/fotboll/osk/forum/6308.aspx/fotboll/osk/forum/6308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-16 23:44
Usch jag gillar inte att Olsen är skadad. Hoppas verkligen att han kurerar sig fort.

Ösk öster/ Jag skulle tippa på 10-15 om han håller sig frisk.
Örebro ÖSK öster
2009-01-16 23:43
matchspel folk, matchspel. det är då vi får en inblick i vad de nya killarna går för. i mitt tycke har vi värvat tre yngre (billiga?) killar som är spännande för framtiden.

vad tror ni om kaptensbindeln? vågar de "peta" Nordback och ta in Kihlberg / Wowoah och gå tillbaka till tre kaptener som det va snack om innan förra säsongen?

en fråga som era kretsar säkert diskuterat, hur mång mål gör Olsen under 2009? vågar man hoppas att han överträffar förra årets succée?
Örebro kenya
2009-01-16 23:40
Angående Sesay är han nog inköpt för att stå på tur efter Wovven, så har svårt att se en sådan spelare floppa.

Han kan nog inget mer än att överaska.
Örebro Wuzac
2009-01-16 23:39
Rojas: Det var ett skämt från ÖSK-Karl. Han vet ingenting om denne forward eller var han kommer ifrån. Dock fanns ett rykte tidigare att Arvi Scoutat fram något att ha bakom Olsen. Men ingen vet mer än så.
Örebro Rojas
2009-01-16 23:37
Om jag inte minns fel pratade ÖSK Karl om någon nigeriansk forward som Taaler scoutade som back up till Olsen, höll han inte måttet eller vad hände på den fronten ?
Örebro Wuzac
2009-01-16 23:36
Ämne: / Rojas....Jag såg honom bara under provträningen. Jag vet att Sixetn sa att "Jag gillar rappheten i vad han gör". Jag säger varken bu eller bä. Jag vill se honom i match först.
Örebro Wuzac
2009-01-16 23:34
Ämne: Har någon sett Olsen....
Farsen fortsätter (igen); Jag har inte varit nere själv men vad som finns att läsa i detta forum saknas Staaf, Olsen och Jidesjö på träningarna och Bedoya agerar forward
Örebro Rojas
2009-01-16 23:33
/ Wuzac, Farsen fortsätter
Sesay har inte visat någonting direkt,han har ingen spetskompetens så att säga,jag kan tippa på att han håller division 1 klass i bästa fall.Då är Haisem Ismael mycket bättre än vad Sesay visat. Han är förvisso värvad som en backup , men jag tror tyvärr inte han har den kompetensen, så på sätt kan han nog floppa en del om du förstår vad jag menar. Men det är klart Sesay kanske inte har kommit in i det nya spelet och laget riktigt än och kanske visar mer på slutet av försäsongen det återstår att se. Vad anser ni själva av det ni sett ?
2009-01-16 23:32
Har någon sett Olsen på träningen? Hade tänkt ta mig ner denna vecka på träningen men har varit totalförkyld. Nästa vecka hoppas jag kunna få mig lite uppfattningar från läktaren.
2009-01-16 23:27
Kan Sesay bli en flopp? Jag menar vad för press ligger det på honom? Är inte han värvad som backup?
Örebro Wuzac
2009-01-16 23:22
Rojas: Vad på träningarna har du sett tecken som tyder på att Sesay blir en flopp?
Örebro Rojas
2009-01-16 23:21
Bedoya kan nog bli en succé, Wirtanen en hyffsad inhoppare men Sesay blir nog tyvärr en stor flopp i likhet med en viss Walter...
Örebro Rojas
2009-01-16 23:19
Jag håller med nu ere riktigt tyst !!!:)
Örebro Aleq
2009-01-16 23:05
Var inte en bomb/kinapuff på g? Eller är det nedlagt?
Örebro Nichlas_R
2009-01-16 22:58
Nu måste det hända nåt snart, tycker det är alldeles för tyst om ÖSK på alla fronter.. Chocka mig med några riktiga pangnyheter...
Örebro Wuzac
2009-01-16 22:25
Ämne: Som sagt, jag var li....Gick inte Mirza som Bosman?

Oskar håller. Är säker. Han spelade väldigt gediget mot IFK. Small på ordentligt i närkamperna. Stort självförtroende. Hur ser hans kontrakt ut?
Örebro Bastard on Parade
2009-01-16 22:22
Jag hittade en blogg där Svartvitt är i fokus när jag googlade häromdagen. Alltid kul med lite videoklipp från träningar!
Örebro ÖSK öster
2009-01-16 22:16
Ämne: Måldini// Kul att hö....
visst kommer dauda slå. hur nära kan det ha vart att vi fick honom? va han ens här för provträning?

nån klocka ringer att poro kostade samma som vi fick för riddez?
Örebro Chipset
2009-01-16 22:13
Måldini// Kul att höra. Jag är helt säker på att Bedoya blir en succé för ÖSK, både spelmässigt och ekonomiskt. Det syntes direkt. Garderar mig dock för att han kan behöva ett acklimatiseringsår (läs Davis) eller att han skadar sig. Kostade Porokara BARA 1,4 miljoner kan vi alla jubla i högan skyn. De pengarna är ju egentligen redan nu återbetalade och då återstår två år.

När det gäller Kalmar tycker jag att de har det gott ställt trots viktiga spelarförluster. Hemåtvändande Ricardo Santos är en fröjd för ögat. Jag spår ett genombrott för honom liksom för Abiola Dauda.
Örebro ÖSK öster
2009-01-16 22:11
Ämne: Ämne: Ämne....
fint! är basso med 100% i träningarna också?

det är fotboll inplanerat till morgonens träning? finns det risk att den ställs in / flyttas inomhus pga kyla? enligt yr.no lutar det åt fyra minus... surt att gå upp tidigt för ingenting..
Örebro Disasterpiece
2009-01-16 22:05
Om 2 timmar kan Sixten Boström bli årets örebroare! :D
Örebro Mittåt
2009-01-16 22:03
Oskar kommer garanterat att få spela en hel del i träningsmatcherna. Så länge som Glenn är skadad (och det blir nog ett bra tag till) så har ÖSK bara tre dedikerade mittbackar tillgängliga. Därför gäller det att så fort som möjligt bilda sig en uppfattning om han håller i allsvenskan.
Örebro Mittåt
2009-01-16 21:58
DaSa// Han tänkte nog på Emra. Mirza gick gratis. Hans kontrakt hade gått ut och han fick ingen förlängning.
Örebro DaSa
2009-01-16 21:58
Intressant med Bedoya, han är helt klart den mest intressanta spelaren under försäsongen. Sen hoppas jag man får till en bra lösning med Astwaldz, tror inte på att ha honom kvar i truppen. Vi kan ju inte ha 3 högeryttrar, då kommer han inte få ngn speltid och bli som Frempan som går bakåt i utvecklingen.

På tal om Frempan så är han den spelare som jag är näst mest intresserad av att se hur han sköter sig under träningsmatcherna. Sen vore det kul att se Oscar få spela ngr matcher, tror ni han kommer att ta Wikens plats i år? Jag hoppas det i alla fall.
Örebro DaSa
2009-01-16 21:54
Som sagt, jag var lite osäker på siffrorna. Men är skeptisk till att vi fick 3 mille för Mirza. Han platsade ju inte samt gick till en SE klubb. Som jämförelse så gick Giffarnas bästa spelare Tobias E till KFF för 3 mille.
Örebro BabyKladde
2009-01-16 21:53
Ämne: Ämne: Nu har ....
bassombeng dök upp bara 2-3 dagar efter planerat.. så inget jätteallvarligt skulle jag tro.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-16 21:46
poro gick för 2,2 helt säker på de!
Örebro Wuzac
2009-01-16 21:22
Känns lite som en revanch för mig som fick så mycket skit härinne för att jag betonade kosten betydelse för prestationen. Tänker på Alvbåge nu som i sin blogg gång på gång betonar dess betydelse för spelarna :0)
Örebro ÖSK öster
2009-01-16 20:57
Ämne: Nu har jag fått mina....
kul att höra Måldini!
hur kan han tillföra i laget? funkar hans kommunikation med de övriga i laget?

är bassombeng tillbaka?
Örebro Mittåt
2009-01-16 20:54
Måldini// Ja, så är det med Erik och Mackan. De skall försöka träna och träningsspela sig till en permanent plats i A-truppen, men de hamnar nog till slut utlånade i någon av grannskapets div 1-klubbar när krutröken väl har skingrats.
Annons: