/fotboll/osk/forum/6413.aspx/fotboll/osk/forum/6413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-29 10:00
Om jag kommer ihåg rätt så hävdades det på den tiden som Pehrsson var aktuell för Örebro, att han efter besök i staden var överens med klubben. Bara för att dagen efter ta tillbaka detta med hänvisning till att frun inte ville flytta till Örebro. Men hon kanske gillar Ålborg bättre.
Örebro Grixx
2008-11-29 09:48
Conjuration// Kan knappast var Fresa som såg ut som "lönnfet gubbe" han var ju den som tränade mest av alla och varvade alla i laget.

...sedan kunde man bli lite nervig ibland visst men han hade sina ljusa stunder också.

ps Bra att inlägget från 5-snåret i morse mosades till förintelse.
Örebro OnicO
2008-11-29 09:32
nu med facit i hand så ska man vara tacksam att Magnus Pehrsson drog sig ur ösk-äffaren i sista stund. Pehrsson verkar lite opålitlig och ilojal, och Sixten i mina ögon är betydlig bättre tränare.
Örebro Mittåt
2008-11-29 09:27
Olleboii// Fedja tränar med Forward för tillfället.
Örebro Ståhl
2008-11-29 08:41
Ämne: Simon Nurme, Robin I....
Det var under den matchen Walker pajade korsbandet, Giorgi Kyosev spelade till sig ett kontrakt och Nordin dominerade i Rynninge.
Elfsborg mangecareca
2008-11-29 07:04
Idag är det äntligen dags för en genomgång av Örebros nyckelspelare.
Syrianska FC BarOromoyoSuryoyo
2008-11-29 02:41
Örebro blir svenska mästare i år. Garanterat...
Örebro Olleboii
2008-11-29 02:18
"På minussidan kan noteras att flera av truppens stöttepelare under de senaste säsongerna nästa år kommer att återfinnas i andra klubbtröjor. Nya klubbadresser får Fedja Jelecak, Simon Ramström, Martin Pettersson, Tobias Johansson, Simon Eriksson och Zammi Strömblad. Frågetecken finns det för Gabriel Binay, Pontus Brunzell och Victor Crona, som ännu inte har bestämt sig för vilken klubb de skall representera nästa år."
Mittåt//
vart tar lillebror Jelecak och gänget vägen? såg honom spela mot eskilstuna på försäsongen, han var ju riktigt duktig?
Örebro Olleboii
2008-11-29 02:12
Simon Nurme, Robin Ingvarsson, Axel Kjäll, Patrik Haginge, Joel Riddez, Mirza Jelecák, Niklas Klingberg, Walter Gigena, Kristoffer Näfver, Emra Tahiri, Moses Reed, Stefan Ehn, Robert Walker, Marcus Lidén, Joakim Green, Niklas Lönnqvist, Bruno Martelotto, Giorgi Kyosev.

guuud vilken trupp!!!
Örebro Conjuration
2008-11-29 02:08
Fredrik Samuelsson? Jag vill inte vara alltför hård i min kritik men jag tyckte att han såg ut som en lönnfet gubbe både på och utanför plan. När Samuelsson och Westman var på plan samtidigt så fick jag hjärtklappning i mitt unga bröst.

Fast det är 2 stycken coola killar som kan göra riktigt bra ifrån sig.
Örebro Disasterpiece
2008-11-29 01:44
maradona81// Rodevåg vet jag inte vart han tagit vägen... Tror han ska spela i Falkenberg.
Assyriska Maradona81
2008-11-29 00:04
Vad har hänt med Stefan rodevåg?
Vad tyckte ni om Fredde Samuelsson?
Örebro Niko-ÖSK
2008-11-28 23:44
Maradona81// Bruno kan likas i Superettan. Han var helt OK spelare,han var en väldigt kvick och snabb spelare. Han spelar nu i Chile(Premier League).
Örebro Chipset
2008-11-28 22:53
Mittåt// Tror stressfrakturen kom senare. Han skadade sig ju på uppvärmningen i den match han skulle debutera från start. Då hade han dessförinnan hoppat in i någon match.
Örebro Wuzac
2008-11-28 22:51
Tydligen gör Siku/Alex en annan bedömning av Tommy Wirtanen än vad de flesta andra gjort i detta forum. Och de flesta i detta forum som gjort den bedömningen har inte ens sett honom spela.

Jag tror han är perfekt att flåsa Bassonbeng i örat.
Örebro Mittåt
2008-11-28 22:38
Chipset// Kyosev spelade vid några tillfällen i Kungsör BK. Först det året de åkte ur tvåan och senare kom han tillbaka och hjäpte dem att åka ur trean också. Men vid det laget hade han skolats om till mittback. Han var faktiskt med i en match förra året mot ÖSK Ungdom.

Hans "karriär" i ÖSK tog sig aldrig. Han råkade väl ut för en stressfraktur innan han knappt ens hade hunnit börja spela.
Örebro Chipset
2008-11-28 22:26
Maradona81// Bruno var en helt ok spelare. Dock lite bollkär. Vi valde dock den andre provspelaren (Kyosev) före. Om jag inte minns fel så spelade han senare längre ner i seriesystemet.
Assyriska Maradona81
2008-11-28 22:07
ok...asså så är han ej intressant...tack för hjälpen
Örebro Optic
2008-11-28 22:06
Hittade det här på mariehamns fansida.. Så det är nog bara uppförstorat verkar det som..

...Jag pratade med wirre just, o det var inte riktigt som det står i tidningen.. De hadde vart positiva till hans träningar mende had inte snackat om något kontrakt nu..
Örebro Mittåt
2008-11-28 22:04
Maradona81// Den Bruno hade jag faktiskt glömt. Han var inte tillräckligt bra för att få kontrakt med ÖSK år 2005. Det var första året ÖSK spelade i Superettan efter tvångsnedflyttningen. Vårsäsongen hade inte alls gått bra och ÖSK var rätt desperata på att hitta förstärkningar. Martelotto ansågs dock inte tillräckligt bra för att komma i fråga.
sa
2008-11-28 22:02
Maradona81//

Kolla länken. Såg matchen han var med i mot Rynninge. Han Gjorde inte något större intryck. Om jag kommer ihåg rätt så var han rätt så liten och klen. Är Assyriska intresserade av han eller?
Örebro Marta (hane)
2008-11-28 22:01
Mittåt/ Tack för klargörandet. Behöver inte krångla in mig i hur jag tolkade ditt inlägg, men nu är det glasklart... Sammantaget; Jag är nöjd. Tackar återigen...
Assyriska Maradona81
2008-11-28 21:50
Inte Bruno Marino utan Bruno Martelotto som provspelade ihop med bulgaren Giorgi Kyosev om ni minns??
Örebro Mittåt
2008-11-28 21:46
Marta (hane)// Jag förstår inte din fråga. Men så här är det.

De tyska klubbarna får i genomsnitt 236 miljoner kr per år (vid dagens växelkurs mot Euron som är 10,33 och kanske något hög).

Om de svenska allsvenska klubbarna fått dela på hela den svenska TV-pengen, så hade de fått ca. 17,5 mkr var.

Men nu är det så att de svenska TV-pengarna inte bara går till de allsvenska klubborna utan en del går till klubbarna i Superettan resp. Damallsvenskan. Därför får de allsvenska klubbarna bara ca 12-13 mkr i snitt (min gissning).

Detta enbart för att belysa skillnaden i köpkraft mellan allsvenskan och en halvbra centraleuropeisk liga.
Örebro Marta (hane)
2008-11-28 21:34
Mittåt/
Eftersom du tydligen inte vill hjälpa mina grå så får jag tolka ditt inlägg som tvetydigt.
Örebro Sersant
2008-11-28 21:28
Ämne: Ämne: Jag fic....
De tycker jag definitivt dem gör han vill ju se om någon annan klubb någon annan liga vill ha honom antar jag eftersom han vill vänta tills årsskiftet.
Örebro Brus-Nilsson
2008-11-28 21:25
Ämne: Jag fick precis reda....
Min instinkt säger mig att chanserna minskar om han vill vänta.....
Örebro Mittåt
2008-11-28 21:23
Bruno Marinho? Han är iofs. från Brasilien. Han provspelade för ÖSK i en match i U21-allsvenskan. IFK Norrköping borta på Idrottsparken. 2-1 till hemmalaget. Bruno spelade klokt och ÖSK var nog intresserade av att fortsätta kontakten. Men Åtvidaberg kom emellan och de skrev för några dagar sedan ett treårskontrakt med honom.
Assyriska Maradona81
2008-11-28 21:18
Tänkte fråga om någon känner till en teknisk argentinare som va på provspel hos er...
Han hette bruno...Hur var han???
Örebro Grixx
2008-11-28 21:17
Lite större än en kinapuff och med 70% chans att den smäller. Gå bara inte och syna bomben för den kan smälla av senare.....
Annons: