/fotboll/osk/forum/6385.aspx/fotboll/osk/forum/6385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro P.O
2008-12-12 03:20
Soccer's Bedoya And Brown Earn NSCAA/adidas All-South Atlantic Regional Recognition
Örebro Gamla Trä
2008-12-12 01:41
Ämne: ÖSK-Karl//
Det här ....
Jag saknar också bortafans från Trelleborg, men det kan inte skyllas ens på Lagrell.
Örebro jappel
2008-12-11 23:49
Ämne: jappel// Ståplats sk....
Visst håller jag med dig Erki, det borde vara ett av de bästa argumenten, men jag tror inte att kapitalisterna i SvFF bryr sig om att vissa inte har råd. Kan man övertyga dom om att ståplats kan ge mer stämning och inramning till matcherna är mycket vunnet.
Sedan är dom nog livrädda för att hamna bredvid någon som inte är som den "vanliga" sittplatsåskådaren. Därav mitt resonemang med att få dom att tro att dom slipper ha huliganer som nästgranne på sittplats om dom låter ståplats finnas kvar.
Inte för att jag tycker att det varit något problem med bråk på ståplats de gånger jag varit där. Framför allt inte i örebro men inte heller på söderstadion där jag varit både en och två gånger utan att ÖSK spelat, vad gör man inte för att få se live fotboll?! :-). Jag trivs riktigt bra på västra, dock är jag aningens för bekväm så oftast blir det en sittplats...
Örebro jappel
2008-12-11 23:47
Ämne: jappel//
Men, rötäg....
Jag skriver ju just det..
Bästa argumentet mot att all ståplats ska byggas bort...o.s.v.
AIK Saywee
2008-12-11 23:22
jappel//
Men, rötäggen verkar ha gott om pengar (eller lätt att skaffa sådana) och rädes nog inte sittplatspriserna.
Örebro Erki
2008-12-11 23:20
jappel// Ståplats ska finnas kvar, fotbollen ska vara till för alla och inte bara för dom som har råd att betala dyra sittplatsbiljetter. Det är det bästa argumentet.
Örebro Rojas
2008-12-11 23:18
Ämne: Rojas// Nästa års al....
Tack för svaret Mittåt, skönt då behöver man inte gå och deppa alltför länge
Örebro jappel
2008-12-11 23:08
Bästa argumentet mot att all ståplats ska byggas bort är väl att om det inte finns någon ståplats kvar så kommer rötäggen tillslut köpa de dyrare sittplatsbiljätterna och förstöra från sittplats istället. enda skillnaden blir att vi inte har en aning om var någonstanns dom finns längre.
Hade priset på biljetterna varit avgörande hade dom väl inte ens köpt ståplats utan plankat eller helt enkelt slagits och härjat runt i någon park i närheten av arenan...eller kanske rent av i Karlskoga!!
Örebro Mittåt
2008-12-11 23:07
Saywee// Ja, det gör det. Allsvenskan gör även ett uppehåll för U21-EM, vilket jag inte tror att Superettan behöver göra.
Örebro Midsomer
2008-12-11 23:06
Tack Mittåt.

Vilka hoppas ni på i premiären? Själv tycker jag det vore kul med en lagom lång resa och lagom svår bortamatch. BP borta i premiären följt av Elfsborg i hemmapremiären. Viktigt att inleda starkt hemma och mötet med Elfsborg ger i sämsta fall en poäng.
AIK Saywee
2008-12-11 23:05
Mittåt, att AS har längst säsong, beror det på landslagsmatcher?
Örebro Mittåt
2008-12-11 23:00
Rojas// Nästa års allsvenska börjar den 1 april och avslutas den 8 november.

För övriga förbundsserier av intresse gäller:
Superettan: 12.4 - 25.10
Div 1: 12.4 - 25.10
Div 2: 19.4 - 4.10
Div 3: 19.4 - 27.9
Örebro apskallen
2008-12-11 22:59
Andrée Jeglertz och Zoran Lukic till Djurgården, vad håller de på med egentligen?

Jag tycker uppriktigt synd om Djurgårdsfansen, Jeglertz kommer från ett motsvarande divion 7-gäng och Lukic känns som en jättechansning. Snacka om att bygga grunden för ännu ett mellanår. Det som kan rädda Djurgården är spelarkvalitén, men den har ju inte direkt blomstrat den här säsongen...
AIK Saywee
2008-12-11 22:58
Det är skillnad på hjärta och hjärna, det är två helt olika organ. Slår inte hjärtat så är det kört för hjärnan, men jag tror att hjärtat kan slå utan att hjärnan ger signaler ...

... ähh, jag kan egentligen inte sådant.

Fast om man skulle ange någon slags "hjärtebetydelse" för olika delar i en fotbollsklubb exempelvis, så blir det väl så att mest hjärta finner man hos fansen? Eller?

Typ ...
- Fans
- "Hemmapublik"
- Spelare
- Tränare
- Sportchef
- Styrelse

listan kan säkert ändras eller göras längre?
Örebro Mittåt
2008-12-11 22:56
Wuzac// Jag tror inte att Alec "var tvingad" att stanna kvar i Rynninge. Jag tror att det var hans eget val att göra det. Det kanske var så att det passade bra socialt, arbetsmässigt. För några år sedan var han till exempel väldigt nära att ta sig an Forward, men valde i slutändan att stanna kvar i RIK.

Att han senare blev tränare på heltid kan mycket väl ha varit av en slump. Rynninge började säsongen 2007 riktigt dåligt och redan efter några matcher så informerade Alec om att detta var sista året han tränade laget.

Sedan kom Norgeuppdraget tillsammans med Lennartsson och det var antagligen först då han insåg, att han kunde göra en riktig karriär i tränarbranchen.
Örebro Rojas
2008-12-11 22:55
När börjar Allsvenskan 2009 ??? i Mars som det var snack om eller i april ?
Örebro Mittåt
2008-12-11 22:51
Midsomer// Superettans schemaläggning ligger betydligt tidigare än allsvenskan.
Örebro Wuzac
2008-12-11 22:47
Att tränaren måste ha det aktuella laget som sitt stora hjärtelag? Vilket nonsen. Vilken planet har ni bott på sista 20 åren som anser det?

Dom är konsulter i fotboll. Är precis lika intresserade som spelarna att nå maximala resultat och håller tummarna så de vitnar oavsett vilket lag de tränar. Dom är naturligtvis 100% professionella. De flesta av dem iaf.
Örebro Midsomer
Vet något när det preliminära spelschemat skickas ut till klubbarna? Superettan-varianten tycks ju redan vara klart.
AIK Saywee
Min tidigare beskrivning om "mingelkontakter" med personer som jag tror/trodde kan tillföra något positivt i en framtida utveckling inom fotbollen har handlat om supporterkultur öht, jag har genom årens lopp sett och upplevt så mycket att jag tar tillfällena i akt vid dessa "möten" eller möjligheter.
Örebro Wuzac
2008-12-11 22:40
Tränaren Håkan Ericson som inte kom överens med Djurgården och därför föll bort: "Jag drivs av idéer, inte av att göra karriär".

När det gäller Alec är det väl tvärt om. Förståeligt om man med sådana ambitioner som han alltid haft tvingades harva med Rynninge nästan ett decenium. Carpe Diem.
AIK Saywee
2008-12-11 22:38
Det tar nog lite tid att sätta sig in i detalj igen, vad det innebar, men jag vill minnas att, bl.a. pyro blir kriminellt, liksom att "utstöta" ljud som kan uppfattas som ljud som kommer ifrån andra varelser än människor, etc, etc ...

... alltså, svåra och som vanligt lite GODTYCKLIGA regler, att stävja och att efterfölja och att straffa för?

Ska kolla upp detta lite bättre ...
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-11 22:25
Saywee//

Men vad innebär dessa "eventuellt nya regler"?
AIK Saywee
2008-12-11 22:17
ÖSK-Karl//
Det här med "ståplatsregler" hör lite ihop med Lagrell´s förbund och hans "eventuellt nya regler" kontra "bojkotten" från olika fans, vilket jag till vissa delar förstår och till andra delar inte förstår (tror "konflikten" uppstod i somras?).

Jag tycker om när det är stämning på läktarna, därför har jag i år saknat lite av "ståplatspubliken" från bortalag, oavsett de kommer från Göteborg, Stockholm eller Trelleborg.

Dock tar jag alltid och konsekvent avstånd från de (förhoppningsvis få personer) som strular och bökar och stökar, men som jag skrev är de i minoritet. Tyvärr finns de överallt i vårt så kallade civiliserade samhälle!

MEN, de flesta och riktiga fansen stöder sitt lag, det är det som är support!!!

Örebro Erki
2008-12-11 22:02
abdel seidou// Håller inte med där. ÖSK var fortfarande 7:e bästa laget i landet. Spelar ingen roll om vi hade 7 eller 9 lag bakom oss.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-11 22:02
Saywee//

Vad är det för ståplatsregler ni skriver om?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-11 21:47
Saywee//

Någonstans ligger en hund begraven i och med att ÖSK bara begärde och fick 150.000:- för Axén, nog borde de kunnat pressa ur Gais minst 500.000:- annars?

Nu menar jag inte att man skulle stoppat Axén, men något lurt är det. Frågan är om Karslund släpper sin div.I-tränare för en så låg summa?
Örebro abdel seidou
2008-12-11 21:32
Ämne: Ämne: Minefie....
Erki//

7 av 14 motsvarar att placera sig 8 av 16. Vi var inte placeringsmässigt högre i år men sett till hela serien var vi ett pinnhål närmare toppen i år så det funkar inte riktigt att säga att vi "var lika högt upp".

Sen nått som inte har så mycket med saken att göra men som ändå är en trevlig iaktagelse när man funderar lite på det är hur stor skillnad det är på hur man tog poäng år 2004 jämfört med i år.

2004 spelet hade aldrig hur bra det än gjordes gått att utveckla till mer än på sin höjd kanske en 5e plats. Fasta situationer och kontringar var det enda receptet. I år har ju spelet även när det inte varit så bra ändå alltid varit ett konstruktivt och skapande "serievinnar-spel".

Måste tillägga att jag inte menar att man ska förvänta sig några seriesegrar av ÖSK nu bara för att grabbarna börjat lära sig att finlira. Men kanske om några år om vi har turen och dom yttre förutsättningarna som storstadslagens form på vår sida. =)
AIK Saywee
2008-12-11 20:37
Olsén19, det ligger mycket i det du skrev 20:30.

Dagens pappers-GT har rubriken
"QVIDING VILL HA TRE MILJONER FÖR ZORAN"
och därefter i fet stil ...
"Här är tränarbomben i allsvenskan."
Örebro Olsén19
2008-12-11 20:30
så länge någon är i klubben som spelare eller tränare ska de älskas, accepteras och bemötas med respekt av oss supportrar!

Oavsett vilket lag de kommer ifån eller gillar!
Sä länge den vita (svartvita) tröjjan glider på kroppen REPRESENTERAR de Örebro SK och är guld värd för mig!

Annons: