/fotboll/osk/forum/6225.aspx/fotboll/osk/forum/6225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-02-19 12:32
Saywee: Blir mer störd på Gercic. Han börjar alltid klia sig med ett finger i huvudet eller nacken just inför svaret på varje fråga ;o)

Örebro Wuzac
2009-02-19 12:30
Gött!! Nu har ÖSK mer i skjortärmen att kasta in!
AIK Saywee
2009-02-19 12:30
Har precis lyssnat på Emra och konstaterat att de allra flesta svaren på frågorna börjar med ett NEJ.

Varför är detta så fruktansvärt vanligt med intervjuer av människor inom sporten?

Skippa NEJ´et och svara som du tycker ;-)
Örebro Jack Black
2009-02-19 12:23
EMRA!!!

Nu blir sport att räkna med. Guuuld!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-19 12:21
Emra Tahirovic: "Jag och ÖSK är överens"
Örebro 0REBR0
2009-02-19 12:17
Spana in ekwall vs. lundh ikväll med lagrell som gäst, ÖSKs degradering på agendan. (kanske bara blir 30 sek, men man vet aldrig).
AIK Saywee
2009-02-19 12:04
Apropå Robert Laul//
Läser sällan AB, men det där trevliga initiativet till sju frågor och sju svar under sju dagar fick mig att fundera över om han har någon speciell bra koll överhuvudtaget.

Troligtvis är det någon slags nyhetstorka som gör att han vill tjöta om något, att han mår så dåligt av att, i och för sig bli bemött av dumma kommentarer från skåningar, är väl inget att härja om, det blir ju bara barnsligt, om han inte känner sig träffad ...?

Svenskafans är en lysande idé, och jag har tidigare skrivit att jag genom SF får en mycket bättre bild av verkligheten, genom många duktiga supportrars inlägg, krönikor och artiklar.

Vad en enstaka mediemänniska skriver är oftast styrd, oavsett skribenten tror det eller ej. Därav blir SF så mycket mer verklighetstrogen.

Sedan kan man ju undra om RL bara skriver sådant som inte retar upp eller sårar supportrar av olika lag?!

FORZA Svenskafans!
Örebro RostA^Mange
2009-02-19 12:00
Vad har Ösk för mål i år? vilken position? inställning är såklart 1 , men vilken är möjligheten med det lag vi har idag, om skadorna läker?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-19 11:31
Robert Laul är sveriges SÄMSTA sportjornalist! Fattar inte att han får vara kvar på Aftonbladet?
Örebro ÖSK öster
2009-02-19 11:24
Va Emra med på förmiddagspasset?
Hegerforz
2009-02-19 11:15
spänannde med Tahirovic, ni kan bli farliga i år...
AIK Saywee
2009-02-19 11:05
BBB//
Sjävklart hade detta med inspringande på den tiden inte något med våld att göra, man ville hylla hjältarna, ha en autograf eller bara känna på gräset :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-19 11:04
Och så kan man väl säga att Terror-Tommy (se länk) kanske i sin tur inspirerades av Göteborgs-supportrarna..?
Vågar man ha "ÖSK-tröja, ÖSK-halsdukar o ÖSK-keps"? Minns hur det var 2004 då AIK-supportrarna stod utanför Råsunda och skulle slåss.. Vi fick vänta kvar inne på arenan i minst en timme..
AIK Saywee
2009-02-19 10:58
BBB//
Jag tror att det var en papegoja!

Tvättar du ÖSK-tröjor, ÖSK-halsdukar och ÖSK-kepsar?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-19 10:55
Ämne: BBB//
Nej, trettonå....
bara en ytterligare kommenter om det där med att "springa in på plan": Det handlade ju inte om att vara våldsverkare, utan det var alltid en massa barn som sprang in på planen när ÖSK gjorde mål och efter slutsignalen efter en bra match.. Det var så man gjorde. Fr o m den där oktoberdagen 1970 så fick "springa in på planen" en annan betydelse kan man väl säga om man villhårddra det hela.
För övrigt så har tanken slagit mig att Göteborgs-supportrarna kanske hämtade sin "inspiration" från händelserna i centralamerika ett drygt år innan (se länk)...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-19 10:47
Ämne: BBB//
Nej, trettonå....
Skytteholm är absolut inskrivet!! Har tvättstugan halv tio på fm o några timmar framåt men lär ändå hinna till Solna 14.00 :-)
Appropå huliganer så hörde jag att senast(?) ÖSK spelade försäsongsmatch mot AIK på Skytteholm (2005: ÖSK-seger med 4-2 o "världens bästa Karlsson"(!) i mål) så drog ett gäng Hammarby-ligister in på arenan i antagligt syfte att ställa till bråk med AIK-fansen. På nåt sätt lyckades dock det hela avstyras. Sånt vill man ju inte vara med om! En annan anekdot berättad av samma källa (go_osk) är att en person med en spelare framför alla andra på jorden som idol stod och viftade med en stor kurdisk flagga. Gissa vem! :-)
AIK Saywee
2009-02-19 10:32
BBB//
Nej, trettonåringar hamnar inte i någon bunker, de anses förhoppninsvis "gå att reparera".

Tyvärr missbrukas detta med att man inte är straffmyndig, eller av en mängd andra orsaker, att våldsverkare beklagligt nog även finns bland yngre tonåringar idag.

Förresten har du skrivit in Skytteholm i din agenda?
Örebro Mittåt
2009-02-19 10:17
Din kalender var korrekt såtillvida att den återspeglade planeringen för några månader sedan. Sedan dess har matchen tagits bort. Det finns ingen anledning för ÖSK att möta ett lag från div 1 och vice versa.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-02-19 10:11
Ämne: Tänk om huliganlagen....
Saywee// Sprang in på planen gjorde man ju i tid och otid dåförtiden och speciellt vid den matchen, men å andra sidan var jag bara tretton år vid tillfället. Inte sätter man väl trettonåringar i Kumlabunkern?

Alla// Appropå bunker: Jag hade skrivit upp i min kalender "ÖSK-Degerfors" som igår, men inte hittar jag nånting här på nätet om någon sådan match.. Måste väl tillstå att jag inte hunnit med att informera mig så mycket under de senaste dagarna.... Har jag skrivit fel i kalendern, eller blev den matchen på nåt sätt inställd/uppskjuten??
AIK Saywee
2009-02-19 09:51
Tänk om huliganlagen hade funnits redan i oktober 1970, då hade vi fyllt kumlabunkern med göteborgare.
Örebro Wuzac
2009-02-19 09:44
Ja, Laul är rätt lack på forumen :0)

"Ceterum censeo Robert Laul esse delendam" (Förövrigt anser jag att Robert Laul bör förstöras)"

Vi här inne kan ju justera det lite och alltid avsluta våra inlägg med:

Ceterum censeo Lagrell esse delendam

Örebro Wuzac
2009-02-19 09:43
Ämne: Wusac//
Du kan ju t....
Saywee: Ingen dum ide!!! Men det gäller att träna dem att träffa rätt målobjekt!
Örebro bleke
2009-02-19 09:43
Ämne: I dagensmedia.se kri....
Jag kan ju ifs tycka att Laul har en poäng i att anonymiteten gör att vissa individer tar ut svängarna väl mycket
AIK Saywee
2009-02-19 09:39
Wusac//
Du kan ju träna upp några svartvita höns som kan värpa medan de flyger ...
Örebro Henke(Old Boys)
2009-02-19 09:39
Laul är full av skit.
Örebro Sekt. E
2009-02-19 09:24
I dagensmedia.se kritiserar Laul svenskafans.
Örebro Wuzac
2009-02-19 08:34
Idag klubbas nya huliganlagen i riksdagen. Det innebär bla att det blir olagligt att springa in på planen förbi avspärrningar(stängsel), elda med bengaliska eldar samt kasta in saker. Fängelse upp till 6 månader kan dömas ut.

Detta betyder för mig personligen att jag kanske inte får så många Haginge-ägg sålda till hemmamatchen mot Djurgården :(
Örebro ÖSKare i exil
2009-02-19 08:25
Snacka om het redaktion. Man yppar en önskan om skaderapport och pang nästa dag är den där. Nu kanske jag inte var ensam eller att det var en högoddsare men ändå. Hatten av gossar. Först Emra scoopet och sedan skade rapporten. Det är ju nästan som man var hemma i Örebro och kollade på träningarna sjävl.
Örebro Yeah
2009-02-19 03:13
//Joerny
Aha...så var de ja.
Tack för infon!
AIK Saywee
2009-02-18 23:54
En gång till, bilden på Kim Olsen i "Skadeläget klarnar" är så kraftfull så den har fastnat på näthinnan, troligtvis en lång tid framöver, vilken fighter han är, der bomber!

FORZA KIM!!!
Annons: