/fotboll/osk/forum/6212.aspx/fotboll/osk/forum/6212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-02-20 14:31
Vore perfekt om Walker och Näfver presterar bra under träningsmatchandet och blir sålda "dyrt", både för ÖSK´s skull och deras egen framtid, eftersom de, "de facto" vill bort från klubben av några för mig okända anledningar.

MEN - jag har inte koll på dessa fönster, som ibland är stängda.
Örebro Disasterpiece
2009-02-20 14:20
Blir det någon matchrapportering här på svarvitt från matchen mot AIK?
Örebro Wuzac
2009-02-20 14:10
Saywee: Det är riktigt!! Kilen är mycket viktig. Kanske kan Bedoya på sikt bli lika viktig och axla hans mantel om en säsong eller två?

Intressantg blir ju om Walker & Nävfer ff är kvar i laget när Allsvenska börjar. Kommer Sixten att disponera dem om de visar framfötterna?
AIK Saywee
2009-02-20 13:48
Wusac, kan bara hålla med dig, jag fick en tankeställare, bakre delen av laget verkade likt en tilltänkt ordinarie startelva mot DIF, men främre delen var kanske ett "reservgäng"?

Kilen får inte vara borta, han skall spela alla svartvita allsvenska minuter, om han orkar och domarna inte strular till det!!!!!
AIK Saywee
2009-02-20 13:42
Trevlig läsning på AIK´s sida "Inför:AIK-Örebro SK", respekten för vissa av våra spelare finns där :-)
Örebro Wuzac
2009-02-20 13:41
Iofs bara träningsmatcher - Men jag tycker Gerzic verkar ha gått framåt ytterliggare ett snäpp. Känns som om han spelar mer avslappnat och bättre än fjol av vad jag sett hittills. Han blir nog snäppet bättre i år. Det bådar gott.
Örebro psoari
2009-02-20 13:39
Intressant spekulerat innermittfält i AIK på lördag. Två unga killar med ankytning till länet.
AIK Saywee
2009-02-20 13:36
Välkommen Eija, bra byte, NA mot ÖSK!

FORZA EIJA!!!
Örebro Wuzac
2009-02-20 13:34
Saywee: Nej, men som jag skrev så var det de tre anfallarna som var "icke ordinarie". Oskar kan säkert konkurrera med Berra även om jag tror Almebäck (om han får vara frisk) kommer att sno platsen. Men det är ingen jätteskillnad mellan att använda Berra /Almebäck eller Oskar i mittförsvaret. Försvaret fick ju beröm.

Kilen fattades och kommer naturligtvis att vara ordinarie. Samtidigt kan man alltid räkna med någon i varje lagdel kan vara borta till och från och om det blir Kilen så blir det ju förmodligen det mittfältet som spelade mot FFK.

Så från mittfältet och bakåt tycker jag inte man kansäga att det var ett "reservlag" eller "B-lag" utan att det var nästan det bästa ÖSK kunde ha där...faktist.

Edit stavis
Örebro Rasberg
2009-02-20 12:50
Eija kritar på för hela året. Hoppas det kan bli ett längre samarbete än så. Men mycket bra initiativ. Här kan vi göra enorma framsteg!
Örebro Joerny
2009-02-20 12:41
Quagga// Zurich har gett Emra spelförbud. Han får endast fysträna med ÖSK tills allt är klart.
AIK Saywee
2009-02-20 12:35
Wusac, jag funderar fortfarande på detta med "reservlag". Myntet har ju två sidor och det verkade som laget också hade (FFK-matchen).

Bakåt var det faktiskt som jag "numera" själv tycker, med lite eftertanke, inget reservgäng, men när det gäller mittens stabilitet, uppspel och dessutom anfallet, vete 17?

Sedan när jag vänder lite på myntet ...

Det jag tänker på då, är namn som saknades, exempelvis Bassombeng, Ze (iofs bakåt), Kilen, Olsen, Porokara, inga reserver precis :-)
AIK Saywee
2009-02-20 12:23
Ämne: Saywee//

Blir tun....
Talgoxen kan väl "rinkmärka" sig ...?

Ähhh, men hur var det nu med Emra, blir han klar för spel eller är det bara fysträning som gäller.

Alla parter verkar dock hoppas på en snabb lösning och förhandlingsjobb över helgen känns väl inte så roligt eller ens troligt?

Idag är det fredag!!!
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:58
Sekt. E: Är det inte AIK som får flest supporters ute i landet? Jag vet inte. Bara undrar.
Quagga
2009-02-20 11:58
ÖSK KRILLE,

Oavsett om Emra blir klar för er idag eller ej så kan han ju spela träningsmatchen! Det är ju inte direkt ovanligt att man testar provspelare på det viset.

ÖSK-Karl - Vi älskar dig med....;-)
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:57
Om det är något lag från Stockholm som jag gillar/kan med så är det Bajen. Vore jag infödd Stockholmare skulle det vara mitt lag.
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:54
ÖSK-Karl: Det är nog fler än du som har det. Inte allt för många sörjer t ex att de knäar i hockeyn.

Edit: Malmö alltså
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-20 11:51
Kan man hoppas på att Emra blir klar idag? Skulle vara kul om han kunde spela mot AIK!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 11:36
Wuzac//

Svårast har jag för dryga malmöiter, sedan kommer fjollträskarna som också i stort sett får all mediabevakning oavsett var de ligger i serien.
Örebro Sekt. E
2009-02-20 11:17
Jag har alltid haft svårt för Dif och Bajen eftersom de får så många gratissupportrar från landet. Därför hoppas jag att de åker ut. In med Norrköping och varför inte Sundsvall.
Örebro bleke
2009-02-20 11:16
aik:s inför AIK - ÖSK
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:03
För publiksnittet skull önskar jag att Häcken åker ut även om jag inte har något emot laget personligen. Det känns som det är 1-2 för många lag från Göteborg. Samma resonemang om Brommapojkarna.

I gengäld vill jag har tillbaka Sundsvall och Norrköping
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:01
Hehe - Gillar du inte Fjollträsk? Fast jag tror trots allt att det är bra för Allsvenskan att det finns Stockholmslag

Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 10:50
Vad har ni för önskelag till att åka ur AS?

Själv har jag Malmö tätt följt av AIK, Hammarby och Djurgården.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 10:46
Saywee//

Blir tungt nästa år för talgoxen när bandyn bygger hall, slut på gratistittandet ;))

Iofs är jag tveksam till att kommunen lägger så mycket pengar på en bandyhall, men det är en annan historia.
AIK Saywee
2009-02-20 10:41
Wusac, det ligger en hel del i det du skriver. Jag vill minnas att jag kallade det svartvita laget som mötte FFK för reservlag. Det är ju naturligtvis inte helt sant, jag ville troligtvis bara tona ned förlusten lite.

Bakåt, med en backlinje som har Alven bakom sig var väl rätt "ordinarie" och skötte sig bra, trots det sena målet.

Mittåt, där saknar jag verkligen Kilen!

Framåt, när dessutom Walker fick kliva av rätt tidigt, där var det reservbetonat och klent jobbat.
Örebro ÖSK öster
2009-02-20 10:36
Ämne: Vet inte om Emil läs....
Tänkte samma sak, mycket bra intervju.
Örebro Wuzac
2009-02-20 10:20
Många här inne kallar vår uppställning vi hade mot Fredrikstad för " B-laget", "Reservlaget" osv. Låter som om nästan alla elva spelare som deltog från start inte är aktuella i första-elvan i april.

Men egentligen är det väl fel att kalla det reservlaget? Det var ju ganska många med som kan aspirera på startplats sedan.

Backlinjen och målvakt var väl näst intill helt ordinarie? Det är väl bara Oskars plats det kan ev bli ett skifte.

På mittfältet fattades endast Kilen. Men Kilen kan vara borta en match här & där sedan och då är det de spelarna som startade på mittfältet som vi disponerar. Enda frågetecknet blir väl om det blir Bedoya eller Per J som tar tredje platsen då.

Endast de tre anfallande som startade upp är väl de som inte kommer att bli första val (Vilket iofs betydde ganska mycket för spetsen i anfallen förstås).

Det betyder att laget som startade kan ha varit 8/11 ordinarie eller kan vara den uppställning vi kommer att ha i en del matcher.

Vare sig Häcken eller Fredrikstad körde med fullt ordinarie manskap. Häcken hade enligt de häckenfans jag chattade med mellan 3-5 "ordinarie" (beroende på vem man frågade) mot ÖSK vid startsignalen.

Så jag tycker inte man skall kalla ÖSK lag sista matchen för ett reservlag.
Örebro Marcus A.
2009-02-20 10:19
Vet inte om Emil läser här, men riktigt bra intervju med Sixten.
Örebro Mittåt
2009-02-20 09:53
Intervju med Sixten Boström inför AIK – ÖSK
Annons: