/fotboll/osk/forum/6425.aspx/fotboll/osk/forum/6425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-24 11:36
rirobban//

Jag vill gå så långt att hela laget blev lugnare när Alvbåge kom in, han var i mina ögon den viktigaste sommarvärvningen.

Men vi kan inte räkna med att en så oerhört bra målvakt, fortfarande ung också i målvaktssammanhang blir kvar i ÖSK kontraktstiden ut. Precis när som helst kan det komma ett bud som inte går att säga nej till.
Örebro jappel
2008-11-24 11:36
Ämne: Vad händer med den s....
det var länge sedan bomben blev ändrad till en kinapuff. men nu verkar det som att det inte bidde någon kinapuff heller utan en 5-öres.
Snart är det nog någon av u-spelarna som är överraskningen :-)
Man ska inte dra ut förlänge på förhandlingar, om det inte är helt säkert på att man kommer komma överens tillslut. chansen att någon annan får nys om och drar fördel av situationen ökar självklart med varje dag som går.
Örebro Uhlan
2008-11-24 10:52
Vad händer med den såkallade "Bomben" Wirtanen kan väl knappast vara bomben?

Hur ser läget ut i den frågan?
Är förhandlingarna fortfarande igång?
När kommer affären gå av stapeln?
Örebro rirobban
2008-11-24 10:45
Westman är inte någon klassmålvakt, men Bakiu är ännu sämre. Finns inte någon som helst anledning att värva sådant, inte om vi ska vara i toppen och kriga framöver. Man kan skylla på försvaret, men det är en målvakts uppgift att styra försvaret. Kolla bara hur osäkert försvaret agerade när Westman stod i mål, det var för att han inte klarade av att styra det. På en gång som Alvbåge stod så såg försvaret direkt lugnare och bättre ut. Det är för att han vet hur han ska styra det!
Örebro Midsomer
2008-11-24 10:17
Det jag sett av Bakiu har varit en usel målvakt. Han har dock en humoristisk ådra då han vinkade adjö till allsvenskan - och ÖSK-klacken - redan efter matchen Behrnabeu. Att värva den sämste, kontraktsbundne, förstemålvakten i allsvenskan som back-up känns onödigt de luxe och inte försvarbart ekonomiskt. Skall vi ha någon från Peking är det Bamberg. :D

Förstår faktiskt inte ens att det diskuteras.
Örebro Wuzac
2008-11-24 09:29
Plingu: Räddningsprocenten säger en del men inte allt. Beror ju också på från vilka lägen motståndarna fått skjuta ifrån. Hur väl försvaret rensat bort returer osv.

Men jag lät frågan gå vidare till IFK:s forum hur de sett på hans insatser gångna säsongen. De har väl sett de flesta matcherna med honom. Vi får se hur de svarar.
Örebro Mittåt
2008-11-24 08:52
Nikki Six// Det stämmer. Magnus jobbar som fastighetsmäklare hos Skandiamäklarna. På provisionsbasis, enligt NA.
Örebro Nikki Sixx
2008-11-24 08:30
Ämne: Papperstidningen skr....
Tackar för uppdateringen från papperstidningen. Alltid uppskattat av mig som bor utomsocknes. Låter lovande med Wikström då. Tror att han gärna stannar i Örebro då han väl har en civil karriär där?

Ser att mitt inlägg om kosten skapade debatt. En del kloka svar och synpunkter om detta och andra rätt korkade.
Örebro Mittåt
2008-11-24 08:17
Papperstidningen skriver idag:
- Wirtanen och Sesay fortsätter att träna med ÖSK denna vecka.
- Haisem Ismail återkommer för en tredje provträning som idag.
- Lennart Sjögren tror att man närmar sig ett avslut i förhandlingarna med Magnus Wikström.
- Dto. beträffande Peter Westman.
- Sjögren kommer också att ta ett snack med Fredrik Nordback om var han står efter danmarksbesöket.
Örebro Mittåt
2008-11-24 07:35
Från årets målvaktsliga:

1. Wiland 86%
5. Alvbåge 79%
17. Westman 72%
20. Bakiu 69%
Örebro Plingu
2008-11-24 04:15
NRKP målvakten, Bakiu, har i dem matcher jag sett varit riktigt osäker i luften. Lite för kort i rocken. Och sedan är det heller inte konstigt att en målis i allsvenskans sämsta försvar gör några svettiga räddningar under säsongens gång.

Om någon ambitiös person här inne kunde redovisa statistik på antal skott NRKP fick emot sig på mål så skulle han nog inte utmärka sig till "det bättre" vad jag erfar. Men som sagt höjdspelet är tok för dåligt och vi har redan Westman som också saknar flygmantel, det räcker.
Örebro Wuzac
2008-11-24 00:07
Ämne: Wuzac//

Hehe, jag....Bastard on Parade: Håller inte med. Han gjorde fantastiska räddningar emellanåt. Räddade både skottet, returen och returen på returen eftersom uteförsvaret var oförmögna att rensa. Jag säger inte att han inte har saker att utveckla. Men han var bra.

En av de få som Norrköpings SF själva säger kom undan säsongen med fullt godkänt. Ställer sig Westman igen får jag begära nya recept på valium för att ta inför varje match. För den målvakten gav mig oro varje gång motståndarna kom till skott/inlägg

Ps: Undrar om Wiland hade blivit årets målvakt om han stått i IFK?
Örebro Bastard on Parade
2008-11-24 00:01
Wuzac//

Hehe, jag som tycker Bakiu varit tämligen usel. Osäker, dålig i luften trots sin längd, obefintligt fotspel osv.

Nä, då ser jag hellre Westman eller Rosen i mål. Bäst för Alven att han inte lämnar oss nu! ;-)
Örebro Wuzac
2008-11-23 23:57
Sticker Alvbåge, vilket jag inte tror. Iaf inte nu. Tycker jag Norrköpings Nuredin Bakiu är intressant. Nära stad för honom (Läs nära till vänner osv). Tycker han var bra, trots alla insläppta mål som mer berodde på försvaret än honom. Han var en av de få i IFK som höll god standard hela säsongen.

Westman vill jag definitivt inte se som förste keeper igen. Visst har han gjort bra matcher emellanåt och han är helt ok som backup. Men han är alldeles för ojämn.
Örebro Mittåt
2008-11-23 22:44
Wirtanen skall träffa Lennart Sjögren i morgon.
Örebro Mittåt
2008-11-23 22:33
MACS// Jag tror inte att Rosen är aktuell för allsvenskt spel redan nästa år. Victor Crona har tröttnat på att alltid få vara andravalet som målvakt i ÖSK Ungdom och går nog någon annanstans. Jag förstår honom. Han är alldeles för bra för att inte få spela. Enligt NA provtränar han nu med Karlslund.

Det största målvaktslöftet inom familjen är nog Nils Karlsson. Men eftersom han bara är 17 nästa år så är det nog för tidigt att tänka på honom i A-lagssammanhang än på några år.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:54
MACS//

Hur det ser ut bland ungdomarna kan säkert Mittåt svara på, själv har jag aldrig sett dem spela. Sticker Alvbåge så är min gissning att ÖSK/Spelarinvest köper en målvakt ifrån SE för någon miljon, alternativt hitta en bosman.
Örebro MACS
2008-11-23 21:48
ÖSK-Karl// Precis som du skriver kan det finnas miljoner (kr) skäl för Alven att sticka till andra ligor (innan han blir för gammal. Westman är duktig men räcker väl inte till för "top 4"-nivå i AS? Hur ser det egentligen ut med tillväxten bakom Alven/Westman, kan Rosendahl eller Crona ta steget upp från ÖSK Ungdom nästa år?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:36
Midsomer//

Jag har bara hört att tränarna önskar 1-2 mittfältare (beroende på Nordback), samt en backup till Kim.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:33
Wuzac//

Nordback också, de båda "heta" mittfältarna blir allt svalare. Näfver är tydligen inte en så intressant bytesdelsumma längre, varför skall jag skriva, när den spelaren skrivit på för antingen ÖSK eller någon annan klubb.

Just nu är det nog bara 40% chans per spelare.
Örebro Mittåt
2008-11-23 21:32
Chipset// Tveksamt om Wiktorsson är intressant för ÖSK. De har ju tagit hit två andra spelare som kandiderar för den positionen. Om de varit intresserade av Wiktorsson hade de väl bjudit in honom också.
Örebro Midsomer
2008-11-23 21:30
ÖSK-Karl//

Menade bara att ÖSK ansåg att det fanns ett behov av att förstärka med en högerback. Inte att man hade ett konkret namn. Något jag tyckte var konstigt med tanke på att Anttonen och Gren duger rätt bra, eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:28
Midsomer//

Inte hört ett ljud om någon högerback, bara att killen som skrivit på från Sköllersta ses som ett stort löfte.
Örebro Wuzac
2008-11-23 21:27
Ämne: Wuzac//

Just nu ä....
ÖSK-Karl: Håller med. Särskilt Wikström kanske.
Örebro Chipset
2008-11-23 21:24
Är Wiktorsson vänsterbacken?
Örebro Midsomer
2008-11-23 21:20
ÖSK-Karl//

Ryktas, något konstigt kan tyckas, att ÖSK ser ett behov av att förstärka med en högerback. Är det något du känner till?

Om valet var antingen Wikström eller Nordback hade jag valt den förstnämnda.

Hur blir det med Astwald, Lundholm och Nilsson till nästa säsong, tror ni de är mogna att ta steget upp och göra inhopp redan 2009?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:06
Wuzac//

Just nu är jag mest orolig för kontrakten med Nordback och Wikström.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-23 21:03
Plingu//

ÖSK sitter absolut i guldsits vad gäller Alvbåge, det gör även Alvbåge med rätta själv som får 20% av övergångssumman. Säg att ÖSK/Spelarinvest får 20 miljoner, då går de 3,5 miljoner han kostade från Viborg bort, sedan 4 miljoner till Alvbåge, återstår 12,5 miljoner.

loopy/
Nja, två transfers per år är det väl? Just därför är han väl säljbar i januari -09, eller hur räknas det?
Örebro go_osk
2008-11-23 21:01
Ska väl inte avslöja min åsikt i godisdebatten. Men här i Stockholm så påträffas elitidrottare dyngraka varenda helg mitt under pågående säsong. Ställ det i proportion med godisätandet.

På tal om Alvbåge så krävs det nog som sagt att någon storklubb utanför Norden öppnar plånboken för att det ska bli affär.
Örebro Wuzac
2008-11-23 20:37
Jag skulle nog vara mer orolig för Roni...
Annons: