/fotboll/osk/forum/6375.aspx/fotboll/osk/forum/6375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-12-10 15:34
Nu blir det långsökt och spånfånigt från mig, men kommer man till en gammal skostad får man väl inte ha en B-doja?
Örebro helldandy
2008-12-10 15:26
Med tanke på det spanska uttalet av namnet så borde han väl få särskild sponsring från Nerikes Allehandro... förlåt Allehanda.
Örebro Disasterpiece
2008-12-10 15:25
Ämne: Nu kan vi börja spån....
Menar du den här:

http://kubanerna.se/2.0/media/bilder/?album=2&gallery=25

Örebro ÖSKare i exil
2008-12-10 15:15
Lämplig fråga till nästan intervju. Vad brukar han kallas av lagkompisar och fans.
AIK Saywee
2008-12-10 15:11
Sekt. É Alé Alé Alé fiffigt
AIK Saywee
2008-12-10 15:08
micro_42, har tänkt detta flera gånger, du verkar ha samma känsla om detta som jag känner.

Alvbåge är nog en sammansvetsande länk, med ledaregenskaper, humor och mycket annat ...

... men framförallt är han en levande vägg mellan två stolpar och en ribba!
Örebro Sekt. E
2008-12-10 15:04
Alejandro´s namn kanske kan ge extra piff på ramsan; Alé Alé, alé alé...
Örebro Kramelet
2008-12-10 15:01
"A dream comes true!" om det är vad bedoya tyckt om att komma till Örebro så är de ju klockrent tifo, bevingade ord, o vem drömmer inte om att spela för svartvitt?
Örebro micro_42
2008-12-10 14:59
När man sett olika inslag på Fan-TV, så tycker jag det verkar som om Albåge kan ta hand om dom personerna i laget som kan ha tendens till sviktande humör eller attityd.
Så saknaden efter Axén behöver nog inte bli så stor.
AIK Saywee
2008-12-10 14:31
Nu kan vi börja spåna på "smeknamn" till Alejandro Bedoya ...

... AlBe blir det väl i eventuellt kommande startelvor - men i övrigt?

Dessutom, ytterligare en flagga Kubanerna kan ha vid tifo´n och liknande ... Onkel Sam, eller vad heter den, Stars & stripes? Jag menar stjärnbaneret ...
Örebro Chipset
2008-12-10 14:22
Ämne: Ett par artiklar om ....
Fint att läsa följande citat i en av dina länkar:

"Orebro has been tracking Alejandro for over a year and were very aggressive in trying to sign him. They believe he can make a significant contribution to their team next season."
Örebro storastyggajohan
2008-12-10 14:16
Ämne: 2009 MLS SUPERDRAFT:....
Los Angeles, det e väl Beckhams klubb?
Örebro SyreAtom
2008-12-10 14:09
Ett par artiklar om övergången från andra sidan atlanten, alltid kul att läsa:

http://www.socceramerica.com/index.cfm?fuseaction=Articles.showArticleHomePage&art_aid=30081

http://www.goal.com/en-us/news/66/united-states/2008/12/09/1004243/bedoya-passes-up-mls-for-sweden
AIK Saywee
2008-12-10 14:02
Dessutom hoppas jag verkligen att Nordin inte deppar alltför mycket, utan kommer över detta med att Axén lämnade och fortsätter det han själv påbörjat.

Jag tycker att han under de två senaste säsongerna visat en fin uppåtgång på många områden och jag är säker på att den kommer att fortsätta, både på och utanför planen, helt enkelt en härlig kille och en fotbollsspelare som kan gå mycket långt!!!

Håll i honom i den svartvita dressen!

FORZA NORDIN!
AIK Saywee
2008-12-10 13:57
Dagens GT har en förstasida om Axén och även nästa uppslag (sid 2 och 3) handlar om GAIS och Axén. Presenten han fått från GT verkar han verkligen inte vara benägen att använda ...

... "ta bort missprydande tatuering gratis"

Jag skriver bara, grattis GAIS till en en tvättäkta AIK´are!

Sedan följer en massa dravel, som det vanligtvis blir när Matts Olsson skriver, som tur är håller han sig fortfarande i slipsen ;-)
Örebro Disasterpiece
2008-12-10 13:36
Startelvan inför 2009 ser riktigt bra ut! Riktigt bra mittfält, alvbåge i mål och Kim olsen som bombardemang i anfallet..

Hoppas att vi på läktarna kan höja våran prestation också nu när laget förbättrats och bidra lite extra till stämningen på Bernabeu.
Örebro hunter
2008-12-10 13:28
2009 MLS SUPERDRAFT:

January 14, 2009 @ St. Louis, Mo.

Los Angeles Galaxy Mid Alejandro Bedoya 5ཆ" 160 Sr. Boston College.
Örebro Rojas
2008-12-10 13:13
Forumet lever igen :) Hellre ungt som Arsenal än gammalt som Milan iaf!!! Ska vi bygga inför framtiden krävs det att vi satsar oändligt mycket mer på de unga talangerna. Lönen som erbjuds till de bästa talangerna som tränar med A-truppen är ett stort skämt !
Örebro Sekt. E
2008-12-10 13:00
Hmm, inte min avsikt att vara forumdödare. Ajaj. Skärpning på mig. Och så min förmodligen första trippel.
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:39
Å andra sidan är jag ju inte beteendevetare eller något liknande...
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:24
Marta // Kanske... I mina ögon eventuellt mer hetsporre än vinnarskalle. För mig är det viktigt att en vinnarskalle skapar rätt känslor hos medspelare, så att de lyfter sig ett snäpp. Det är jag inte säker på att han gör, även om han är en mentalt "aktiv" spelare.
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:19
Är inte Wowwen en utpräglad vinnarskalle? Eller ser du att han byts ut?
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:14
Hmmm blir tyligen sågad längs forknölarna här :-) Jag kanske tänker fel. Men tror ändå det är bra att spelare som kommer in i laget ser vad som krävs och får möjlighet till stöd vid motgång. Tror sådant stöd bäst kommer från spelare...

Mest av allt vill jag bara starta en diskussion och det verkar jag ju gjort bra...
Örebro Sekt. E
2008-12-10 12:07
Med Bedoya inne känns det som om vi skulle må bra av en riktig vinnarskalle i backlinjen. Hoppas att styrelsen är en sådan på spåren. Jämfört med för några år sedan så blir det förhoppningsvis mycket svårt för våra antagonister att vinna mentalt framöver. Med John, Kilen, Kim, Nordin och Bedoya plus någon mer har vi ett gäng som det går att hålla i när det blåser.

Support your locals.
Örebro Walter Gigena
2008-12-10 12:06
Marta// Om vi dunkar in Thomas Nordahl i startelvan så kommer övriga 10 att bli ungdomar :) Allt är relativt och man ska inte stirra sig blind på ålder.

Efter att ha läst mini-intervjun med Bedoya så låter han både målmedveten, sympatisk och ödmjuk. Det sprider sig en känsla att han kan bli ruggigt bra. Ska bli mycket intressant att se hur han står sig när säsongen drar igång.
Örebro Marta (hane)
2008-12-10 12:03
DaSA/
Anar jag en gnutta ironi där... Menar du att du tror att ålderfödelning är en helt oviktig parameter? Tror kanske att många i Arsenal kommer från en annan skolning, där man tidigt får veta vad som krävs, än vad yngre spelare i ÖSK många ggr gör.
Örebro Kramelet
2008-12-10 12:00
DaSa: Till sommaren är det dags att sälja Nordin till holland, då blir per J bara 4e altenativ på mittfältet, och kihlen blir ett år äldre, så han kanske inte är lika dominant han heller.

Vore underbart ifall bedoya kan kliva in i nobbes roll, men vi ska komma ihåg att nobbe springer mest i hela allsvenskan, och är ganska smart i defensiven, men visst vore de skoj med lite mer spetts frammåt!

Jag hoppas att jag kan jämföra bedoya med atiba hutchinson som imponerade stort på mig i helsingborg innan han blev såld. snabb o spelskicklig innermittfältare som skjuter mycket mål.
Örebro DaSa
2008-12-10 11:53
Behöver vi verkligen bosmanspelaren som det ryktas om? Om det är en klass spelare så betyder det att t.ex. Per J kommer att få mycket lite speltid om han inte höjer sig rejält under vintern. Per kommer ju antagligen få konkurrens av en renodlad vänsterback, två/tre mittfältare av hög allsvenskklass. Och även av Frempong som vänsterytter. Jämfört med förra året...
Örebro DaSa
2008-12-10 11:50
Om man läser intervjuen och andra artiklar så tror jag Bedoya blir perfekt på Nobbes position. Han har hög arbetskapacitet och verkar gilla att röra sig över stora ytor. Skall bli mycket spännande att se vad han kan uträtta i ÖSK.

Tycker även det är bra att han har som målsättning att komma till en bättre liga än svenska ligan.
Örebro DaSa
2008-12-10 11:47
Marta// Ja, se på Arsenal hur illa det har gått för dem senaste åren...

Edit: Stavfel
Annons: