/fotboll/osk/forum/645.aspx/fotboll/osk/forum/645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2016-05-04 15:47
@Hagge till landslaget:

Menade främst att om Hines-Ike är aktuell som mittfältare mot Hammarby så borde han spela mittfältare idag och inte mittback. Det lutar väl främst åt att det är Nordmark som spelar mot Hammarby.
Örebro Hagge till landslaget
2016-05-04 15:22
BoP: Inte Nordmark o Hagge heller då? Känns konstigt om det skulle bli någon annan.
Örebro Bastard on Parade
2016-05-04 14:44
U21 spelar mot AIK på Vallen kl 18. Startelvan ser ut enligt nedan:

Oscar Jansson
Patrik Haginge, Brendan Hines-Ike, Axel Påhlsson, Logi Valgardsson
Viktor Walldén, Mikael Loön, Daniel Nordmark, Almin Masic
Jonathan Lundberg, Crespo Kamara

Hines-Ike lär inte vara aktuell som RÅP:s ersättare mot Hammarby om han spelar mittback idag.
Örebro flesklepp
2016-05-04 12:36
@Nissesson:

Och hur skulle det i dina ögon se ut för att du inte skulle uppleva "det" som "lite underligt"
AIK Nissesson
2016-05-04 11:43
flesklepp, å där var du igen:)

Tycker bara fortfarande att det är lite underligt att det blir som det blir ...
Örebro flesklepp
2016-05-04 10:21
Se där. Grimlund har vaknat!
Örebro flesklepp
2016-05-04 10:19
@Nissesson:

Och nu är du där igen. Ber att få citera mig själv från inlägg för några veckor sedan:

"Självklart. Vem/vilka polemiserar du med egentligen? Det är konkurrens om målvaktsposten i ÖSK. Axén tar ut laget baserat på det underlag han har. Är det Axén du kritiserar, så säg (skriv) det rakt ut, tack. Om vikten av kontinuitet på målvaktsposten visavi traditionen att, som i hockeyn alternera då och då har det förts många givande diskussioner här. Välkommen till en sådan diskussion istället för otydliga insinuationer."
AIK Nissesson
2016-05-04 08:44
Årets Allsvenska har inletts målrikt, hittills bara tre 0-0 matcher av 55 :)

I Superettan spelades 2 matcher i måndags, båda blev mållösa.

Dessutom känns det långt bort i tid med ett riktigt länsderby:(
AIK Nissesson
2016-05-04 08:25
Det blir ingen is i ölhallen på måndag för bajenfansen;)

Hoppas att gamla fina Örebro inte blir nedpissat och nedskräpat.

I vår hemmaborg tror jag på en riktig urladdning, definitivt en match för Måltipset!
Örebro Snö
2016-05-03 22:42
"Basse" ta de lugnt, andas o le, vi tycker olika, hur många gånger har jag sagt att vi har 2 toppmålvakter? Läser du inte de inläggen, att jag förordar Jansson är just för hans gedigna utbildning o erfarenhet från England,du tycker fm annorlunda men inte hackar jag på dig för det. Hepåre o njut av våren
Örebro Bastard on Parade
2016-05-03 22:30
@Snö:

Snö//

Jag har inte påstått att det är bättre kvalitet i Laxå och Forward. Du nedvärderar ju Rinne hela tiden på alla sätt och vis. Det blir löjligt när du påstår att det knappast är meriterande för Rinne att han har suttit på bänken för ett lag som vann U21-EM. Det är ju dessutom direkt felaktigt att skriva att Jansson hade spelat betydligt större matcher än vad Rinne hade gjort i samma ålder.

Rinne har spelat A-lagsfotboll i ung ålder, spelat i U21-landslaget och fått debutera i A-landslaget under januarilägret. Jansson fick väl inte speltid i januarilägret förrän året han skulle fylla 24? Jansson har också fina meriter för sin ålder. Jag tycker inte det finns någon anledning att nedvärdera någon av våra målvakter som båda är bra. Självklart får man kritisera svaga ingripanden och dåliga matcher, men du kritiserar ju Rinne för vad han än gör.
Örebro Snö
2016-05-03 21:39
Bastard on Parade
Du missar de träningsmatcher Jansson spelade med Spurs a-lag på försäsong som 18-åring + 3 år träning med Spurs a-lag + 33 matcher i Irland Premier league, men de e klart Rinne har ju spelat o tränat i i Laxå och Forward, du har nog rätt, bättre kvalite och fart där:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2016-05-03 21:29
@Minatankar:

Kul! Hoppas vi ses på bortasektionen!

Jag har även hört rykten om att ÖSK kommer att gå ut med information imorgon om den bussresa de arrangerar för barnfamiljer med fler till matchen.
Örebro Bastard on Parade
2016-05-03 21:25
@Snö:

Snö//

Du har helt rätt. Janssons 7 matcher i League One (tredjedivisionen) och 5 matcher i League 2 (fjärdedivisionen) är otroligt imponerande. Att han har suttit på bänken för Tottenham är ”knappast meriterande”.
Örebro Vinnartradition
2016-05-03 21:24
@Snö:

Tråkigt att höra. I synnerhet när det är jag personligen som styrt upp uppladdningen.

Men, men. Vi ses på bortasektionen tillsammans med tusentalet andra ÖSK:are!
Örebro Asbjörn#10
2016-05-03 20:34
Axén gästar Lühr och snackar det mesta, som vanligt väldigt underhållande lyssning. Bland annat avslöjar han i förbifarten att en norsk klubb ryckte i honom i vad jag tolkade som vintras.
Örebro Minatankar
2016-05-03 20:28
Namn: Vinnartradition
Sänt: 2016-05-03 19:11 Ändrat: 2016-05-03 19:12:56
//
Som guldmedlem bjuds vi på bussresan till AIK-matchen. Biljetterna som vi får köpa har ÖSK reserverat.
AIK Nissesson
2016-05-03 19:58
Vinnartradition 19:11

Vinnartradition.

ditt engagemang för vårt ÖSK är så beundransvärt, själv är jag placerad på Bästkusten denna kväll, och 110 mil tur och retur blir för dyrt och tidskrävande, dessutom vet ju de flesta att jag har dubbla lojaliteter, efter den uppväxt jag haft vid olika boenden.
Örebro Snö
2016-05-03 19:36
@Vinnartradition, redan införskaffat bilj, finns ingen chans att du får me "farbror" på en pub-buss till match, alkohol och idrott ska absolut inte förenas, ganska enkel matte tycker jag. Däremot tar jag en segerpilsner när vi vunnit och jag säkert är hemma igen:)
AIK Nissesson
2016-05-03 19:27
Ursäkta mig igen, men att vara ute efter kontinuitet efter 6 omgångar med ett läckande försvar, som alla tydligen ser, bekymrar mig lite ...
Örebro Vinnartradition
2016-05-03 19:11
Lördagen den 28/5 beger vi oss till Solna för att bevittna när ÖSK avslutar vårsäsongen med tre poäng mot AIK i bagaget. Matchen är den sista som spelas innan EM-uppehållet, den spelas under löningshelg och destinationen är relativt kort. Mot bakgrund av det vet vi att rekordmånga ÖSK:are kommer ta tillfället i akt att göra resan till Solna och Kompisvallen. Då intresset för matchen är stort har vi tagit fram två avgångsalternativ: Pubbuss (Rekommenderad minimiålder 18 år) Pubbussarna avgår från Eyravallens nordvästra hörn kl. 9.30. Bussarna tar dig till den gemensamma uppladdningen på Retro Sportbar på Kungsholmen i centrala Stockholm. De slår upp portarna för oss kl. 12.00. Stället är abonnerat för ÖSK:are och vi har förhandlat fram bra priser på mat och dryck. Vi välkomnar även ÖSK:are bosatta i Stockholmsområdet att ansluta på plats. Efter uppladdningen tar bussarna dig till bortasektionen. Direktbuss Direktbussarna avgår från Eyravallens nordvästra hörn kl. 13.00. Bussarna tar dig direkt till bortasektionen där du möter upp resterande ÖSK:are. Hemresa sker direkt efter match för båda bussalternativen. Priset för bussresan är endast 169 kr för dig som är medlem i Kubanerna och 269 kr för dig som inte är det (medlemskap ingår då i priset). Nissesson, Snö, Minatankar, Pemo, Bastard on Parade med fler, sluter ni upp på bortasektionen på Friends? Vi ska bli en bra bit över 1000 ÖSK:are på plats.
Örebro DaSa
2016-05-03 19:04
Tyvärr så tror jag inte att vi kommer att få ordning på defensiven inom närtid. Backlinjen borde vara ihopspelad vid detta lag, mittlåset har spelat ca 10 matcher ihop. Antingen är de inkompetenta, eller så får de kassa instruktioner eller så är det omgivningen. Men jag tror inte att det kommer att lösa sig av sig själv utan att göra en förändring. Kanske vi skall följa Astrits "råd" och börja spela med en lägre backlinje men då utnyttjar vi inte Iron-Mikes snabbhet. Det blir en en nöt för att Axén att knäcka, är han för stolt för ringa Benny Lennartsson och be om råd/hjälp!? Agerar Benny mentor/bollplank fortfarande?
Örebro DaSa
2016-05-03 18:54
Jag tror inte att vi kommer att tilldömas en 3-0 vinst p.g.a. fusket, men jag tycker att vi skall göra det. Om han nu stängs av ngr matcher istället så kommer ju lagen som möter KFF tjäna på hans regelbrott som begicks mot ÖSK. De enda som har påverkats av fusket är ju ÖSK och därför borde vi tilldömas segern. Men denna logik skulle man ju kunna använda på de flesta avstängningar, speciellt sådana som anmäls efter matchen:)
AIK Nissesson
2016-05-03 18:41
@Hitta avslut!!:
Jag tror inte att Axén är puckad, men att döma av alla duktiga analytiker på detta forum, så får man ju ibland den funderingen. Han gör nog så gott han kan och lever ju nära grabbarna dagligen, skall försöka släpps detta, för jag vet inte något mer än det jag ser ...
AIK Nissesson
2016-05-03 18:38
Vilket konstigt avslut det blev ...
AIK Nissesson
2016-05-03 18:36
[QUOTE=Hitta avslut!!]Nissesson,

"Hur tycker du Brendan sett ut i U21 och på träningar? För själv har jag knappt sett honom spela och låter därför bli att skrika "

De korta inhopp som jag har sett honom live i Allsvensks, har han verkat ha en vilja och efter alla hyllningar av Sköldmark's värvning så är det väl lite knepigt att vi har en duktig (?) amerikan som nöter bänk och eventuellt har en skaplig månadslön?

Men försvaret kanske inte är något stort problem?
Örebro Pedretti
2016-05-03 18:24
Vad tror ni? Blir han avstängd? Tilldöms vi segern 3-0 för att han var "för inblandad i Kalmars vändning"?

Obs. ta sista frågan med en nypa salt och en citronskiva.
Örebro Snö
2016-05-03 17:37
@Mina tankar
Rinne satt på bänken i U21, knappast meriterande:)Kommer han med på bänken i OS så smäller det väl inte så högt det heller. Jansson spelade betydligt större matcher i England än Rinne gjort i sin ålder, vi kan älta i evighet, vi tycker olika och får respektera detta. Skönt med bra målvakter:)

@Nissesson
Axen kollar ingen dagsform(de e bara bullshit)

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-03 17:18
Vad är det med dig Nissesson? Släpp det där med dagsform. Även om Axén sagt det i något sammanhang så begriper du väl att man är ute efter kontinuitet!
Eller är jag ute och cyklar? Vad tror du? Att Axén är puckad som inte minns vad han sagt?
Örebro Hitta avslut!!
2016-05-03 17:14
Nissesson,

Hur tycker du Brendan sett ut i U21 och på träningar? För själv har jag knappt sett honom spela och låter därför bli att skrika efter honom.
Annons: