/fotboll/osk/forum/6265.aspx/fotboll/osk/forum/6265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 19:35
Ämne: Blå Bergen Blues// V....
Känner han inte tränarnas förtroende så är det givetvis självklart att han längtar nån annanstans. Det skulle jag också gjort. Näfver är en härlig lirare i klass med Nacka, Lennartsson, Skotte o andra, men frågan är om han håller som "en elftedel i ett lag" eller ej... Det handlar faktiskt också om att jobba tillbaka, hemåt...
Sedan är det ju fullständigt bedrövligt att "klacken" buar ut honom!! Men, det är väl kanske samma hjärndöda människor, de som buar, som de som sjöng den bedrövliga ramsan (mot Haginge o Näfver) på Sthlm Stadion i höstas?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-31 19:23
Ämne: Henke(Old Boys)//
L....
Absolut,själv då?
Örebro Grixx
2009-01-31 19:22
Blå Bergen Blues// Vet att Alec hade klart låga tankar när det gäller Näfvers fotbollskunnande. Har Sixten det också så kan det vara grunden till Näfvers "bortlängtan" pga att tränarna inte tror att han kan spela fotboll på allsvensk nivå.

För de som inte var på matchen så kan det klargöras att buandet bara kunde höras från "klackenhållet". Övriga publiken dvs mer än 95% applåderade Näfver.
Örebro Wuzac
2009-01-31 19:19
Fortsätter det så här måste väl ÖSK snart börja betala ut lön för Näfver....
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 18:59
Ämne: Så här sa Näfver eft....
Konstig situation egentligen. Näfver vill iväg för att han "inte känner nåt förtroende" och Sixten emotsäger egentligen inte detta alls. Det är [vill inte]/[vill inte] från båda håll. Om inte PENGAR hade någon betydelse så skulle väl allt väl då ha haft sin gilla gång.. Men nu har ändå pengar, på gott och på ont en betydelse i den värld vi lever i. Alla vill vi väl kunna betala vår hyra? Så äfven Näfver? Eller har han hyres-betalnings-fritt?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 18:43
Henke(Old Boys)//
Låter bra:). Blir det någon rackabajsare innan då?:)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-01-31 18:41
Ämne: Någon som ska ner ti....
Jag sticker dit vid 22,när alla ungar sover:)
Örebro ösknisse
2009-01-31 18:39
Måste säga att jag förstår dem som buar åt Näfver, men jag gör det inte själv. Personligen så vill jag inte se han spela när allsvenskan drar igång. En spelare som absolut inte vill spela i klubben ska inte heller spela, sen tycker jag att oavsett hur bra Näfver var idag så tycker jag ändå att Porokara är 10x bättre.

Bra med en del folk, starkt!
Örebro Miroslav kuba
2009-01-31 18:37
Vad var det för publiksiffra i dagens match?
Öreskå
2009-01-31 18:27
Jag måste börja med att beklaga att någon har mage att bua åt en svart vit krigare. Speciellt om man ska kalla sig en svart vit supporter.

Beröm därimot för Erik Nilsson och Alejandro Bedoyah. När de kom in i andra halvlek fick ÖSK en rejäl vitamin injektion. Plus även till Näfver, framförallt när han bytte kant med Astvald så tyckte jag det bättre.
Starkt att hämta upp 1-3 underläget.
Och starkt av publiken att komma så många.
Sen måste jag klanka ned på ÖSK's organisation. En kassa öppen ända fram till matchen startade. Då äntligen öppnades en kassa till. Vid match start sod nog i alla fall 150-200 personer utanför.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 18:16
Någon som ska ner till festligheterna på Mitt andra hem?
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-01-31 18:09
Någon bra klacksång nu om Bedoya? några förslag?

Bedoya skjuter med sin doja olalala haha fantasin är inte på max ;)
2009-01-31 18:09
Någon bra klacksång nu om Bedoya? några förslag?

Bedoya skjuter med sin doja olalala haha fantasin är inte på max ;)
Örebro Robben 82
2009-01-31 18:05
Mittåt/ok tack så mycket!
Örebro Mittåt
2009-01-31 17:49
Robben 82// De flesta är inte skadade men har varit skadade och rehabtränar. Man vill inte riskera dem i en sådan här match samtidigt som man fick en chans att titta på en del andra spelare.

Kihlberg: Problem med fotsula (samma fotsula som han hade nyopererad då han kom till klubben förra året). Tänk på att Kihlen inte gjorde sin första match för ÖSK förrän på träningslägret på Cypern. I år ligger han bättre till i förberedelsearbetet.

Kim Olsen: Tar det försiktigt efter höstens hälseneproblem. Ingen varningsflagg hissad.

Porokara: Landslagsuttagen.

Bassombeng: Tar det lugnt med tanke på sina tidigare lårskador.

Bertin Ze: Har haft ljumskkänningar.

Båda kamerunerna var med lite grand med boll under gårdagens eftermiddagsträning, men övergick sedan rätt snabbt till träning medelst löpning under överinseende av slavdrivare Juhlin.
Örebro Disasterpiece
2009-01-31 17:46
Ämne: Kollade vilka spelar....
Dom gjorde bra ifrån sej alla 4 tycker jag. Gerzic & Nordback kanske slarvade lite ibland, men annars var dom bra. Wowoah var grymt säker och Wikström tycker jag var bättre nu än när jag såg honom sist mot Ljungkile.
Örebro Joerny
2009-01-31 17:43
Kollade vilka spelare idag som var med mot Ljungskile 9:e november. Det var Wovoah, Wikström, Gerzic och Nordback. Så med tanke på det är det imonerande att klara ett oavgjort mot ett lag som Kongvinger IL.
Örebro _Adde_
2009-01-31 17:41
BBB// Jessica Almenäs, som är programledare på Vinnare V75...
Örebro Robben 82
2009-01-31 17:39
Magnus Kihlberg, Kim Olsen, Roni Porokara, Eric Bassombeng,Bertin Ze var ju inte med idag någon som vet vad för typ av skador grabbarn har? Porokara är väl på landslagsuppdrag just nu?
Örebro Joerny
2009-01-31 17:38
Fina intensioner ab bedoya idag. Han var väldigt rörlig och tog för sig. Fattades bara ett mål. Han var nära att göra det på Näfvers inspel från högerkanten.
FORZA ÖREBRO!
2009-01-31 17:36
Sluta med allt jävla skitsnack här om Näfver! har ni inte läst regler för forumet här elr? håll er till fotbollen och inte utanför. För övrigt gjorde Näfver en bra insats idag ;) klart godkänt iaf.
Örebro Joerny
2009-01-31 17:36
Pinsamt att en del av publiken (en väldigt liten del av publiken) buar ut en ÖSK:are. Möjligt att Näfver möjligtvis har valt lite fel ord i intervjuver. Jag kan dock inte minnas att han någon gång talat illa om klubben. Men skulle han göra det nu kan jag förstå han. Jag skulle inte heller vilja stanna kvar i en klubb som spelare om man blir utbuad.
2009-01-31 17:28
Tänk om Näfver blir en super stjärna o vill vända hemåt, blir de örebro sk då? NEJ! lägg ner mobbningen nu, han var riktigt pigg o bra idag!

norska SE1 är bättre än svenska, o får vi 3-3 med detta laget ja då kan vi bli ännu bättre med 7-8 man tillbaka ;)

Sesay kom in istället för Wovven, lyckat byte?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 17:26
....när de blir deporterade alltså... och får dricka blå-tira-läsk... och kolla mot Stora Valla på avstånd... Kanske kommer Marjasin på besök när Rynninge spelar?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 17:22
Jag googlade just på "Degerfors", men då blev allting plötsligt svart på datorn... Precis så svart som de som mobbar Näfver kanske kommer att uppleva när de kommer dit...
Örebro 100år
2009-01-31 17:17
Mycket skit mot Degerfors här inne. Dom har väl en såndär Biosalong nuförtiden om jag inte missminner mig?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 17:16
Ämne: Dricker dom läsk i D....
"Blå-tira" hette läsken på åttiotalet.. Den dricker dom nog... När man sitter på Sibirien (har faktiskt spelats allsvenska matcher där!) så är man nog glad för en blå-tira! Vad annars kan glädja?
Örebro Carlsson1908
2009-01-31 17:16
Ämne: Håller fast vid att ....
Det är väll Näfver som ska portas och skickas till Degerfors?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-01-31 17:14
Nä men delar av klacken gjorde det och om det blir så hela tiden så kan jag tänka mig att det är speciellt kul att komma in och spela. Men jag kan ha fel! Han kanske ger blanka fan i det och kör på som vanligt! Inte fan vet jag?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-01-31 17:13
Ämne: Nu mobbar du ju våra....
Att de skulle vara nåt sorts fängelse?
Annons: