/fotboll/osk/forum/6322.aspx/fotboll/osk/forum/6322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 18:41
ÖSK möter Djurgården borta i premiären och Elfsborg hemma i nästa omgång! Smaka på det!
Örebro rirobban
2009-01-09 18:41
Om spelaren i fråga inte blivit klar så här långt in på dagen så lär det väl knappast bli något? Känns som det borde ha blivit klart för ett par timmar sedan!
Örebro micro_42
2009-01-09 18:40
Saywee //
Som en positron då ??
Örebro rirobban
2009-01-09 18:32
kenya//
Zavadil är en mycket långsam spelare och skulle dra ned tempot på dagens snabba ÖSK ordentligt. Det enda hade varit att ha honom vid fasta situationer, men går ju liksom inte ta in honom bara för det!

Sen är han som sagt 30 år...
Örebro kenya
2009-01-09 18:27
Jag har försökt koppla bomben med en realistisk värvning. Vare sig mer eller mindre, därför har jag inte följt Touma spåret särskilt seriöst men Zavadil har ÖSK haft koll på tidgare och jag skulle se det som ett bra nyförvärv.

Förstår inte riktigt alla som sågar Zavadil, ÖIS skulle inte gått upp utan honom, han var grym förra säsongen.

Iofs skulle vi inte gått upp utan Nedim och det blev ju ingen succé för honom i Allsvenskan direkt :)
Örebro Kramelet
2009-01-09 18:25
Mer larv o snack än fotbollsspel samtidigt som han håller sig för sig själv o inte är med i gruppen,

Ser framför mig hur han mellan övningarna larvar sig o snackar med sig själv när han skjuter på målet.

Antonnen är ju landslagsman nuförtiden så han är van vid att stoppa lite större stjärnor... Konkurrensen på ytterbacksplatserna har ju från o till varit ganska dålig faktiskt så Antonnen kanske har planer på att behålla den.

För övrigt så förstår ja inte varför Laul tycker till om ösk, han verkar inte så pratglad. men de andra två experterna ska ha en eloge.
AIK Saywee
2009-01-09 18:21
Jag vet att "bomb" är ett laddat ord, men det är synonymt med bl.a. "överraskning". Det vore väl kul med ytterligare en överraskning (förstärkning) kring dagens fina svartvita trupp?

Skador, försäljningar, gula/röda och fula kort och annat skit kan drabba vilket lag som helst under en säsong.

Ni som inlägger inlägg fokuserar allt för mycket på bomb!

B1 svävar i ovisshet och Saywee svävar som vanligt i optimistisk förhoppning :-)
Örebro hunter
2009-01-09 18:11
Kristoffer Näfver, från dagens träning:

*Mer larv och snack än fotbollsspel. Ne inte rikigt men nära.

*Förstör för laget när han fjantar med alla möjliga saker. Som att lägga sig ivägen på marken,när han misslyckats med att komma förbi Antonnen för 10:e gången(!). Det är okej att göra så men inte om man är så klapprutten som han.

*Går för sig själv och skjuter på mål mellan övningarna. Håller sig alså inte till gruppen.

*På något underligt sätt går allt emot honom just nu vars självförtroende är ruskigt nära (noll).

Reflektion. Detta är nog varför han är så kall på marknaden.
Örebro kenya
2009-01-09 18:11
Åldern talar emot Zavadil som sagt men vem skulle det annars kunna vara? Jag har letat runt som fan men hittar inget bättre namn som passar in på beskrivningen.

Kan ju vara någon helt okänd, men har för mig att någon skrev att han spelar eller har spelat i Sverige.
Örebro rirobban
2009-01-09 18:07
Touma lär det inte handla om. Spelaren ska vara klubblös från och med nu, och det är inte Touma. Känns rätt givet att det är Zavadil, som dock inte känns som en "bomb". Var inne på ÖIS forum, och de verkar knappast allt för ledsna för att bli av med honom. Var hans fina tillslag på fasta situationer som man skulle sakna, men inte det andra.

Hoppas verkligen inte att Zavadil är bomben, det vinner väl inte spelarinvest något på!?
Örebro kenya
2009-01-09 18:00
Ny länk från fotbollskanalen.

Denna gång angående Touma. Om det är Touma som är bomben och han skulle välja ÖSK kan jag säga att det är en sjuk bomb i fotbolls Sverige.

Dock har jag aldrig sett ÖSK's namn länkats med honom, fast det har jag å andra sidan inte sett med Zavadil heller.
AIK Saywee
2009-01-09 17:59
Buck//
Ja, han verkar faktiskt grym, "praise the lord" är uttryck som tilltalar mig, jag hoppas mycket på honom, men "god only knows"!

FORZA BEDOYA!

Örebro rirobban
2009-01-09 17:54
"erbjöds miljon kontrakt av syrianska tacka dock nej......"

En kommentar från fotbollskanalens hemsida som "kenya" länkar till. I sådana fall så stämmer pusselbitarna, eftersom ÖSK-Karl sa att det var en klubb som lagt snuskigt mycket pengar på honom. Alltså SYRIANSKA! Även om jag inte förstår hur de skulle ha råd med något sådant. Men det kan vara en av pusselbitarna trots allt...
Örebro kenya
2009-01-09 17:48
Jag tror fortfarande det är Zavadil som var/är bomben.

Denna nyhet som var uppe tidigare kommer så pass lagom den 9:e som var sista dagen enligt Karl.
AIK Saywee
2009-01-09 17:36
B1 har nog missat målet, men än är det några timmar kvar av fredagen ...
Örebro Mittåt
2009-01-09 16:14
För en snygg bild över Behrn Arena, klicka på länken. Sedan kan man ta sig vidare till ett uppdaterad träningsschema.

Några nya tröjnummer att försöka komma ihåg:

11 Tommy Wirtanen
17 Alejandro Bedoya
24 Hassan Sesay
och för fullständighetens skull: 32 Gustaf Lundholm.
Örebro Sekt. E
2009-01-09 16:10
Kom just in. Frempong lekte i en-mot-en... Närapå finare teknik än Poro.
Örebro Mittåt
2009-01-09 16:10
KRILLE// Jo, men de har sagt att de vill bli av med honom.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 16:09
Har inte Sharbel Touma frortfarande kontrakt med Borussia Mönchengladbach?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 15:59
Jag har hört att "bomben" ska vara under 30år med några år.
Örebro Sersant
2009-01-09 15:50
Var nere på träningen, såg första delen sen vandrade jag hemmåt filmade lite på Bedoya, Wirtanen och Hassan i aktion men inget upphetsande direkt, ingen av dem nämnda stack ut nämnvärt.

Tog bild på läktaren också eller hållet är en bättre benämning :).
Örebro Mittåt
2009-01-09 15:50
Mot Touma som bomben talar dock hans ålder. Han blir 30 i år. Knappast någon som Spelarinvest vill invstera i.
Örebro Buck
2009-01-09 15:42
Shit vad kul med en amerikan. "work hard" "I got skills" "praise the lord". hade Bedoya varit från örebroare som gått via ÖSK Ungdom så tror jag han hade varit en ung lagkapten idag.

Den killen måste bara bli grym!

Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-09 15:41
Karlssson//
imorgon är det sagt!
Örebro Mittåt
2009-01-09 15:40
Sharbel heter Touma i efternamn och han spelar för tillfället (inte) med Borussia Mönchengladback, där han väl blev persona nog grata någon gång i höstas. Inget personligt dock. Det var flera andra spelare som råkade ut för samma sak. Har Örebroanknytning men aldrig representerat någon klubb här i stan.

Karriär: Motala AIF - Syrianska FC - Djurgårdens IF (1994-1999) - AIK (2000-2001) - Halmstad BK (2002-2004) - FC Twente (2005-2007) - Borussia Mönchengladbach (2007-)

Örebro Evigt ÖSK
2009-01-09 15:40
När det gäller Bassombeng så hoppas jag att det bara är något flygstrul och inget annat som hänt.
Örebro Evigt ÖSK
2009-01-09 15:39
Kanske senare under dagen om spelaren har lämnat ett positivt svar eller annars senaste imorgon. Allt enligt uppgiftslämnaren.
Örebro Karlssson
2009-01-09 15:37
När får vi reda på bomben?
Örebro Disasterpiece
2009-01-09 15:22
Ämne: Om det skulle vara S....
Vem är Sharbel, och villken klubb kommer han ifrån?
Örebro Wuzac
2009-01-09 15:12
Maritimo kan inte betala övergångssumman för Kevin Amuneke till Peking. Detta kanske öppnar upp för en billigare Bamberg ;)
Annons: