/fotboll/osk/forum/6272.aspx/fotboll/osk/forum/6272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro micro_42
2009-01-29 11:57
Alvens bästa räddning var när han tog vattenflaskan efter slutsignalen. ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-29 11:44
Reprisen på matchen går nu för er som missade matchen. På tv4 sport.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-29 11:40
Ämne: Erki//
Tyckte bara ....
Möjligtvis var Alvbåge lite "fladdrig" vid Mexicos målchans där bollen gick i stolpen...?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-29 11:38
För mig är en 2:a knappt godkänt. En 3:a borde väl han vara värd.:)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-29 11:34
Erki//
Tyckte bara att det var underligt att Alven bara fick en 2:a när man håller nollan.
Örebro go_osk
2009-01-29 11:32
Ämne: Både Anttonen och Al....
Alla som faktiskt såg matchen är nog rörande överrens om att både Alvbåge och Anttonen förtjänar något högre betyg. Jag kan i och för sig förstå om Alvbåges betyg dras ner lite med tanke på att han hade en rätt så lugn afton, vilket i och för sig är en styrka.

Anttonen fick mycket beröm av såväl Pontus Kåmark som av landslagsledningen. Så hur expressens och aftonbladets s.k. journalister väljer att beskriva hans insats känns väldigt irrelevant.
Örebro Sersant
2009-01-29 11:32
Ämne: Både Anttonen och Al....
Jag har för mig att 2 är Godkänd enligt Aftonbladet och Expressens bedömningskala så dem gjorde sitt jobb helt enkelt. Dem var inte dåliga men dem dominerade inte heller :).
Örebro Erki
2009-01-29 11:24
ÖSK KRILLE// Att Alven får en 2:a beror på att han knappt hade något att göra, det han gjorde gjorde han bra. Håller man nollan som målvakt gör man alltid en bra match.

Anttonen borde ha fått en trea, han var tillsammans med Elm, Farnerud och Andreas Johansson (kanske nån mer) som fick mest beröm under matchen av kommentatorerna.
Örebro zxcv
2009-01-29 11:22
Vi ÖSKare är sannerligen inte vana att ha våra två i sådana här sammanhang. Alvbåge känns dock självskriven.

Alvbåge var ju egentligen ganska sysslolös. Men det är ju ett bra betyg åt backlinjen.

Anttonen hängde med bra i tempot och positionspelet. Han har ju iaf stärkt sina aktier i konkurransen bakom Micke Nilsson.
Örebro Erki
2009-01-29 11:20
Ämne: Alvbåge attackerad a....
Där kom den :)
Undrar om Luhr såg mitt inlägg här nedanför?

"Sen fick den svenske målvakten John Alvbåge fly när de mexikanska fansen kastade vattenflaskor på honom. "

Haha, Alven stod ju kvar och försökte fånga flaskorna :P
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-29 11:18
Både Anttonen och Alvbåge fick båda 2:or i Expressen och Aftonbladet. Var de så dåliga? jag såg tyvärr inte matchen men om Alvbåge var så dålig så hade väl inte han så mycket att göra? Jag menar Alvbåge höll ju nollan. Anttonen räddade tydligen på mållinjen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-29 11:09
Alvbåge attackerad av flaskor: "De haglade in"
Helsingborg Shelton
2009-01-29 10:43
Kul med två fina insatser av spelare från en mindre klubb..
Örebro ÖSK öster
2009-01-29 10:34
Jag läser igenom morgonen (och nattens) inlägg och blir alldeles varm av alla fina vitsord om våra svart-vita representanter. Stort!

Tack Anttonen och Alvbåge!

(Ni är väl med och räknar ner på kubanerna.se? 2 dagar, 2 timmar, 26 minuter.. =))
Örebro Grohl
2009-01-29 10:08
Laul är en pajas... OK att han inte tycker att Anttonen ska vara med i landslaget, det är en rimlig åsikt.

Men att han innan match hånar honom i sin blogg och sedan inte ens erkänner att han gjorde en bra match utan bara släpper det hela, det känns jävligt fegt. För Patrik var bra, det är jävligt svårt att snacka bort. (Och övriga medier som satt betyg verkar hålla med)
Örebro Mittåt
2009-01-29 09:20
Ämne: Ämne: Rubrike....
Ja, ungefär lika lätt som att totalsåga en landslagstrupp innan de ens har spelat.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-29 09:03
Ämne: Ämne: Rubrike....
Egentligen ska ju ett svenskt B/C-landslag i en landskamp i januari mot ett världslag, vilket Mexico anses vara, vara fullständigt chanslöst. Ett lag med spelare enbart från de nordiska ligorna ska vara som absolut sämst vid denna tid. Spelarna har semester i december och en knapp månad efter avslutad sådan borde de vara fullständigt nedtränade...
Örebro Sersant
2009-01-29 08:49
Ämne: Rubriker vi minns:
....
Det är lätt att tracka på någon när man vet resultatet ;).
Örebro jappel
2009-01-29 08:42
Ämne: Rubriker vi minns:
....
Ja, fast när det skrevs kändes det som ett ganska troligt scenario det måste jag ge honom....även om laul är den mest meningslösa reportern av dom alla. Okunnig inkompetent och tråkig.
Örebro Wuzac
2009-01-29 08:29
Sverige fortsätter att spela bra även under den "Mexico skapar inte många farliga chanser och jag måste säga att även om hela laget gör en kanoninsats så blev jag väldigt imponerad av Anttonen som gör en lysande insats på sin högerbacksposition"

Saxat från SF. Kul att "skämtet" Anttonen fick sån fin kritik?
Örebro Mittåt
2009-01-29 08:27
Rubriker vi minns:

Sämsta truppen någonsin
Laul: Sverige riskerar att få tvåsiffrigt i röven
Örebro Erki
2009-01-29 08:23
Var är skandalrubrikerna om "Publikens attack mot den Svenska stjärnmålvakten"?
Regnade ju in vattenflaskor mot Alven efter slutsignalen :)
Örebro Sersant
2009-01-29 08:23
Har ni tänkt på vad lika Näfver och Farnerud är? Både utseendemässigt och rörelse mässigt. Farnerud är ju lite bättre men tycker dem är otroligt lika :).
Örebro Erki
2009-01-29 08:04
Synd att inte Alvbåge fick mer att göra, men han styr försvaret så bra att motståndarna inte kommer till så många lägen :)
Hade hoppats att han fått göra någon svettig räddning iaf.

Jag var lite orolig när jag såg hur nervös Anttonen verkade under nationalsången, men han spelade upp sig ju längre matchen gick. Kul att se hur bra han värderade situationerna, när han skulle avvakta och när han skulle gå på, när han skulle slå långt, passa kort eller utmana själv.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-29 08:01
Gällande Anttonen så var även min uppfattning till en början den att han kom fel i positionerna ibland. Men eftersom Roland Andersson i halvlek tvärtom var nöjd med just hans positionsspel så drog jag slutsatsen att han spelade precis i enlighet med de direktiv han hade fått från förbundskaptenerna. Han låg hela tiden i en hög position och valde nästan konsekvent att löpa med yttern i stället för att gå på brytning, något som faktiskt ofta förvirrade de mexicanska spelarna som sällan kom till med något konstruktivt spel på sin vänsterkant.
Just det backspelet är nog också det mest konstruktiva mot 4-3-3-lag med kvicka yttrar, ett backspel vi säkert får smaka på mer av i år då de andra lagen lärt sig mer om hur ÖSK spelar...
Örebro Erki
2009-01-29 07:59
Veslan// Jag tycker Anttonen hade mer att göra än Adam Johansson och jag tycker också att han var mer involverad i spelet.
Örebro Erki
2009-01-29 07:49
Laul kan inte mycket om fotboll, den saken är säker.

"Nu: avspark. Känns tryggt med Anttonen på högerbacken." stod det på hans blogg, säkerligen skrivet med en del ironi då han varit kritisk till uttagningen av Anttonen tidigare.

Men för att inte bli tvungen att äta upp hans nedlåtande ord om Anttonen, efter hans klockrena insats är han tvungen att dra ner hans betyg till en tvåa.

Anttonen räddade Sverige på mållinjen, höll sin kant nästan helt ren, stannade kvar efter hörnor och hindrade ett antal farliga omställningar, många fina uppspel, snyggt väggspel med Johansson följt av långt uppspel på läppen på Martin Ericsson.

Eventuella problem med positionsspelet reparerar Patrik lätt med sin snabbhet, så det var inga problem alls.
Örebro jappel
2009-01-29 07:12
försvaret får beröm från landslagsledningen.
Kul. Det var ju där ÖSK fanns representerat.
Men som sagt, elm och farnerud var också ruskigt bra.
Örebro jappel
2009-01-29 07:10
Ämne: Ämne: Var län....
ja det är inte långt kvar nu...lördag here we come. Hoppas våra hemmavarande och skadefria hjältar kan göra en lika bra match då.
Örebro Sersant
2009-01-29 07:04
Ämne: Var länge sedan jag ....
Tur att ÖSK-fotbollen snart börjar igen då ;).
Annons: