/fotboll/osk/forum/6414.aspx/fotboll/osk/forum/6414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-27 21:35
Bayat blev utlånad av Giffarna till IFK Mariehamn under hösten. Så det är knappast en spelare som håller den klass ÖSK förväntar sig.
Örebro Mittåt
2008-11-27 21:33
Tobias Eriksson kanske inte är så het när allt kommer omkring. Han vill lämna Giffarna, Odd Grenland och Kalmar FF har anmält intresse, men båda klubbarna tycker att han är för dyr.
Örebro Robban Örebro
2008-11-27 21:32
Spelare det kan vara....

Mattias Lindström, 28 år, OM H, Mattersburg (tidigare Helsingborg)
Eldin Karisik, 25 år, MC, Viborg (tidigare Helsingborg)
Arash Bayat, 25 år, OM C, IFK Mariehamn (tidigare Sundsvall)
Patrick Amoah, 21 år, OM H, Paris FC (tidigare Djurgården)

Kan det vara någon av dessa??
Örebro Hlynur
2008-11-27 21:22
Tycker att Tjerna skulle vara en klockren värvning. Han var ju en av de bättre på plan när vi spelade mot AIK senast. Övergänste lätt vårt mittfält i den matchen. Han är en enorm fighter med mycket mer bollkänsla och teknik än Nordback exempelvis. Låt vara att han är lite till åldern, men vill han komma hit så tycker jag inte vi ska tacka nej!
Örebro Mittåt
2008-11-27 21:21
En tänkbar mittfältare skulle kunna vara GIF Sundsvalls Tobias Eriksson, född 1985. Han är rätt duktig.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-27 21:10
Jag har suttit här och tänkt och tänkt. Men kan fan inte komma på vilka de "hemliga" mittfältarna är? De är under 30 med råge. Då lär de vara mellan 20 - 25år ungefär. Undrar om det är svenska spelare eller utländska spelare?

Aja jag får fundera vidare :)

FORZA SVARTVITT!
Örebro Joerny
2008-11-27 21:06
Ämne: Här är utspelet som ....
Äntligen väcks debatten till liv angående vem som ska driva Allsvenskan. Svenska fotbollsförbundet känns otroligt mossigt och tungrott. Om Svensk elitfotboll skulle ta över kunde det inte bli sämre iaf.
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 19:32
Ämne: /Kramelet/ Inte för ....Precis, det var någon annans hus. Men det ändrar inte det faktum att han lekte i lövhögar iförd en batmandräkt. Vill vi verkligen ha en 3-åring som bestämmer över svensk fotboll? :p
Örebro MangeSvartAndVit
2008-11-27 19:20
/Kramelet/ Inte för att jag är sugen på att försvara Lagrell..Men det va inte hans hus dom håll till i i inslaget på fotbollsgalan..Det berättade dom efter inslaget:)
Örebro Kramelet
2008-11-27 19:07
Ämne: Här är utspelet som ....
Äntligen!
efter att man i fotbollsgalan fick se hur lagrell bodde så är ja övertygad om att pengarna går till fel saker, och om man skulle se honom som en VD i ett företag som hade som mål att göra allsvenskan bättre skulle han fått gått för länge sedan, undrar varför han fortfarande sitter kvar?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-27 19:00
Chipset//

Jag har inte hört ett ljud om att Tjerna skulle vara aktuell, men ÖSK kan ju kanske förhandla direkt med honom, för Spelarinvest är han ointressant.

Vet att samtalen fortsätter med de två mycket bra fotbollsspelarna, som båda är under 30 år med råge, men har svårt att tro att någon av dem presenteras redan imorgon.

SIGNA NORDBACK OCH WIKSTRÖM NU LENNART
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-27 18:36
Här är utspelet som kan revolutionera fotbolls-Sverige:

Låt Svensk Elitfotboll driva allsvenskan.
Örebro Mittåt
2008-11-27 18:14
Det enda man kan säga om Grahn med någon grad av säkerhet är att han antagligen inte kommer att stanna i ÖSK speciellt länge. Han slår nog till och med vår egen vingel-Petter när det gäller klubbyten. Åtta klubbar på åtta år har den gode Tobias skrapat ihop. Han kanske siktar på en notering i Guiness rekordbok. Eller så har han allvarliga sociala anpassningsproblem. Lyckligtvis ligger nog hans löneförväntningar på en sådan nivå att ÖSK inte skulle ha råd även om de ville.

Hertha BSC Berlin (på lån)
Spanien Gimnàstic de Tarragona (2007-)
Danmark Odense BK (2006-2007, på lån)
Danmark AGF (2004-2007)
Sverige Malmö FF (2003-2004)
Norge Vålerenga IF (2002-2003)
Sverige Lyngby FC (2000-2002)
Portugal SC Beira-Mar (-2000)
Sverige Östers IF
Sverige Rödeby AIF (moderklubb)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-27 17:58
Hur är det med Grahn? Skulle inte han komma hem till Sverige? Vet inte om hans attityd skulle passa in i ÖSK men han är ju en duktig fotbollsspelare. Kanske en "bomb"?
Örebro rirobban
2008-11-27 17:42
Jag tror att den enda bomben som presenteras imorgon är att Nordback skriver på nytt kontrakt. Av de två så kallade bomberna så hoppas jag att ingen av dem är över 27 år. Om vi ska kunna utveckla laget för ett framtida SM-guld så håller det inte med både Kihlberg och Tjernström. Den förstnämnde har presterat grymt bra redan och är given i ÖSK. Tjerna vet ingen ifall han skulle göra bra i ÖSK eller om han klarar av 4-3-3-systemet så bra.

Nordback behövs. Kan inte ha tekniker på varenda position. Säg ett enda lag som inte har en "vattenbärare" som gör grovjobbet i det tysta...
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 17:38
Ämne: Hassan är killen frå....Wirtanen skulle nog kunna funka som yttermitfältare också tror jag. Men han är nog bäst som avbytare till Bassombeng. Dessutom brukar ju Basse vara skadad till & från, så då vore ju en vindsnabb Wirtanen vara perfekt & slänga in. :)
Örebro Kramelet
2008-11-27 17:34
Hassan är killen från sierra leone, ja tror också han skulle bli en riktigt bra ytterback ifall vi ger honom chansen, wirtanen tycker ja också är värd en chans, tycker han kan konkurrera med bassombeng då allt inte handlar om offensiva räder, ibland är bassombeng lite borta i försvarsspelet o sånt kan straffa sig.

Men de är ju mittfältare vi behöver först o främst...
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 17:27
Ämne: Var och kikade träni....
Vem är Hassan? Är det han från Sierra Leone?
Örebro Optic
2008-11-27 17:25
Var och kikade träningen idag, var spel hela tiden. Tyckte de tre som var och testade gjorde ett okej intryck! Wirtanen såg ruggigt snabb ut och verkade bra både offensivt som defensivt. Hassan var vass offensivt men tappade lite i defensiven. Haisem spelade mittback och gjorde det bra! Tror nog sixten &co har koll på dem nu iaf!
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 17:24
Ämne: Tjernström blir 35 å....
Ok, my bad. Men då lär han ju hålla i 3 år iaf.. Lagom till sm-guldet :)
Örebro Mittåt
2008-11-27 17:22
Tjernström blir 35 år nästa år.
2008-11-27 17:20
Disasterpiece/ Nej men det känns lite som att han vill "avrunda" karriären här. Men jag tror han kommer höja nivån på truppen.
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 17:10
Ämne: DaSa/ Jag tror att d....
Så gammal är han väll inte... Tänk på Henrik Larsson som är ca 38 år och ändå smäller in mål efter mål för HIF. Bara för att Tjerna är 32 år så betyder ju inte det att han har fysik som en gammal gubbe. :)
2008-11-27 17:07
Disasterpiece/ Jag hoppas man kan baka in honom i "bomben" =) Jag gillade honom skarpt under hans tid i ÖSK. Speciellt på Råsunda.
2008-11-27 17:05
DaSa/ Jag tror att det är så enkelt att hans spelartyp inte är så attraktiv att värva. Vad skulle kubanerna säga om ÖSK ville ha Rydström? Låter ju inte så jättekul men han skulle säkert vara bra på sitt sätt. Jag skulle också välkomna Tjerna men hans ålder skrämmer lite måste jag säga. Ska vi bli ett topplag nästa år för att sedan bli ett bottenlag igen året efter pga att 2-3 viktiga kuggar lägger av?
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 16:59
Ämne: Disaster/ Tvåvägsspe....
Ok. Då skulle ju han kunna vara en av mittfältsbomberna egentligen...
Örebro DaSa
2008-11-27 16:55
Om nu Nobbe är så bra som många här inne tycker, är det inte lite konstigt att inga klubbar visat intresse för en spelare som kan gå gratis?

Jag tror att tyvärr så håller inte Nobbe för spel i den högsta divisionen i Sverige (därmed platsar han heller inte i danska eller norska högsta ligan). Att han spelat kvar i ÖSK så länge beror nog på att de i början såg potential i honom och sen har vi inte haft råd förrens nu att ersätta honom.

Håller tummarna för att Tjerna är en av bomberna (kan ju vara han som är bosman om AIK river hans kontrakt vilket verkar vara ett måste för att vi skall ta honom).
2008-11-27 16:54
Disaster/ Tvåvägsspelande mittfältare skulle jag nog säga.
Örebro Disasterpiece
2008-11-27 16:49
På vilken possition spelar Mumba?
2008-11-27 16:46
Hoppas lite på Mumba. Vi har ju redan en sång om honom =)
Annons: