/fotboll/osk/forum/6380.aspx/fotboll/osk/forum/6380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-11 13:14
Sersant//

Jag kan hålla med om att Magnus Pehrsson också var en chansning, men han hade ju varit tränare i SE ändå. Jag var skraj för att han skulle hamna i ÖSK förra året, men blev lugnad när jag då fick reda på att Claes Eriksson (BP) var förstavalet innan Sixten halkade in.
Örebro Mittåt
2008-12-11 12:40
Sersant// Ja, det kan jag hålla med om.
Örebro Sersant
2008-12-11 12:23
Ämne: Mittåt//

Jag håll....
Tycker nog Magnus Pehrsson var en större chansning. Alec har ju många år nu av tränaryrket och har haft en bra mentor. Han har redan känt på utlandet och han har en spelide som passar in på hur GAIS vill spela. Sen är han bra på att ta hand om personligheterna i laget (verkar det som). Sen har han dessutom rutinerat folk omkring sig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-11 11:47
Mittåt//

Jag håller med dig helt i din analys. Axén bör vara den största chansning en AS-klubb någonsin gjort. Inte för att vara elak mot Axén, men jag förstår inte hur Gais resonerat.
Örebro ÖSKare i exil
2008-12-11 11:30
Alec kommer dock till en klubb men en ganska klar spelidé och något som jag tycker ligger väldigt nära hans eget synsätt på fotboll. Alecs främsta egenskaper beskrivs som sociala och mediala här. Jag tror definitivt att i GAIS handlar det mycket om att hantera truppen och den stämningen. GAIS och Alec kan bli en riktigt bra kombination. Kul att GAIS vågar satsa ungt och kul att de vågar satsa på Alec.
Örebro Mittåt
2008-12-11 11:22
Som jag ser det så är väl det största frågetecknet med Axén hans erfarenhet. Eller snarare hans brist på erfarenhet. Sju år med Rynninge ger inga pluspoäng om man skall på en allsvensk platsintervju. Några månader i Norge som Bennys sidekick är väl heller inte så värst meriterande om man bortser från att Benny kanske tycker att han fungerar bra som andreman. Beträffande året här i Örebro har jag definitivt känslan av att det är Sixten som har dominerat tränarjobbet. Alec har synts mycket utåt på ett trevligt sätt. Men vad har han egentligen bidragit till när det gäller utvecklingen av laget. Det är en obesvarad fråga.
Örebro Joerny
2008-12-11 11:13
Mittåt// Hade tänkt svenska kronor. Men det beror förståss på om växlingskursen är gynsam;)
Örebro Chipset
2008-12-11 11:10
ÖSK:s elva kan offensivt bli riktigt internationell i år:

4-3-3

-Finland--Danmark--Kamerun-
-------USA---Sve/Bosn------
----------Sverige----------
Örebro Mezzoforte
2008-12-11 11:03
Minefield// Jag ser Axéns byte av klubb på ett annat sätt än du.

Självklart skulle Axén acceptera det här erbjudandet. Här ges han möjlighet att vara huvudtränare för ett allsvenskt lag istället för att "vänta på sin tid" i ÖSK.
Kanske kommer inte den chansen tillbaka någon mer gång i livet och att då inte ta den vore rentav dumdristigt.

Att GAIS i år var sämre än ÖSK (placeringsmässigt) spelar väl mindre roll. GAIS är väl en ganska perfekt klubb för honom att ta. Här är förväntningarna rimliga och fansen inte helt enögda. Hade han fått det enklare i nåt av lagen som placerade sig ovanför ÖSK, tror du?

Angående hans tatuering och laglojalitet så är han, som övriga aktörer i allsvenskan, professionell nog att alltid göra det bästa möjliga för den klubb som är hans arbetsgivare. Tror du förresten att alla spelare i ÖSK har vår favoritklubb på första platsen i sina hjärtan?

Angående hoppjerka så smäller det väl högre att vara framåt och vilja ta nya steg i karriären än att "fastna" för sakens skull.

Nej, lägg din bitterhet åt sidan så lyckönskar vi istället Axén i hans tränaruppdrag i GAIS och framtida karriär. Kanske kan hans och ÖSK:s vägar istället korsas igen om några år.

Dessutom tycker jag vi bör ge honom en rejäl hyllning när GAIS gästar Eyravallen framöver.
Örebro Chipset
2008-12-11 11:01
Ämne: Minefield// Tycker d....
Sekt. E// Kunde lika gärnat kopierat ditt inlägg. Håller alltså med till 100 %.
Örebro Chipset
2008-12-11 11:00
Snabb var man tydligen inte.

Joerny// Jag har ju trott på honom hela tiden men det föll på hans ålder om jag inte minns fel. Båda "bomberna" skulle vara under 30 va?
Örebro Charlezzz
2008-12-11 10:59
Att många örebroare håller på andra lag är rent utsagt beklagligt. Var det inte scb som gjorde en undersökning för nåt år sen där det framgick att drygt 50-55 % av de fotbollsintresserade örebroarna höll på ett stockholmslag.

känns det igen?
Örebro Chipset
2008-12-11 10:58
Ämne: Göteborgarna gör rät....Man kan också resonera på följande sätt:

1. Är det egentligen relevant för vilken klubb som hjärtat klappar? Är det inte resultatet som räknas? Är det inte snarare en fråga om fokus än om trovärdighet?

2. Även en fotbollsupporter kan vara tränare. Om jag som ÖSK-supporter vill arbeta som fotbollstränare så tror jag säkert att jag gjort ett lika bra arbete oavsett om min tatuering inte överstämmer med min arbetsgivare eller inte. En gräns bör dras mellan att vara personlig och privat. Men denna punkt är nog mest problematisk eftersom gränsen blir hårfin. Axen får väl helt enkelt skymma tatueringen så gott det går. Han behöver ju inte stoltsera med den likt Cratz stoltserade med Bajen-fans trots att han var tränare för ett annat lag.

3. Att inte hoppa på tåget vore nästan mer konstigt. Det är svårt i tränarsverige att få ett huvudansvar. Jag unnar honom gärna att prova sina egna vingar. Det är säkert utvecklande både tränarmässigt och ekonomiskt. Dessutom är Göteborg en rätt trevlig stad.

Men men... visst önskar man sig alltid Örebroare som bryr sig om ÖSK. En tränare som känner mervärde och stolthet att träna "grabbarna från öster".
Örebro Charlezzz
2008-12-11 10:56
intressanta åsikter Minefield. Håller med i sak men inte i dina argument. Självklart måste ju GAIS-anhängarna fråga sig om en oprövad tränare är det bästa valet för deras klubb. Huruvida han har en tatuering eller känner sympatier för en annan klubb tror jag är relativt ointressant. Vet inte ens om det är rimligt att avkräva en spelare eller en tränare klubbkänsla? Bara för att man älskar jobbet behöver man inte älska företaget! Lojalitet är mer intressant. Måste man respektera det kontrakt man har skrivit under? Det är nog mycket en karaktärsfråga, har man åtagit sig en uppgift vill nog merparten lösa den innan man går vidare. Dagens fotboll fungerar uppenbarligen inte så.
Att rekommendera Axén att bränna bort sin tatuering är rent utsagt löjligt. Hur man lyckas som tränare beror knappast på en tatuering. Jag kan inte minnas att ågon skyllde på Acéns tatuering efter förra årets vårsäsong?

Klart att Axén ska få pröva vingarna. För min del är han gärna välkommen tillbaka om han skulle misslyckas i GAIS.
Örebro Sekt. E
2008-12-11 10:52
Minefield// Tycker du är lite för snarstucken i frågan.

1. Som expert får han väl hålla på vilket gäng som helst. Om min far hade tagit med mig på råsunda när jag var liten hade kanske det gått åt samma håll för mig. Gudbevars blev det inte så. Men trovärdigheten tycker jag inte pajar för att man håller på ett gäng och tränar ett annat. Vill man vara bäst på det man gör så ställer man sig över det. I praktiken har det ju inte inneburit några problem för oss.

2. Att inte ta bort gadden kan likaväl tyda på integritet, vilket nog behövs som huvudtränare. Det skulle nog ses ganska populistiskt att ta bort den direkt. Är han kvar som tränare i gais om fem år är det nog däremot läge.

3. Supportrarna står för klubbkänsla. Och enstaka fall av lirare och tränare. Och även om jag hoppas att dagens unga Örebroare väljer det finaste av lag var det inte så på 80-talet, när Alec växte upp i stan. Jag tror att många inom ÖSK-ledet förstår Alec´s resonemag. Huvudtränarjobb i Allsvenskan växer inte på träd.

Bara att tacka för den tid som varit och önska han lycka till. Det är ju inte direkt som att han hoppar av ett sjunkande skepp. Kanske stiger han av en stigande stjärna istället.
Örebro Mittåt
2008-12-11 10:52
Joerny// Svenska eller tjeckiska kronor?
Örebro Joerny
2008-12-11 10:48
Jag sätter fem spänn på att det är Pavel Zavadil som är bomben. Någon som sätter emot?
Örebro Minefield
2008-12-11 10:36
Göteborgarna gör rätt i att ifrågasätta tränarvalet:

1: Han uttalar klart och tydligt att hjärtat klappar för AIK som NA:s fotbollsexpert för att sedan försöka släta över det när han blir tränare. Trovärdigheten lika med noll.

2: Är man så dum att man vid 38 års ålder inte ännu har förstått att AIK emblemet på armen är ett problem, om man skall representera en annan konkurrerande klubb, så borde man snarast se till att boka in en tid på en laserklinik för att
ta bort skiten. Vilket argument kommer media och supportrar slå på när resultaten uteblir ?

3: Att få chansen i ÖSK som ass. tränare ihop med Sixten och sedan efter 1:a säsongen snabbt hoppa av, utan Sixtens vetskap, och hoppa på GAIS som var sämre än ÖSK i år säger allt. Ingen lojalitet och ingen klubbkänsla. En Örebroare som inte bryr sig om ÖSK, nej tack. En hoppjerka som kommer att dra från GAIS med och det med svansen mellan benen och AIK sympatierna i resväskan. Skall vi sätta en slant på att han lyckas eller misslyckas ? och om han blir kvar i GAIS kontraktet ut ? Jag anser att han och GAIS åker ur Allsvenskan redan 2009.
Örebro alltid svartvit
2008-12-11 10:19
Ämne: Varför i H-vete har ....
Gör om gör rätt???? det var det drygaste jag hört. gör det själv om det inte passar.
Örebro jappel
2008-12-11 10:13
utöver detta så finns samtliga interjuver med Axen säkerligen kvar här någonstans (under artiklar)...bara till att leta och lyssna om du är intresserad.
Örebro jappel
2008-12-11 10:07
Ämne: Varför i H-vete har ....Ursäkta om jag kommer låta som en sur morgontrött närking nu..
Men gör en film själv då om det inte passar.
Tänk på att dom som gör detta åt oss alla som är på forumet gör detta på helt ideell basis.
Ska du klaga någonstans på kvalité eller innehåll kan du väl göra det till tidningar och tvkanaler som tar betalt för sina tjänster!

Passar inte det som de hjältar som håller denna site levande gör kan du låta bli att titta på det dom gör!

För sakens skull kanske jag ska tillägga att jag inte har något med svartvitts redaktion att göra, jag är helt enkelt bara en gäst på denna strålande site.
Örebro Sogen
2008-12-11 09:31
Varför i H-vete har ni lagt in musiken? man vill ju fan inte lyssna på Grren day man vill ju höra vad Alec säger, det där var ju helt meningslöst

GÖR OM GÖR RÄTT!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-12-11 09:03
Axéns tid i Sportklubben
AIK Saywee
2008-12-11 00:27
OK, sov gott ... men

FORZA SVARTVITT!!!!
AIK Saywee
2008-12-11 00:16
Nej, jag vill inte döda detta fina forum, men håll ut, alla svartvita vänner, 2009 kan bli ett minnesvärt år, året då vi verkligen är över 100 år och briljerar så att självaste Lagrell får en lampa i huvudet ......
AIK Saywee
2008-12-10 23:55
GT rubrik i papperseländet ...
"En man från gnällbältet och som har en AIK-tatuering. Kan det vara rätt man för Gais?"

en annan i dagens papper-GT med fet stil

"- Alexander har inte den där utpräglade närkingskan som kan få blodet att isa sig. Eller också maskerar han den väl"

Varför har göteborjare sådana komplex för allt som kommer utanför sill, tång och torsk
?

Matts Olsson, fortsätt att hålla dig fast i slipsen, drygt och proffsigt!
Örebro E.Shams
2008-12-10 23:09

Kul med Bedoya. Jag varken vet något om "amerikanen" eller har sett densamme in action. Han verkar dock spännande.

Eric, Kim och Samuel tror jag behöver ersättare för att bredda truppen. Det känns som att 2009 kan gå lite hur som helst. Något som man sällan kan säga om ÖSK. Kul och spännande.

AIK Saywee
2008-12-10 23:08
Vad blev oddset ... Man U - Ålborg?
Örebro Mittåt
2008-12-10 23:00
Ålborg spelade oavgjort borta mot Man. U på Old Trafford. Blir tufft för MP att slå. Han tillträder först den 1 januari så det var det interimtränarparet som stod för detta.
Örebro Mittåt
2008-12-10 22:55
Frågan är hur pass uppdaterad tränarlistan är. Jag såg att Thomas Ivhall var med med ett kontrakt som gick ut år 2006. Sedan dess har han ju varit assisterande i Karlslund i ytterligare två år.
Annons: