/fotboll/osk/forum/6294.aspx/fotboll/osk/forum/6294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Miroslav kuba
2009-01-23 23:30
Tja vart tror ni ÖSK hamnar 2009? Vad annser ni är rimligt att hoppas på?
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-23 23:27
Det här med att ogilla spelare som lämnar. Jag avskyr dem som lämnar för andra klubbar i Sverige samt går som bosman.

Självklart gäller det enbart spelare som platsar i ÖSK, Seb undantar jag.

Däremot kommer jag att välkomna Riddez som med största säkerhet återvänder till nästa år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-01-23 23:27

AIK Saywee
2009-01-23 23:23
Wusac//
Jag gillar ofta dina inlägg, men förstår att vi tycker lite olika i fredagskvällens debatt.

Jag hyllar också kubanerna och tycker att det är riktigt kul att det äntligen finns en klack som supportar ÖSK.

Vill bara återknyta till några texter i RK´s tidning ..

- Vad får man skrika på läktaren egentligen?

- Dialog från supportrar rensar luften från hat.

Syftet med projektet känns verkligen rätt ...
"En bra läktarkultur ger publik och bättre sponsorkontakter. Det ger bättre ekonomi, råd med spelarköp och i slutänden fler vunna matcher."

FÖR FRAMTIDA SEGRAR!
Örebro Wuzac
2009-01-23 22:38
Alltså jag hyllar kubanerna. Jag är uppväxt med samt under min ungdom att det bästa vi kunde åstadkomma var lite stamp på gamla trä. I bästa fall! Ett tag hade vi ett 20-tal yngre (Verkade vara faktist runt 25-30) som stod på stå längs gamla trä och hejade men också hånade våra egna (T ex Carlos Gustavsson pga av hans hudfärg. Det var ramsor om bananer) och det var skit. Jag tyckte det var fruktansvärt.

Vad som hänt sista åren med äntligen en egen riktig klack som Kubanerna hyllar jag. Att en och annan mindre lämpad ramsa dyker upp får vi leva med. Det kommer ifrån alla de andra lagens fans också. Givetvis önskar jag minimalt av dem. Sen har vi olika tolerans. Vissa härinne tycker ramsan om Haginge/Nävfer var fruktansvärd. Jag skrattade. Vi är olika. Jag tycker det är skitkul att Kubanerna jobbar så hårt och det skall mycket till innan jag dissar dom pga med vad jag vant mig med förr. Jag tänker inte komma med någon pekpinne åt dem. De får sanera själva.

Edit stavis
Örebro ösknisse
2009-01-23 22:29
Har Kubanernas forum kraschat eller är det bara jag som inte kommer in?
AIK Saywee
2009-01-23 22:29
Ämne: Ämne: Vet int....
Wusac//
Löjligt motlägg, du vet nog innebörden av en töntramsa, med hat och elände?

Jag scrollar nedåt ibland och hoppas verkligen att vissa "nick" inte är medlemmar i Kubanerna, för då har de en hel del att lära innan de kan släppas fria på arenorna!
Öreskå
2009-01-23 22:27
Jag måste bara säga att det lägsta märket som ÖSK anhängare, jag har haft. Är när vi tappra få var till Stadion förra året och (en icke namngiven idiot)börjar skrika inne på hemfärden i macdonalds i Västerås. Hata, hata Västerås. Jag har aldrig utom då, skämts att vara ett ÖSK-fan.
Örebro Wuzac
2009-01-23 22:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Hehe - Är väl ytterlighet mot ytterlighet? ;o) Nånstans emellan kanske? Skrattade faktiskt när jag läste ramsan om Näfver/Hagingen. SÅ farlig var den väl ändå inte? Hört mycket värre !
Örebro ösknisse
2009-01-23 22:18
Ämne: Ämne: Vet int....
Hellre det än "alla suger kuk i västerås" om nu någon skulle få för sig att sjunga det.
Örebro micro_42
2009-01-23 22:17
Ämne: Ämne: Vi som ....
Läs hela inlägget.

Kubanerna skall föregå med gott exempel, tysta idioterna, visa ut dom som förstör, med bengaler och "dålig" läktarkultur. = Bli unika i Sverige som första klack som verkligen självrensar bort det dåliga.
Örebro Wuzac
2009-01-23 22:14
Ämne: Vet inte vem som skr....
Beror ju på vad som tolkas som en töntramsa.

"Heja ÖSK friskt humör, det är det som susen gör!"

är en riktig töntramsa i mina öron...
Örebro Wuzac
2009-01-23 22:12
Ämne: Angående det är med ....Och så gör jag. Men jag vägrar läsa NA efter en förlust. Vill inte bli påmind om eländet ;)
Örebro ösknisse
2009-01-23 22:11
Angående det är med att hata motståndarlaget vs älska ÖSK. Själv lägger jag hellre ner energi på att fira en vinst än att sörja en förlust genom att skriva "hata MFF" (om vi nu skulle förlora mot dem)
AIK Saywee
2009-01-23 22:09
Vet inte vem som skrev detta om buande, det är mycket nu ...

Men Kubanerna har en "policy" och artikeln i Röda Korset visar tydligt vad de vill.

Om några få ouppfostrade idioter, börjar sjunga töntramsor, så bör de väl tystas av övriga supportrar och publik omedelbart? ELLER!

FORZA KUBANERNA!
Örebro Wuzac
2009-01-23 22:05
Jag skulle säkert tänka att "Haginge tagit sitt förnuft tillfånga! Den förlorade sonen är åter" DIF sög trots allt" Visst skulle jag tänka så!!
AIK Saywee
2009-01-23 22:03
Ämne: Jag är 48 år gammal ....
OK, jag har lite längre erfarenhet.

Att älska innebär att man kan lägga hatet åt sidan. Det goda segrar alltid i längden över det onda, ALLTID!

FORZA ÖSK!
Örebro Disasterpiece
2009-01-23 22:02
Ämne: Vi som tycker att ma....
Vadå, så ni ska bua ut kubanerna? Det lär ju inte bli så bra stämning då kanske...
Örebro ösknisse
Säg såhär Wuzac. Imorrn får du läsa i tidningen att Haginge gör comeback i ÖSK. Idag hatar du han men imorgon kommer du älska han igen pga av att han kommer tillbaka. Känns lite konstigt.
Örebro Wuzac
Alltså: Känslor saknar logik som jag skrev, Du kan inte hänvisa till "felaktigt tänk". Att Walker söker annan klubb eller att Rodevåg blev uppsagd har ju inte gått till en ramaskri i detta forum? Eller hur?
Örebro Disasterpiece
2009-01-23 22:00
Ämne: Sen borde ju även No....
Nej. Dom stack inte till DJURGÅRDEN. Att gå till Djurgården mitt under sesången och lämna ösk åt sitt öde är som sagt ganska provocerande.
Örebro Wuzac
Och Nordin samt Wowoah uppfyllde nedan kriterium
Örebro ösknisse
Wuzac//
Men du skrev att alla som lämnar ÖSK för en annan allsvensk klubb är förrädare. Har du ändrat dig?
Örebro Wuzac
2009-01-23 21:59
Som jag nämnde (om du läste). Samma hat uppstår sällan om en spelare lämnar ÖSK av starka sociala skäl, eller att han inte får speltid. Sen kan jag lägga till: Blir utomlandsproffs eller ÖSK inte förlänger. Sällan betraktas dessa spelare som "förrädare".
Örebro Wuzac
2009-01-23 21:58
Dessutom har Alven mer än många andra tillerkänt sin kärlek till Örebro/ÖSK. Han hade troligen kunna gått till många andra klubbar än ÖSK efetr sin Danmarks trip. Sådant tyder på en viss lojalitet och uppskattas stort.
Örebro Sersant
2009-01-23 21:56
Sen borde ju även Nordin och Wowoah också hatas då dem ju också haft svängar utanför länet eller?
Örebro Wuzac
Ämne: Ämne: Ämne....
Fast Alven lämnade ÖSK för att vi trillade ur Allsvenskan. Det finns acceptans för det. Liksom att bli utlandsproffs för att det drar in klöver. Min resonemang gällde att gå till en konkurrent.
Örebro Disasterpiece
Ämne: Wuzac//
Jag är med ....För att han var inte lika viktig för ösk när han stack som Haginge var när han bytte till DIF. Och det faktum att Haginge stack till DIF är riktigt provocerande för många ösk-are.
Örebro Sersant
2009-01-23 21:54
Jag antar att dem som tycker att spelare som lämnar klubben mot bra betalning är svikare inte tycker att det är rätt att värva spelare från andra lag i Allsvenskan eller?
Örebro ösknisse
2009-01-23 21:54
Ämne: Ämne: Wuzac//....
Alven LÄMNADE även ÖSK och borde därför aldrig varit välkommen tilbaka, men av någon konstig anledningf så blev han det och är älskad.
Annons: