/fotboll/osk/forum/6303.aspx/fotboll/osk/forum/6303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Djäflun
2009-01-17 17:20
Oj, vad jag längtar till den 31/1 nu. Ska bli riktigt skoj att se matchen mot Kongsvinger. Börjar få abstinens nu. Synd att det finns så få ÖSK-torrens.
Örebro BabyKladde
2009-01-17 16:54
Näfver stod vid sidan om hela träningen idag (om jag såg rätt från andra sidan sittplats). annars var Porokara och Sessay i fin form idag.
Örebro DaQ
2009-01-17 16:30
Ämne: Ämne: Seriöst....
Att se rodevåg som den perfekta ersättaren till olsen är enligt mig till att ta i. Rodevåg är en symaskinsspelare det vill säga han springer upp och ner och ska ha bollen framför sig, då är han bra. men spelar men 4-3-3 så blir det inte många sådana bollar, för har man centern som djupledslöpare kommer man få världen längsta lag och centern kommer bli helt själv om han kommer först till bollen. och skulle han spela på kanten räcker inte hans teknik till i spelet en mot en (det fick vi ju ett antal bevis på förra året)

Spelar man 4-3-3 måste man ha ett kompakt lag annars blir det för stora yter och då måste man hålla i bollen och kan inte löpa så i djupled, däremot som nån skrev skulle han funka bra brevid olsen i en 4-4-2 uppställning. men det går inte att ha en (vad jag tror) hyfsat stor lönepost på en spelare som inte passar in i spelsystemet och som heller inte har framtiden för sig. maximal otur att jidsjö är skadad annars har man en otroligt gynsam situation med en rutinerad som tar ansvaret och en ung hungrig som kommer in. Hälsenor och anfalls nyförvärv från våra nordiska grannar är dock en oroväckande kombination. visst var det hälsenorna som fick christian johnsen att sluta spela?
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-17 16:22
Goran Slavoski Från Inter, skulle nog må bra av o få spela i Ösk, hade vart mumma med honom o sen sålt för 45 miljoner ;)

Angående Sesay hade mycket lägre löne krav än Hassem Ismail!
Örebro Rojas
2009-01-17 16:21
Ämne: Ämne: Rojas//....
Självklart är det inte agentens fel, det är nog mer lennart alt sixtens fel. Att valet föll på Sesay är ett mysterium och de ekonomiska aspekterna lär väl inte varit mer gynnande för ÖSK i detta fall än om de hade värvat Ismael eller till ex behållit Reed.
Örebro kenya
2009-01-17 16:18
Sixten borde ju redan värvat om det här varit något att ha. (Se länk)

Någon som har koll på Robbo Walker och den klubb som var intresserad?
Örebro DaQ
2009-01-17 16:10
Ämne: Rojas// Sixten lär i....
bra lågt att skylla på agenten när man har haft honom på provträning, om nu sessey skulle floppa. Man har sett honom och man har haft alternativ och gjort sitt val, det får nog ösk (lennart och sixten) ta på sig själva om det skulle vara en flopp. Men som redan framkommit vet vi inte i vilket syfte han är värvad, det och de ekonomiska aspekterna måste vägas in i fall det är en flopp vid undermåligt spel.
2009-01-17 15:00
Ösk-karl/ Näfver har ju lirat en hel del centralt på träningarna o kämpat o varit en "frisk fläkt" tyvärr tycker jag han är för långsam för den positionen,
hoppas de löser sig med honom!
Örebro Joerny
2009-01-17 14:37
Tråkigt att det inte händer något i Yunus-ärendet. Svårt att se någon lösning heller, för vad mer kan han göra?
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-17 13:47
Någon mer än jag som tänkt på att så här långt är det bara Elfsborg och ÖSK som ställer en bättre trupp på benen än starten förra året, vissa lag har ju klart försämrats också.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-17 13:45
Ni som bevittnar träningarna, är Näfver fortfarande lika nonchalant?
2009-01-17 13:06
Lite taskigt för Rodevåg för FFF har i år bytat till ett 4-3-3 spelsystem ;)
Örebro Måldini
2009-01-17 09:18
Babykladde//

Tror de åker först i kväll, men absolut. Inte värt att riskera något oavsett om en landslagsresa står för dörren eller inte. :)
Örebro BabyKladde
2009-01-17 09:11
med tanke på att alvbåge och anttonen sitter på väg till USA nu, så förstår jag att Alvbåge klev av.. (sen kan ju han sin kropp bäst själv också)
Örebro Måldini
2009-01-17 09:06
För att utveckla mina tankar om Bedoya (ursäkta sena svar, var offline i går kväll).

Tycker han verkar rapp i både steg och beslutsfattande och tar verkligen för sig bra på träningarna. Trots en, i mitt tycke, någon tunn kropp tror jag han kan göra nytta som bollvinnare med sin intensiva spelstil. Ettrig är nog ett bra ord. Dessutom är han ju mycket duktig tekniskt men det visste vi ju redan.

Visst, skall inte dra de berömda växlarna efter något enstaka träningspass (samt internmatchen ifjor) men om jag skulle bedöma laget just nu så tror jag inte vår yankee är alltför långt efter i kampen om en plats i startelvan.

Bassombeng är tillbaka. Deltog i några mycket enkla bollövningar och joggade sedan runt planen, tillsammans med bl.a. Jocke Green och Wikström.

Saknades helt: Nordback, Walker, Jidsjö, Olsen, Staaf. Alvbåge avbröt träningen då han tydligen hade något slags känning i ett lår.
Örebro BabyKladde
2009-01-17 08:51
Ämne: ingen som vågar sig ....
vi ses där i såna fall! :)

synd att Alvbåge och Anttonen är borta, men det är ju av väl acceptabla skäl :P
Örebro ÖSK öster
2009-01-17 00:44
ingen som vågar sig på en gissning om morgondagens träning? det blir väl att sätta klockan då!

missa inte tifobloggens inlägg hur Örebro tifo jobbar, nu på kubanerna.se
Örebro Wuzac
2009-01-17 00:24
Och apropå ketchup. Rasmus Bengtsson ser ut att landa i Bajen trots allt. Därmed har TFF förlorat 2 viktiga etablerade spelar och, med tveksamhet, fått en.

För övrigt tror jag jag är manisk ikväll. Kan inte låta bli att skriva. Måste kanske ta en promenad och inandas frisk luft?
Örebro Wuzac
2009-01-17 00:22
Ämne: Rodevåg såldes därfö....
Håller med Mittåt. Rodevågs olycka var faktist Sixten
Örebro Wuzac
2009-01-17 00:17
Fast jag tycker (Och då ska ni veta att jag var en av de som var jävligt trött på hans ineffektiva flängande) kom tillbaka jäkligt starkt efter sin skada i höstas. Jag vet inte om jag någonsin sett han så vass i ÖSK. Han skapade chanser/avslutade hela tiden.
Örebro Mittåt
2009-01-17 00:13
Rodevåg såldes därför att han aldrig lyckades bli vän med bollen. Dessutom så var hans spelstil inte alls som Olsens. Rodevåg skulle ju själv ha bollen serverad i straffområdet. Jag tror iofs. att Rodevåg och Olsen skulle kunna fungera mycket bra tillsammans i en 4-4-2 uppställning, men så vill ju inte ÖSK spela. Och i en 4-3-3 uppställning avslöjades Rodevågs tekniska brister alldeles för mycket.

Även om jag verkligen gillade Stefan som var en mycket trevlig kille, så tycker jag det var rätt att inte utnyttja optionsåret.
Örebro Disasterpiece
2009-01-17 00:10
Ämne: Mittåt och Wuzac/ Ta....
Olsen sa i en itervju för någon vecka sen (kommer inte ihåg var) att hans hälsenor är bra nu, men att han tar det lugnt på tränigarna för att inte ta några risker. Så om några veckor är han nog fit for fight till 100%
Örebro Mittåt
2009-01-17 00:09
Följ länken till en massa bilder från matchen Djurgården - ÖSK. Visserligen tagen av en hemmasupporter, men det finns en hel del svartvitt med också. Min favorit är nog den där Kihlen bryter bollen framför Haginge med något som ser ut som en av Riddez hockeybrytningar.
Örebro Disasterpiece
2009-01-17 00:08
Ämne: Seriöst tror jag Ols....
Jag fattar inte varför dom sålde Rodevåg, han var ju perfekt som avbytare för Olsen/Staaf! Men dom hittar säkert någon ung talag i sommar som går att slänga in om det krisar sej.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-17 00:07
Wuzac/ Sluta dra mig mellan hopp och förtvivlan =)

Nej men seriöst så tror jag också vi kan behöva en backup då Jidsjö(som jag tror mest på bland talangerna) ju också är skadad.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-17 00:05
Mittåt och Wuzac/ Tack för infon! Jag började bygga upp en oro och negativitet här men nu fick ni mig att släppa lite på det. Känns bra att Kim och ÖSk vårdar hans kropp ömt. Betydelsen av de där hälsenorna kommer bli stora i vår.
Örebro Wuzac
2009-01-17 00:05
Seriöst tror jag Olsen , givet att ÖSK hävdar sig som lag minst lika bra som i fjol, har kapacitet att tillhöra skytteligans topp. Tyvärr, och här kommer mitt pessimistiska jag fram igen, tror jag vi får räkna med ett bortfall i flera matcher av diverse anledningar för honom. Hälsenor & hjärnskakningar.

Så de MÅSTE få fram en backup. Staaf klarar att ersätta honom i enstaka matcher (se Elfsborg hemma i fjol). Jidesjö, förutsatt att han får bygga upp och vara skadefri, klarar att ersätta slutet på matchern. Men om Olsen blir borta en räcka av matcher så luktar det problem.

Sett till historik ändrar Sixten hela spelsystemet då (pga en enda spelares frånvaro = svaghetstecken) till 4-4-2. Här har han gillat att sätta Porokara som forward vilket undertecknad inte har gillat. Han görs sig bäst på vä ytter även i ett 4-4-2. Tror inte han vågar köra Jidesjö/Staaf på topp. Blir säker massa omdisponeringar inom elvan som förra året istället för att lyfta in nya spelare från truppen. Det vågar man inte eller då håller de för låg klass.

Ovan givet alltså att ÖSK INTE hittar en backup till Olsen.

Notering: Med detta menar jag inte att Staaf bara duger till att ersätta Olsen i enstaka matcher. Sixten kan mycket väl även matcha Staaf som hö/vä forward as well.
Örebro Disasterpiece
2009-01-17 00:00
Sixten Boström är årets örebroare!

Grattis Sixten! :D
Örebro Rojas
2009-01-16 23:58
Mittåt// Okey då förstår jag hur du menar. Ja det visar sig nog snart hur det ligger till där. Skulle vara skönt med någon nyhet i denna torka iaf!!!
Örebro Mittåt
2009-01-16 23:55
Rojas// Sixten lär inte bli glad på agenten om Sesay visar sig vara en flopp. Jag ser det inte ur ÖSKs synvinkel utan ur tränarens.
Annons: