/fotboll/osk/forum/6253.aspx/fotboll/osk/forum/6253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-02-07 12:53
Är inte bilen framme än, det rapporterades på P4 om en lösspringande häst på 68:an för en halvtimme sedan, vid Morskoga.
Örebro Chipset
2009-02-07 12:51
Ah, svartvitt live ovanför forumet. Lördagen är räddad!
AIK Saywee
2009-02-07 12:39
Kom igen nu ÖSK!
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-07 12:37
MAssor att säga läsa och tycka. Dock får det vänta just nu. Det som inte kan vänta är en salut till Bröderna Avenbrand som är i färd med att ännu en gång skämma bort oss. Gossar, ni är sanna hjältar.
Örebro DaSa
2009-02-07 12:37
Pras// Hehe, håller med dig:)

Känns som våran trupp blir komplett om vi får in en bra back-up till Olsen samt ytterligare en mittback i Almebäck. Blir en bra blandning av rutin och talang. Sen gäller det att hitta bra utlåningklubbar och ngr av spelarna och hitta nya klubbar åt Näfver och Walker.
Örebro Pras Y
2009-02-07 12:27
Zurich verkar inte ens vilja veta av honom. Han har fått tillåtelse att springa runt till andra klubbar och provspela. Mitt förslag är ju att man skriver ett lån tills november eller sommar. Men risken är ju att om han är bra som Olsen var eller liknande lär han ju få bättre erbjudanden då.

Men att verkligen finns en individ som tycker att Walker är en bättre målskytt, bättre spelare än Emra är ju skrattretande. Vet inte om jag ska knyta skorna hårdare eller köpa tumvantar till sommaren. Walker har inte vad jag ser det som ingen potential. Tror inte han kan utvecklas på någon plats i laget. Han är för seg och rör sig som en reumatisk elefant på styltor i en porslinbutik. Skämt å sido, Walker är inget för ÖSK. Emra gjorde en del mål och visade klass i Halmstad. Lyckades bli såld för 14 milj. kr och trots att det är ett grovt överpris är det mer än någon annan ÖSK:are i vår historia. Nu menar jag inte att Emra är en frälsare eller Ronaldo men han har givetvis något att bidra till det sportsliga. Sedan om det sociala, Emra själv, är mogen nog att jobba för en plats är en annan fråga ÖSK själva får ta reda på.

Att Walker ska bli vår första backup till en halvskadad Olsen vill jag absolut inte se. Walker är bra på att peta in bollar när det blir gryta vid straffpunkten efter hörna, när motståndare och ÖSK:are ligger över varandra på hög, staplade som en mur, sträcker Walker ut sitt smalben, vinkla stortån åt vänster och juckar in bollen så den knappt går över mållinjen.

Näää. Ska inte driva för mycket nu. Men nog förstår ni att jag inte är så stort fan av Walker. Som sagt, vi fastnade med fel brorsa.
Örebro Jonte R
2009-02-07 12:16
Marcus Avenbrand//Jag instämmer i det du skriver, ett lån av Emra låter som en fantastisk lösning. Vi får en spelare med stor potential, med ursprung i Örebro, som likt Gerzic har ett rykte om sig att vara strulig. Han säger själv att han vill satsa på en nystart i ÖSK och kanske kan han få ett lyft och vid ett lån tar ÖSK minimala ekonomiska risker. Förhandla in en liknande köpklasul som med Olsen.

Det hörs ofta klagomål här inne att unga spelare inte väljer ÖSK och att vi tappar talanger till exempelvis Halmstad. Då tycker åtminstone jag att vi inte kan stänga dörrar när talanger vill återvända till ÖSK, Per Johansson gick till Djurgården men är nu i ÖSK skulle vi ha stängt dörren för honom också. Emra och hans agent må ha sagt saker när flytten gick till Halmstad, men varför vara långsint. Vem vinner på det?
AIK Saywee
2009-02-07 12:06
Detta med Emra kan väl kanske bli bra med tanke på skadeläget, han är både ung, teknisk och lovande - MEN det som oroar mig lite är hans psyke och mentalitet både på och kanske även bredvid en fotbollsplan?

Enligt dagens pappers-NA kan man läsa "Efter den kaosartade incidenten brännmärkte Challandes sin unga svenska anfallare som en destruktiv inverkan på laget". Detta var i somras, tror jag, men han kanske har mognat lite i höst.

Om det blir aktuellt med Emra, vore ett halvårslån lämpligt, ingen värvning tack, det är för riskabelt för laget. Det är inte alls säkert att han kommer överens med Sixten.
Örebro Johannes A.
2009-02-07 12:00
jappel, m.fl.//
En 17-mannatrupp är nominerad och en ytterst preliminär laguppställning finns att tillgå.
Preliminär laguppställning:
John Alvbåge
- - - - - - - - - -
Patrik Anttonen
Michael Almebäck *
Magnus Wikström
Samuel Wowoah
- - - - - - - - - -
Alejandro Bedoya
Fredrik Nordback
Nordin Gerzic
- - - - - - - - - -
James Frempong
Robert Walker
Roni Porokara

Avbytare: Peter Westman (Mv), Hassan Sesay, Per Johansson, Erik Nilsson, Kristoffer Näfver, Tommy Wirtanen.

* Det finns fortfarande frågetecken kring Michael Almebäck.
- Vi behöver få klart de sista bitarna med Brommapojkarna.

Chipset//
Yepp, Mackan blir utplacerad och jag stannar hemma. ;-)
Örebro Chipset
2009-02-07 11:46
Ställer vi ut någon rapportör med mobil som på den gamla goda tiden? En rapport från Avesta skulle vara guld värd.

Jappel// Sandro Pavicevic?! Menar du allvar? Han blir aldrig något...
Örebro jappel
2009-02-07 11:35
hoppas för övrigt att det dyker upp en officiell startuppställning snart...
Örebro jappel
2009-02-07 11:34
absolut :-) måste ju testa lite så här i början av säsongen.
Örebro Mickee?
2009-02-07 11:32
Ämne: Ämne: Finns d....oj, 4 yttermittfältare från start och 2 ytterbackar? Blir väl ett ganska starkt kantspel iaf :)
Örebro jappel
2009-02-07 11:20
Ämne: Finns det ingen prel....Ja dagens match blir riktigt spännande.
Har ingen aning hur tränarna tänker, kanske:?
Alven
Anttonen- Wikis- Berra - Wovven
Nordin - nobbe -Näfver
bedoya - Wirtanen - Porokara
edit: Dom kommer kanske inte spela Näfver innan vi vet om han blir kvar eller ej. (annars tycker jag han ska få testa på vänsterkanten från start.)
Örebro Kronblom
2009-02-07 11:10
Visst hoppas man på Emra,frågan är bara hur man ska ha råd att köpa loss honom efter Olsen-affären,ett alternativ kan ju vara att ta honom på lån som man gjorde med Olsen och sen köpa loss honom.
Vinst idag med 2-0,målskyttar Walker och Nordin!
Örebro jappel
2009-02-07 11:08
Ämne: Missade inför artike....
ja vi får se.
Internationellt kan han säkert gå för 10 miljoner, men inte till ett lag i sverige.
Porokara har ett antal a-landskamper, liksom bassombeng. (visserligen är både dessa herrars landskamper endast av träningskaraktär men ändå)
Det som talar för Emra är hans ungdom. Han är bara 21. Och visst har han potential det har jag sagt hela tiden. Men man får inte låta det stiga en åt huvudet.
Örebro DaSa
2009-02-07 11:05
jappel// Sen så tog Emra en ordinarie plats i HBK när han var ca 20 år. Walker har aldrig varit nära en startplats.

Hoppas i alla fall att det finns med en liknande klasul som Olsen hade i sitt lånekontrakt. Det skadar ju inte om han nu skulle göra succé.
Örebro DaSa
2009-02-07 11:01
Missade inför artikeln, tydligen var Berra skadad.

_Adde_// Har precis lärt mig att han inte stavade med "z". Men nu har jag lärt mig ytterligare ngt:)

jappel// Vi får se vem som har rätt om hans värdering i sommar om han nu kommer till ÖSK. Emra har mera potential än Porokara/Basse/Nordin det han saknar just nu är självförtroende/speltid.
Örebro _Adde_
2009-02-07 10:57
Var någon här nere som skrev att det kunde vara bra för Emra att komma hem till Örebro där han har sin familj. Jag vet inte om han har det längre... Hela familjen följde ju med till Halmstad och jag har för mig att han tog med alla till Lille också. Så frågan är vart han har dem nu?

DaSa/ Fortfarande fel! Astvald, kort o gott!
Örebro jappel
2009-02-07 10:45
Ämne: Fan, så fort man tar....
Vilken värld kommer du ifrån....vem tror du skulle slänga upp 10miljoner för Emra i Sverige????? Nordin är ju bättre, Basse är bättre, Porokara är bättre (var och en för sig.)
Jag kan eventuellt kanske tänka mig att byta Bassombeng mot tre Emra (vet bara inte var jag skulle placera alla dessa Emror.
Finns inte på världskartan att göra tvärs om.

För mig har Emra fortfarande inte visat någonting. Visserligen är/var han väldigt talangfull, men det finns det horder av spelare som är utan att för den delen bli något.
Hos ÖSK mäktade Emra med 4mål i superettan på 502minuter. = 1mål var 125minut.eller Ett mål var tredje halvlek han spelar. Det är bra men vi ska komma ihåg att det var i ett topplag i sin serie.
Walker som alla klagar på har gjort 4mål på 701 minuter varav tre av målen tillkommit i Allsvenskan. detta är ett snitt på 1mål var 175minut eller ett mål var fjärde halvlek, ett mål varannan match. Inte speciellt mycket sämre än Emra i alla fall.
Åldermässigt är dessa spelare lika gamla....
Örebro DaSa
2009-02-07 10:35
Finns det ingen preliminär startelva för dagens match? Kan vi få se den troliga start backlinjen när AS drar igång?

Anttonen- Wiken- Berra - Wovven

Är Bedoya redo för att spela från start? Om så blir fallet så tror jag han gör sitt första mål idag. Precis som Bassombeng gjorde förra året mot Gefle.

Är Porokara tillbaka från Japan? I så fall lär han vara fylld av självförtroende, kanske målskyttet lossnat för honom nu när han fått hjälp med tillslaget av Eija. Kanske är bättre att spara Poro och låta Frempan få mera matchtid.

Men mest intressant skall det bli att följa Astvalds (notera den korrekta stavningen:)) Tycker nästan lite synd om honom, känns som än han gör supersuccé så är båda parter inställda på att han kommer att bli utlånad. Men det kanske blir Wirtanen som gör debut på högeryttern idag, vore också intressant att se om han kan utmana Basse om positionen.
Örebro DaSa
2009-02-07 10:27
Fan, så fort man tar en paus från forumet så smäller det till och händer ngt intressant:)

Såklart att vi skall värva Emra, han är ju perfekt. En Olsen kopia men med mycket bättre teknik men lite sämre huvudspel. Jag tror det finns goda möjligheter att han har mognat, är rätt så stor skillnad på att vara 18 år och bo hemma och att vara 22 år och bott utomlands.

Nu hoppas jag bara att vi kan få in en klasul om att köpa loss honom efter låneperioden som jag tycker vi skall skriva på ett år. Än om Staaf och Jidsjö kommer tillbaka till sommaren så kommer de inte alls vara i matchform, bättre då att låna ut dem och behålla en Emra i storform.

Vad tror ni han kan gå loss för? Kan man få honom för 10 miljoner? I så fall krävs det att Nordin/Bassombeng/Porokara säljs för att finansiera.

Är inte helt säker på följande, men jag har ett svagt minne av att Emra hade en offensiv roll mellan mittfält och anfall i HBK. Om det stämmer så får vi ju ytterligare ett alternativ till Nordin.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-02-07 10:02
Kommer det att finnas någon med kamera i Avesta? Skulle vara kul att se lite klipp sen.
Örebro Mittåt
2009-02-07 09:53
Idag börjar den allsvenska försäsongen på allvar. Nio lag skall testa formen.

BK Häcken - Sandefjord Fotboll
AIK - IFK Mariehamn
Sparta Prag - IFK Göteborg
Örebro SK - Gefle IF
IF Elfsborg - Helsingborgs IF
Malmö FF - Landskrona BoIS
OB Odense - Trelleborgs FF
Örebro Aspen
2009-02-07 09:42
Är det klart hur det blir med Michael Almebäcks medverkan i dagens match?
Örebro Aspen
2009-02-07 09:33
Lämpliga krav från ÖSK i eventuell förhandling:
- skaffa en bättre agent
- skaffa en bra mentor
- låg lön (ÖSK ger honom en möjlighet)
2009-02-07 09:26
Han har ju inte direkt så mycket att förlora på att komma till Örebro. Här har han trygghet, vänner, familj, ÖSK. En sk omstart som skulle kunna få fart på hans karriär igen. Hoppas han har ett bättre psyke än sist och att han inte tror han är Zlatan längre.
Örebro Aspen
2009-02-07 09:23
Att många är negativa till Emra beror på hans attityd inte på det fotbollsmässiga. Det tycks vara ett problem som fortfarande hänger med.
Det behövs kanske en tränare med finskt ledarskap för att hantera honom i kombination med att något måste han väl lära sig av allt strul som han skapar.
Örebro Mittåt
2009-02-07 09:21
Nu finns det ju ingenting som säger att ÖSK måste betala Emra samma lön som Zurich gör. Det är upp till Emra att avgöra på vilken nivå han är villig att göra en omstart.

Om han värderar lönen i Zurich högre än en comeback-möjlighet stannar han givetvis kvar i Schweiz och kollar bankkontot. Om han vill försöka sig på en omstart så accepterar han vad ÖSK är villiga att betala och hoppas på att få mycket speltid.

EM-turneringen i sommar är Emras chans att få visa upp sig för att få fart på sin karriär igen. Det är upp till honom att bestämma hur mycket han vill offra för att ta den chansen.

Rent ekonomiskt lär det hur som helst inte gå någon nöd på honom efter hans övergångar och åren i Lille och Zurich.
2009-02-07 09:18
Marcus//Men de kanske tycker det är bättre att ha honom i gång i ÖSK än att sitta på läktaren i Zürich? De kanske ser det som en win win situation och hoppas att han kommer i form igen eller hittar lagkänslan i Sverige. På så sätt kanske de låter honom komma hit. Lasse Nilsson var väl utlånad till Elfsborg men fick betalt av sin "riktiga" klubb eller hur var det?

Edit: Nä det var visst Elfsborg som betalade..
Annons: