/fotboll/osk/forum/6344.aspx/fotboll/osk/forum/6344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:31
Wuzac// Det är bara en chansning. Borde jag ta bort mitt inlägg?
Örebro Wuzac
2008-12-23 00:28
Conjuration: Om du knäckte nöten försvårar du väl för ÖSK om du basunerar ut det? Ett priv mail kanske istället?

Edit: Inte för jag vet om du har rätt
Örebro Conjuration
2008-12-23 00:26
DET ÄR JU SJÄLVKLART!!

"Bomben" som alla pratat om är ju Sundin från Trelleborg!

Ryktet från Karl och andra var ju att hans efternamn började på "S", en bra allsvensk spelare, under 30 år, spelar mittfältare/forward, bosman (inte än men snart). Och ingen omöjlig värvning!

Jag knäckte nöten haha! ÖSK-KARL säg att jag har rätt! :)

Edit: Lite mer bevis till mitt belägg. Saywee sa nyss "Det fanns en bomb och han finns nog lite fortfarande, men stubinen slocknar snart ...

... vi väntar väl tills januari månad ÖSK-Karl? "

Eftersom Helsingborg nu enligt ryktet också är ute efter honom så stämmer min gissning in ännu mer! Det måste vara Sundin!
Örebro Uhlan
2008-12-22 23:57
Angående Moses Reed!
Jag tycker vi ska ge killen en chans att visa vad han går för.
Han har varit skadad endel och varit utlånad.

Jag tror på den grabben!
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:52
Mariehamn har redan skrivit kontrakt med Dmytro Voloshyn. På IFKs supportersida skriver man:

Ukrainaren Voloshyn har skrivit på ett 2-årigt kontrakt med IFK och blev första nyförvärvet i IFKs lagbygge. Sägs besitta en grym vänsterfot och kan användas både som mittback och ytterback.

Det låter ju ungefär som Moses det där.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-22 22:46
Jag har personligen inget emot Moses. Får hoppas att han får spela några matcher 2009.
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:43
ÖSK KRILLE// Det bestämmer inte Moses. Mariehamn kan ju ha bättre alternativ än att köpa loss Moses.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-22 22:40
Skulle det inte vara bättre om han spela kvar i Mariehamn för hans egen skull? Han lär inte få så mycket speltid med tanke på att vi har Holgersson, Wowoah & nu Hassan Sesay som Västerbackar.
AIK Saywee
2008-12-22 22:34
så enögd jag var, glömde länsderby´na med Karlslund och Forward
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:27
ÖSK KRILLE// Moses är tillbaka i Örebro. Han var bara utlånad för höstsäsongen. När utlåningen var slut kom han tillbaka.
AIK Saywee
2008-12-22 22:27
Det är väl flera år kvar till ett länsderby på Stora Valla - men motorvägen är invigd.

"2 4 6 8 motorway" med "Tom Robinson band" låter som man skulle kunna göra en "klacklåt" av, eller?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-12-22 22:24
Kommer moses bli kvar i IFK Mariehamn? I Mariehamn är moses ordinarie.
Örebro ÖSK-Karl
2008-12-22 22:13
Saywee//

Japp, ÖSK/Spelarinvest har satt en deadline på spelaren med besked senast 9/1. Så hör vi inget innan dess så kan vi då namnge honom.
Örebro Mittåt
2008-12-22 22:07
ÖSK börjar nu komma i en position där det faktiskt finns två alternativ av acceptabel allsvensk klass för så gott som varje postion. Givetvis finns det spelare som är så bra, att alternativspelaren i dagsläget egentligen utgör någon utmaning att tala om.

Status:
Ohotad, innebär att så länge spelaren i fråga är tillgänglig, så finns det ingen anledning att spela någon annan.

Konkurensutsatt innebär att spelaren är förstahandsvalet, men att det finns ett alternativ som om förhållanden är de riktiga kan ta över.

Utmanad innebär att det finns två spelare som nog kan bedömas som likvärdiga. Dagsform avgör vem som skall spela.

Med detta i åtanke ser jag för tillfället på dagens trupp på följande sätt:

Startspelare - status - alternativspelare:

Alvbåge - ohotad - Westman
Anttonen - ohotad - Gren
Bertin Ze - Utmanad - Holgersson
Wikström - ohotad - Johansson
Wowoah - konkurensutsatt - Sesay
Nordback - konkurensutsatt - Johansson
Kihlberg - ohotad - ?
Gerzic - konkurensutsatt - Bedoya
Bassombeng - konkurensutsatt - Wirtanen
Olsen - ohotad - Staaf
Porokara - ohotad - Frempong

Dessutom: Reed, Walker (än så länge), Lundholm, Jidsjö, Näfver (?).

Nu vet vi ännu inte klassen på årets tre nyförvärv, men eftersom de är rätt ordentligt testspelade, så förutsätter jag att de håller allsvensk klass.

Den enda position på vilken jag inte ser ett alternativ är Kihlbergs. När/om Kihlen inte är tillgänglig får man kanske tänka om när det gäller spelsystemet. Det finns inte så många som både är bra bollvinnare, säkra passningsspelare och speluppbyggare och som allti verkar att vara på rätt plats. Man kanske måste spela 2 defensiva och 1 offensiv mittfältare för att effektivt kunna täcka upp för fjolårets bästa ÖSKare.

Mittbackspositionerna kan man ju iofs. diskutera. Om man ser Holgersson som ett alternativ till Wikström är väl den senare konkurensutsatt medan Berra än så länge är ohotad av Oskar J. Men jag ser det nog som att det är Berra och Glenn (när denne är tillbaka) som konkurerar om platsen bredvid Wikström.
AIK Saywee
2008-12-22 21:44
Det fanns en bomb och han finns nog lite fortfarande, men stubinen slocknar snart ...

... vi väntar väl tills januari månad ÖSK-Karl?
Örebro Pras Y
2008-12-22 21:06
Skriver de med insyn i förhandlingarna med "bomben"
att det är kört bör de också avslöja vem "bomben" är. Det lovades av ÖSK-Karl har jag för mig, finns ingen anledning att hålla inne på det om nu det är kört.
Örebro Joerny
2008-12-22 20:58
BabyKladde// Tanken har slagit mej också. Men man hoppas ju att det ska finnas någon sanning i det hela. Dock har jag lärt mig mig i skolan att man ska vara källkritisk och söka information från olika kanaler;)
Örebro Grohl
2008-12-22 20:50
Ämne: Ämne: Håller ....
Om nu jag minns allt rätt så är denna kille ett bosmanfall, tror du inte att han har en agent som siktar in sig på att fixa så mkt pengar som möjigt till "bomben"? Tror du inte att denna agent redan har kollat med de klubbar som "bomben" ser som möjliga alernativ?

Det finns inte en chans att ÖSK är en av få klubbar i Sverige som vet att spelaren snart är klubblös och kommer får gå gratis, det funkar inte så idag. Vad det gäller utländska klubbar så har jag svårt att se att dom skulle läsa här på SvenskaFans..
Örebro BabyKladde
2008-12-22 20:32
problemet är ju att om den så kallade bomben avslöjas så finns det ju inget och diskutera här innan träningsmatcherna drar igång..

..men däremot om dom vägrar säga namnet på bomben så kan man ju fatta misstanke på om det verkligen finns någon direkt bomb? skulle rent teoretiskt sett kunna vara ett påhitt av ÖSK-Karl och Saywee.. nu tror inte jag det är påhittat, men tanken finns ju.
Örebro Brus-Nilsson
2008-12-22 20:29
Ämne: Håller även jag med ....Aldrig! Jag tror att den pyser fortfarande och det skulle vara surt om man gick ut med namnet under pågående förhandling. Nån jävla 08-klubb kan komma viftande med en större sedelbunt....??
Örebro Grohl
2008-12-22 20:24
Håller även jag med om att det börjar bli dags att avslöja vem denna sk bomb är... Har varit en oerhörd massa snack utan vad det verkar som någon som helst grund, börjar minst sagt lacka på diskussionen.
Örebro unken
2008-12-22 20:23
Är så jäv.. trött på den där bomben!! Om det nu skulle bli något så är ju förväntningarna så uppskruvade att t.o.m Beckham skulle kännas som en puff!! Lägg ner snacket.
Örebro malge
2008-12-22 20:19
instämmer vill veta vem liraren var NUUUUUUUUUUUUUUUU!!! snälla
Örebro kenya
2008-12-22 19:49
Om bomben är helt körd skulle det vara intressant att få reda på vem spelaren var.
AIK Saywee
2008-12-22 19:32
Jag tror att vi svartvita förhoppningsvisa vänner kan glömma bomben, tyvärr, men stubinen verkar vara för ekonomiskt vek ..... skit!

Men jag är nöjd, gnäller icke, top fyra känns rätt, men något fattas inför guldet, Au!!!!!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-12-22 19:07
Saywee/ Om vi nu ska glömma the Bomb så är det ju bara att berätta vem det var vi hade på G...Eller hur?
Örebro Henke(Old Boys)
2008-12-22 19:06
Magkänslan säger mig att vi kommer gå en spännande säsong till mötes -09,verkar som vi värvat mycket bra även fast det är några okända ansikten som kommit till klubben,Mr Boström har haft en del att säga till om och jag litar på honom helt och hållet,tror han vet vad vi behöver för spelare.
ÖSK Lions
2008-12-22 18:50
Någon som sett Sesay på provträning som kan berätta mera?
Örebro Mittåt
2008-12-22 18:16
Falkenbergsfans// För dem är det ingen bomb längre utan en så här långt fruktlös väntan.
Falkenberg Falkenbergsfans
2008-12-22 18:08
mittåt/ saywee vet vem bomben är ju ;)

saywee o ösk-karl vet ju de redan
Annons: