/fotboll/osk/forum/6350.aspx/fotboll/osk/forum/6350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2008-12-20 00:48
ÖSK KRILLE: Skicka förslaget till kansliet!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-20 00:45
Alla fotbollsälskare bör köpa årskort nu! Alla som gör det ska få en match tröja tycker jag! Tänk er alla med vita tröjor på läktaren! Fan vad mäktigt!
Örebro Wuzac
2008-12-20 00:40
Hittade det. Kalmar omsatte 61 miljoner 2007 och prognosen var 42 Mkr 2008. Och det räckte till guld
Örebro Wuzac
2008-12-20 00:34
Mittåt: Hur mycket omsatte Kalmar 2008?
Örebro Wuzac
2008-12-20 00:34
ÖSK KRILLE: Håller med dig! Individuellt ser det väldigt bra ut!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-19 23:42
Fan vad jag längtar till försäsongen börjar! Men Längtar ännu mera till premiären 2009! Med lirare som Bedoya, Olsen, Porokara, Bassombeng, Gerzic, Kihlberg, Bertin Zé, Nordback, Alvbåge och Wirtanen. Vilket lag vi kan ställa på benen! Mot SM-GULDET:)!
Örebro Mittåt
2008-12-19 23:37
ÖSKs framtidsmålsättning står på tre ben. Här på sidan brukar man oftast bara tala om den sportsliga, men den här medaljen har två sidor till.

Utöver det sportsliga vill ÖSK även bygga upp sin organisation. För att ha råd med den sportsliga och organisatoriska uppbyggnaden måste även ekonomin förbättras kraftigt.

Klubben når i år för ÖSK imponerande 50 mkr i omsättning men behöver säkert 100 mkr för att kunna vara med och konkurrera på allvar om en titel. Och detta givetvis under förutsättning att konkurrenterna inte växer speciellt mycket mer.

Det kommer att ta rätt lång tid och krävas mycket arbete för att bygga upp en organisation som stadigt kan dra in (säg) 100 mkr per år.

Utan pengar inga bra spelare.
Utan en bra organisation inga pengar.
Utan bra spelare (och resultat) ingen tillväxt.

Alla de tre pelarna klubben vill bygga sin verksamhet hänger ihop. Det går inte eller blir i alla fall alldeles för riskabelt att lägga för mycket resurser på en av dem och samtidigt missgynna de andra. De måste alla få växa i samma takt. Därför tar det tid.
Örebro Wuzac
2008-12-19 23:23
Fyra bästa från 2010 och guld 2012 låter väl mer rimligt
Örebro Wuzac
2008-12-19 23:22
Det är bra med tålamod och framförhållning - Men är inte 2015 lite väl stor framförhållning/feghet/slippa-ta-i-misslyckade-målet-då-styrelsen-ny
Örebro Wuzac
2008-12-19 23:17
Mittåt: Hahahha - Ja se på faan. Är säkert bara de kvar - Hehe
Örebro Mittåt
2008-12-19 23:08
ÖSKs officiella sportsliga målsättning är att vara med och utmana om en plats bland de fyra bästa från år 2012 och att ta SM-Guld år 2015. Så de enda som då kommer att vara med på den resan från dagens trupp är väl Nordback och Anttonen och möjligen Westman som målvaktsreserv. Med ett litet ;-)
AIK Saywee
2008-12-19 23:02
ÖSK-Karl, ja vi är helt överens, det kommande nya året kan bli ett mycket Gott Nytt År!

Måste sova snart, ska packa lite "imorron bitti" och rulla iväg med bilen mot nordost vid soluppgången ...

... jag vill ha en rubrik till!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:54
Saywee//

"Detta är inget larv från mig, vi har ett bra lag och det kan bli något bättre! Hoppet om guld ger jag aldrig, aldrig upp!"

Då är vi två, jag tänker inte dö innan! Men det är lika bra att ta guldet 2009, är rädd för att det blir svårt att få ihop en lika bra trupp till 2010.
AIK Saywee
2008-12-19 22:51
Jag är motståndare till minusgrader - det är så negativt!

Talgoxen längtar säkert efter sol, vårvärme och avspark på Behrn Arena ....?
AIK Saywee
2008-12-19 22:47
Grixx//
Men var försiktig på isen, vi behöver support till ÖSK, när vi nu äntligen kanske närmar oss guldet?

Detta är inget larv från mig, vi har ett bra lag och det kan bli något bättre! Hoppet om guld ger jag aldrig, aldrig upp!

Om ett par, tre dygn vänder det dessutom, ljuset återkommer sakta men säkert.

Längar efter match på BA!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:45
Grixx//

Håller med, Rickard har potential som förstetränare i AS. Ser med större tvekan på Axén där. Men i rollen som andretränare kanske Axén är bättre än Rickard? Svårt fall.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-19 22:42
ÖSK-Karl//

Bra då får man vänta(en smula otåligt) på en nyårs smäll:)!
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:39
Saywee//

Det var så lite så ;)) ÖSK/Spelarinvest har lämnat sitt slutbud och vad jag förstår så är det bara hans sista förening, eller en utländsk klubb som kan sätta käppar i hjulet, om det nu är så bara?
Örebro Grixx
2008-12-19 22:38
ÖSK-Karl// Tidigare innan Walker dök upp hade NA Alec som en aspirant till posten som tränare i ÖSK. Pratade med Alec då och han tyckte att Rickard var rätt man för jobbet....

Själv håller jag tummarna för att naturisen ska ta sig och det röda nystanet ska rulla snabbare än vanligt. Nystanet säger jag med eftrtryck för bandybollen jag har är av den gamla hederliga modellen....sorry Saywee kylan kommer:-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:35
Mittåt//

Ja, att AIK ville ha in Thorstensson? Tyder inte på några större ambitioner från en "storklubb".

AIK Saywee
2008-12-19 22:29
Tusen tack för ditt inlägg, magisk tid 22.22, hade börjat deppa lite, men detta ger mig ett stort hopp!!!

FORZA ÖSK-Karl!
Örebro Mittåt
2008-12-19 22:28
ÖSK-Karl// Thorstensson var tillräckligt bra för att AIK skulle skriva kontrakt med honom.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:26
Det var väl Mikael Thorstensson från Väsby någon ville se i ÖSK, han fick bara två poäng så det kan inte vara någon stjärna direkt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:22
ÖSK KRILLE//

Han är lika aktuell nu som tidigare, beslut kommer i början av januari.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:21
Här är röstningen för bästa spelare i SE 2008:

Årets spelare 2008 (Poäng, namn, klubb)
31 Pavel Zavadil, Örgryte
11 Joel Johansson, Falkenberg
10 Jonas Henriksson, Häcken
9 Marcus Allbäck, Örgryte
8 Kristian Bergström, Åtvidaberg
6 Marcus Ekenberg, Mjällby
4 Jakob Augustsson, Ängelholm
3 Göran Marklund, Assyriska
3 Martin Lorentzon, Assyriska
2 Christoffer Källqvist, Häcken
2 Mikael Thorstensson, Väsby
2 Linus Malmkvist, Landskrona
2 Dinho, Assyriska
1 Dennis Östlundh, Assyriska
1 Gabriel Petrovic, Väsby
1 Joakim Runnemo, BP
1 Janne Saarinen, Häcken

Samtliga tränare i serien fick ranka de tre spelare han tycker har varit bäst under säsongen. Tränaren fick givetvis inte välja någon i sitt eget lag. Sedan räknades totalpoängen ihop där tränarens bästa spelare fick tre poäng, tvåan två poäng och så vidare.

från fotbollssverige.se
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-19 22:16
Om nu inte "bomben" skulle vara aktuell för ÖSK längre så kan ni väl tala om vem det är?
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-19 22:02
in med Boniek Maruti på plan //

Som personligheter är Rickard och Axén som motpoler. Rickard är oerhört analyserande och en riktig fotbollsexpert. Axén är i mina ögon ingen förstetränare i AS och behöver ha mycket tur om han skall lyckas i Gais, Richard hade varit ett naturligare val. Axén är mer av en spelevink, vilken av dem som passar bäst för spelarna är svårt att säga. Axén som humörhöjare eller Rickard som ser allt i minsta detalj.

Men så länge som Alvbåge är kvar finns det kanske "dårar", så det räcker ändå för humöret i truppen.

AIK Saywee
2008-12-19 21:53
Vi kan nog glömma bomber ett tag framöver, bomben blev nog Wirtanen och han är hjärtligt välkommen!
Örebro Mittåt
2008-12-19 21:48
ÖSK KRILLE// Eller kanske snarare tvärtom. Det bevisar ju bara att han är beredd att återvända till Sverige. Att det finns konkurrens om namnteckningen visste vi ju redan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-19 21:46
Glömde länken!
Annons: