/fotboll/osk/forum/6422.aspx/fotboll/osk/forum/6422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-25 11:08
Charlezzz// Rosen rekryterades som en spelare för A-truppen. Tanken är/var nog att han på sikt skulle ta platsen som andremålvakt.

Rosen har ju aldrig tillhört Talangtruppen i egentlig mening utan spelat utlånad från A-truppen.
Örebro Charlezzz
2008-11-25 11:01
mittåt///kan ju inte låta bli att ställa mig frågandes om varför man signade Rosen då? Backup till Westman och Richardsson??
Örebro E.Shams
2008-11-25 10:57

Mittåt// Har inte div3-laget ett för ungt lag? Behövs det inte några äldre spelare eller finns det tillräckligt med sådana? Det kanske ansluter fler äldre spelare allt eftersom?

Örebro Mittåt
2008-11-25 10:42
Charlezzz// Jag tycker att Nils Karlsson redan är tillräckligt bra för att vakta målet i div 3-laget. Med tanke på spelaravgångarna från talangtruppen så tror jag inte det är realistiskt att räkna med att laget kommer att vara tillräckligt starkt för att kunna utmana om div 3-seger under den kommande säsongen.

Bortsett från det. Avsikten då man rekryterade Rosen var inte att få hit en bra målvakt för div 3-laget. Det hade man redan i Crona och Jonsson.
Örebro Midsomer
2008-11-25 10:29
Charlezzz//

Håller med, många sätter väldigt stor tilltro till Bedoya efter några träningspass och en internmatch mot ÖSK Ungdom.

Men ÖSK har tidigare deklarerat att det inte är aktuellt med provspel/provträning för Bedoya. Tar man hit honom igen är det för att skriva kontrakt. Inte för att spana in honom.
Örebro Charlezzz
2008-11-25 10:22
Sedan tycker jag att det är spännande att många skriker efter Bedoya utan att ens sett honom spela. Tror inte att man ska se honom som någon slags frälsare. Han har mig veterligen inte bevisat något i europeisk fotboll förutom ett (av många) bejublat provspel. Visst såg han pigg ut i träningsmatchen mot ÖSK ungdom men i jämförelse med Porokaras provspel och matchning i Kramocup (hette det så?) stod han sig rätt så slätt. Visst, jag kan ge Bedoya en chans till så ta hit han igen och gör en ordentlig utvärdering innan/om han bör förlänas den eviga äran att få dra på sig de svartvita färgerna.
Örebro Charlezzz
2008-11-25 10:06
Hum? Hur tycker ni det rimmar med att låna ut Rosen samtidigt som ungdomarna har som målsättning att avancera i seriesystemet? Finns det en bättre målvakt i ungdomslaget? ska Westman gå ner till div. 3?
Örebro OnicO
2008-11-25 10:00
Jag tror inte på Tjerna, Walker försvinner, Nobbe stannar plus 1 ny.
Örebro Midsomer
2008-11-25 09:56
DaSa//
Jag tror inte det är Tjerna + två nya till. Tjerna är nog en av de nya i så fall.

Kihlen
Nordin
Walker
Per J
+ 2 av Nobbe/Ny/Ny/Bedoya/Tjerna
Örebro Mittåt
2008-11-25 09:23
DaSa// Artikeln ligger utlagd på nätet nu. Men den ger inte mer information än att den säger har två andra spelare som man förhandlar med. Samt att man förväntar sig avslut denna vecka.
Örebro Chipset
2008-11-25 09:15
DaSa// Tyvärr lämnade jag Allehanda hemma på köksbordet. Men om jag minns rätt så stod det egentligen inte mer än det jag skrev. Han beskrev inte spelarna på något sätt mer än att de är mittfältare.

ÖSK-Karls två nyförvärv verkar av allt att döma existera i allra högsta grad. Nu finns det också en lätt svävande deadline. Uttrycket "puffar" var dock mitt eget. Tur var väl det. ;-)

Tre dagar kvar!
Örebro DaSa
2008-11-25 08:57
Mittåt// Låna ut Rosen låter som en bra idé. Han behöver riktiga matcher för att ta nästa steg i sin utveckling.
Örebro DaSa
2008-11-25 08:57
Chipset// Berätta mera, har inte tillgång till fysiska Allehanda. Vad beskrev han spelarna som? Mittfältare? Han lär väl inte använt uttrycken puffar?:)

Lite mycket rykten nu, men om inte Tjerna är ngn av de två som kan presenteras innan fredag så känns det som vi kommer ha mittfältare så att det räcker:)

-Kihlen
-Nordin
-NyPuff
-NyPuff
-Bedoya
-PerJ
-Tjerna
-Nobbe??

Ngr skall bort...
Örebro Mittåt
2008-11-25 08:12
ÖSKs tidigare målvakt Simon Nurme är i valet och kvalet om för vem han skall stoppa bollar för i fortsättningen. Om han väljer att gå vidare hamnar Degen i en rätt utsatt situation på målvaktssidan eftersom de bara har Fromholt, oprövad 19-åring, som uppbackning.

Ett år hos Degen skulle sitta bra för Rosen, som nog skulle må bra för sin egen utvecklings skull av att få vakta mål på en högre nivå än den ÖSK Ungdom kan erbjuda.
Örebro Mittåt
2008-11-25 07:57
Chipset// Ja, det är onekligen en intressant utveckling. Nu verkar det närmast vara ÖSK som tagit över initiativet i förhandlingarna med Nordback. Jag tror dock i slutändan att det blir ett nytt kontrakt för honom om han själv vill. Och det verkar han ju att göra.

Underbetyg i denna affär går nog i första hand till Nordbacks agent. Han tog Fredrik för provspel till en klubb som egentligen inte behövde honom. När Fredrik sedan kommer tillbaka har ÖSK kommit så pass långt med andra alternativ att hans förhandlingsposition kraftigt underminerats.
Örebro Chipset
2008-11-25 07:34
Sjögren hoppas, enligt dagens NA, att presentera de två mittfältspuffarna senast FREDAG. ÖSK är också fortsatt intresserade av Nobbe och Bedoya. Den sistnämnde tänker man kontakta efter jul. Det kan alltså som mest bli tre nya mittfältare. Låter till en början orimligt. Men om Henriksson, Walker och även Nobbe försvinner så är tre nya nog ett måste.
AIK Saywee
2008-11-24 23:16
Hellre en Nordback än en Stenbock, kommer miljarderna in är kanske fotbollens "själ" förlorad ...?
Örebro P.O
2008-11-24 22:59
nått för spelarinvest att kontakta?
AIK Saywee
2008-11-24 22:52
ÖSK-Karl, jaa du, eller också brinner stubinen fort men är ruskigt lång ;-)

Att intresset för Näfver är relativt lågt kan jag förstå, för tål man inte lite träsmak och har en slirig tunga, så är det nog många klubbar som "drar sig".

Tänk om "Kapten Lagrell" hade tillräckligt med förstånd att försvinna från allt som har med fotboll att göra ...?

Örebro ÖSK-Karl
2008-11-24 22:29
Saywee//

He,he, stubinen verkar brinna långsamt, som det ser ut nu blir det kanske bara en smäll. Intresset för Näfver som del av ett bytesobjekt har svalnat betydligt.

Så vi får verkligen hoppas att Nordback stannar.

Verkar inte bra att göra spelare till kaptener i ÖSK. Först försvann Riddez och nu kanske Nordback. Kilen bör nog bli kapten nästa år, med tanke på hans ålder har han säkert flyttat färdigt!
Örebro jappel
2008-11-24 22:24
Frågan är alltså vilka dom lyckliga blir som skriver på för Örebro och därmed chansen att vinna allsvenskan 2009.
AIK Saywee
2008-11-24 22:00
Ämne: Vad händer med den s....
Så vitt jag vet så är stubinen påtänd, men om och när det smäller och hur högt vet ingen just nu ... inte ens hur många smällar det blir?!
Örebro jappel
2008-11-24 21:51
Ämne: Kul Tofs-TV!

Nord....
Grymt bra idé, initiativ och inslag.
Sååå sköna lirare vi har i laget.
Örebro Chipset
2008-11-24 21:29
Ämne: In med Halem Ismail!....
Nej, det där är alldeles för bra för att vara sant. Då blir det ju jakt på SM-Guld på direkten. Vi ska ju bygga långsamt á la Kalmar;-)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-11-24 21:10
In med Halem Ismail!
Pavel Zavadil
Abdgar Barsom
Örebro Disasterpiece
2008-11-24 20:31
Ämne: Ämne: Kul Tof....
Shit vad liten nordin ser ut när han står bredvid Alvbåge.. Såg ut som en liten tomte i toffs-TV med den där mössasn o allt :D
Örebro 100år
2008-11-24 20:29
Stort av Alvbåge och Gerzic att filma det här! Världsklass som vanligt
Men vart var egentligen tofsen? =)
Örebro Disasterpiece
2008-11-24 20:17
När ska egentligen "bomberna" presenteras? Fins det något datum?
Örebro Ropesin
2008-11-24 19:57
Haha, alltid lika kul när dessa två herrar är med i FAN-TV. Dom älskar verkligen att hålla på med den där kameran. Nordin verkar inte ha någon framtid som stjärnreporter, men vad gör det?

"Tack hej!"
Örebro närking
2008-11-24 19:54
Ämne: Kul Tofs-TV!

Nord....
Jag tror tofsen är fake, han ser ju ut att ha lika mycket hår fortfarande! :-D
Annons: