/fotboll/osk/forum/6239.aspx/fotboll/osk/forum/6239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-10 11:50
Är det inte bättre om Örebro fick en inomhushall för fotboll? varför inte bygga den vid gammla örebromässan ute vid aspholmen?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-10 11:37
På nittiotalet gjorde Dala bort sig ett antal gånger efter 1994 (då vi som bekant var en spark från guldet) då han gång på gång utlovade guld trots att materialet försämrades år efter år. Det blev till slut som till ett mantra utan bakomliggande grund...
Örebro Disasterpiece
2009-02-10 11:31
Ämne: Gurra2001// Ja då är....
Den typiska närkementaliteten. De går alldriiiii
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-10 11:29
Ämne: Ämne: En sak ....
Kronblom// "Guld är väl att sikta lite väl högt".. Vart ska man sikta om inte högt om det är "högsta toppen" man vill nå!? Sedan finns det ju de som tror att de kan nå Mount Everests topp utan en noggrann förberedelse i form av införskaffande av nödvändigt mtrl och den kondition som krävs... Sedan måste man ha/få lite "tur" också som en sista krydda (stolpe in typ), har vi det så kan det gå hela vägen?

Örebro Sekt. E
2009-02-10 11:24
Gurra2001// Ja då är du pessimist, det är väl såklart helt okej. Själv är jag optimist.
Örebro Gurra2001
2009-02-10 11:21
Alvbåge, Wikan, Farfar och DerBomber. ÖSK måste ha dessa på plan. De kommer sällan va på plan samtidigt. ÖSKs resultat hänger på de. Inget annat lag kommer pendla mellan topp och botten som ÖSK när det gäller sin centrallinjen. Har vi tur så spelar de nästan jämt. Men det tror jag inte kommer ske. Därför är jag pessimist.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-10 11:15
Vilken mardröm jag hade inatt. Vi ledde premiären mot Djurgården med 2-0 i paus efter att ha spelat ut dem fullständigt, sedan är drömmar som de är, så plötsligt hade min liveupplevelse gått över till text-TV och vi förlorade med 3-2. Tur man vaknade ;))
Örebro Kronblom
2009-02-10 11:09
Ämne: En sak är rätt säker....
Guld är väl att sikta lite väl högt,tror dock att en 5-6plats är väldigt realistisk med ett skadefritt ÖSK!
Örebro Sersant
2009-02-10 10:59
Sekt. E // Håller helt med, i backlinjen känns det som att med den senaste värvningen ganska väl ställt och en skada på någon där borde vi överleva. Mittfältet känns bredare nu när Bedoya har anlänt. I anfallet har vi 3 skadade spelare.
Örebro Sekt. E
2009-02-10 09:14
Gurra2001 // Vilket lag tror du inte har en viktig ordinarie centrallinje? Dessutom tror jag vi har hyfsade ersättare i backlinjen och på mitten i vår ryggrad. Värre då med der Bomber Olsson däruppe, han känns lite för viktig.
Örebro Gurra2001
2009-02-10 07:58
En sak är rätt säker. Skadas någon viktig spelare i centrallinjen så är vi illa ute. Centrallinjen är ösks ryggrad. Utan den kommer vi harva i botten. Folk snackar om guld. Glöm det, det kommer inte hända.
Örebro Marcus A.
2009-02-10 01:08
"- Extra ros ändå till debutanterna i laget: Sotirios Papagiannopoulos, Sinan Ayranci och Marcus Astvald - jag tycker dom gör det riktigt bra allihopa."

Kul att Mackan (bra smeknamn) gjorde det bra i landslagsdebuten. Tyvärr blev det torsk mot Norge med 1-3.
Örebro Miroslav kuba
2009-02-10 00:52
Välkommen till ÖSK Almebäck!!!
AIK Saywee
2009-02-10 00:32
Den förba*kade nederbörden är på gång över Kattegatt, skitväder. Blir väl regn elller snöblask.

Hur ser BA ut idag, tisdag, klarar arenan mer snö för spel?

Förresten, vi har en "gårdskatt" som heter svartvit, av den anledningen att den är vit med stora svarta fläckar, en himla snygg katt som dessutom faktiskt kan slå kullerbytta och stå länge upprätt på sina bakben, den är otrolig cool, liksom alla andra svartvita vänner.

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2009-02-10 00:25
Detta med länsderby, jag tänkte att om ÖSK´s div 3 lag går upp i tvåan och degen åker ur div 1, då blir det ju ett derby nästa år, eller räknar jag galet?
Örebro Mittåt
2009-02-09 23:59
Söder spelar i närkesfyran. De blev trea förra året efter en riktigt bra höst.
Örebro Sersant
2009-02-09 23:53
i vilken division spelar ÖSK Söder?
Örebro Joerny
2009-02-09 23:23
ÖSK Söders satsning verkar lovande. Som jag fattat det är tanken att få fler, men kortare steg mellan lagen. Det ska alltså bli som en naturlig stege från ungdomslagen till det allsvenska laget. Men det blir verkligen en utmaning för ÖSK-U att hålla sig kvar i tvåan om dom tar sig dit. Tanken är väl att 1-2 spelare per år ska flyttas upp i Allsvenskan. Kanske kommer det krävas en mer omfattande extern rekrytering för att man ska lyckas i tvåan.
AIK Saywee
2009-02-09 23:09
Anomander//
Självklart, tänkte inte på det ...

... men jag menade seriematch :-)
AIK Saywee
2009-02-09 23:08
ÖSK-Karl//
Det är bland annat detta som oroar mig angående Emra, dvs lönen och förutom detta även det jag läst och hört, dvs hans attityd och inställning till bänken och till laget han representerar, samt hans beteende ibland.

Det är väl trevligt att han nu går ut med att han alltid älskat ÖSK, den fördelen borde möjligtvis användas vid en eventuell förhandling.

MEN - Emra är en lovande spelare rent "fysiskt" och han kanske har förändrats lite grann i psyket.

Jag är kluven i frågan eftersom vi tyvärr helt "plötsligt" nästan står utan anfall ...?

Ett annat Ö-lag kan fira lite i dag, vilket anfall ... om de får vara friska, hujedanemej.

Örebro Anomander
2009-02-09 23:06
Spöa degen kan de göra imorgon, att däremot spöa dem i en seriematch kan ta ett par år.
AIK Saywee
2009-02-09 22:56
Mittåt igen//
Om något/några år kan våra talanger spöa degen?
AIK Saywee
2009-02-09 22:43
Verkligen trevligt Mittåt, glada nyheter, det tycker jag om :-)
Örebro Mittåt
2009-02-09 22:38
NU ÄR DET KLART

Ja, inte Emra om nu någon trodde det, utan betydligt viktigare saker för ÖSK-organisationens framtid. ÖSK Söder skriver på sin hemsida:

Ikväll så blev det formellt bestämt att Söder ingår i Ösk Fotbolls framtidssatsning. Tränarstaben kommer att bestå av Jonas Karlberg(fd Nilsson) som huvudansvarig. Till sin hjälp kommer någon av Ösks talangtränare (Håkan Juhlin,Björn Juhlin,Lars Zetterlund,Erik Österlund) medverka vid varje träning. Detta kommer innebära stora möjligheter för de som önskar utveckla sitt fotbollskunnande.

ÖSK kommer i fortsättningen alltså att ha två talanglag (verkar det som). Detta gör det möjligt (som jag ser det) att satsa hårdare på det nuvarande div 3-laget för att få upp det till tvåan. De yngre talangerna kommer i fortsättningen att kunna slussas in via ÖSK Söder istället för att träna men inte få spela i ÖSK Ungdom (Talanglaget).

På sikt skulle detta nog kunna bli en väldigt bra lösning.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-09 22:20
Wuzac//

Någon skrev ju tidigare att ÖSK kanske kunde betala halva Emras lön, ligger bra gissat på 125.000 före skatt för den halvan. Jag kan garantera att en sådan lön och påföljande försäkringspremie är en utopi gällande Emra.
AIK Saywee
2009-02-09 22:18
Jag har slutat läsa NA för länge sedan, det blir ofta så vinklat och tråkigt från en som är uddlös och en som verkar vara vad han heter. NA är väl iofs inte så olika andra tidningsmedia, det är mest jämmer, gnäll och elände i dessa. Det enda jag kollar in ibland är vad det är för väder via webb-kameran.

Nej låt optimismen ge oss förhoppningar, skriv lite glada grejer, lite oftare :-)
Örebro Mittåt
2009-02-09 22:12
Wuzac// Det kan mycket väl vara något pollenrelaterat.
Örebro Wuzac
2009-02-09 21:37
ÖSK-Karl: Tack. Nu har de klarnat på den fronten!

Mittåt: Kul att hör att Bedoya går bra på träning. Hoppas att han får köra från start nu efter ha varit inhoppare de två första.

Om Almebäck: Jag är ingen läkare men jag inbillar mig att senhösten och denna period är den känsligaste för honom. Sommaren borde vara lättare ur infektionssynpunkt (gissar jag). Bara han inte matchas för hårt under denna period.

Örebro ÖSK-Karl
2009-02-09 21:28
Wuzac//

Försäkringen är speciellt framtagen för idrottsmän. T.ex en spelare som blir livstidsskadad som 25-åring, han har full ersättning med indexuppräkning fram till han fyller ca.32 år, sedan sjunker ersättningen kraftigt för att helt upphöra vid ca.36 års ålder.

I det privata näringslivet har ofta högre tjänstemän en liknande försäkring, skillnaden är att den gäller fram till pensionen.
Örebro Mittåt
2009-02-09 21:27
Jo, man kan ibland undra över vad NA håller på med. men man skall samtidigt hålla i minnet att deras massiva täckning av allt som har med ÖSK Fotboll att göra med allra största säkerhet är en bidragande orsak till att ÖSK lyckas hålla uppe sina publiksiffror.

Samtidigt är de webbaserade fotbollinslagen de som får absolut flest klickar. ÖSK och NA lever i en slags symbios och drar på olika sätt nytta av varandra. ÖSK får gratispublicitet som de inte skulle kunna generera på något annat sätt. NA får ett ämne att skriva om som intresserar stora delar av deras läsekrets.
Annons: