/fotboll/osk/forum/6397.aspx/fotboll/osk/forum/6397.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2008-12-08 17:06
Tjena Kalle.

Är han någon slags scout eller sponsor-jägare åt ÖSK? Inte så insatt i hans arbetsuppgifter
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:05
Wivallius//

Om Nordin höjer sig ett snäpp, vilket jag tror, då är han nog såld utomlands för runt 8-10 miljoner inom ett år.
Örebro Kramelet
2008-12-08 17:03
Ösk-Karl; Är det alltså spelarinvest som "äger" tränarna också? betalar eventuella sign on bonusar till dem?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 17:03
100år//

Nej, nej, Larsen passar in bäst där han är nu. Han och Thaaler är ovärderliga nästan.
Wivallius
2008-12-08 17:02
//ÖSK-Karl

Kan tänka mig att Nordin vill dit Axén vill. Han hotade ju t ex med AIK förut. Klart han blir dyr för GAIS nu men för varje transferfönster som går blir han billigare!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 16:59
Wivallius//

Lugn, Gerzic har ju tre år kvar och inte lär det bli Gais som ny adress för honom. Tur dock att Wikström och Nordback hann signa innan, de låg bra till hos Axén.
Örebro 100år
2008-12-08 16:58
Bara att önska mannen med den underbara personligheten lycka till!

Jag vill ha Larsen som assisterade tränare! kommer inte alls framföra samma positiva energi som Axén. Men jag tror han är en grymt bra taktiker!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 16:56
Det är ju för väl att Gais är en fattig klubb, annars hade de säkert gett sig in i striden om bosman-killen nu. Samtidigt kanske pengarna Axén ger öppnar upp för Bamberg också, det kan bli slutet gott allting gott.
Wivallius
2008-12-08 16:55
Hur länge dröjer det innan Gerzic hamnar i GAIS nu? 1 månad, 7 månader eller 1 år?
Örebro Chipset
2008-12-08 16:42
Usch, jag tror Axen betyder oerhört mycket för lagmoralen. Det är nog ingen tillfällighet att Bassombeng och Nordin slänger sig i famnen på honom så fort tillfälle ges. All heder till Sixten men någon glädjespridare är han inte.

Rickard Nilsson är min nummer ett som ersättare. Han har sina talanger svart på vitt (svartvitt). Bara att titta på Karlslund. Tror också att skulle kunna bidra till en skön balans och få lite ordning på försvarspelet för den var verkligen inte Alex starka sida. Ni som såg Rynninge vet vad jag talar om (Charmfotboll framåt och glesbygd bakåt).

Kandidater borde vara Zetterlund, Nilsson eller valfritt val för Sixten.
Wivallius
2008-12-08 16:40
... och nu slår Sportbladet upp skiten också (länken).

Grururrgelll!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 16:30
Larsen är fenomenal på att knyta nyförvärv till ÖSK, dessutom jobbar han hos huvudsponsorn. Det finns ingen anledning att förstöra det genom att chansa på honom som andratränare.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2008-12-08 16:30
Men Oj vad ni dömer ut axen fullständigt!
tänk om ÖSK höjer lönen på honom?
ni minns vad som hände Gerzic i somras va?
inte ens klart att han lämnar, hoppas verkligen inte de! som sagt vem ska hålla koll på Gerzic?

Ni nämner larsen...Jo kanske de, själv får Sixten gärna ta över någon mysig finsk gubbe som gör succe ;))

Benny Lenartsson någon`?

Siggi? skämt,
Gary Sundgren?
Wivallius
2008-12-08 16:26
Larsen skulle kunna ta ÖSK-Ungdom ett år så får han något att öva på!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-08 16:26
Björkman//

Självklart har ni fått betala rätt stora pengar för vår andretränare i det här läget. Kan inte tänka mig att att Janne och Björn släppt Axén för mindre än 1,5 miljoner, troligen mer.

Borde inte Lars Zetterlund få chansen nu efter Axén?
Örebro Erki
2008-12-08 16:25
Ämne: Ämne: Problem....
Jaja, jag skojade bara lite. Har väldigt svårt att förstå danska bara, och jag tycker Larsen har en väldigt speciell dialekt.
Örebro Midsomer
2008-12-08 16:24
Det gick rätt bra för Dala utan tränarerfarenhet. Först räddade han kvar ÖSK och året efter spelade ÖSK den bästa fotboll man någonsin gjort och var en kvart från guldet.
Wivallius
2008-12-08 16:23
//Midsomer

Man måste klara ledarskapet också ... och det är inte snutet ur näsan. Vad tror du det finns ledarskapskurser för som företag betalar stora pengar för för sina chefer/medarbetare att gå på (och tränarkurser, förresten, på olika nivåer).

För att träna och ha ansvar för rikets 7e bästa fotbollslag krävs BRED erfarenhet. På div 2-nivå får man som tränare det mesta av detta utom just kontakten med eliten. Det gick bra för Alex, det skulle gå bra för Rikard Nilsson!! Larsen behöver börja som tränare på lägre nivå.
Örebro Brus-Nilsson
2008-12-08 16:19
Ämne: Problemet med Larsen....
Han talar näst intill perfekt svenska med lite dansk accent...så det så!!
Örebro Midsomer
2008-12-08 16:16
Larsen har 30 års rutin som fotbollsspelare varav 20 på högsta nivå. Är det verkligen så dåligt i jämförelse med t.ex Axén som tränat ett div 6-lag och ett div 2-lag innan han tog över som assisterande i ÖSK. Tror säkert Lars snappat upp ett och annat under sina år.
Örebro Conjuration
2008-12-08 16:15
Fan det är kört. Jag hade helt ärligt hellre sett Sixten bli köpt och att vi skulle ha Alec kvar, inbillar mig att det var Alec som ändå hade mest att säga till om mellan han och Sixten. Vem fan ska hålla Gerzic i styr nu? Han dyker väl upp på första sidan i NA med en mohikan frisyr när som helst.

Min ÖSK hybris är borta med Alec, det borde kanske inte vara så men tyvärr. Tar GAIS någon titel med Alec i rodret kommer jag gråta och säga "det kunde vara vi". Dags att gå i ide så man undviker fler dåliga nyheter.

Lycka till Alec i Gais som kallar Alvbåge för Alvhage och Porokara för Pojokaja. Brr okunnigheten ger mig rysningar. Bitter to the end, vad annat kan man begära från en närking? ;)
Örebro Mittåt
2008-12-08 16:14
Om Larsen hade velat bli tränare så hade han väl inte jobbat på Malmbergs idag.
Örebro Erki
2008-12-08 16:11
Problemet med Larsen är ju att ingen förstår vad han säger.
Örebro Nikki Sixx
2008-12-08 16:10
Ny ass. tränare i ÖSK - Fredrik Samulsson.
Örebro Joerny
2008-12-08 16:10
Larsen är ett spännande framtidsnamn. Men att gå från spelare direkt till allsvensk tränare redan nu låter lite förhastat.
Örebro Minefield
2008-12-08 16:09
Låt "Alec" försvinna från stan. Sixten är den som gjort jobbet medan "Alec" har kokat makaroner och burit vattenflaskor. Låt honom visa vad han kan genom att ta över GAIS i Göteborg. Han visar verkligen vilken Örebro profil och ÖSK:are han är. AIK:s klubbmärke
på överarmen säger väl allt.

Bye Bye Axén, du är snart tillbaka i Rynninge !

ÖSK får betalt för en tränare och ordnar fram en bättre. Perfekt !
Wivallius
2008-12-08 16:06
Gör i stället en "ny Axén": ta Rickard Nilsson!
Örebro Sekt. E
2008-12-08 16:05
Verkar som om det bara är att gratulera Gais till en bra värvning. Synd att inte Hammar är kvar i stan. Kan Larsen axla Axens roll som den viktiga länken mellan strategiska upplägg och utförarna av dem?
Wivallius
2008-12-08 16:05
HAAAAAAALLÅÅÅÅÅÅ!

Larsen är bra ... men han har INGEN tränarerfarenhet! Tänk er för!!
Örebro worldfarm
2008-12-08 16:00
Signa Larsen nu. Omedelbums!
Annons: