/fotboll/osk/forum/6332.aspx/fotboll/osk/forum/6332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-01-10 15:15
Ämne: Saywee//

Visst ha....
Har svårt att se att Zavadil skulle kunna ersätta Nobbe då nobbes kvaliteer är defensiva främst medans Zavadils är raka motsatsen.
AIK Saywee
2009-01-10 15:12
Chipset, OK, då är jag med ...

... tyckte nästan att det började närma sig 3 startelvor.
Örebro DaSa
2009-01-10 15:07
Pras//

Tror på följande bänk:
Weggen - given
Glenn - Rutin, kan spela både vänster och mitten
Nobbe/Bedoya - För bra för läktaren
Per J - Kan spela på många positioner
Staaf - Kan spela på alla anfallspositioner (i alla fall hyfsat)

Hade gärna haft med Frempong då han kan göra sin gubbe och har mycket talang.

Wirtanen är nog värvad för att sitta på läktaren.

Resterande får ses som talanger som borde få lite inhopp då och då när skador och avstängningar kommer.
Örebro Chipset
2009-01-10 15:06
...och då har jag glömt att nämna Rosen och Moses Reed. Tokmycket folk i truppen nu.
Örebro Chipset
2009-01-10 15:05
Saywee// Vi har definitivt för stor trupp. För Walker och Näfver kan vi hoppas på försäljning. För övriga; Astvald, Lundholm, Nilsson och kanske Jidsjö kan vi hoppas på fördelaktig utlåning.
AIK Saywee
2009-01-10 15:00
Pras Y//
Intressant, och startelvan känns väl helt OK.

Men Startelvan och 12 ersättare blir 23 vilket innebär att 5 stycken fattas, skall dom bort eller ersättas eller helt enkelt bara bort?

Vad jag egentligen undrar, har vi för stor trupp?
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-10 14:56
Patrik Johansson nytt förvärv ;)?
För övrigt bra tankar.

varför ingen förlängning av reeds lån i mariestad?
Örebro Pras Y
2009-01-10 14:41
Funderar lite kring bänken.
Jag menar om vi utgår från
följande startelva:

Alvbåge; Anttonen, Berra, Wikström, Wowoah; Nordback/Bedoya, Nordin, Khilen och Po-Ki-Ba längst fram så har vi dessa spelare kvar:

Bedoya/Nordback
Frempong
Wirtanen
Seasy
P. Johansson
Holgersson
O. Johansson
Staaf
Jidsjö
Gren
Westman
Gustav Lundholm

Vi har alltså en hel elva med i mitt tycke dugliga ersättare. Vi får bara ha 5 på bänken vilket är sjukt dåligt, medan andra ligor med 7 på bänken funderar på utöka har vi fort. bara 5.
Nåja, diskussionen är vilka ska vi förpassa på bänken och vilka ska få sitta på läktaren?

Nu så vet jag att det kommer förekomma skador och avstängningar. Samtliga ersättare jag radade upp förutom möjligvis Jidsjö och Gustaf kommer att vilja få speltid. Det här är nog sista året för Frempan t.ex., visar han inte upp något eller ej får tid lär han nog vilja gå vidare.

Westman är fastnitad på bänken. Sedan kan vi konstatera att Bedoya eller Nordback tar andra platsen.
Behövs även någon back och då är det mest givna nog Holgersson(när han blir frisk). 2 platser kvar. Det är ju sannolikt att Wirtanen tar en plats också och Staaf den sista? Eller ledningens kelgris P.Johansson?

Hursomhelst så lär dessa få sitta på läktaren vid match utifrån normala förutsättningar:

*Frempong
*Seasy
*Oscar
*Jidsjö
*Lundholm
*P.Johansson/Staaf
*Gren

Och då är inte poängen vilka vi ska tycka synd om. Utan nu har vi några talanger, några sånär etablerade, på läktaren vilket lär snyftas om speciellt när det går mindre bra.
Vi har några talanger som behöver få doppa tårna i det kalla vattnet: Oscar, Frempan, Gustav och Jidsjö. Att dessa får starta någon match låter dock inte så sannolikt förutom James vid ev. skador eller avstängningar. Sedan har vi två andra unga, en yngre än den andra, Patrik Johansson och Staaf.

Kan inte se att bägge dessa ska få minst plats på bänken varje match vilket de lär vara besvikna över. Det är två bra spelare som fått bra kritik efter säsongen men ändock...

En annan vinkel är att ÖSK har två personer på varje plats i startelvan vilket är den positiva sidan. Vi får hoppas att ÖSK har en plan för hur de ska bearbeta missnöje, för det lär väl ske.

Sedan vi inte heller om ÖSK värvar någon mer eller om Walker skriver på nytt, vilket är osannolikt men ändå.

Vad tror ni?
Örebro micro_42
2009-01-10 14:37
Varför tycker folk att det är en jobbig start?
Djurgårn är ju inte direkt ett topplag längre.
Kolla tabellen från 2008, det bör vara dom som tycker att dom fått en jobbig start.
Tänk som vinnare inte förlorare ;-)

Den gamla vanliga frågan//
Centrallinjen mittfält, backar.
AIK Saywee
2009-01-10 14:23
Truppen består av 28 spelare, varav tre målvakter och är förhoppningsvis bra fördelat mellan anfall, mittfält och försvar.

Vad jag funderar över är om det är tillräckligt, lagom eller fattas något!

Sedan vet jag att vad som helst kan hända, men känns det tillräckligt för att starta guldjakten?

Eller, om jag tar den gamla vanliga frågan, vilken lagdel känns minst säker?
AIK Saywee
2009-01-10 14:09
Om man bortser från att en trupp aldrig blir riktigt "spikad" eftersom förändringar sker hela tiden ...

... men är ÖSK´s trupp något så när "spikad"?

Eller, kan någon, vilka som är frågetecknen?
Örebro Sogen
2009-01-10 14:01
Jag tycker att truppen ser otroligt trevlig ut. fast det beror självklart på hur de yngre utvecklas, Berra och oscar i mitten har ju potential men båda skulle lika gärna kunna floppa under 2009.

Antonnen e lite skadebenägen, men Gren skulle kunna ta platsen och få genombrottet men han kan oxå floppa totalt. Samma på väntserbacksplatsen, wovven kan ha blivit för seg detta året och hassan kanske är för dålig.

Nordin kan ta stora steg framåt med självförtroende och ännu en riktig försäsong, men han skulle kunna floppa lika stort oxå, samma gäller bedoya, och kihlen går sönder.... då kan det bli sjukt tungt....

Men Örebroare som man är så är man endast positiv och jag tycker att truppen ser ohyggligt komplett ut!
Örebro Pras Y
2009-01-10 13:50
Ja, vi får arbeta som sanna regionalister, ett atl. Bilbao fast i Sverige.

Fast då kan vi ju säga hejdå till våra finländare, afrikaner och danskar :/
AIK Saywee
2009-01-10 13:43
Pras Y//
Fin bänk!
Örebro Pras Y
2009-01-10 13:38
Jag tycker ändå det är så trist med att talangerna som redan försvunnit från Örebro.
Jag tänker att vi istället för Wirtanen kunde haft Jimmy på bänken och Jiloan som ersättare till Nordin. Varför inte Garaca på bänken istället för muskelknutten Westman.

Tänk er en bänk med, Garaca, P. Johansson, Touma, Hamad och Jidsjö.

Mer örebroare i laget!
AIK Saywee
2009-01-10 13:35
Efter de första fyra skall vi ha 6-9 poäng, men helst 12!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-10 13:33
Saywee//

Visst har du rätt angående november. Men Bedoya kom istället för Bamberg, tanken var nog att Zavadil skulle ersatt Nordback som blev kvar. Om Nordback gått hade man säkert jobbat hårdare och kryddat budet till Zavadil.

Nu har vi ändå en mycket bra trupp, målsättningen bör vara en tredjeplats. Det verkar inte som övriga klubbar har förmågan att förstärka så speciellt. ÖSK fick ju in mer pengar än budgetterat på Kim-sattsningen från sponsorer med den 10 procentiga höjningen.
AIK Saywee
2009-01-10 13:31
Vill minnas att Djurgår´n avslutade på stadion med en torsk, DIF-TFF 1-3. ÖSK skall väl kunna ta en trepoängare i premiären? Eller hur förväntar ni er styrkan på årets DIF?

Skall vi slåss i toppen får vi icke rädas något lag, men jag vet att det är lättare sagt (=skrivet) än gjort.

Men, men, en bra start och många poäng de första matcherna av AS 2009 vore underbart!
Örebro Chipset
2009-01-10 13:26
Farsen// Möjligtvis kan ett läkt hopparknä vara lösningen på problem med Olsen-frånvaro. Någon som vet hur det står till med Jidsjö?
Örebro Chipset
2009-01-10 13:25
Mittåt// Ja, Klingberg har utvecklats och hans ÖSK-hjärta är väldigt stort. Men jag tycker en annan fd. ÖSKare, Marcus Lidén, har tagit ännu större kliv. Skulle gärna se att ÖSK testade honom igen i större sammanhang om nu Torsten tillåter. Förövrigt när det gäller Forward så bör ÖSK hålla lillebror Yasin i uppsikt. Han är bra mycket bättre än vad bröderna Salar och Zeid var i den åldern.

ÖSK-Karl// Tack för berömmet. Finns nog folk härinne som har bättre koll än jag. Dras dock med ett väldigt bra spelarminne och kollar väldigt mycket fotboll så någonting borde sitta. Mer fotobll lär det bli i år med Karlslund, Degerfors och Forward i samma serie.
Örebro Pras Y
2009-01-10 13:20
Jag tycker vi har en tuff premiär.
Men kan vi få en bra start har vi
mycket självförtroende att hämta.
Tror de första 4 matcherna blir
avgörande för inte gör vi samma
sommar värvningar igen som 2008.
Örebro Kronblom
2009-01-10 13:16
Ganska okej öppning på Allsvenskan ändå,Alven kommer spika igen på skansen återigen och Ellos vet ju inte hur man vinner i Örebro.Tror iallafall på fyra pinnar på de två första!
AIK Saywee
2009-01-10 12:44
Ösk-Power//
Sharbel stänger inga dörrar när fönstret är öppet.
Örebro Pras Y
2009-01-10 12:41
Arash i Bromma slutar med fotbollen.
Han hade varit bra ersättare för Olsen.
Inte målfarlig men bra target dock.
Örebro Ösk-Power
2009-01-10 12:09
Mr X ?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-10 11:45
Truppen känns jävligt bred och stark. Bara en ersättare till Olsen som fattas. Eller kommer Sixten ändra till 4-4-2 varje gång han är borta för att kunna ta in Staaf istället?
Örebro Aspen
2009-01-10 09:33
Mr Walker får hjälp. Nebojsa Novakovic blir assisterande tränare i norska Sandefjord, skriver Expressen och Aftonbladet.
AIK Saywee
2009-01-10 09:30
Tänkte på en grej, detta med Zavadil, när han blev "aktuell" som ev nyförvärv, var väl redan i november? Då var inga av dagens klara nyförvärv klara. Detta har gjort att huruvida truppen skulle/borde förstärkas har varierat fram tills beskedet kom (eller inte kom).

Wusac//
Kan verkligen instämma med ditt senaste nattliga inlägg! (undantag för Jamal-stycket, eftersom jag inte har sett honom, men det kan säkert vara rätt).
Örebro Wuzac
2009-01-10 01:43
Jamal Mohammed är väl inte den spelartyp ÖSK behöver, även om han är bra. ÖSK har ju i princip redan tre balansspelare. Snarare är det väl offensiva kreativa spelare mittfältet behöver utökas med, om det nu behöver utökas.

Men jag tycker ÖSK skall vara kalla och ligga på kassan och avvakta till sommaren och se om det möjligtvis behövs något.

Sen tycker jag det verkligen är synd om ÖSK:s upplockade talanger måste skickas iväg pga av att man måste dras med Nävfer och Walker. Jag tror de är måttligt intresserade av en vända till i talanglaget även om de har möjlighet att gå upp til div II. De vill ta ett steg till nu.
Örebro Erki
2009-01-10 00:49
Minns att Zavadil var riktigt bra när han spelade i Mjällby, då ville jag ha hit honom. Sen har jag sett honom ett antal gånger i ÖIS i fjol på tv och då tyckte jag inte att han glänste så mycket. Men visst har han en känslig fot för passningar och avslut. Saknar väl lite arbetsmoral och snabbhet.

Tror att Bedoya är ett bättre alternativ än Zavadil, särskilt på sikt.
Annons: