/fotboll/osk/forum/6211.aspx/fotboll/osk/forum/6211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Quagga
2009-02-20 11:58
ÖSK KRILLE,

Oavsett om Emra blir klar för er idag eller ej så kan han ju spela träningsmatchen! Det är ju inte direkt ovanligt att man testar provspelare på det viset.

ÖSK-Karl - Vi älskar dig med....;-)
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:57
Om det är något lag från Stockholm som jag gillar/kan med så är det Bajen. Vore jag infödd Stockholmare skulle det vara mitt lag.
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:54
ÖSK-Karl: Det är nog fler än du som har det. Inte allt för många sörjer t ex att de knäar i hockeyn.

Edit: Malmö alltså
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-20 11:51
Kan man hoppas på att Emra blir klar idag? Skulle vara kul om han kunde spela mot AIK!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 11:36
Wuzac//

Svårast har jag för dryga malmöiter, sedan kommer fjollträskarna som också i stort sett får all mediabevakning oavsett var de ligger i serien.
Örebro Sekt. E
2009-02-20 11:17
Jag har alltid haft svårt för Dif och Bajen eftersom de får så många gratissupportrar från landet. Därför hoppas jag att de åker ut. In med Norrköping och varför inte Sundsvall.
Örebro bleke
2009-02-20 11:16
aik:s inför AIK - ÖSK
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:03
För publiksnittet skull önskar jag att Häcken åker ut även om jag inte har något emot laget personligen. Det känns som det är 1-2 för många lag från Göteborg. Samma resonemang om Brommapojkarna.

I gengäld vill jag har tillbaka Sundsvall och Norrköping
Örebro Wuzac
2009-02-20 11:01
Hehe - Gillar du inte Fjollträsk? Fast jag tror trots allt att det är bra för Allsvenskan att det finns Stockholmslag

Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 10:50
Vad har ni för önskelag till att åka ur AS?

Själv har jag Malmö tätt följt av AIK, Hammarby och Djurgården.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-20 10:46
Saywee//

Blir tungt nästa år för talgoxen när bandyn bygger hall, slut på gratistittandet ;))

Iofs är jag tveksam till att kommunen lägger så mycket pengar på en bandyhall, men det är en annan historia.
AIK Saywee
2009-02-20 10:41
Wusac, det ligger en hel del i det du skriver. Jag vill minnas att jag kallade det svartvita laget som mötte FFK för reservlag. Det är ju naturligtvis inte helt sant, jag ville troligtvis bara tona ned förlusten lite.

Bakåt, med en backlinje som har Alven bakom sig var väl rätt "ordinarie" och skötte sig bra, trots det sena målet.

Mittåt, där saknar jag verkligen Kilen!

Framåt, när dessutom Walker fick kliva av rätt tidigt, där var det reservbetonat och klent jobbat.
Örebro ÖSK öster
2009-02-20 10:36
Ämne: Vet inte om Emil läs....
Tänkte samma sak, mycket bra intervju.
Örebro Wuzac
2009-02-20 10:20
Många här inne kallar vår uppställning vi hade mot Fredrikstad för " B-laget", "Reservlaget" osv. Låter som om nästan alla elva spelare som deltog från start inte är aktuella i första-elvan i april.

Men egentligen är det väl fel att kalla det reservlaget? Det var ju ganska många med som kan aspirera på startplats sedan.

Backlinjen och målvakt var väl näst intill helt ordinarie? Det är väl bara Oskars plats det kan ev bli ett skifte.

På mittfältet fattades endast Kilen. Men Kilen kan vara borta en match här & där sedan och då är det de spelarna som startade på mittfältet som vi disponerar. Enda frågetecknet blir väl om det blir Bedoya eller Per J som tar tredje platsen då.

Endast de tre anfallande som startade upp är väl de som inte kommer att bli första val (Vilket iofs betydde ganska mycket för spetsen i anfallen förstås).

Det betyder att laget som startade kan ha varit 8/11 ordinarie eller kan vara den uppställning vi kommer att ha i en del matcher.

Vare sig Häcken eller Fredrikstad körde med fullt ordinarie manskap. Häcken hade enligt de häckenfans jag chattade med mellan 3-5 "ordinarie" (beroende på vem man frågade) mot ÖSK vid startsignalen.

Så jag tycker inte man skall kalla ÖSK lag sista matchen för ett reservlag.
Örebro Marcus A.
2009-02-20 10:19
Vet inte om Emil läser här, men riktigt bra intervju med Sixten.
Örebro Mittåt
2009-02-20 09:53
Intervju med Sixten Boström inför AIK – ÖSK
Örebro Grixx
2009-02-20 09:49
Kan instämma att det är nu matchen gäller lite mer än tidigare. Om vi vinner prestige i media men givetvis även inombords oss själva. Tidigare matcherna har mest känts som att det är skönt att det är igång.

Många av oss vill säkert se mer av den troliga startelvan i spel. Gärna tendenser till fantastiskt spel...men inte för bra så att spelarna tappar figten och blir lite för laid back. Lite oro och kniv på strupen som förra årets start skulle sitta fint. Alla satsade då extremt bra, och med lite bättre förutsättningar spelarmässigt så borde resultatet bli mer mål och poäng.

Lite oro dock inför samspelet spelarna emellan när så många joggat runt.Käpphästen är åter att kunna spela bollen nere på mattan. tycker att alla spelare som tränare påpekar att det är så man tänker. Tyvärr så är det så sällan som spelarna håller sig till planerna. Det jag saknade från starten av AS 2008 och som föll bort efter några matcher var pressen på motståndarnas uppspel. Tycker att vi vann enormt på den aggressivitet som tex seb utförde när han jagade och störde alla tendenser till genomtänkta anfall. Istället blev det stressade pass som utmynnade i tappade bollar till oss. Harmonin i lugna backlinjer/mittfält blev nervösa sammanbrott och grus i maskineriet hos motståndet.

Framåt alla svartvita vårfåglar.
AIK Saywee
2009-02-20 09:43
Ämne: Min lilla fotoblogg ....Erki//
1000 tack för oxe´n, det är ingen mes ;-)

Har för mig att den heter Parus Major på latin och är en lysande imitatör i fågelvärlden, den sprider så mycket glädje året runt i vårt land och framförallt på våren när "lätet" förändras, typ till ett visslande 97,97,97,97,97, oxen vet att fotbollspremiärerna börjar snart efter mörker, slask, halka och kyla. Att hon/han bara orkar övervintra!

I huvet är hon/han svartvit, som helhet är hon/han gulsvart och gillar vintertid att titta (gratis) på ÖSK-bandy!

Jag är ingen ornitolog, men uppskattar vår bevingade polare, OK de vissa av dem kan skita ned ibland, men livet vore nog outhärdligt utan de framförallt som på sommaren kommer hit och käkar upp tonvis med småkryp, främst i luften. Knott, mygg, flugor och annan ohyra skulle faktiskt göra det outhärdligt.

Slut på bevingat inlägg ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2009-02-20 09:24
Jag fortsätter att hålla låda.... Någon som vet hur många medlemmar Kubanerna har?
Örebro Sekt. E
2009-02-20 09:19
Sersant // Det är möjligt på pappret. Men med hänsyn till att vi hade så reservbetonat gäng den matchen så försvann en del av tävlingsnerven tror jag. Dessutom borde det mot aik handla om att till viss del sätta sig i respekt redan nu, så att de vet att vi tänker ta dem i serien. Matchen borde bli den med mest matchkaraktär hittills.
Örebro Sersant
2009-02-20 09:16
Ämne: Quagga // Ni blir vå....
Jag hade nog sett Fredrikstad som starkare motstånd men sen igår så krossades ju de av Götet så dem var kanske inte så bra :).
Örebro Sekt. E
2009-02-20 09:11
Quagga // Ni blir vårt svåraste motstånd hittills helt klart tänker jag. Kul och svår match som ger en bra fingervisning om var man står som lag. Det är nog en bit till vår startelva i premiären har utkristalliserat sig, eftersom konkurrensen hårdnat hos oss. Men säkert borde vi kunna ha 7-8 spelare i morgon som också startar mot dif i april.
Örebro Sekt. E
2009-02-20 09:08
Man blir ju inte direkt mindre stolt över att vara ÖSK´are när man läser på Alvbåges blogg att spelarna kommer att demonstrera sitt missnöje officiellt över den behandling deras kamrat Yunus får utstå. Fö finns det en facebookgrupp att gå med i för att visa att man stöttar Yunus.

Support your locals. Support Yunus.
Quagga
2009-02-20 08:55
Hej kex,

Välkomna till Solna Stad imorgon!

Det skall bli kul att möta er - brukar bli bra matcher!

För AIK´s del så tror jag att det här blir första matchen i år som man ställer upp med en liknande startelva som den vi kommer få se i premiären.
Enda klockrena spelaren som mig veterligen saknas är Jorge Ortiz som dragit på sig en lårskada.
Ortiz skada lär resultera i att Kevin Walker startar på innermittfältet, Kevin som för övrigt har varit en av våra bättre spelare nu under försäsongen.

Edit: Vi saknar givetvis även Bojan Djordic, men han kommer ha en hel del att bevisa när han är frisk igen. Konkurrensen som ytter på vårt mittfält är stenhård i år.
Örebro Bastard on Parade
2009-02-20 05:48
Erki/

Snyggt! Börjar hända lite grejer nu, men ligger de inte efter i tidsplanen?

För övrigt vore det kul om Emra hinner bli klar idag så att han kan delta mot AIK i morgon!
Örebro Miroslav kuba
2009-02-20 00:59
Vad skönt att det börjar se bättre ut på skade fronten. KROSSA AIK!!!!!
Örebro Erki
2009-02-20 00:09
Min lilla fotoblogg är nu uppdaterad med bilder från bygget av Östra tagna på torsdagen.
Hoppade visst över en vecka, men nu kom det äntligen (?) lite nya bilder.

Håll till godo!

Saywee/ Om du scrollar ner lite under inlägget om Östra kan du se din favoritfågel, Talgoxen ;)
Örebro Olsén19
2009-02-19 23:28
Beautiful Black Wonderful White tycker jag är ett superbra alternativ till banderoll vid TIFO ? det är ju det ÖSK är - fint svart och underbart vitt
Örebro Erki
2009-02-19 22:42
Ville bara tipsa om Alvbåges blogg där han länkar ett väldigt bra filmklipp gjort av Viktor Cvitkovic, som innehåller en hel del svartvitt fotbollsgodis.
Örebro Chipset
2009-02-19 22:01
Så mycket positivt just nu:

1. Emra breddar anfallet rejält. Trots frånvaro av Staaf och Jidsjö finns nu fyra högkvalitativa anfallare i Bassombeng, Olsen, Roninho och Emra. Därtill en extrem talangfull Frempong och ett outnyttjat frågetecken i Wirtanen.

2. Millencolin + ÖSK = Äntligen!

3. Mittfält och backlinje känns oerhört mycket starkare än förra året. Tacka Per Johansson, Bedoya, Almebäck och en frisk Oscar Johansson för det.

4. Rapporterna från träningarna talar om en ny och bättre intensitet.

5. Vi får en ny läktare.
Annons: