/fotboll/osk/forum/6382.aspx/fotboll/osk/forum/6382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kramelet
2008-12-12 13:24
Ser nog Wirtanen som lite "spelskickligare" än rodevåg, visst hade väll Wirtanen även spelat inne på mittfältet i finland? tror han kan de delarna och blir lättare att ha i ett snabbt passningsspel osv... tycker inte det är hans snabbhet som vi ska titta oss blinda på, finns viktigare saker.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-12 13:19
Kramelet/ Ställ Kronblom vid sidan av cykelbutiken inne på arenan. Där de där sjungande kvinnorna brukar stå. Han kan stå tittandes in mot fotbollsplanen och ta emot en och annan målgest.
Örebro Mittåt
2008-12-12 13:10
Chipset// Rodevåg var säkert betydligt dyrare i drift. Han kom ju till ÖSK först efter en intensiv värvningskampanj och hans villkor återspeglade säkert det. Wirtanen däremot verkar själv vara väldigt intresserad (för att uttrycka sig försiktigt) och hans villkor blir nog därefter.
Örebro Chipset
2008-12-12 13:04
Ämne: Chipset//

Det jag....
Intressant att du nämner Astvald. Men frågan är nog om inte han, för att bibehålla sina fina utvecklingskurva, behöver spela på någon slags mellanivå innan han är redo för allsvenska ÖSK.

Kramelet// Om han kan användas som en taktisk bricka som du påstår så tycker jag det är en fullgod motivering. Frågan är bara om inte Roden kunde använts på samma sätt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-12 12:54
Saywee//

Rädd för att du har rätt. Kommer att träffa folk i helgen som vet mer. Priset på bosman-killen har antagligen stigit till för höga höjder.
Örebro Kramelet
2008-12-12 12:51
Ska vi ställa han på ståplats mitt i klacken?
AIK Saywee
2008-12-12 12:44
Eftersom Wirtanen kommer hit tror jag att stubinen till B1 har slocknat eller riskerar att slockna :-(
Örebro Midsomer
2008-12-12 12:44
Chipset//

Det jag sett av Wirtanen har varit en spelare som på intet sätt lämnat större avtryck än t.ex Marcus Astwald på träningarna. Jag är inte helt säker på att jag vill att ÖSK skall värva honom, Bosman eller inte.
Örebro Kramelet
2008-12-12 12:33
Chipset:
Jag tror att hans inställning passar bra, när ja såg honom så körde de trångt på halvaplanen med typ 8 i varje lag o då fick han inte ut så mycket av sina löpningar, men han gav aldrig upp utan sprang o tog tillbaka bollar ett antal gånger o jobbade bra i defensiven osv... ett bra komplement till bassombeng när vi kanske måste försvara oss.

Edit:
Att han är bossmanspelare och vill hit gör ju sitt också, skulle han kosta ett antal miljoner är de en annan fråga men "gratis" tycker jag han är klockren.
Örebro Mittåt
2008-12-12 12:32
Knappast någon presskonferens för Wirtanens del. Det handlar ju trots allt bara om en komplementspelare. Men väl ett pressmeddelande på måndag.

Jag håller helt med dig om att den enda anledningen att åka hit är att genomföra slutförhandlingen.

Tyvärr har jag inte sett Wirtanen i aktion vare sig med eller utan boll, men jag litar i det här sammanhanget fullt ut på tränare och scoutingansvariga. De har ju haft en rätt bra träffprocent inför och under årets säsong.
Örebro Disasterpiece
2008-12-12 12:31
Ämne: Ämne: Tidning....
Han behövs som avbytare till Bassombeng & Porokara skulle jag tro.
Örebro Midsomer
2008-12-12 12:29
Mezzoforte//
Jag håller inte med om att backlinjen är dålig. SPeciellt inte ditt omdöme om Wikström som jag anser var en klippa under hösten med sitt säkra spel och viktiga huvudspel både framåt och bakåt. Dock håller jag med om att bredden i försvaret och ser gärna att ÖSK plockar in någon etablerad spelare till. Anttonen/Gren tycker jag är fullgoda högerbacksalternativ också.
Örebro Chipset
2008-12-12 12:21
...ok, det står eventuellt i artikeln men det låter onekligen planerat.
Örebro Chipset
2008-12-12 12:17
Ämne: Tidningen Nya Åland ....
Wirtanen blir alltså nästa värvning. Varför skulle han annars åka hit? Presskonferens söndag-måndag? Ang. Wirtanen är jag lite skeptisk. Kan inte någon som imponerats av honom stiga fram och motivera värvningen. Har han något mer än snabbheten att komma med?
GAIS Suu Kiinni
2008-12-12 11:55
Ett sent inlægg i debatten øsk-karl. Har sjælv inte orkat skriva det men nær nu någon annan gør det før mig kan jag ju lænka till det iaf.

Gællande øvergånsregler før trænare alltså.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-12-12 11:34
Borde vara "Alesja'ndro", alltså den spanska formen. Men, jag kan bara tänka mig hur amrikanarna uttalar det "Äläjjäändrooo" typ...
Örebro Disasterpiece
2008-12-12 11:29
Ämne: Och Alejandro!

Al....
Hur uttalas hans förnamn egentligen? Är det "Alehandro", "Alechandro" eller "Alejjandro"?
Örebro Mittåt
2008-12-12 11:25
Och Alejandro!

Alejandro spansk form av Alexander där utalet med "j" ligger ligger närmare grekiska ursprunget (enligt Wikipedia).
Örebro Blå Bergen Blues
2008-12-12 11:22
Idag gratulerar vi Alexander!
Örebro Wuzac
2008-12-12 11:10
Ämne: Wuzac// Jag tror int....Mittåt: Nja, Jag bodde i Hovsta på den tiden Alex tränade dem (och stod i kostym). Nog uttrycke han drömmar och ambitioner allt. Det minns jag väl. Att träna Forward eller Rynninge gick nog på jämnt ut.

Naturligtvis var han inte tvingad att stanna i Rynninge. Men han kanske inte hade tillräckligt bra anbud för att det skulle vara värt att byta. Det är min känsla iaf. Chansen i Norge tog han ju utan att tveka. Säkert den i ÖSK också (även om Gais var med i bilden där). Och definitivt den i Gais.
Örebro Disasterpiece
2008-12-12 10:53
Ämne: Mycket fokus här på ....
Sålänge Alvbåge står i mål är det nog ganska lugnt med försvaret. Men bättre backar kan behövas snart.
Örebro Mezzoforte
2008-12-12 10:45
Mycket fokus här på vad vi har framåt.

Är det bara jag som oroas över backlinjen. Jag skulle vilja se en ny rutinerad back som går direkt in som mittback.

Säkerhetsrisken Wikström (som dessutom har svårt att slå en passning till rätt adress) duger möjligen som backup men han ska inte spela i startelvan. Sedan har vi Bertin Ze och Oskar Johansson samt Glenn Holgersson (som väl inte skulle vara spelklar förrän framåt sommaren?)
Nej, det är för tunt och för dåligt!

Dessutom skulle det ju inte skada om vi hade riktiga ytterbackar på dessa positioner.
Örebro Mittåt
2008-12-12 09:56
Tidningen Nya Åland kollar läget med Tommy Wirtanen. Han kommer kanske till Örebro över helgen för samtal med Lennart Sjögren.

ÖSK har konsekvent indikerat att ytterligare en högerytter står högt upp på prioriteringslistan. Eftersom inga andra namn dykt upp vare sig på Behrn Arena eller i debatten, så får man väl anta att Wirtanen i dagsläget står rätt nära ett kontrakt.
AIK Saywee
2008-12-12 09:39
Ämne: Ämne: jappel/....
Faktiskt, du kan bortse från mitt "svar" :-)
Örebro Mittåt
2008-12-12 08:33
Veckans fotbollscitat:

Vi har några spår vi jobbar med...

Hur hemsk skulle inte en sportchefs vardag gestalta sig om inte denna fras fanns så lätt greppbar på floskelhyllan. På en och samma gång förmedlar den ett intryck av aktiv handlingsberedskap och obruten framtidstro. En lisa för varje supporter att få svart på vitt att allt ännu inte är förlorat. Förhoppningen om det stora nyfövärvet kan leva vidare trots nuets besvikelser i form av tappade spelarkontrakt.

Just för dagen var det Degerfors tränare (någon sportchef har de väl inte kvar hos Degen) som uttalade den magiska besvärjelsen efter nyheten att Axel Kjäll bestämt sig för att stanna kvar hos Forward och Simon Nurmes framtid fortfarande verkar befinna sig i Södertälje.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-12-12 05:55
Bedoya har ju ett ganska bra facit:
"Bedoya totaled 27 goals, 23 assists, 77 points and 254 shots in 72 combined games at BC and FDU."
Örebro P.O
2008-12-12 03:20
Soccer's Bedoya And Brown Earn NSCAA/adidas All-South Atlantic Regional Recognition
Örebro Gamla Trä
2008-12-12 01:41
Ämne: ÖSK-Karl//
Det här ....
Jag saknar också bortafans från Trelleborg, men det kan inte skyllas ens på Lagrell.
Örebro jappel
2008-12-11 23:49
Ämne: jappel// Ståplats sk....
Visst håller jag med dig Erki, det borde vara ett av de bästa argumenten, men jag tror inte att kapitalisterna i SvFF bryr sig om att vissa inte har råd. Kan man övertyga dom om att ståplats kan ge mer stämning och inramning till matcherna är mycket vunnet.
Sedan är dom nog livrädda för att hamna bredvid någon som inte är som den "vanliga" sittplatsåskådaren. Därav mitt resonemang med att få dom att tro att dom slipper ha huliganer som nästgranne på sittplats om dom låter ståplats finnas kvar.
Inte för att jag tycker att det varit något problem med bråk på ståplats de gånger jag varit där. Framför allt inte i örebro men inte heller på söderstadion där jag varit både en och två gånger utan att ÖSK spelat, vad gör man inte för att få se live fotboll?! :-). Jag trivs riktigt bra på västra, dock är jag aningens för bekväm så oftast blir det en sittplats...
Örebro jappel
2008-12-11 23:47
Ämne: jappel//
Men, rötäg....
Jag skriver ju just det..
Bästa argumentet mot att all ståplats ska byggas bort...o.s.v.
Annons: