/fotboll/osk/forum/6328.aspx/fotboll/osk/forum/6328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-01-11 16:38
Min förhoppning är top 6, eftersom vi kom sjua förra året så tycker jag att vi ska kunna klättra nått steg iår då vi inte tappat i kvalite som jag ser det.
AIK Saywee
2009-01-11 16:16
De flesta här på svartvitt har uttryckt att vi har ett mycket bra lag i år och det instämmer jag verkligen i. Min optimism tror och förväntar sig en placering bland de fyra bästa och detta inkluderar även lite realism.

Blev vi sjua förra året, med den enormt tröga starten, kan jag inte förstå varför det skulle vara farligt att höja målet och blicka lite uppåt?
Örebro BabyKladde
2009-01-11 16:13
Farsen fortsätter (igen):

Det var det jag menade med att spelare som Alvbåge mentalt är inställda på toppplacering.. men det jag sa var att ÖSK som förening inte ska ställa för stora krav. Sen vad spelarna sätter för målsättning är deras sak. det är den officiella målsättningen i media som inte ska vara för hög, för om det börjar gå dåligt så påverkas ju både trupp o förening negativt av att dom har för höga krav på sig från supportar bland annat. precis som sthlmslagen, MFF osv som går ut i media och säger att man ska slåss i toppen istället för att vara realistiska och satsa långsiktigt som ÖSK gör nu när man fått ordning i föreningen.

Säg att ÖSK satsar ekonomiskt och officiellt på en 6:e plats, då kanske truppen och tränarstaben mentalt och inoficiellt ställer in sig på att komma 3 placeringar bättre.

Sen handlar allt om hur pass bra form truppen är i, dom måste ha självförtroendet att tro på att hamna i toppen, och det tror jag absolut dom har nu, speciellt Alvbåge och Anttonen som får vara med i landslaget, det är ju ett bevis bara det.
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-01-11 16:02
BabyKladde//

Helt rätt ingen förhastad målsättning i alla fall inte inom truppen, precis som du säger. Bland lag som tror för mycket på sig själva tycker jag MFF ska ha en riktig känga bl.a.

Jag är helt klart nöjd med en 6-7 plats gärna lite bättre. Frågan är om Sixten o laget är det?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-11 15:59
BabyKladde/ Eller så är det dax att laget tror sig vara bättre än många andra och våga köra över motståndet utan att visa någon respekt. Det som saknats i ÖSK under många år är vinnarmentalitet. Dax att ändra på det nu och det började redan i höstas.

Sen har ju 08-lagen inte bara press från sig själva utan av olika firmor som knackar på dörren och kräver det ena och det andra.

Jag tror ÖSK kommer topp 4 med en hel Olsen!
Örebro BabyKladde
2009-01-11 15:01
Ämne: Hoppas inte att lage....visst, vi har en bra trupp, verkar få behålla alla från förra året av dom vi vill ha kvar. Men varför rusa så med målsättningen och sätta onödig press på laget? visst, jag hoppas och tror också att ÖSK kan slåss i toppen i år.. men man ska inte glömma bort att ÖSK har som målsättning med europaspel 2012 och SM-guld 2015, och det är en rimlig målsättning, sen kan man som sagt hoppas på att dom når upp till den nivån ett par år tidigare..

..sätt ingen onödig press på laget, ha en rimlig målsättning sätt till tidigare placeringar, hoppas på att få behålla laget och fortsätta spela en attraktiv fotboll.

Sen kan jag tänka mig ett Alvbåge och våra andra stjärnor mentalt är inställda på topplacering. Men ÖSK som förening tycker jag inte ska sätta nån officiell målsättning att ligga topp tre.

Det som skiljer trogna supportrar och medgångssupportrar, dom som följt laget och sett varje hemmamatch osv har en mer realistisk tro medans dom som fått intresse tack vare höst-perioden för ÖSK's del börjar snacka om SM-guld direkt osv.

Bättre man har en rimlig målsättning så kommer spelarna prestera bättre utan mental press från supportrar, media och förening.

Det är ju bara och kolla på alla sthlmslag som varje år snackar om guld osv. Både djurgården och AIK har sparkat sina tränare, men ändå tror dom man ska vinna SM-guld..

..sen har vi landsortslagen utöver ÖSK som Elfsborg och Kalmar, ingen av dom har målsättning om SM-guld varje år. Elfsborg har senaste åren etablerat sig som ett topplag och haft senaste 2 åren som målsättning att komma topp 4. Helsingborg är också ett lag som tror för mycket på sig själva ibland.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-11 14:11
Hoppas inte att laget har en "larvig" 5-6 plats som målsättning i år. Tredjeplats med spel i Europa bör vara målsättningen.
Örebro DaSa
2009-01-11 13:16
Mittåt// Hehe, korrekt... Jag tycker inte Nobbe räcker till offensivt, vi behöver en mittfältare till som kan hota lite framåt, både gå på avslut och slå avgörande pass.
AIK Saywee
2009-01-11 12:16
Håller med om att anfall är bästa försvar, hoppas att Sixten och Rickard drar samma "slutsats".

Om elva veckor börjar sommartiden!

Örebro Mittåt
2009-01-11 12:10
DaSa// Den enda slutsatsen man kan dra är att du inte gillar Nordback. Men det visste vi ju redan.
Örebro DaSa
2009-01-11 12:05
Vad drar ni för slutsatser av följande?

- Bedoya säger att en av hans starkaste egenskaper är att han jobbar på stora ytor (läs: box-till-box)

- Vi har våra starkaste kort i anfallet (alla proffsrykten är om dem förutom Alven)

- Nobbe täcker stora ytor på egen planhalva.

Jag tycker att det ovan talar för att Bedoya kommer att ta tredje mittfältsplatsen och vi kommer förhoppningvis få se ett ändå offensivare ÖSK i år. Anfall är ju bästa försvar...
AIK Saywee
2009-01-10 23:45
Godnatt alla svartvita, nu när sillasäsongen är över är det bara att ladda för träningspremiären mot Kongsvinger, knappt tre veckor kvar.

Talgoxen hälsar, och det är inget påhitt igen, idag för första gången lät han lite annorlunda, våren närmar sig sakta men säkert, 5 plusgrader i Halland denna fina kväll!!!
AIK Saywee
2009-01-10 21:17
Jag "missade Bomben" men är glad ändå, Everton vann :-)
AIK Saywee
2009-01-10 21:01
Sersant//
Tack för en bra och aktuell översikt över den svartvita truppen!
Örebro Volyes
2009-01-10 20:48
Ämne: ÖSK-Karl// Angående ....Det enda Laul har som han kan bidra till en tidning med är att han har bra kontakter med olika klubbar. Då han inte är kapabel till att tycka något om fotboll då han inte har någon aning om vad som definieras som en bra fotbollsspelare så har han i princip aldrig fått en chans och skriva och det har lett till att han inte kan skriva. Laul är en löjlig människa som sänker Sportbladets värde. Synd att Bank och Niva måste ha han som kollega
Örebro Grixx
2009-01-10 19:52
ÖSK-Karl// Angående Laul så har jag äckelkänsla var gång jag hör honom uttala sig om något, han känns överdriven och något oseriös.

Minns när man från landslaget kallade honom mytoman i en debatt om tidningsetik. Då skämdes han en stund och sedan försökte han verbalt ge igen varje sekund under debatten.
Örebro Wuzac
2009-01-10 19:32
ÖSK-Karl: Ja, sätt ut annons. Tag två betala för en. Ni får den billigaste gratis. Hehe
Örebro Wuzac
2009-01-10 19:24
Klingberg ...Brrrrrrrr...Jag fick psykiska problem med min inre aggressivitet med att se honom spela i ÖSK och jösses vad jag andades ut när han stack. Jag bara kunde inte med honom och hans spel som jag tyckte var botten. Men historia är historia ;) Och jag förstår också att man kan utvecklas.

Edit: Sen är ju synen på en spelare alltid subjektiv ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-10 19:03
Att det skall vara så svårt att sälja Näfver och Walker, beror det på krisen? Dax att sätta ihop ett paketpris, båda för 1 miljon?
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-10 18:49
Milda makter, Robert Laul Aftonbladet tycker att vår trupp kanske måste breddas, har han noll koll, vi har ju två lag.
Örebro Sersant
2009-01-10 17:42
Ämne: Ämne: Niklas ....
Jag tycker inte alls han funkade som anfallare i dagens ÖSK, tycker Jidsjö är bättre ersättare för Kim.
Örebro Sersant
2009-01-10 17:41
1 Westman, Peter
82 Alvbåge, John
30 *Rosendal, Peter

18 Gren, Joakim
9 Anttonen, Patrik
3 Zé Ndille, Bertin Samuel
28 Johansson, Oskar
4 Wikström, Magnus
16 Reed, Moses
14 *Holgersson, Glenn
20 Wowoah, Samuel
24 Sesay, Hassan

7 Kihlberg, Magnus
32 *Lundholm, Gustaf
5 Johansson, Per
100 Nordback, Fredrik
13 *Walker, Robert
25 Gerzic, Nordin
17 Bedoya, Alejandro

15 Bassombeng, Eric Magloire
11 Wirtanen, Tommy
12 *Ismail, Yunus
6 Olsen, Kim
26 Jidsjö, Michael
10 Staaf, Robin
33 Porokara, Roni
22 Frempong, James
27 *Näfver, Kristoffer

Målvakter: 3 (2)*
Backar: 9 (8)*
Mittfältare: 7 (5)*
Anfallare: 9 (7)*
Totalt: 28 (23)*
*: Spelare som vill bort, skadade eller tredje alternativ i målet

Målvaktsidan lär inte förändras och Rosen lär matchas i Ungdom iår igen.

Backsidan tror jag inte det händer något med förrns Glenn kommer tillbaka. Då blir nog Moses utlånad alternativt såld alternativt att Oscar lånas ut istället.

Mittfältet skulle behöva breddas lite med en Erik eller Mackan kanske? Gustaf bör väl inte komma tillbaka i så pass bra form att han kan ta en plats i A-laget detta år el?

Anfallet, även om Näfver försvinner så känns det som att det kanske är en man för mycket i denna lagdel, utlåning på Jidsjö kanske?

Min startelva+bänk:
--------JoAl
PaAn-BeZe-MaWi-SaWo
--FrNo-MaKi-NoGe--
--ErBa-KiOl-RoPo--

PeWe
MoRe/OsJo
PeJo
AlBe/JaFr
RoSt
Örebro BabyKladde
2009-01-10 17:39
Ämne: Ämne: Niklas ....
problemet är också att konstgräset är slitet. ÖSK/Örebroporten tänker byta ut det inom kort igen, troligen till 2010.

Både Olsen och Staaf är ju inte vana vid konstgräs och det har ju påverkat dera skador.
Örebro Disasterpiece
2009-01-10 17:31
Ämne: Niklas Skoog, kanske....Jävla synd att ösk sålde Rodevåg, han vore ju perfekt som avbytare till Kim Olsen eftersom Staaf verkar dras med en riktigt långvarig skada.
Örebro BabyKladde
2009-01-10 17:19
kul att Svenskafans rankar Kim Olsen som den näst hetaste värvningen hittils på Silly Season.. och sedan har Alejandro Bedoya som en intressant nykomling.
Örebro Mickee?
2009-01-10 16:27
Niklas Skoog, kanske inte så kul om Olsen blir skadad...att då ha en annan spelare som konstant är skadad?

Skulle dock fylla i rollen väldigt bra som central anfallare
Öreskå
2009-01-10 16:21
Jag fattar inte att ÖSK inte kontaktar den gamla hjälten Niklas Skoog. För att finnas till hands som avbytare till Kim.
En gammal räv som jag tror inte skulle misstycka till att avsluta karriären i Svart Vitt.
Örebro Kramelet
2009-01-10 16:14
Jag ser fram emot Porokara, Bassombeng, Wirtanen, Frempong o stafs kamp om kantanfalls-platserna, porokara o bassombeng har nog liten fördel i dagsläget men ja hoppas verkligen de blir dagsformen som avgör.

Jag ser inte fram emot Kims järnskakningar. bakom honom är de lite för tomt.

Håller med dig mickee om Näfver, vi får hoppas de löser sig på bästa sätt. och att vi slipper möta honom kommande säsong, han har kvaliteter o skulle säkert göra säsongens bästa match mot oss.
Örebro Pras Y
2009-01-10 16:14
Mickee?

Jo, men han är under kontrakt. Vill han inte nöta bänk bör han ju bli bättre eller sänka sina ambitioner. Det är ju något som är tydligt, att hans ambitioner inte går ihop med hans kvalité som spelare. Sedan skadan 2007 har han varit för feg på planen, han hoppar över glidtacklingar, han tar max 1 skott per säsong och jobbar hem lika ofta som du och jag fyller år 2009.
Örebro Mickee?
2009-01-10 16:11
Jag tycker man inte behöver bajsa på Näfver...har spelat för ÖSK i flera år och gjort det mestadels bra

Är väl heller inte så konstigt att han inte vill nöta bänk, när han fortfarande har åldern "inne"?
Annons: