/fotboll/osk/forum/6428.aspx/fotboll/osk/forum/6428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro malge
2008-11-26 23:32
tänkte på det när du sa rmm och nickstark tänk om det blir så, vi skulle ju bli längst på varje fast situation viken, berra, olsen och sen mambo om han dyker upp
Örebro Mittåt
2008-11-26 23:08
Nu får vi se om Lennart förmår att leverera minst en mittfältare innan truppen går på vintersemester. Vilket den gör fredag kväll. Min gissning blir att ja, det gör han. För om man misslyckas med att få någon av de två omtalade bomberna att brisera, så kan man ju alltid förlänga med Nordback. Vilket man säkert kommer att göra oberoende av allt annat.

För egen del skulle jag gärna se en återkomst av RMM. En nickstark och hårt arbetande inre mittfältare skulle inte sitta fel. Dessutom tror jag att han med sina djupledslöpningar skulle fungera bra centralt i en 4-3-3 uppställning. Och när nu Sebbe försvinner skulle det vara bra att fylla på med en nickfarlig spelare.
Örebro One¨touch
2008-11-26 22:15
Vårat kära ÖSK har allt som oftast slagit ur underläge. Under silly season har vi byggt upp sandslott som relativt brutalt luckrats upp och raserats snarare förr än senare in på den Allsvenska säsongen.
I år är det dock en smula annorlunda. Vi har anno 2008 ömsat skinn ordentligt, såväl som internt som externt. Internt i laget har spelsystem ändrats och massor av nya spelar anlänt. Internt har vi lyckats med värvningar som infriat våra vildaste drömmar (nåja.. nästan). Externt har vi väckt Lasarus ur graven. ÖSK lever och mer än så. ÖSK spelar attraktivt och journalist efter journalist runt om i vårat avlånga land kan bekräfta att det verkligen är sant. ÖSK lever.

Så långt är det härligt att vara ÖSKare.

Men nu har vi plötsligt förväntningar att leva upp till. Media, motståndare och publik vet att vi kan.. leva. Vi kan leverera, vi kan stjäla poäng.

Supportrar förväntar sig bomber som är förannonserade av vår elegante ÖSK-Karl.

Laget ska helt enkelt förmå bättre 2009 än den fina 7e plats vi nådde detta år.

Det är då jag känner mig tudelad.

En del av mig är förväntansfull och ivrig, en annan del av mig skruvar Närkingskt på sig och krystar "det går aldrig, vi kommer att sakta dö igen"..

Hur som helst..

Det är underbart att vara ÖSKare och jag hoppas tränare och ledare i ÖSK hittar balansen att bli bättre, utan att det i slutändan kostar för mycket i smärta och pengar. Pengar som nu finns..

Orkar inte riktigt knyta ihop dessa tankar jag burit på den senast veckan.. Men Ni hänger nog med på resonemanget antar jag... (Om Ni är ifrån Närke, eller är ÖSKare d.v.s.)

~forza Sportklubben
Örebro Mr. Milton
2008-11-26 22:12
Härlig krönika ÖSKare i Exil. Heder.

Kan bara hålla med det känns bra inför framtiden.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-26 20:56
Hellre behåll Wikström än Nordback! delade känslor om Nordback finns glöden där?
Han är lagkapten men tycker inte man handlar så mot ÖSk i så fall!

o inte in med Pligg
Örebro Bastard on Parade
2008-11-26 20:12
Gillar Sarps krönika skarpt. Jag gillar Nobbe, han är lite utav en personlig favorit, och jag tror han gör mycket nytta för klubben vid sidan av matcherna. Han är alltid en pådrivare på träningarna, han har varit i klubben oerhört länge osv.

Sedan tycker jag att han håller allsvensk klass. Han är inte den mest kreativa spelaren, men han har positiva egenskaper som jag tror är ännu viktigare när vi fortfarande lär oss 4-3-3 systemet. Sedan är det väl lite det som Haginge var inne på i något fan-tv inslag för ett tag sedan, det är nog viktigt för de yngre spelarna att det finns spelare som varit i klubben länge.
AIK Saywee
2008-11-26 19:26
Tråkigt om stockholmslagens bojkott fortsätter 2009, jag tycker om när det är lite stämning på läktarsektionerna, men Lagrell fortsätter väl ett tag till att styra svensk fotboll både på och utanför planen.

Beklagligt, för alla riktiga fotbollssupportrar vilka utgör merparten av alla fans för olika lag!

Vi är fotbollsfans allihopa!!!!!
Örebro BabyKladde
2008-11-26 18:27
på grund av säkerhetsrisken med att placera bortasupportrar på södra i hörnet, eller som förra året, acceptera att dom står på västra är för stor risk. det är ju av säkerhetsskäl man vill att läktaren ska vara funktionell då det är storlagsmatcherna. sen en sido-orsak är nog dom missade intäkterna som blir annars :P

Därav att ÖSK har skickat in en ansökan/önskemål om att få ha högriskmatcherna sent på säsongen
Örebro Disasterpiece
2008-11-26 18:10
Ämne: Ny läktaren kan allt....
Det verkar i nuläget som att stockholmslagens bojkott av bortamatcherna kommer fortsätta även under nästa sesång, så vi behöver nog inte oroa oss för dom.
Örebro pinup
2008-11-26 17:51
Odds: 3:1 på att det röstas ner och när vi inte kan ha borta fansen samlade så blir vi degraderade
Örebro Grixx
2008-11-26 17:46
Midsomer// Jäpp man har sagt något sådant...om det nu går igenom.
Örebro Midsomer
2008-11-26 16:55
Ny läktaren kan alltså inte invigas förrän i juli enligt tidigare inlägg på forumet. Innebär det att ÖSK kommer att lämna önskemål om att publiklag som Djurgårn, AIK, Blåvitt etc. får komma hit senare i höst då östra läktaren är redo?
Örebro Sersant
2008-11-26 16:46
Ämne: Varför behöver vi en....
På försäsongen så sa väl alec att dem såg honom som vänsterback?
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-26 16:39
Om Sjögren förhandlade med två likvärdiga eller bättre målvakter som John så hade han antagligen handlat likadant.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-26 16:38
Varför behöver vi en vänsterback?
* Alec har ju talat sig varm onm Glenn och då som mittback och inte ytterback.
* Per Johansson har främst använts som mittfältare.
* Moses Reed utlånad till Mariehamn.

Örebro Beo
2008-11-26 16:22
Ämne: Vilke nyförvärv vi h....
Glöm inte att Eric Bassombeng har gjort fyra mål:
Sundsvall hemma
Elfsborg hemma
Sundsvall borta
Ljungskile hemma
Sarp Yesil
2008-11-26 16:14
Tack Midsomer & Karel Meduna.
Hur många här tror att Sjögren hade hade
behandlat Alvbåge på samma sätt som Nordback nu?
Örebro Sersant
2008-11-26 16:08
Ämne: Varför ska vi ha en ....
Gissar att man bara ser Gleen och Sammy som vänster backar. Moses ses nog som mittback och Per som mittfältare. Gleen bukar ju vara skadad en del så är nog därför, men håller med om att vänsterback inte känns så akut.
Örebro Ståhl
2008-11-26 15:38
Varför ska vi ha en ny vänsterback?
Vi har ju redan
Glenn Holgersson
Moses Reed
Samuel Wowoah
Per Johansson
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-26 15:30
Ämne: ÖSKare i exil// Att ....
Det är den svartvita abstinensen som får mig att söka information och vända på varje sten. Som vanligt kommer svaret från dig Mittåt. Måste nog säga att jag tycker att uppdateringen av hemsidan är riktigt bra på den här fronten. Samtliga där har alltså konterakt och tillhör A-truppen.
Örebro Mittåt
2008-11-26 14:39
ÖSKare i exil// Att hålla truppsidan uppdaterad är inte det enklaste. Det finns så många specialfall. Jag antar att ÖSK plockat bort de som man helt klart vet skall lämna och som inte har något kontrakt för nästa år(Rodevåg, Seb, Stellan). Näfver "tillhör" Djurgården fram till årsskiftet. Därefter kommer han antagligen upp på trupplistan igen om man inte klarat ut hans framtida klubbadress innan dess. Därför finns han inte med för tillfället. Moses var även han utlånad men är tillbaka och har kontrakt. Därför är han med. Robert Walker har visserligen sagt att han vill söka sig till en ny klubb, men så länge han inte har något klart så tillhör han ÖSKs trupp. Gustav Lundholm fick ett kontrakt under sommarfönstret och har sedan dess tillhört A-truppen även om han spelmässigt representerat ÖSK Ungdom. Beträffande Nilsson och Astvald så tränar de sedan i somras med A-truppen, men de är fortfarande registrerade hos ÖSK Ungdom.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-26 13:51
Talanger. Reagerade på att någon skrev om signalerna man skickar till talangerna. Nog för att vi har några gamla rävar i laget men vi har ändå en del ungt också. Gren, Johansson och Jidjö har båda fått prova på allsvenskt. Näfver spelade halva säsongen och är fortfarande ung. Frempong hade säkerligen fått smaka allsvensk luft om han inte varit utlånad. Där till finns unga spelare som Per Johansson, Bertin Ze och Staaf i truppen och får konsekvent speltid. Dom som "inte fått chansen" är ju snarare Rob Walker och Stellan Carlsson vilka nog ansetts som breddspelare hela vägen.

När jag skriver detta tittar jag på ÖSKs hemsida med A-truppen och finner att de som ska lämna tagits bort (Rodevåg, Seb, Stellan och Näfver). Men att Rob Walker finns kvar. Även Moses och Yanus finns med. därtill finns Gustav Lundholm med. Har han funnits med tidigare eller är han tillagd för att det är klart att han flyttas upp? förväntar mig ju även Astvald och Nilsson på den listan.
Wivallius
2008-11-26 13:42
Erki/
Dessa har gjort 36 poäng ihop och eftersom vi gjort just 36 mål innebär det att dessa fem stått för drygt hälften av poängen eftersom man väl inte kan få assist på straffar eller frisparksmål (gjorde vi några frisparksmål?)
Örebro Erki
2008-11-26 13:34
Vilke nyförvärv vi har gjort i år.

Intern poängliga:
1. Roni Porokara 9 (2 mål)
2. Kim Olsen 8 (9 mål ;) )
3. Nordin Gerzic 7 (4 mål)
4. Eric Magloire Bassombeng 7 (3 mål)
5. Samuel Wowoah 5 (1 mål)

Nordin kan man ju nästan räkna som ett nyförvärv också då det var först i år han var tillräckligt tränad för allsvenskan.
De 5 bästa poängplockarna är alltså nyförvärv! Grymt bra värvat den här säsongen.
Örebro Wuzac
2008-11-26 13:21
Ämne: Kategorin extremt on....
Olsén19: Visar att ÖSK skjuter alldeles för sällan eller skjuter för dåligt.
Örebro OnicO
2008-11-26 13:20
Ämne: Tjerna är aktuell oc....
Nej, glöm även Robert Mambo Mumba, tro mig.
Brommapojkarna Karel Meduna
2008-11-26 12:44
Mycket bra krönika om Nordback. Efter 11 (?) år i Örebro tycker jag han inte kan stämplas som någon svikare ifall han ser en chans till ett bra kontrakt någon annan stans.
Andra spelare byter lag för varje säsong.
Men det är väl med såna som Nordback som med bybutiken; uppskattas mest då vederbörande inte längre kan tas för given?
Örebro Midsomer
2008-11-26 12:13
Gillar verkligen Sarps krönika. Men här kommer nu en fråga. Vill ni ha Nordback kvar eller skall ÖSK vara osentimentala och bara se till framtiden. Skall man göra sej av med Nobbe och bereda plats för en spelskickligare innermitt?
Örebro Minefield
2008-11-26 12:13
Tjerna är aktuell och jag kan även säga att den andre mittfältaren är Robert Mambo Mumba, i den
nyss degraderade klubben GIF Sundsvall.

En pådrivare och en målskytt !
Örebro OnicO
2008-11-26 10:40
Ämne: Har sagts förut och ....
jag säger det igen, glöm Tjenra...
Annons: