/fotboll/osk/forum/6202.aspx/fotboll/osk/forum/6202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-02-22 20:57
1. Oskar är ingen ytterback och kommer aldrig att bli någon heller.
Örebro Brinkewall
2009-02-22 20:40
För övrigt så är det ändå rätt konstigt hur försiktigt de flesta lag, Ösk inkluderat, uppträder när de möter Aik i Stockholm.

Trupperna skiljer sig inte överdrivet mycket i kvalitet, trots det så är dominansen oftast stor i stockholmsfavör.

Våga, våga, våga!
Örebro Brinkewall
2009-02-22 20:37
Apropå backinsatsen igår... Oskar hade inte riktigt sin bästa dag milt sagt. Han var borta och snurrade några gånger, både som ytterback och mittback. Det blev en del bolltittande tyvärr. Men det kommer med mer rutin.

Troligtvis fick han kliva in i mitten för att Almebäck med sin snabbhet höll yttern bättre där det gick rätt fort ibland.
Örebro Mittåt
2009-02-22 19:55
NA:s reporterrookie Johan Arvidsson har litet svårt att hitta rätt bland Samuelssönerna. Från artikeln om Degens kölhalning av de sorgliga resterna, som återstår av BK Forward.

I den andra halvleken fortsatte utspelningen och även Magnus Samuelsson (två) och Johan Bertilsson hamnade i målprotokollet.

Magnus är väl fotbollspensionär vid det här laget. Målgöraren heter Peter, är degerforsgrabb men har spelat de senaste säsongerna i Kongsvinger. Ny i laget för året.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-02-22 19:51
de här hade vart coolt med kubanerna :=)

hela västra
Örebro Yeah
2009-02-22 19:46
Skulle Riddez återvända och Oscar/Almebäck utvecklas och stannar, tror jag nog att vi "tappar" både holgersson och wowoah till 2010.
Eller har wowwen kontrakt 2010 ut?
Örebro Mittåt
2009-02-22 19:34
Det var nog Oskar som tappade markeringen vid trean. Han och Almebäck bytte ju plats redan i den 25:e minuten.
Örebro Wuzac
2009-02-22 19:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Erki: Ok, jag ger dig delvis rätt efter ha sett det från NA:s vinkel. Men det bollen verkar gå för långt ut/bort så Westman vågar inte fullfölja utan kryper tillbaka. Men markeringen från utespelarna är ändå usel och underlättar ju knappast.

Men se trean från Quagga:s länk. Från Na:s direktrapporterimg får man intrycket av att Berra bara "sitter och simmar" men han försöker verkligen och får inget understöd. Medan (Är det Almebäck?) helt tappar ryggen. Inte ens i div 4 tappar man sådan markering
Örebro Erki
2009-02-22 18:48
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Man ser situationen bäst på inslaget från NA, Westman missbedömer inlägget helt och försöker gå ut och boxa bort inlägget (eller vad han nu sysslar med), bollen går högt över honom och AIKarn kan enkelt sätta bollen i öppet mål. Hade Westman bara följt med bollen, istället för att försöka gå ut på den, hade AIKarn inte fått öppet mål.
Örebro Mittåt
2009-02-22 18:40
Zurich kommer inte att riskera, att bli sittande med Emra (och hans kostnader) under vårsäsongen om de kan undvika det. Jag kan inte se att de skall ställa till med några problem. ÖSK har ju i förväg kollat av villkoren, så de lär inte innebära någon större överraskning.

Brasklappen är att allt verkar ha gått genom Cabrera och om han inte lämnat korrekta uppgifter om Zurichs villkor kan det kanske gå snett.
Örebro Grixx
2009-02-22 18:33
Emra sa att han,agenten och ÖSK var överens.

Alla vet ju att sedan måste Zürich komma överens med de övriga....så det är väl inget nytt.
Örebro Mittåt
2009-02-22 18:32
Om det är så att Emra hellre vill gå till en annan klubb, så lär varken Sjögren eller någon annan kunna göra något åt det. Det är ju Cabreras jobb att tillgodose Emras intressen, inte ÖSKs eller Zurichs.

Om det är så att Emra vill spela med ÖSK lär inte Cabrera eller Zurich (kunna) göra något åt det. Zurich vill bli av med honom och struntar antagligen vart han tar vägen. Cabreras jobb är att tillgodose Emras intressen. Vill han till ÖSK kommer Cabrera att jobba på det.

Sett ur Emras synvinkel har han nog väldigt svårt att finna en klubb som passar honom bättre i hans nuvarande situation. Därför har han redan valt ÖSK av allt att döma.

Så enkelt är det.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-22 18:27
Aspen//

Men Emra sa väl att det var klart? ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-22 18:24
Wuzac//

"Tyvärr" får vi nog vara förberedda på att någon av Alven eller Roni säljs utomlands under eller efter denna säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-22 18:20
DaSa//

Ingen risk att det kostar några pengar mer än i lön när Riddez återvänder.
Örebro Aspen
2009-02-22 18:16
När det gäller Oliver Cabrera så ringer alla varningsklockor i stan
Örebro DaSa
2009-02-22 18:15
Angående Riddez så skulle jag gärna haft honom istället för Holgersson, men tycker samtidigt att Wovven tillför mycket. Så om det blir en för dyr affär så känns det onödigt att ha två så pass bra spelare på samma position.
Örebro DaSa
2009-02-22 18:13
Vi kan ju inte ha två Alven i truppen, tycker det är bra att ha en äldre rutinerad målis på bänken som acceptera att sitta där. Vill vi eventuellt kunna använda Rosen som förste målis i framtiden så kan han inte sitta och mögla på bänken.

Från och med nästa match så tror jag det kommer att se mycket bättre ut. Förhoppningvis kan Olsen, Basse, Porokara börja spela ihop sig. Sen tror jag att det kommer göra mycket när vi får in Anttonen i laget igen samt Kihlen med sitt lugn. Bara acceptera att vi inte har råd att ha en trupp som klarar att ha 5 av våra bästa spelare borta och sedan spela jämnt med AIK/Fredrikstad.

Hoppas verkligen inte Sjögren slarvar bort Emra p.g.a. av ngt missförstånd. Fan om han inte plockar upp luren och ringer Zürich och berättar vad som händer. Agenter skall man aldrig lita på, kan mycket väl vara ngn annan klubb som erbjudit agenten mera pengar för att han skall gå dit, såklart att han vill att förhandlingarna med ÖSK skall fallera då (OBS! Bara spekulationer).
Örebro Pras Y
2009-02-22 17:05
Snacket om att Westman inte tabbade under målet av Burgic?

Hell NO. Man ser ju på klippet att han missbedömmer bollbanan helt. Oavsett om det inte fanns någon markering skulle han ut och plocka ner den.
Men så är Westman. Han time:ar allt helt fel, speciellt i luften.
Örebro crille.
2009-02-22 16:17
Bk Forward-Degen 1-6
Quagga
2009-02-22 16:16
Westman vs. Obolo i HD

EDIT:
Assist Pontus Engblom född i november 1991 (Han ersatte Miran Burgic som skadades i samband med 1-0 i början av matchen (apropå det att AIK spelade med starkast möjliga lag)

I slutet av klippet finns även lite ögongodis som AIK´s nya trollgubbe Mutumba bjuder på.
Örebro Wuzac
2009-02-22 15:22
ÖSK-Karl: Räknade också bort Holgersson. Men precis som du har jag varit lite orolig på att lönekostnaderna pga av för stor trupp håller på att skena iväg....
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-22 15:18
Wuzac//

Jag tror inte Holgersson får förnyat kontrakt och Riddez kan vi väl inte säga nej till?
Quagga
2009-02-22 15:09
Aspen,

Det är en kille med nicket "gnagarDanne" på GF som länkade dessa klipp tidigare idag.

Tänkte att de kunde vara av intresse även för er då ni diskuterar Westmans insats vid målen.

Det var ju aningen bättre kvalité i de här klippen jämfört med NA´s....;-)
Örebro Wuzac
2009-02-22 15:08
Ämne: Ämne: Efter a....Erki: Tycker nog inte Westman står fel vid första målet. Han måste ju täcka ytan mot AIK spelaren som har bollen. Däremot är ju backlinjen helt borta vid inlägget som kommer mot bortre (glor på bollförande spelare). Det ser du särskilt Quagga:s länk lite längre ned. Jag menar inte att jag tycker att Westman är en bra målvakt. För jag har alltid tyckt att han är darrig. Men han skall inte ha all skit när försvaret är uppe på läktarn och köper korv.

Quagga: Utomordentligt bra bilder!
edit stavis
Örebro Aspen
2009-02-22 15:07
Zürich om Emra: ÖSK måste agera i helgen

Och vi har lämnat över till agenten ??!!!
Örebro Wuzac
2009-02-22 15:04
Fast behöver vi Riddez? Ska vi ha tre vä. backar? Ytterliggare en lönepost? Behövs inte pengarna läggas på en annan position då?
Örebro Wuzac
2009-02-22 15:02
Ämne: Westman vs. Özkan i ....
En strumprullare. Men de går ju hem ibland också - Om målvakten heter Westman ;)
Örebro Aspen
2009-02-22 14:57
Quagga//Djup impad av dina videosekvenser. Bugar och tackar för attt du delar med dig.
Quagga
2009-02-22 14:47
Westman vs. Burgic i HD
Annons: