?
Annons: