/fotboll/osk/forum/6297.aspx/fotboll/osk/forum/6297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-01-19 22:29
Där satt den!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-19 22:22
ÖSK:s absolut viktigaste spelare är i mina ögon Alvbåge, om han skulle gå sönder skulle hela laget tappa, han är mer än bara en toppmålvakt.
Örebro Volyes
2009-01-19 22:21
En eloge till de grabbar som håller igång nyheterna på ÖSK-sidan vid dessa torra tider
AIK Saywee
2009-01-19 22:21
Ämne: Den där krönikan om ....Det var just det jag skrev 20:06, läs den en gång till (krönikan alltså), kanske du kan ana tanken ...

Back up
Örebro SyreAtom
2009-01-19 22:03
Den där krönikan om att Wikström är lagets viktigaste begriper jag inte alls. Att backlinjen blir extra sårbar vid skador vore kanske mer riktigt att säga. Viktigast tycker jag defentivt inte han är..
Örebro Grixx
2009-01-19 21:59
Imponerande av Zlatan att plocka hem alla dessa viktiga priser i Italien, riktigt tungt.

AIK Saywee
2009-01-19 21:24
Sersant, jag håller med dig om att det är fel om det är ett förbud, vilket det verkar vara.

Skillnaden mellan ett förbud och en uppmaning är minimal i vissa "regimer"!
Örebro Sersant
2009-01-19 20:41
Ämne: Verkar som om jag pr....
jag tycker en väsentlig fråga i denna fråga om blogga eller ej i landslaget handlar om hur landslaget lägger fram det.

Är det ett förbud? FEL!

Är det en uppmaning? RÄTT!

Tror det är det senare, dem behöver knappast säga mer än "Vi skulle uppskatta om du/ni kunde göra uppehåll i erat bloggande så länge ni är med landslaget.". Spelare lär ju då inte chansa bara för att vara rebelliska och då riskera landslagsplatsen i framtiden.
AIK Saywee
2009-01-19 20:26
Ämne: Ämne: Troligt....
Disasterpiece, för mig är det "the blues" som rockar ...
AIK Saywee
2009-01-19 20:08
Karlsson//
Japp, Laul är en riktig lallare ...

... Glenn Strömberg är kung!
AIK Saywee
2009-01-19 20:06
DaSa//
Jag gissar att mackans "poäng" delvis handlar om att backlinjen är den "sköraste", alltså där vill vi definitivt inte ha några skador, eller någon skada över huvud taget som det ser ut idag.

De andra lagdelarna är mer flexibla och med fler troliga "reserver".

Kanske dock att Alven är näst viktigast, jag vill inte vara med om att han sliter ut sig i USA.

Fast egentligen vill vi ha friska, fräscha, fräcka spelare överallt i ÖSK hela säsongen!
Örebro Karlssson
2009-01-19 20:04
Måste bara säga att Laul verkligen har nollkoll på ösk. Alven som gäspning?! Patetiskt. Jag blir så trött på alla så kallade experter som tror att dom vet allt. Det finns ett par experter som jag gillar och det är Glenn strömberg, Jens fjällström, Sladjan och även Ola Andersson när han var i tv-rutan.
Örebro Disasterpiece
2009-01-19 19:59
Ämne: Troligtvis är det nå....
Ser verkligen fram emot Merseysidederbyt! YNWA
Örebro DaSa
2009-01-19 19:55
Mackans krönika//
Brukar tycka att du har vettiga åsikter, men håller inte alls med om att Wiken är viktigast. Enligt dig så är han viktigast för han inte har ngr bra spelare bakom sig. Men med den logiken så borde ju Olsen/Bassombeng/Kihlen/Nordin vara viktigaste då ingen av dem har en spelare av allsvenskklass som kan fylla luckorna efter dem plus att alla uppräknade spelare måste klassas som bättre på sina positioner jämfört med Wiken.
AIK Saywee
2009-01-19 19:53
Troligtvis är det något bra på teven redan nu, för här var det dött. Själv laddar jag för Merseysidederby´t.
AIK Saywee
2009-01-19 18:30
Snöslask idag, och snöälskarna jublar eller hånler.

Det verkar som att denna vecka kan bli mycket snöande, vilket ofta betyder olyckor, benbrott, slask, halka och inställda träningsmatcher.

Talgoxen hälsar att han skall göra vad han kan för att våren skall komma med sol, ljus, fotboll och värme!
AIK Saywee
2009-01-19 18:24
Grohl, det ligger faktiskt en hel del i det du skriver, jag undrar ibland också om Patrik är en framtidsman för Sveriges A-landslag om några år?

Men jag kan ju alltid hoppas ... fast jag vet inte varför ;-)
Örebro Grohl
2009-01-19 18:03
Är det bara jag som ser rimligheten i att folk faktiskt inte tycker att Anttonen hör hemma i landslaget?

Han har gjort en bra höst men om jag hade fått frågan om vilka 2 ÖSKare som borde bli uttagna i landslaget så hade det varit flera namn jag sagt innan Patriks. Jag tycker helt enkelt inte att han har utmärkt sig speciellt, titta på NA´s betyg från den gångna säsongen så får ni se att även dom hållr med.

Samtidigt så är han inget framtidsnamn, en spelare som Patrik Haginge hade jag betydligt hellre sett om det nu inte var så att man är ÖSKare =) Missförstå mig rätt nu, Antonnen är en av mina favoriter i ÖSK och jag jublade när jag såg att han skrivit på nytt kontrakt, men jag tycker inte att det är konstigt att folk reagerar på att han är med i landslaget. Att folk här jämställer han med Alvbåge tycker jag bara är löjligt naivt och hemmablint.

Att Laul anser Alven vara en gäspning beror på att han inte är insatt i ÖSK, något som han själv påpekat i sin blogg.
AIK Saywee
2009-01-19 18:00
Ämne: Verkar som om jag pr....
Kan helt enkelt bara hålla med dig Måldini, det verkar som att du "skriver för blinda ögon".

Att förbjuda Alvbåge att blogga, verkar alltför strikt styrt. Att det sedan kanske kan finnas några restriktioner och lite policy för hur man uppför sig i media är ju en helt annan sak. MEN, ett totalförbud av att blogga, ajajaj!

Att han skall koncentrera sig på fotboll innebär väl inte att man inte får göra något annat i dagens verklighet, kontakta anhöriga, äta lite fin kost, relaxa, tjöta med kompisarna etc. Skall man fungera och prestera så må man väl också få utöva lite av det man tycker är skoj.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-19 17:43
Anttonen är nog lika okänd i andras ögon som Andreas är i våra. Det är ju en B-trupp som åker. Lagerbäck hoppas nog bara hitta något guldkorn som kanske får fler chanser framöver. Bara hoppas att Anttonen och Alvbåge gör riktigt bra insatser.
Örebro OnicO
2009-01-19 17:30
För er som inte vet vem Andreas Johansson är:
Andreas Johansson eller Adde som han kallas för, är en gammal klasskompis som numera jobbar på Mc Donlad´s, jäklig trevlig prik. Han spelade knattefotboll men slutade ganska tidigt pga högt vikt och brist på intresse. han brukade spela back eftersom han orkade inte springa mycket.
Örebro Olsén19
2009-01-19 17:15
Texas #2
Andreas vem?
Gå och lägg dig
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-19 17:09
Jag säger som kenya, vem är Andreas Johansson, har ärligt talat ingen aning. På vilken position spelar han?

Med Anttonen som högerback skulle jag defenitivt känna mig säkrare än med Stoor. Utan skador hade Anttonen redan haft ett antal A-landskamper.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-01-19 17:05
kenya// Han verkar vara en bedragare! =)
Örebro kenya
2009-01-19 16:58
Ämne: Mockba // Han gjorde....
Fanns tydligen ingen bättre på Anttonens position heller tydligen.

Vem fan är Andreas Johansson förresten?
Halmstads BK Texas #2
2009-01-19 16:53
Mockba // Han gjorde en kanonsäsong och dessutom årets mål i Allsvenskan bedrog säkert. Fanns ingen bättre på hans position som spelat bättre.
Örebro BabyKladde
2009-01-19 16:51
Ämne: Angående den här art....
Anttonen har 4 st. J-landskamper.
Örebro Mockba
2009-01-19 16:49
Anttonen ett skämt, till skillnad från er egen Andreas Johansson då. :D
Halmstads BK Texas #2
2009-01-19 16:46
Antonnen är ju ett skämt i truppen. Det vet alla. Alvbåge är en bra målis som e jämn med de andra målisarna efter Isaksson. Sverige har kassa målvakter tyvärr..
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-19 16:34
håller med er! Laul gav korta oinspererande ord när svartvitt hade interjuv med honom, o har antonnen i kategorin.(vad gör han här) o alvbåge som "stabil" gäst nivå,
alvbåge stabil? han är för f##¤¤%& sverige näst bästa målvakt.!
Laul o Mats Olsson två ösk hatare
för övrigt anser jag att Arnell vill bli örebroare ;)
Annons: