/fotboll/osk/forum/6430.aspx/fotboll/osk/forum/6430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-27 16:04
Ämne: Blå Bergen Blues// V....
Hmmm... men i så fall måste jag nog tycka likadant som Johan Pettersson. TVÅ mittfältare på 35+, vad ger det för signaler? Fredrik Ljungberg vore en "bomb", men knappast Tjärnström...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-27 16:04
komnmer det presenteras någon eller några nyförvärv imorgon?
Örebro Mittåt
2008-11-27 15:57
Blå Bergen Blues// Visst vore det en bomb att värva AIKs lagkapten. Om han sedan blir rätt man på rätt plats är en annan fråga.

Jag var precis som Chipset mycket tveksam när Kihlen värvades, men det har jag lyckligtvis fått äta upp. Så den här gången håller jag mig neutral.
Örebro hunter
2008-11-27 15:53
Dels var det en spelare under 30. Den andra var en bosmanspelare. Ingen av dom är Tjernström alså.
Örebro Chipset
2008-11-27 15:51
Ämne: En fd. ÖSK-spelare t....
Tror säkerligen Johan fortfarande har ganska god insyn i ÖSK med många vänner kvar i laget. Därför blir jag riktig orolig när han tror den ena mittfältaren är Tjerna. Sannolikheten ökade markant.

ÖSK-Karl// Kan du avskriva Tjerna?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-11-27 15:44
Har som tidigare sagts inte varit inne så mycket sedan serieslutet, men det var ju flera veckor nu sedan någon/några pratade om "en bomb" (som kanske var två?) vilken skulle brisera "snart"... Nu pratas det om Tjernström och Mambo Mumba och om dessa utgör de(-n) s k bomben så har jag hm, "lite" svårt att förstå.. Det "bidde knappt ens en tummetott"..
Örebro Mittåt
2008-11-27 15:42
En fd. ÖSK-spelare tycker till om "fallet Nordback".
Örebro Olleboii
2008-11-27 15:36
Jag gillar inte den här oscar 75... skapad för 3-4 dagar sen och skriver nästintill bara negativa saker,

Men till saken... Berra har bollkänsla... jag minns när jag såg Ösk - Djurgården, träningsmatchen innan säsongen börja, då drog Berra iväg 3-4 PERFEKTA lång/krossbollar... svårt o avgöra vad det var för det var inte den typiska långbollen utan dom hamna perfekt på fötterna på medspelaren

en annan rolig grej från den matchen är när han tar emot lång boll med foten perfekt a la zlatan , ÖVER huvudet på en djurgårds spelare.

edit stavfel o diverse
Örebro Marta (hane)
2008-11-27 15:36
Tycker att Berra har blivit innehavare av ett riktigt godkänt positionsspel. Kommer att gnuggas vidare på till nästa år och då bli riktigt bra. Det som fått mig att haja till ibland och som resulterat i ett och annat hjärtstillestånd är hans, ibland, märkliga och för våghalsiga beslut. Kan bestå av en galen soloraid eller en nonchig pass som moståndarna hugger på. Detta är väl dock en av orsakerna till att han är en av publikfavoriterna. Hans irrationalitet...
Örebro Sekt. E
2008-11-27 15:34
Mittåt // Jag är kvalificerad. Tror på något sätt att hans långa år i klubben bidrar till att ÖSK har en identitet gentemot befintliga och nya spelare. Han kan man säga motverkar känslan av en främlingslegion befolkad av penningsugna legoknektar. Precis som TA, Anders Karlsson och andra gjort tidigare.
Örebro ösknisse
2008-11-27 15:32
Ämne: Någon skrev att åskå....
Stabilt med Seb? Han gjirde ju bort sig gång på gång vilket resulterade i mål och otroligt farliga målchanser. Enligt mig var han INTE bra som nittback.
Örebro Chipset
2008-11-27 15:28
Ämne: Någon skrev att åskå....
Berra har väldigt bra bollkänsla. Däremot är osäkerheten i positionsspelet fortfarande ett problem, även om det krympt. Men hur konstigt är det när man inte är skolad på det sättet. I Sverige får 10-åringar lära sig positionsspel.
Örebro oscar-75
2008-11-27 15:21
Någon skrev att åskådarna ville se artister som Berra...hahaha...ett av dom största träbenen som varit på behrn,tur han är typ 2 meter så han kan nicka bort bollen för bollkänsla har den killen 0, och hoppas vi aldrig mer behöver se honom där , för fy fan va stabilt det blev med sebbe där,top 4 hade de blivit med sebbe där under hela säsongen...
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 15:20
Jag tycker Norback är grymt bra, men däremot så behövs det en bättre spelare på hans position, en som är säkrare i passnigsspelet. Jag tycker ösk borde ha kvar Nordback, men som reserv och slänga in en spelare i stil med Nordin Gerzic på hans position.
Wivallius
2008-11-27 15:07
Det verkar som det skall vara finskt i år i ÖSK, både på isen och på plastmattan!
Wivallius
2008-11-27 15:07
ÖSK-bandy har värvat finsk landslagsman och därtill världsmästare enda gången Finland vunnit Bandy-VM (2004). Se länken!
Örebro Mittåt
2008-11-27 14:50
Sekt. E// Bara om du tycker att Nobbe skall vara kvar. Skämt åsido, som grönsakshandlaren sa. Det brukar bara vara att knalla in.
Örebro Sekt. E
2008-11-27 14:40
Är det bara att gå in på idrottshuset och kolla i morgon?
Örebro Wuzac
2008-11-27 14:35
Om vi pratar spelsystem och Nordbacks roll så vore Nordback & Kilen perfekt i ett "Elfsborg-system".

Nämligen 4-2-3-1 där Kilen/Nordback agerar tvåan framför backlinjen.

Problemet är väl att Nordback spelat i en roll som inte riktigt är hans grej. I grund och botten har han ju en lika offensiv roll som Nordin på sin mittfältssida. Medan Kilen "tagit" Nordback:s plats.

För de som tycker inte Nordback behövs så tror jag ändå och hittills att han är bäst lämpad att ersätta Kilen vid skada (Sett med dagens trupp). Med detta menar jag att han behövs även om han ersätts med en mer offensiv/konstruktiv spelare på sin nuvarande plats. Dessutom kan han rycka in här & var i backlinjen under match om behov skulle uppstå.
Örebro hunter
2008-11-27 14:03
När Kihlberg gjorde sin bästa match på den position som Nordback var på så löd kommentaren såhär: "Briljant framspelning till målet. Konstruktiv fältherre". Detta var matchen Ösk-Dif.

När Nordback gjorde sin bästa match som balansspelare så stog det såhär: "Pådrivaren var överallt i andra halvlek." Detta var matchen Ösk-Elfsborg.

Summa samarum: Kihlberg gör ett mer kreativt arbete och det lönar sig, medans Nordbacks springande inte gör något bra/kreativt framåt.
Det är bara och titta på målen i matchen ösk-Elfsborg då målen är egna prestationer och Nordback är inte alls delaktig utan står mest och tittar strax utanför straffområdet när det hettar till och det är talande för hela sesången, med nått undantag.
Örebro Mittåt
2008-11-27 14:01
Skinkcupen spelas i morgon mellan 14-16 på Idrottshuset. Vad jag kommer ihåg från förra året (eller om det var förrförra) är det dock ingen garanti för att man startar exakt på klockslaget 14:00, men det är i alla fall den tid man bokat hallen.
Örebro Nikki Sixx
2008-11-27 13:04
Förstår inte riktigt er som säger att Nordback är en man för en 4-4-2 uppställning. Tycker att Fredrik är som klippt och skuren för 4-3-3 systemet.

Att han och Kihlen tar ett defensivt ansvar i en uppställning som i grunden är ganska offensiv. Detta ger den tredje mittfältaren i detta fall Nordin chans att vara playmaker och att i huvudsak tänka offensivt.

Jag tror och hoppas att Nordback stannar i ÖSK. Detta behöver ju inte i sig innebära att klubben inte ser sig om efter någon bättre.
Örebro Gooner86
2008-11-27 12:58
Ämne: Till andra härinne m....
Min far gick till turistbyrån och fixade det där, han fick nått inbetalningskort som han tog med dit och så fixade dom det, vet inte varför han valde att gå dit men då blev allting rätt allafall :)
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-27 12:48
Nordback är en bra arbetare med gott hjärta och ett passningsspel som ger mer att önska. Om ÖSK dröjer med kontraktet bör detta betyda att man förhandlar med bättre spelare. Kom igen nu. Positivt tänkande.
Wivallius
2008-11-27 12:44
Till andra härinne med årsabonnemang på BA.

Hur går förlängningen till i år. Kommer inbetalningskort på posten eller måste man ta sig bort till biljettbutiken?

Jag frågar p g a det skumma erbjudandet som kom med inbetalningskortet för medlemsavgiften i ÖSK Fotboll
Örebro Chipset
2008-11-27 12:40
Vilken tid börjar klassikern skinkcupen? Hur ser lagen ut?
Örebro hunter
2008-11-27 12:06
Kihlberg fyller den position han är på genom smarta brytningar och ett bra passningsspel.

Angående Nordbacks spel är det bra mycket bättre att ha en spelare som löper lagom mycket och kan hålla i bollen lagom mycket. Inte en spelare som löper för mycket och inte kan hålla i bollen.

Han passar ingen annanstans än mellan Gerzic och Kihlberg för annars blir han för "låst".
Det bästa är att ha "lagom" av egenskaper. Inte Hög arbetskapacitet och näst intill obefintligt passningsspel. Han höll när vi körde 4-4-2 men nu blir det aldeles för uppenbart. Varför tror ni att Ösk fotboll inte förlängde med Sebbe, just p.g.a det jag beskrev ovan, och Sebbe och Nordback är ungefär likadana i spelstilen. Hittar vi inget bättre alternativ låt Nordback vara kvar, men inte om vi hittar någon bättre.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-27 11:50
Visst kommer folk för att se artisterna men Nordback fyller en annan funktion. Jag tror ÖSK skulle vara svagare med två Nordin än med en Nordback och en Nordin. Det vi alla vill ha det är väl någon som Nordback fast med mer bollkänsla, som kan jobba och passa bollen. Dessutom är din känsla fel. Jag vill behålla Nordback men inte Walker och Rodevåg.

Jag tycker inte Nordback är oersättlig men tills jag ser två stycken etablerade mittfältare varav en med Fredriks enorma arbetskapacitet så tycker jag definitivt vi skall behålla Nordback.
Örebro Chipset
2008-11-27 11:50
DaSa// Säger också nej till Wirtanen fast jag inte sett honom. Hans statistik är inte vidare värst och några bejublade träningar har det heller inte rapporteras om. Dessutom verkar han ha överglänts av en annan provspelare. Tvärtemot Disasterpiece tror jag inte man värvar Wirtanen. Förstår dock ÖSK om de har svårt att hålla fingrarna borta. Han är trots allt en billig värvning.

Ska vi byte ut Nobbe förslår jag en kreativ spelare. Annars känns det onödigt. Bland köttare, malare, spelförstörare och dödgrävare är Nobbe nummer 1.
Örebro DaSa
2008-11-27 11:29
hunter// Håller med till 100 %. Har en känsla av att de som vill ha kvar Nobbe är personer som även ville behålla Rodevåg och Walker för att de har så bra inställning och är bra killar. Tyckte vi hade massor med bra killar med rätta inställningen (förutom Nedim och Näfver) säsongen 2007 men vi åkte ju nästan ut i alla fall. Att unga spelare hellre skulle vilja komma till ÖSK för att det finns trotjänare som Anttonen/Nobbe tror jag inte ett dugg på. De spelarna som drar folk (publik och nya talanger) just nu är Alven/Basse/Nordin/Kim/Porokara/Berra vilka alla är nya spelare.

Tycker fortfarande att vi skall försöka ha kontinuitet men att byta ut den svagaste länken i lagbygget varje år är bara naturligt. Tror även att en värvning av Tjerna istället för Nobbe kan vara bra för ÖSKs framtid. Kortsiktigt får vi in en mycket bättre spelare (kolla på AIK-ÖSK innan ni påstår annat som t.ex. att Tjerna är slut som spelare) och långsiktigt så blir det en mera naturlig infasning av en ny ung spelare i startelvan. För jag tror inte Nobbe accepterar att sitta på bänken en halv säsong för att skola in en ersättare till honom, medan Tjerna antagligen kan acceptera det då han vet att det är hans sista kontrakt.

Hoppas även att det inte blir ngt med Wirtanen, antingen skall vi värva en provspelare som imponerar på provträningarna eller så skall det vara en ung lovande spelare som har potential. Wirtanen verkar vara en medelmåtta som om han värvas enbart kommer att vara en truppspelare.
Annons: