/fotboll/osk/forum/6260.aspx/fotboll/osk/forum/6260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2009-02-03 15:09
Landslaget kanske vill sänka resekostnaderna för träningsmatcher då Gustavsson redan befinner sig i landet.

Den enda anledningen jag ser att välja Eddie för Alven.
AIK Saywee
2009-02-03 15:00
Wivallius//
Jag måste nog i ärlighetens namn sänka "imponeringen" av mina långa resor till träningsmatcher.

Jag bor på öster i Örebro, det är dit posten kommer, vinterhalvåret åker jag ofta hem på helgerna och på sommarhalvåret blir det liksom "tvärsom för familjen".

Sommarbor sommartid 5 meter från en badstrand vid Kattegatt, mellan Kungsbacka och Varberg.

Men å andra sidan åkte jag ju 35 mil hem för att se årets första träningsmatch på BA!

Saywee´s fotbollsagenda handlar lite om att tajma in hemmajobb med bortajobb, bortajobb lämpligtvis när ÖSK spelar borta (Västkusten) mitt i veckorna och hemmajobb med en förlängd helg då ÖSK spelar en måndag eller i helgen ...

Jag har en blå Vattenfallsmössa :-)
Halmstads BK Texas #2
2009-02-03 14:53
Eddie Gustafsson gick före Alvbåge i truppen mot Österrike. Lite konstigt hehe :P
Öreskå
2009-02-03 12:50
Ämne: Ska bli intressant a....
Angående Almebäck.

Jag håller nog med Sjögren lite som han skriver på officiella. Att det finns alternativ med Atonnen och Nordback som mittbackar. Så skulle det stå mellan att skaffa en mittback och forward, så väljer jag nog forward som det är nu.
Almebäck gjorde ju inte bort sig mot KIL, men gjorde väl inte stormsucce heller.
Örebro kenya
2009-02-03 12:25
Forza Maruti!!!
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-03 09:57
Ska bli intressant att se om vi väljer att signa Almebäck.
Wivallius
2009-02-03 00:50
//Saywee

Jag är imponerad över att du åker upp för att se en träningsmatch som denna, även om upphämtningen från 1-3 var fin och Nobbes frispark var utmärkt. Det närmaste jag själv kommer din beundransvärda ÖSK-fili var bilresan ned till Alingsås för att se en usel cup-match mot ett lag som heter Gerdsken för 6-7 år sedan. Tror den var Z:as sista match i ÖSK-tröjan.

Var det du som hade den blåa Vattenfall-mössan?
Örebro Svartvitt-redax
2009-02-02 23:54
Erki//
Du har fått ett PM.

Mot svartvita segrar!
Örebro Erki
2009-02-02 23:39
Saywee// Bra idé, kan vara värt att testa.
AIK Saywee
2009-02-02 23:26
Erki, en gång i veckan är perfekt, sedan kan du ju göra ett slags "veckoklipp" om du orkar, tills allt är klart, dvs bilder tagna med samma vy från samma plats ... det brukar bli ganska läckert, då kan man se hur arbetet fortskridit eller kanske inte gjort detta av någon anledning.
Örebro Bastard on Parade
2009-02-02 23:25
Erki//

Grymt med uppdateringarna! En gång i veckan är kanon, men jag lovar att inte klaga om du uppdaterar fler gånger ;)
Örebro ösknisse
2009-02-02 23:21
Du kan ju ha som grund med en gång i veckan, annars om du orkar så kan du ju kolla vad som hänt, har det inte hänt något så kan du vänta ett par dagar och händer det mer så ger du lite mer uppdatering med mindre mellanrum. Beror ju på hur ofta du orkar stanna och kolla om det foinns något värt att fotografera.
Örebro Mittåt
2009-02-02 23:07
Erki// "Blir det för ofta med en gång i veckan?"

Det beror väl på hur snabbt de bygger ;-). En gång i veckan blir kanonbra.
Örebro Erki
2009-02-02 23:03
Thanks, om ni vill ha bilder så fixar jag bilder :)
Blir det för ofta med en gång i veckan?
Örebro ösknisse
2009-02-02 23:01
Erki//
Kanon, ser gärna fler bilder i framtiden...
AIK Saywee
2009-02-02 22:57
Erki//
Trevligt, jag uppskattar ditt initiativ ...
Örebro Erki
2009-02-02 22:49
På länktips finns en liten uppdatering om byggnationen av östra läktaren!
Tänkte försöka uppdatera ungefär en gång i veckan om jag har tid.
Örebro Sersant
2009-02-02 22:45
De e nog ingen som påstår att Wowoah gjorde en dålig säsong förra säsongen, han var absolut nyttig även om han har vissa brister. Men tycker inte att man kan påstå att Wowoah idagsläget är bättre än Riddez eller? Wowoah duger bra i väntan på kaptenens återkomst :).
AIK Saywee
2009-02-02 22:42
Dessutom, om vi tänker oss våra "vilande" landslagsmän och "skadegänget" på papperet som det brukar skrivas - vilket gäng!
Örebro rirobban
2009-02-02 22:42
Var inte många som tyckte Riddez höll speciellt hög klass under hans första säsong som back. Tycker nog allt att Wowoah ska få minst en säsong till innan folk börjar hänga ut honom.

Dessutom så skapar Wowoah bra mycket mera offensivt än vad Riddez gjorde. Wowoah fixade väl också 4-5 assist förra säsongen?

Men visst, Riddez brytningar är svåra att ersätta, men i övrigt har jag absolut inget emot att Wowoah är vänsterback.
Örebro Karlssson
2009-02-02 22:40
Ta hem Emra! Killen är Riktigt duktigt och kan bli ännu bättre om han bara får förtroende och speltid.

Kom hem Emra.
AIK Saywee
2009-02-02 22:39
Ämne: vart har Saywee tagi....
Wivallius//
Jag har bara suttit och väntat på att någon skulle sakna mig ;-)

Jag var förstås på BA i lördags och kan bara konstatera att vi fortfarande är obesegrade.

De flesta har redan skrivit sådant som jag själv kunde tänka mig att skriva så därför skriver jag inget om det som jag hade tänkt skriva när jag med ett småleende gick hem från arenan i lördags.

En grej, många ÖSKare (utespelare) spelade i kortbyxor med bara "knän", medan norrmännen körde på med långbrallor, jag kan bara konstatera detta, men har nästan inga förklaringar till varför det blev så ...?

Jag tycker i lla fall, efter en trög start i matchen att ÖSK, med så många "nya" presterade godkänt, definitivt ...

... och Bedoya spelade inte speciellt länge för att bedömas, MEN - han verkar lovande!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-02 22:31
I mitt tycke skulle Wowoah vara en bra backup till Riddez. Nog är Riddez minst en klass bättre?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-02 22:29
Undrar varför 30% röstar på att AIK har de bästa bortasupportrarna, jag trodde inte de var på bortamatcher?
Örebro Sersant
2009-02-02 22:18
Ämne: Ämne: Tycker ....
Man blir ju tvungen när folk hävdar att Wowoah är bättre än Riddez ;).

DaSa:
Tycker att det räcker med anfallsbesättningen som den är om det är så att Jidsjö snart är tillbaka. Vi kan inte ha hur många anfallare som helst, dewm kommer ju tillbaka så småningom och då kan vi ju inte ha 4 centrala anfallare då kommer det bli komplicerat.

rirobban:
Inte blir väl östra lika stor som norra? Den blir väl bara lite högre än västra men inte lika stor som norra, då kommer ju arenan se jätte skev ut :). Tycker inte de ser ut som de på bilderna heller.

Sen tycker jag inte att Västra/södra är en bra plats för tavlan bättre att ha den på Östra då ialllafall jag tycker att så många hemmasupportrar som möjligt ska se den och på Östra är det ju mest bortafans. Anars känns det faktiskt lite som att man skiter i fansen som står på västra och sjunger!
Örebro abdel seidou
2009-02-02 22:09
DaSa// Du för ett vettigt resonemang och framför en intressant frågeställning inför "sommarfönstret" men snälla snälla snääääälla kan du inte sluta att kategoriskt krångla till stackars Mackan Astvalds efternamn med 'W' istället för V och 'S' eller 'Z' som tillägg på slutet?

Det som gäller är alltså ASTVALD, inga andra konstigheter. Tack på förhand och puss på dig!
Örebro rirobban
2009-02-02 21:59
Eftersom Östra blir lika hög som norra så skulle det vara snyggt ifall man gjorde södra lika hög (vid ombyggnaden av den läktaren). Södra borde då gå i stil med norra läktaren. Detta innebär också att västra blir överlägset minst, men det kanske inte gör så mycket.

Att återanvända den gamla resultattavlan låter inte riktigt klokt i mina ögon. Men att på något sätt dölja "hålet" mellan södra och västra låter däremot bättre. Men visst borde man införskaffa ny resultattavla medan man förnyar arenan!?

Hoppas förövrigt att läktaren börjar byggas på markplan inom ett par veckor:)
Örebro jappel
2009-02-02 21:39
Ämne: Ämne: *ritar ....
kan ju sätta upp en i nordöstra hörnet också..så har du full teckning. Det är ju storbildstv så det blir säkerligen även repriser från mål och annat som visas på dessa.
Örebro Mittåt
2009-02-02 21:07
DaSa// Jag har intrycket att Jidsjö har kommit rätt långt i sin rehabilitering. Han kör ju trots allt löpträning redan nu. Men sedan är ju frågan om man tycker, att det räcker med en helt oerfaren 19-åring som uppbackning för Kim.

Vad jag hört beträffande Staaf (i andra eller rent av i tredje hand) är att det i hans fall kan det ta lång tid innan han är spelbar.
Örebro DaSa
2009-02-02 20:56
Ingen som kommenterat Sjögrens svar om anfallsbesättningen, verkar som både Staaf och Jidsjö dras med svårläkta skador så ÖSK funderade på att värva ytterligare en anfallare. Så två frågor:
1. Vem kan vara på gång in? Emra, Aston Villa svensken som vill hem.
2. Vilka skall bort till sommaren om vi värvar ytterligare en anfallare? Näfver, Frempong, Porokara - Olsen, Mr X, Jidsjö, Staaf - Bassombeng, Wirtanen, Astwalds

Kan alltså bli så att vi har 10 anfallare till sommaren:)
Annons: