/fotboll/osk/forum/6376.aspx/fotboll/osk/forum/6376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2008-12-10 13:00
Hmm, inte min avsikt att vara forumdödare. Ajaj. Skärpning på mig. Och så min förmodligen första trippel.
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:39
Å andra sidan är jag ju inte beteendevetare eller något liknande...
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:24
Marta // Kanske... I mina ögon eventuellt mer hetsporre än vinnarskalle. För mig är det viktigt att en vinnarskalle skapar rätt känslor hos medspelare, så att de lyfter sig ett snäpp. Det är jag inte säker på att han gör, även om han är en mentalt "aktiv" spelare.
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:19
Är inte Wowwen en utpräglad vinnarskalle? Eller ser du att han byts ut?
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:14
Hmmm blir tyligen sågad längs forknölarna här :-) Jag kanske tänker fel. Men tror ändå det är bra att spelare som kommer in i laget ser vad som krävs och får möjlighet till stöd vid motgång. Tror sådant stöd bäst kommer från spelare...

Mest av allt vill jag bara starta en diskussion och det verkar jag ju gjort bra...
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:07
Med Bedoya inne känns det som om vi skulle må bra av en riktig vinnarskalle i backlinjen. Hoppas att styrelsen är en sådan på spåren. Jämfört med för några år sedan så blir det förhoppningsvis mycket svårt för våra antagonister att vinna mentalt framöver. Med John, Kilen, Kim, Nordin och Bedoya plus någon mer har vi ett gäng som det går att hålla i när det blåser.

Support your locals.
Örebro Walter Gigena
2008-12-10 12:06
Marta// Om vi dunkar in Thomas Nordahl i startelvan så kommer övriga 10 att bli ungdomar :) Allt är relativt och man ska inte stirra sig blind på ålder.

Efter att ha läst mini-intervjun med Bedoya så låter han både målmedveten, sympatisk och ödmjuk. Det sprider sig en känsla att han kan bli ruggigt bra. Ska bli mycket intressant att se hur han står sig när säsongen drar igång.
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:03
DaSA/
Anar jag en gnutta ironi där... Menar du att du tror att ålderfödelning är en helt oviktig parameter? Tror kanske att många i Arsenal kommer från en annan skolning, där man tidigt får veta vad som krävs, än vad yngre spelare i ÖSK många ggr gör.
Örebro Kramelet
2008-12-10 12:00
DaSa: Till sommaren är det dags att sälja Nordin till holland, då blir per J bara 4e altenativ på mittfältet, och kihlen blir ett år äldre, så han kanske inte är lika dominant han heller.

Vore underbart ifall bedoya kan kliva in i nobbes roll, men vi ska komma ihåg att nobbe springer mest i hela allsvenskan, och är ganska smart i defensiven, men visst vore de skoj med lite mer spetts frammåt!

Jag hoppas att jag kan jämföra bedoya med atiba hutchinson som imponerade stort på mig i helsingborg innan han blev såld. snabb o spelskicklig innermittfältare som skjuter mycket mål.
Örebro DaSa
2008-12-10 11:53
Behöver vi verkligen bosmanspelaren som det ryktas om? Om det är en klass spelare så betyder det att t.ex. Per J kommer att få mycket lite speltid om han inte höjer sig rejält under vintern. Per kommer ju antagligen få konkurrens av en renodlad vänsterback, två/tre mittfältare av hög allsvenskklass. Och även av Frempong som vänsterytter. Jämfört med förra året...
Örebro DaSa
2008-12-10 11:50
Om man läser intervjuen och andra artiklar så tror jag Bedoya blir perfekt på Nobbes position. Han har hög arbetskapacitet och verkar gilla att röra sig över stora ytor. Skall bli mycket spännande att se vad han kan uträtta i ÖSK.

Tycker även det är bra att han har som målsättning att komma till en bättre liga än svenska ligan.
Örebro DaSa
2008-12-10 11:47
Marta// Ja, se på Arsenal hur illa det har gått för dem senaste åren...

Edit: Stavfel
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 11:24
Om nu den här bomben skulle landa i Örebro känns det riktigt bra att ha kvar Nordback just för att behålla en vettig åldersfördelning (finns så klart även fler skäl). För är det någon som vet vad som krävs av en allsvensk Örebro-spelare så är det väl han. För mycket ungdomar kan nog leda till en viss oserösitet och lättja alá Näfver...
Örebro Mittåt
2008-12-10 08:53
Eftersom ÖSK vill satsa lokalt/regionalt i de flesta avseenden (spelare, publik, sponsorer etc.) så känns det väl som om Rickard Nilsson är det enda riktigt heta alternativet att ta över efter Alec (som fortfarande kallas Alic på GAIS hemsida).

Det blir tufft förstås för Karlslund, som tappar sin tränare något för sent. Men jag skulle tro att man i KIF resonerar som man gjorde i ÖSK när Alecs GAIS-flytt kom upp. Man stoppar inte sin tränare om denne har möjlighet till ett ordentligt karriärsteg.

Vad gör KIF då? Inte så lätt att hitta en ersättare lokalt. En möjlighet skulle kanske Mark Selmer (tidigare Langballe) kunna vara. Om man bortser från episoden med hjulbultarna i Degerfors så har Mark lyckats rätt bra i sin tränargärning. I KB verkar han vara uppskattad. Han tog klubben från fyran till tvåan och kom i sin andra vända in där i somras och räddade klubben kvar i tvåan.
Örebro Mittåt
2008-12-10 08:30
I en artikel som egentligen handlar om något annat skriver Kristianstadsbladet, att det verkar som om Stefan Rodevåg för andra gången under sin karriär retirerar till Falkenberg.

Mjällby hörde sig för beträffande hans intresse för Listerlandet, men det verkar inte som om Stefan kände för att bli bleking.
Örebro Chipset
2008-12-10 06:50
Så jäkla trevligt med Bedoya. Han kommer passa perfekt in. Frågan är bara om han behöver ett Charlie Davies år för att anpassa sig?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-12-10 05:19
Yeah/ Det som kan hända är ju att Nordin kommer in i en svacka och får svårare att ta sig ur den då Axéns vingar inte längre finns att komma under. Tror inte Sixten kommer "gulla" med honom på samma sätt som Axén. Men hoppas att han fortsätter utvecklingen och blir en ännu större stjärna än vad han är. Fan vilket mittfält vi kommer att ha! Mina förväntningar stiger...
Örebro Olleboii
2008-12-10 05:12
Forward hävdar att per johansson är deras produkt nu oxå
Örebro Yeah
2008-12-10 04:41
Får hoppas att Nordin inte deppar ihop helt nu när Alec drar.
Örebro micro_42
2008-12-10 01:24
Enligt samma publikation är ÖSK-truppen i princip
färdig. Men ett orosmoln är att alla tre mittanfallsalternativ gick på ledigheten skadade.
Sportchefen medfler håller koll om alternativ behövs-
Dessutom vill dom ha in en vänster och en högerback till i truppen.
Örebro micro_42
2008-12-10 01:13
R. Nilsson i dagens NA.
"-Det är jättetrevligt att vara aktuell för jobbet. Men samtidigt har jag ett fint jobb här i Karlslund, säger han diplomatiskt."

Så ni som vill ha honom kan nog känna er lugna.
Själv har jag ingen åsikt, vet inte ett smack om honom.
Wivallius
2008-12-10 00:46
//ÖSK-Karl, jappel

Grappa, huga!

Är egentligen en Laphroaig-man men eftersom inget av detta märke står till buds hemma just nu så får Bowmore duga.

När lenare virke krävs, inmundigas Balvenie.
Örebro Kramelet
2008-12-10 00:32
Ösk borde ju skaffa sig ett spelbolag som huvudsponsor, finns ju hur många spelbolag på nätet nuförtiden o alla vill vara "svenska" och diverse spelbolag har ju blivit huvudsponsor för massa olika fotbollslag så pengar finns de ju där... Problemet är väll ifall man inte får göra reklam för spelbolag i sverige men de är väll knappt något bekymmer efter all tv reklam o spelbutiker i sthlm...

En rik storsponsor är va vi behöver, hur mycket våra lokala företag än ställer upp så behöver vi alltid sikta vidare...
Örebro jappel
2008-12-10 00:26
Kanske att man kan freebasea lite gamla fotbollsskor? Eller inte..
Hur som haver en riktig styrkedemonstration från styrelsen att ro hem en sådan klassvärvning, detta i kamp med bland annat holländska lag.
Men nu ska kudden kramas och nya stordåd uträttas i morgon bitti.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-10 00:14
Wivallius o jappel//

Dra i er lite Grappa istället, då håller ni er vakna hela natten och tar upp oss till forumtoppen igen!

Går inte att sova om man har den smaken i munnen.
Örebro jappel
2008-12-09 23:55
Ämne: //jappel

Dags för....Eller kanske en Lagavulin..blir nog en 16årig double matured dagen och vårt ungdomliga nyförvärv till ära.
För övrigt, strålande jobb redax. Ni är med på ett hörn också :-)
Örebro Ropesin
2008-12-09 23:21
All cred till redaktionen för denna mycket bra och snabba intervju. Alejandro känns ännu mer intressant efter intervjun. Det märks att killen har ambitioner och att han verkligen är laddad för att komma till Örebro.
Wivallius
2008-12-09 23:19
//jappel

Dags för en Bowmore!
Örebro jappel
2008-12-09 22:59
mysa var ordet. fram med glöggen.
Skål för vårt senaste nyförvärv.
Örebro Kramelet
2008-12-09 22:37
De 150k kronorna kan ju tänkas vara för att täcka upp för någon sign on bonus som Axen kanske fått, eller för att kunna täcka upp för att hitta en ny andre tränare.

Såg att sjögren idag hade uttalat sig om att han hoppades på ytterligare ett par nyförvärv innan jul så de är väll bara att sitta o mysa närmsta veckorna.
Annons: