/fotboll/osk/forum/623.aspx/fotboll/osk/forum/623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Alltid Örebro
2016-05-19 20:20
Byta ut Astrit så han inte riskerar kort och avstängning mot Norrköping?
Örebro TommyS
2016-05-19 20:17
Ser inte matchen, i London och geo-blockad, men på NA förefaller det lite som att domare Karlsson dömer för oss ikväll? Han har så klart läst mina kommentarer här. Det är alltså TommyS ni ska tacka
AIK Nissesson
2016-05-19 20:12
Där sprack mitt tips ...

... underbart:)
Örebro Nicka i ribban
2016-05-19 20:10
Semas brytning var lika idiotisk som den var fantastisk.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2016-05-19 19:46
Gör ont i hela kroppen att se vårat spel.... Fy f*n vad dåligt! Sämsta halvleken i år och ändå leder vi :)
Örebro Purre77
2016-05-19 19:46
Sjölund avstängd på söndag! Tack för det! :)
Örebro jpsvartvitt
2016-05-19 19:24
Gör ont i hela kroppen att se Astrit ligga ner....
Örebro Pedretti
2016-05-19 19:19
Vad tycker ni om vårt bortaställ? Jag är lite mixad till den...
AIK Nissesson
2016-05-19 19:05
Jaja, där kom det, tyckte bara att det tog lite lång tid!
Örebro # brorzan
2016-05-19 19:05
Skön start!
AIK Nissesson
2016-05-19 19:00
Är det fortfarande 0-0 ?
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-05-19 18:41
@pemo:
Jag har sett repris på situationen minst 5 gånger. Visst träffar han och på samma ställe där RÅP fått 2 smällar tidigare i matchen. Jag tror Lasse Nilsson siktade där avsiktligt för att få RÅP utbytt.
Örebro Alltid Örebro
2016-05-19 17:42
@pemo:
Jag sitter precis ovanför och tycker det röda var rätt, allternativet hade varit gult men att påstå att han inte rörde honom eller att det inte var en avsiktlig tackling är ju bara fel.
Örebro Tokaij Azsu
2016-05-19 17:12
Tre friska idag!
Heja ÖSK!
Örebro pemo
2016-05-19 14:48
Hmmm....Lasse Nilsson "rasar" över sin utvisning. -" Jag rörde inte RÅP " ungefär. Tyvärr såg jag matchen på TV och där var det ett solklart rött kort.
Någon som såg i verkligheten i bra läge?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-19 13:26
Vinner vi med 2 mål (eller fler) ikväll är vi Allsvenskans bästa bortalag efter en tredjedel av serien. Edit: Om inte Peking krossar Blåvitt vill säga...
Örebro Bastard on Parade
2016-05-19 12:46
Jag tycker att det är lite märkligt hur ÖSK väljer att fylla på med juniorer i vissa matcher när det saknas spelare. Nu utgår Nordin och Crespo från truppen på grund av avstängning respektive skada. Vore det inte naturligt att fylla på med en innermittfältare och en forward? Nej, istället så ska vi ha 2 mittbackar och 2 ytterbackar på bänken mot ett bottenlag. Loön har gjort det bra i U21 och förtjänar en plats på bänken när det saknas innermittfältare. Nu går det förvisso att lösa genom att Hagge, Hines-Ike eller Ring kan hoppa in på innermittfältet vid behov, eller flytta ned Astrit, men jag skulle hellre ge en lovande spelare chansen på rätt position.
Örebro Hagge till landslaget
2016-05-19 12:45
Yes! den är från bibeln! Om nån vill ha den så fråga efter PM!
Örebro Nicka i ribban
2016-05-19 12:23
Jag skulle tro att intervjun med Axén är från deras Allsvenska bibel.
Örebro jpsvartvitt
2016-05-19 11:06
Kan någon vänlig själ fixa intervjun i Sportbladet med Axén (plus artikel).
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-19 10:33
Hur många spelare kan vi avvara för att punktmarkera Lantto?
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-05-19 10:28
Hejjj alla närkingari storstan. För alla som inte har lyxen att vara i Gävle ikväll så är Retro bokat som vanligt. Det är bara att titta förbi! Bondegatan 25A. Heja sport! NU VINNER VI!!
Örebro TommyS
2016-05-19 10:25
Hoppas på 8-0-seger idag. Då blir det seriefinal. Inte omöjligt med Gefles försvar. Bra om RÅP tar hand om Lantto direkt
AIK Nissesson
2016-05-19 08:45
Nicknamn i ribban

"Astrit är den överlägset viktigaste spelaren att förlänga med, men jag vore väldigt nöjd om han spelar med oss säsongen ut.

RÅP är en nyckelspelare i laget.

Crespo är den med högst marknadsvärde."

Kan bara instämma, helt rätt !

Hoppas klubben känner detsamma ...
AIK Nissesson
2016-05-19 08:38
Matchdag,
tror på tre poäng och smart bortaspel,
målet blir nog in-nickat av RÅP,
eller kanske en lyckad fot av DG ?

ÖSK !!!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-18 22:14
@DaSa:
Tycker just det är skottet han har utvecklat. När han viker in och kommer rätt på en lucka har han just nu väldigt farliga skott. I princip målchans varje gång och han försöker ofta curla skotten mot bortre och inte bara gå på kraft. Han dyngar inte på för kung och fosterland heller längre när han får chans i boxen/nära mål (målet mot Kalmar som ett ex). I fjol var DG en av de bästa på våren för att sedan försvinna lite på hösten. Tycker han startat denna vår också väldigt bra. Han spelar ett väldigt snabbt och rakt spel vilket är gynnsamt för bla spelvändningarna. Han löper också väldigt bra. Folk har, med all rätt, öst beröm över Astrits crossar till honom men DG tar ofta fina löpningar och "skyltar" vart han vill ha bollen. Kalle börjar jag däremot oroa mig för om han gjorde en Pode tidigare. Dvs kom i en hysterisk form som nu börjar normaliseras? Eller funderar på att det kan ha haft en negativ inverkan på hans form att han fått spela på kanten tidigare. Här har jag hört Alec "försvara sig" med att Holmberg faktiskt spelat central anfallare (under denna period) i spelet med boll och det i princip bara är i försvarsspelet utan boll som han fått husera på kanten. Loge tycker jag fått skit här på gamla meriter. Tycker han gjort förhållandevis gedigna insatser de här två matcherna och stabiliserat vänsterkanten hyfsat bra. Vill dock ha med Loge oftare offensivt. Han har ju en hyfsad inläggsfot. Ring kommer inte peta honom i första taget nu. Det är den här backlinjen tränarna kommer försöka sätta.
Örebro Minatankar
2016-05-18 18:52
@DaSa:

Kalle var den bästa spelaren både i avslutningen av förra året och i inledning av detta år. DG har kvaliteter i en-mot-en och sina löpningar som ligger i allsvensk toppklass. Men visst, jag håller med dig om att de är ojämna.
Örebro Nicka i ribban
2016-05-18 17:56
Crespos blödning var för övrigt mindre än befarat. Förhoppningsvis är han tillgänglig mot Peking.
Örebro Chris P. Bacon
2016-05-18 17:49
@Nicknamn i ribban:

Vet inte om jag hört en mer trovärdig imitation av Zlatan än den Almebäck bjuder på efter 22:30. Han skulle lätt kunna ringa Hamrén och kräva att han tar in Astrit och Jacke i EM-truppen :)
Örebro DaSa
2016-05-18 17:37
Jag tror att ösks förhoppning/plan är att Ikes kommer att ta Mobergs plats i startelvan nästa säsong och det är därför de avvaktar.
Annons: