/fotboll/osk/forum/6438.aspx/fotboll/osk/forum/6438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro apskallen
2008-11-16 21:44
Vad märklig supporterkulturen har blivit. Det har blivit nån slags penisförlängare att kunna berätta att man sett mer matcher än nån annan. Man anser sig vara en bättre supporter än andra för att man reser till bortamatchen mot Sundsvall. Är det verkligen så enkelt? Räknas det bara i fysisk närvaro? Eller räknas det i hur mycket pengar man skänker? Vart har passionen för laget tagit vägen, kan (eller får?) man inte känna passion om man inte ser varje match på plats?

Nuförtiden anser man sig till och med ha rätt att bestämma för att man är en så passionerad supporter. Man har en faktisk rätt att fysiskt hota ledare och spelare i "sin" klubb om de inte gör det man själv tycker är bäst.

Jag är kraftigt oroad över den utveckling som finns i stortstäderna, med allt våld och hot som numera följer med supportrarna. Jag är dessutom rädd för att tendenserna även börjar synas i de mindre lagen, i de mindre orterna. Jag är uppriktigt ledsen över att det finns i Örebro, och smutsar ner mitt hjärtas lag.

Vart har det viktiga, fotbollen fundament, tagit vägen? Vart finns glädjen? Kan vi någonsin hitta tillbaka dig?
Örebro Grixx
2008-11-16 21:39
Marquis de Sade// Eftersom personen går in och beklagar sig sig att de minsann späkar sig i sin support så ger han sig indirekt in i tugget att vissa åskådare är förmer än andra och att vi övriga INTE gör så mycket mer än att var tysta.

Lamt är ju kanske att du lägger dina ord som att eftersom böter för AIK osv ....skulle vara i obalans osv...

Felaktigheter kommer alltid att kunna ske men
skulle det innbär att alla regler osv i SvFF är felaktiga/i obalans eller vad är det du insinuerar...
Örebro Bastard on Parade
2008-11-16 21:37
Vegurra//

Du för argumentationen till barnkammarnivån.

På vilket sätt är det dumheter att man gillar pyroteknik? Hur vet du att spelarna inte blir inspirerade av pyroteknik? För du deras talan?

Vill minnas att någon Kalmar-spelare uttalade sig för inte överdrivet länge (förra säsongen?) sedan om att de hade uppskattat pyrotekniken i klacken.

Jag vill bara poängtera att jag inte gillar bestraffningarna som ÖSK får. Jag är för pyroteknik, men så som reglerna ser ut idag tycker jag man kan ägna sig åt annat.

Varför ska Förbundet få pengarna för böterna egentligen? De ställer hårdare krav, förbuden blir bara fler och fler samtidigt som Lars-Åke Lagrell skrattar hela vägen till banken. Vad gör Förbundet med alla pengar som kommer in från böterna? Måste vara nära miljonbelopp varje år!
Örebro Midsomer
2008-11-16 21:35
Varför förs denna debatt ens här? Kubanerna har väl ett forum? Kanske läge att den där i stället.

Klacken är grym, kubaner eller inte. Håller helt me BoP förresten. Pyroteknik är grymt, men nu är det inte tillåtet och då får man acceptera det.
Örebro Rojas
2008-11-16 21:34
Det finns fans som lägger 25% av sin månadsinkomst på ÖSK, det kan man ta i beaktande när man kritiserar ULTRAS etc, skulle j*vligt gärna vilja se samma inställning hos dem (de som kritiserar)med.
Örebro Walter Gigena
2008-11-16 21:33
Ämne: Det är dags att stän....
Källor på detta Vegurra? Vilka spelare har du intervjuat? Du får gärna ha din åsikt även om jag inte delar den. Vet inte heller vilka du riktar dig mot när du säger "Det är dumheter NI sysslar med".
Den spelare som upplevt en hyllningssång uppbackat av ett bengalhav där hela arenan tar i och sedan inte blivit inspirerad måste vara en apatisk sengångare ..eller släkt med Lagrell.
Örebro Rojas
2008-11-16 21:32
Vegurra// Isåfall är spelarna i allsvenskan en aning unika, om du kollar på till ex Panathinaikos,eller varför inte Besiktas,Fenerbahce och Galatasaray som har världens största klackar, så taggar deras pyroteknik upp stämningen på arenan och självklart även spelarna. Det är ett faktum att just dessa lag oftast ALDRIG förlorar på hemmaplan.
Örebro Vegurra
2008-11-16 21:18
Det är dags att stänga barnkammaren så att alla pyroteknikanhängarna kan gå och lägga sig.
Det är dumheter ni sysslar med.
Vem har sagt att spelarna blir inspirerade av denna barnlek? Så är det nämligen inte.
Örebro Marquis de Sade
2008-11-16 21:17
Grixx// Ditt ställningstagande är en våt dröm för Lagrell.
Hur mycket fick aik och bajen böta efter senaste derbyt dom emellan?

Kan du se någon balans i straffen som utdelas?

Eller ljungskile som fick böta 100 000 för att en reklamskylt stod fel.

Du försvarar detta resonemang, och börjar dessutom köra med en jävligt lam amatörretorik att klacken är övermänniskor.
Örebro Erki
2008-11-16 21:08
Tänk om spelarna blev taggade av pyrotekniken och det stöd den/de grupper som antände den gav laget, och lyckades kämpa sig till två segrar mot GBG och LSK istället för att bara spela oavgjort.

Då har helt plötsligt pyrotekniken och de "kriminella" människor som antänt den gjort så att ÖSK tjänat 600 000 kr.

De två segrarna i matcherna med pyroteknik betydde att ÖSK kom 7:a istället för 11:a och fick därmed högre placeringsbonus ;-)
Örebro Walter Gigena
2008-11-16 20:56
Bra idé med gratis bussar till bortamatcherna Grixx. Skulle kunna bli ett bra stöd till VÅRAT lag. Det är tråkigt att se att SvFF's dolda agenda verkar gå igenom, dvs att genom nya lagar få sportklubben på fall genom att splittra supportrarna och vända dessa mot varandra. SvFF stjäl pengar av Ösk. Snart kommer de rösta igenom förslag på att inga onyttiga livsmedel ska få säljas på arenorna och att publiken bara får klappa händerna och jubla i halvtid. Följer man inte dessa regler kommer man att få böter.
Leve svenskfotboll!
Örebro Erki
2008-11-16 20:54
Ämne: o nu redigerar kilte....
Kilten redigerade nog bort sitt inlägg eftersom han kom på att ÖSK visst förlorat en match där det dragits pyro. Inte för att han inte vågar stå för sin åsikt.
Örebro Grixx
2008-11-16 20:52
Enough// Oj då. Känns så förmätet att bara vara en supporter. Jag tror att vi andra får gå hem när dessa övermänniskor står där.

....men skulle det inte bli lite tråkigt på spec hemmamatcherna om vi andra gått hem.

.....nä det blir ju en jävla bra stämning ändå.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-16 20:43
enough! klockren analys

gäller även Kilten som inte ens kan stå för sin åsikt!
Örebro Enough
2008-11-16 20:41
D.Mcgrain:

Örebros "ultras" som du vet så pass mycket om
är en grupp supportrar som varit representerade på i stort sätt varenda bortamatch denna säsong, vi pratar alltså om ca två bortamatcher i månaden.

jag tycker du ska ta dig en funderare på hur pass mycket pengar det kan kosta i månaden för en ung man som åker land och rike runt för att sjunga och stödja vårat Ösk, det är inte små potatis.
Och oavsett Regn, Snöfall eller Atomkrig kommer dessa "ultras" finnas på plats och göra sitt yppersta för att hjälpa och hedra våra killar på plan, och jag kan lova dig.
Att åka minibuss till en storklubb är ingen jävla dans på rosor.
Om du visste vad småklubbarnas supportrar kan få behöva gå igenom skulle du dela ut medalj!

ditt inlägg är ju för fan skandal!!!

tyckte du matchen mot sundsvall var trevlig de första 20 minutrarna?
jag hoppas verkligen inte det.
Då är framtidens fotbollsfest på behrn arena. allvarligt hotat,
och jag blir inte arg över ditt inlägg,
mest rädd. Du är en farlig människa

jobbar du inom Örebro säk? fick inte tillräckligt många supportrar ta imot skit från er i år? fyllde ni inte kvoten?

jag orkar inte...jag läser här väldigt sällan
men kikar in då och då.
och redaktionen håller väldigt hög klass!!
och till er andra på forumet vill jag säga:
Alla har vi delade åsikter angående många saker, person från person men jag accepterar åsikter
och anser också att många här på forumet är väldigt bra för vårt lag och stad.

Vintern är snart här och jag vill se fler halsdukar!

Hundra år och det bästa har vi framför oss! Örebro SK . est 1908 . Passion är evig
2008-11-16 20:31
o nu redigerar kilten bort sin åsikt!

där han säger ÖREBRO har aldrig förlorat en match när de tänds på eller liknande..nuff!

korkat tänkt o stå för din åsikt Kilten!
Örebro Grixx
2008-11-16 20:30
Jag står i klacken- alltid
Jag åker på medel 6-7 bortamatcher.
Jag stöder klubben med runt 30 000 per år.

...och jag tycker FAN INTE att det ok att man tycker att det är ok att stjäla 35 000 från klubben.

Att sedan tycka att det är ok för att någon gillar pyro eller att någon säger att klubben drar ju ändå in en massa pengar på korv och försäljning. Skulle vilja se de ideella som står där match efter match utan att få se spec mycket fotboll att de ska stå där för att någon vill bränna av en bengal och inte för att klubben ska använda det till något mer "nyttigt".

Någon blir mer tydligen mer upprörd över att Ultras blir misstänkliggjorda än att någon stulit 35 000 kronor.

Någon verkar tycka att det är mer värt med pyrot än att vi har några gratisbussar till bortamatcher som kanske blir överfulla med supportrar som skriker sig hesa på bortmatcherna.

Någon verkar tycka att skitsamma med Tifo för 35 000 för bengalen var såååå häftig så jag sket ner mig.
2008-11-16 20:29
Kilten/ men vi kommer ifall vi ska betala en massa böter! filma killarna varje match låt dem släppa av en bomb om de så själva vill bara dem filmas o får böta själv.. tror inte någon vill lägga ut 10tusen kronor minst!

FORZA SVARTVITT
Kilten
2008-11-16 20:26
-
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-16 20:22
"Men om jag jämför mig själv med Kubanerna som sjunger, skapar stämning och lyfter ÖSK har jag inget att hämta."

Vafan gör du för Ösk egentligen??
Örebro Disasterpiece
2008-11-16 20:16
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Du kallar dej "riktig" supporter och du är inte ens på västra stå på matcherna... Hjälp oss att bidra till stämningen på BA i stället för att klaga.
Örebro Bastard on Parade
2008-11-16 20:13
För övrigt så är det väl inte olagligt med pyroteknik så som lagen ser ut idag?

D. McGrain//
Bra supporter = stödjer klubben
Dålig supporter = förstör för klubben.

Hur är det ifall de du stämplar som kriminella råkar vara de mest lojala supportrarna? Folk snackar Ultras och pekar ut dem, du säger att de är kriminella. Jag vet i alla fall att jag har sett dem runt hela Sverige och visst fan stödjer de klubben med sång och tifon.

Fråga vilken Ultrasgruppering som helst ifall de anser att de förstör för sin klubb genom pyroteknik och du bemöts av ett skratt. Personligen tror jag att ett bra pyro-arrangemang kan tagga spelarna till tusen. Synd bara att Förbundet är av annan åsikt och sätter så förbannat höga böter för det.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-11-16 20:11
Ämne: Ämne: Ämne....
D.McGrain//
Ställ dig i klacken nästa gång ist för att sitta på ett sittunderlag på betongläktaren med din varmkorv o kaffe,prova att dra igång en ramsa på sittplats,vi sliter som djur varenda match för att få igång hela vallen sen om någon drar av en bengal,ja då är alla skyldiga eftersom vi står på samma läktare?jag och de flesta har fullt sjå med att sjunga och se på matchen,jag skulle inte ens märka om den som stod bredvid mig skulle bränna av nåt,ställ dig på ståplats om du tror att du kan göra mer nytta där.
Örebro örebrow
2008-11-16 20:09
Ämne: Ämne: D.McGra....
så på vilket sätt stödjer du klubben då?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 20:05
Ämne: D.McGrain//
Du kans....
Bra supporter = stödjer klubben
Dålig supporter = förstör för klubben

Hur svårt kan det vara?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 20:04
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag är en MYCKET bättre och RIKTIG supporter i jämförelse med de som förstör för klubben med pyroteknik. Men om jag jämför mig själv med Kubanerna som sjunger, skapar stämning och lyfter ÖSK har jag inget att hämta.

Är det ngn som på allvar försvarar att vi får böter?

(Och jag har inte åkt på ngn bortamatch i år, tidigare och kommer inte åka på ngn nästa säsong heller.)
Örebro MejjA
2008-11-16 20:03
D.McGrain//
Du kanske borde ställa dig vid klacken och ta en närmare titt vilka det är som alltid ställer upp, vilka som åker på 90% av alla resor och vilka som leder klacken...

Sen när du gjort det så kan vi diskutera vilka som är bra supportrar
Länktips: boysorebro.se
Örebro Marquis de Sade
2008-11-16 19:59
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....D.Mcgrain// Ska man tolka detta som att du är en bättre supporter än alla som står i klacken alltså?
Hur många bortamatcher har du åkt på i år?
Örebro D. McGrain
2008-11-16 19:56
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det var ngn som skrev att de som bränner av pyro är s k "Ultras" inte Kubaner. Därav är: Ultras-med-pyro = kriminella, då det är olagligt och dessutom ger ÖSK böter. Och eftersom de förstör för ÖSK är de också idioter enligt mig. ÖSK-förstörare är väl självklart.

Och menar att självsanering på läktaren är det som gäller - sätt dit alla huliganer och pyromaner med polisens hjälp så vi blir av med alla dåliga element på läktaren. Det är vi väl överens om?

Menade inte att alla som inte är Kubaner är drägg eller kriminella. Bara de som förstör för ÖSK med t. ex pyro. Om fans är med i Kubanerna el kallar sig Ultras spelar ingen roll så länge de stödjer klubben och inte drar den i smutsen.
Örebro kenya
2008-11-16 19:55
Såg Tjerna på tågstationen sent idag. Bor han i Örebro och pendlar eller? Någon som vet?
Annons: