/fotboll/osk/forum/622.aspx/fotboll/osk/forum/622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2016-05-26 17:01
Och nu har domen kommit. Strandberg stängs av fram till den 3:e juni.
Örebro jpsvartvitt
2016-05-26 17:00
Haha ingen Carlos mot oss ^^
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2016-05-26 16:56
Vem f-n är Carlos Strandberg, tacka vet jag Carlos Gustafsson!
Örebro Bastard on Parade
2016-05-26 16:44
@BlandFinsken:

Det stämmer inte. AIK stängde av Strandberg i en match (den mot Gefle). SvFF har anmält honom till disciplinnämnden, men något beslut har ännu inte fattats.
Örebro BlandFinsken
2016-05-26 14:26
Carlos är avstängd tills vidare.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-26 13:25
@pemo:

Isak skadade foten, men det var inte så farligt. Han kommer vara med.

Annars så utreder väl SvFF Carlos strupgrepp fortfarande? En gissning från mig är att beskedet kommer efter helgen, så han hinner spela matchen.
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-05-26 12:58
det är inte enbart lönehelg, superfint väder och match mot AIK nu på lördag. vi har också chans att gå upp i serieledning och gå in i EM-uppehåll med fler poäng än vi hade vid samma tidpunkt under det magiska året 1994 då vi tog silver. inte för att jinxa något, men ni förstår vad som är på gång?
hur ofta händer det att vi har ett sånt här utgångsläge?

svar: väldigt sällan. förmodligen kommer det gå många, många år tills vi är här igen. det är liksom en dag det kommer att pratas om när vi blir äldre. dagen då allt hände och du var där, på plats, på Retro, på Friends.

Vi i Svartvita Stockholm kommer tillsammans med Kubanerna köra gemensam uppladdning på Retro Kungsholmen (St. Eriksgatan 22) innan match. Det är bokat för oss närkingar och ÖSK:are, så kom dit innan matchen och ta en öl, lite käk och gnäll med andra närkingar. det öppnar 12. stället tar 250 personer, så det blir tight, men vi får tränga ihop oss.

Det känns läskigt att säga det här: men nu spelar vi för SM-Guld.
Örebro pemo
2016-05-26 12:39
Kex&Skor // Varför är inte Carlos och Isak med mot oss på lördag?
AIK Nissesson
2016-05-26 10:06
@flesklepp:
Visst kan det tyckas lite underligt, men inte så mycket att irritera sig över, det är ju bara vad en enda person tycker och tyckandet varierar hur mycket som helst. Däremot är nog Sundsvall det lag som överraskat mig mest, när jag studerar den allsvenska tabellen.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-26 09:56
@Mäster Estragon:

Ah tack. Snurrade runt på sidorna men såg inte detta
Mäster Estragon
2016-05-26 08:46
@Arsène Lupin - Måltjuven:

2016-05-26 08:25
@Vinnartradition:

Får man fråga om "ÖSK-bussarna" ? Är det i ÖSK:s regi? Ser inget på deras hemsida. Eller styr ni upp dessa också och är det dem som går direkt?
Örebro flesklepp
2016-05-26 08:13
@TWM:

Löjligt, 3 startspelare och därtill coach från giffarna i "vårens elva". Och bara en från ÖSK...
Örebro Vinnartradition
2016-05-26 07:56
@Örebroare:

Det är truppen till det "nya" U21 landslaget. Rinne är överårig i det sammanhanget.

Alla till Solna!
Örebro Örebroare
2016-05-26 07:50
Rinne inte uttagen till U21?
Örebro Kex&Skor
2016-05-25 22:10
Både Alexander Isak och Carlos Strandberg lär vara borta på lördag, god chans till tre pinnar!
Örebro Vinnartradition
2016-05-25 21:02
@Tokaij Azsu:

Det blir två bussar från ÖSK och tre eller fyra från Kubanerna. Det kommer att vara ett riktigt stort bortafölje på plats.
Örebro TWM
2016-05-25 20:51
Hittade en länk på giffarnas forum.
Örebro Tokaij Azsu
2016-05-25 20:24
Är det någon som har koll på hur många bussar som rullar på lördag?
2016-05-25 18:04
Frågan är om landslaget vill ha en spelare som "driver omkring" på planen lite som han vill. Jag tror inte det. Det är betydligt mer uppstyrt där. Inte ens Zlatan har så fri roll. Så om Astrit till landslaget skulle han knappast få samma fria roll som i ÖSK. Det har jag vilket fall väldigt svårt att tro
Örebro Nicka i ribban
2016-05-25 17:42
Lite kul att ÖFK är mot burop när man samtidigt inte straffar en spelare som kör onykter.
AIK Nissesson
2016-05-25 17:01
Det stormar i Jämtland ...
Örebro Minatankar
2016-05-25 14:04
@Nicka i ribban:

Om Hamrén ska dissas eller inte har jag ingen synpunkt på. Och jag tror på att tränaren måste ha en spelidé som han/hon fullföljer i laguttagning. För Sveriges del har det handlat mycket om lagarbete och defensivt arbete och med en Zlatan som tillåts att bryta mot de "reglerna" allt som oftast.

Jag tror helt enkelt att Hamrén inte vill ha med två "Zlatan" i laget. Jag delar inte hans uppfattning. Astrit bör ha plats i truppen och komma in i andra halvlek eller bytas ut i halvtid eftersom han inte orkar en hel match men väl kan avgöra mot vilket motstånd som helst.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-05-25 14:01
@Hertig_Karl:

Jaså, då ber jag om ursäkt. Jag trodde inte att träningsmatcherna var lagda under tiden Allsvenskan var igång.

Vet att det krånglade för Marcus Berg i Panathinaikos, men det beror kanske på att man avbröt liga- och cupspelet i våras efter "lite" kaos under och efter matchen mellan Olympiakos och PAOK.
Örebro Hertig_Karl
2016-05-25 13:08
Äh, Hamrén tog ut Rohdén eftersom han är avstängd från allsvenskt spel i helgen. Vore ju trist om han tog ut Astrit och han missar AIK och sedan inte får följa med till EM ändå.
Örebro Nicka i ribban
2016-05-25 12:55
Rohdén inkallad till landskampen mot Slovenien. Nu finns det läge att dissa Hamrén för att han undviker Astrit.
Örebro Vinnartradition
2016-05-25 09:40
Vi har lyckats få loss ett par bussar till så nu finns det åter platser lediga till båda avgångar igen, dock är det först till kvarn som gäller och många som får lön idag! Pubbussarna avgår kl. 9.30 Direktbussarna avgår kl. 13.00 Kampanj t-shirten går åt i en rasande fart även dem och där börjar vissa storlekar ta slut. Raska takter nu för att ni inte ska stå utan både plats och T-shirt. Bokning sker på länktipset nedan. #VITAHÖRNET
Örebro pemo
2016-05-24 15:51
DaSa/// Lite väl pessimistisk , va ? Betänk att det var Norrköping vi mötte. Att hålla nollan mot svenska mästarna , som dessutom leder serien i år och har gjort flest mål , är kanske att ha lite väl mycket hybris.

Att vi håller nollan mot AIK är jag tämligen säker på. Återstår bara att se vem ( vilka ) som ska måla för ÖSK.
Örebro Bastard on Parade
2016-05-24 15:49
@Asbjörn#10:

Nu kan jag spontant inte komma på något fall där en spelare har hävt avtalet på grund av en klausul om utebliven speltid, men det finns flertalet fall där spelare har fått häva avtalet i förtid på grund av brist på speltid. Det är ju till och med inskrivet i SvFF:s representationsbestämmelser numera att en spelare som har deltagit i mindre än tio procent av seriematcherna, räknat i spelminuter om jag inte missminner mig, får häva avtalet inom en viss tid efter säsongens sista match.
Örebro Asbjörn#10
2016-05-24 15:20
@Snö:

Informera oss gärna om något fall där en spelare har haft en klausul om att få lämna pga utebliven speltid.
Annons: