/fotboll/osk/forum/6306.aspx/fotboll/osk/forum/6306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-01-15 00:34
Wivallius//
Njaej, kanske inga som håller idag, det var ju 15 år sedan, fast det vete tusan kanske någon barfotaspelare hade platsat.
Wivallius
2009-01-15 00:32
Bästa matchen i Div 1 norra kommande säsong blir ett fredagsnöje! Kl 19 den 18/9 möts KIF och Forward på KIF-arena

Forza KIF!
Wivallius
2009-01-15 00:28
//Saywee

Wow! Låter som riktigt kul minne. Inga nya Berror eller Bassombenger att hämta där?
Wivallius
2009-01-15 00:27
En av sommarens sista dagar (29/8) smäller det på Trängen. Då kommer "di rö-vita" för att få smisk!
AIK Saywee
2009-01-15 00:24
FN och Räddningsverket, Rwuandiska flyktingläger i Kivuprovinsen .... och nu över till fotboll.

Vi arrangerade en match vid vår camp ("Zaire-Sverige") och eftersom jag hade "fotfel" blev jag hejaklacksledare för vårt svenska team.

Det gick oerhört snabbt att få över alla små söta zairier på vår sida utan mutor. Det gick också mycket snabbt att lära dem hejaramsor.
Vilket minne!

Matchen slutade 2-2.
Wivallius
2009-01-15 00:22
För dem som inte hatar Degen allt för mycket kan nog matchen på Valla mellan dem och Carlstad U den 7 augusti rekommenderas.
AIK Saywee
2009-01-15 00:18
Ämne: //Saywee

Så är de....
Kanske inte alltid, men det borde jag har gjort. Ofta har jag dock förklarat vad som kan vara riskabelt, men sådant kan det väl aldrig bli för mycket av, eller?, även om de tyckar att man tjatar.
Wivallius
2009-01-15 00:16
//saywee

Ja usch, ja! Låter inget vidare. Jobbade du för FN?

Själv hoppas jag fortfarande slippa de dimmiga och vidriga vintrarna i Göteborg. Det lär visa sig de närmaste månaderna.
Wivallius
2009-01-15 00:13
Nästa fotbollskrock:

Samtidigt som Sverige spelar mot Malta spelar Degen mot Forward på Stora Valla! Vilken match skall bruckspöjkera titta på?
AIK Saywee
2009-01-15 00:11
(ditt inlägg 00:04)
Wivallius, om du känner så så gör du helt rätt!

Din 9-årige son är viktigare för dig än troligtvis det mesta i världen och så skall det vara!

Jag har själv klarat mig ur en tvåtimmarskidnappning av två tungt beväpnade och rejält berusade Zairiska milisar under ett uppdrag i närheten av Goma -94, så jag har fått prova på riskhantering live.

Nu lämnar jag risktjötet och hoppas att vi kan tjöta vidare vid någon samåkning i framtiden :-)
Wivallius
2009-01-15 00:10
//Saywee

Så är det! Men informerade du dina ungar om att det var en risk också, när de åkte med ?!?
Wivallius
2009-01-15 00:08
Dubblett! Överflödigt!
Wivallius
2009-01-15 00:08
Mittåt//

Den 1 juni kl 19 kommer grövitklädda supporters att gästa KIF-arena och sannolikt göra allt för att jämna stället med marken.
AIK Saywee
2009-01-15 00:05
Vill bara tillägga att när jag sätter mig bakom ratten VET JAG att jag tar en risk!
Wivallius
2009-01-15 00:04
//Saywee

Säger inte det! Bara att om jag inte hade haft grabben den dagen då DIF-ÖSK spelat, så hade jag åkt till Stockholm. Nu när jag har grabben så gör jag det inte.

I det senare fallet utsätter jag honom inte för fara 40 mil på vägen OCH 2 timmar på Stockholms Stadion. Han tror farsan kan skydda honom för alla faror i världen. Du vet säkert hur det är. Det hade han nog trott om vi bott på Gazaremsan också.
AIK Saywee
2009-01-14 23:58
Men, Wivallius, jag vet egentligen inte när risken övergår i fara eller ännu värre blir en olycka, gäller båda fallen. Sett över ett år är dock risken absolut störst ute på vägarna.

Vi skall väl inte låsa in oss i våra hem?
Örebro Mittåt
2009-01-14 23:57
Beträffande Örebroderbyt i div 1 så har det nog gått till på ungefär följande sätt:

1. Först lade man fast div 1-serien. Då visste man inte hur allsvenskan skulle se ut.

2. Därefter spikade man allsvenskan. Då fanns det ingen anledning att ta hänsyn till lagen i de lägre serierna. Allsvenskan går före allt annat.

Nu finns dock möjligheten att flytta matchen. Det förutsätter att bortalaget (KIF i det här fallet) går med på det och det kommer att kosta några kronor.

Så med största sannolikhet får lokalderbyt ett nytt datum.
Wivallius
2009-01-14 23:48
//saywee

När du är på fotboll mot vissa speciella lag VET du när du tar en risk.

När du sätter dig bakom ratten VET DU INTE när det dyker upp ett fyllo, en meteorit eller farbror i hatt.

Man kan (nästan) inte leva utan att förflytta sig i bil på vägen men man kan titta på fotboll på PPV och inte utsätta sina nära för (liten) risk.
Wivallius
2009-01-14 23:45
... är det inte typiskt?

Samtidigt som ÖSK tar sig an det svart-rödrandinga förortsgänget från Stockholm (kl 19 den 25/5) med Doktorn i spetsen, så spelar Forward derby mot KIF på Trängen. Hur tänker SvFF och Ljugrell?
AIK Saywee
2009-01-14 23:43
Detta med riskbedömning är inte ett helt lätt kapitel. För mig liksom för många andra är familjen det absolut viktigaste!

Jämförelse ...

Men, när jag sätter mig själv och någon familjemedlem i min bil så tar jag en mycket stor risk, jag riskerar att möta rattfyllon, drogpåverkade, medicinerade, trötta, mobiltelefonpratande, etc, som inte har på vägen att göra. Detta sker många gånger per år.

Att ta med mig mitt barn eller barnbarn till Göteborg, Borås, eller Stockholm för att titta på fotboll någon gång per säsong är inte lika farligt om jag, som vid bilåkning, beter mig normalt.

Jag menar att det är både onödigt, provocerande och aningen dumt att tjöta med en onykter bortasupporter om att "vi" vunnit matchen, eller?
Wivallius
2009-01-14 23:41
... och det blir mycket fotboll den syttende mai:

Först KIF kl 15, sen ÖSK kl 17, då Alec Axén med anhang gästar Eyra!
Wivallius
2009-01-14 23:39
//Mittåt

DIF-KIF den 29/4 kan ju vara kul att gå på när man inte kan vara på nygamla Bullevi dagen innan.
Örebro Erki
2009-01-14 23:29
Ämne: //Erki

Jag märker....
Förlåt om jag verkade dryg, givetvis förstår jag att du bryr dig om din son.
Men jag är bara så trött på att höra hur farligt det är att gå på fotboll, och speciellt i Stockholm. Jag tror nog att du sätter din son i betydligt större fara när du sätter honom i en bil än när du tar med honom på en fotbllsmatch mellan två icke-rivaliserande klubbar.

Om jag kan gå utanför stockholm stadion eller söderstadion med en ÖSK-halsduk ska nog din son kunna göra det också? Frågan är om du ska ta med sonen till klacken då det förmodligen kommer skrikas en del fula ord mot Haginge t ex.
Örebro Mittåt
2009-01-14 23:28
Länk!
Wivallius
2009-01-14 23:01
Är det någon som har spelschemat för Div. 1, så man kan lägga in KIF:s, Degens och Forwards matcher i almanackan? Länk?
Wivallius
2009-01-14 22:54
//Saywee m fl

Jag är inte orolig för min egen skull, även om jag fått stryk en gång på Bishops arms för 15 år sedan av närkingska Hammarbyfans när de inte tålt att få stryk av Degerfors på Stora Valla, när Degen låg i allsvenskan, och dessa "goa" närkingska hammarbygubbar tog igen det på glada ÖSK-fans som vunnit samma dag.

Jag pratade om min 9-årige son.

Tänk efter: Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa vilket innebär att många av oss har barn varannan vecka och allsvenskans spelschema är inte lagt efter mina "barntider" utan antingen åker jag och ser matchen med grabben eller inte alls. Grabbens säkerhet är min prio 1.

Ni som inte har barn eller inte varit gifta eller inte skilt er: Det kommer en dag när livet kommer ikapp er, hur balla ni än tror ni är!
Örebro ösknisse
2009-01-14 22:37
Ser ingen anledning till att stanna hemma pga rädsla för 08:orna trots deras rykte. Dock kanske det inte är så jättesmart att tex sjunga "vi hatar djurgårn" när man leder med 2-0 och deras fans tagit några öl. Dock kan jag förstå att vissa har denna rädsla, men ser som sagt ingen anledning till att inte följa med pga den.

Förövrigt vinst för alla länslagen utom Örebro i hockeyn. Kampen mot Allsvenskan blir lång för ÖHK.
Örebro Disasterpiece
2009-01-14 22:27
Ämne: Omgång 2 (fre 10 apr....
Eftersom det är en röd dag så är det nog inga problem. Visst sover man väll till kl. 12-13 om man är en hyfsat trött person, men då har man ju fortfarande 2 timmar på sej att dricka kaffe & köpa biljett. Och kanske en ösk-tröja. Så jag tror det blir 10.000+ på den matchen :)
Örebro Joerny
2009-01-14 22:25
Jag kan inte känna igen mig i att det skulle vara så otryckt att gå på fotboll i STHLM. Har aldrig märkt av någon hätsk stämning då jag varit där. Värre kan det vara när vi möter NKPG eller VSK. Men det beror också på var man befinner sig på arenan. På sittplats händer det i stort sätt aldrig någonting.
Örebro go_osk
2009-01-14 22:12
ÖSK-Karl//
Nej, jag har inte barn. Jag har däremot bott i Stockholm i hela mitt liv och vet hur det fungerar här. Det finns absolut ingen anledning att vara rädd när DIF möter ÖSK här i Stockholm. Stockholmare har inga problem med Örebroare.
Annons: