/fotboll/osk/forum/6198.aspx/fotboll/osk/forum/6198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-02-26 10:12
Sekt. E// I princip tycker jag som du. Men om Sixtens ambitioner är att utveckla lagets taktiska förmåga, så behöver det inte vara fel trots att Emra lämnar i sommar eller efter säsongens slut. Det problemet kan lösas genom att man rekryterar en ny spelare med liknande egenskaper.
Örebro Sekt. E
2009-02-26 09:22
Mittåt// Okej. Jag får revidera den biten men tycker ändå att vår grund ska vara 433 och att inte en enskild spelare eller några drömmare på forumet ska ändra på den saken. Vilket de såklart inte heller kan. Sixten förtjänar stort förtroende, det har han bevisat. Vill han lira 433 så är det det som gäller. För övrigt, är inte Emra och Kim lite för lika för att komplettera varandra fint i en 442?
Örebro Mittåt
2009-02-26 09:15
Sekt E// Om Emra gör bra ifrån sig kommer nog ÖSK att behålla honom säsongen ut. De kan göra det eftersom de har en option på en sådan förlängning. Men efter det så återgår Emra till Zurich.
Örebro Sekt. E
2009-02-26 09:04
Är det inte lite kort tid kvar och kortsiktigt för att, med Emra i laget, börja öva även på 442? Om grabben får lira och gör det bra är jag övertygad om att Zurich (eller ägs han av Lille?) vill sälja honom till högst betalande i sommarfönstret och då hänger vi inte med ändå. Jag nöjer mig därför med det faktum att vi har en kompetent ersättare till Bombarn Olsson under våren. Det känns också bra.
Örebro Wuzac
2009-02-26 08:29
Nannes Kalmar bytte ofta system under match av taktiska skäl. Kalmar varierade mellan 4-4-2 och 4-3-3- Oftast skedde det när inte matchbilden var den önskade. Det behövdes inte nödvändigtvis vara ett målunderläge. Jag såg dem byta när de ledde också. De handlade om för Nannes del att få maximal kontroll.
AIK Saywee
2009-02-26 00:30
i övermorgon är det match på BA!

Många till BA!!!!
AIK Saywee
2009-02-25 22:35
BoP, instämmer, dessutom gillar jag den oberäkneliga varianten där man kan ändra spelsystem under pågående match, allt efter utvecklingen ...
Örebro Bastard on Parade
2009-02-25 22:25
Kul att Emra blev klar. Nu har vi alternativ i truppen så att det räcker och blir över!

I mitt tycke är det givet att vi ska fortsätta mer 4-3-3, men det skadar inte att ha spelarmaterial till 4-4-2 då jag vet att Sixten gärna vill att laget ska behärska två olika spelsystem. Det är bra ifall det skulle låsa sig, eller om man vill överraska motståndarna.
Örebro Karlssson
2009-02-25 21:33
Angående Emras efternamn så har jag hört av en i familjen att det var pga att Tahiri lät Albanskt och dom är ju egentligen Bosnier. Det finns säkert fler anledningar till namnbytet med det är i alla fall en utav dom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-25 20:55
munken//

Inte det minsta, gamla nyheter, du får läsa min kommentar från igår. Fast jag skulle också vilja tala bort en sådan idiotgrej om jag i min ungdom fört fram något så dumt.
Örebro Muppe.
2009-02-25 20:43
ÖSK!!! Ser bra ut 2009
Örebro Pras Y
2009-02-25 19:44
Det är ju absolut inte så att ÖSK ska börja lira 4-4-2 igen bara för att Emra tillhör oss i några månader. Men förra säsongen såg hände det ett par gånger att ÖSK valde att spela 4-4-2 med diamant på mitten.
Mot Kamlar borta spelade Kim och Porokara som anfallare och vid ett annat tillfälle hade vi Rodevåg där uppe. Skulle Sixten vilja ändra på systemet i någon match har vi ett bra alternativ i Kim och Emra. Nordin strax bakom och Nordback samt Roni på varsin kant samt Kilen strax bakom i mitten.

Emras ankomst ger ÖSK fler alternativ även i fråga om system. Ärligt talat, om vi skulle spela diamant utan Emra, vilka skulle vi ha på topp nu när Staaf är borta?

Örebro munken
2009-02-25 19:26
Emra i NA:

"Jag har hört tråkiga rykten om mig här i Örebro också. Det finns folk som säger att jag har krävt att ÖSK skulle betala körkort till hela familjen om jag skulle skriva ett nytt kontrakt. Det är ju löjligt"

Känner du dig träffad ÖSK-Karl?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-25 19:12
Saywee//

Klart de är där för att titta på fotboll, jag har faktiskt stående inbjudan dit upp, men jag vägrar för att det tagit sponsorer från ÖSK. Företag köpte stolar och trodde de hjälpte ÖSK.

Vet inte om det stämmer, men det får enligt ett rykte förtäras alkohol på den läktaren.
Örebro Rojas
2009-02-25 19:09
Ämne: Rojas, vad är det so....
Delen med namnet :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-25 19:06
-=joth=- (Old Boys)//

Örebroporten sålde väl till Örebroläktaren eller hur det nu var. Ja, ÖSK äger 5% och Spelarinvest äger ännu mer. Men det är inte av affärsmässiga skäl, det handlade om att BA skulle bli färdigbyggd. Numera huserar ju Werme och som den trogne ÖSK:are han är så byggs det ju ändå ;)

Någon som vet hur många stolar som finns på gräddhyllan ägd av Örebroläktaren?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-25 19:00
Emra - Det gäller att gå ut och visa på träningen vad man vill och köra hårt. Jag kan inte komma hit till ÖSK och slappna av, ÖSK är en bra klubb med underbara fans och ett jättebra publiksnitt. Jag säger inte bara att jag älskar ÖSK för att jag har bott här. I Halmstad så sa jag en gång till spelarna att ”Ni ska få se, ÖSK kommer att vinna SM-guld” och då blev de lite sura på mig.

Emra vet hur man blir poppis:)!
Örebro DaSa
2009-02-25 18:25
Enda positiva med att spela 4-4-2 är att man antagligen skulle slippa Nobbe på planen, men att börja spela in en ny taktik för en spelare skull som vi lånat in låter inte smart. Ett annat problem blir ju att vi måste värva ytterligare två spelare som back-up till Olsen/Emra:)

Nu har vi ju en perfekt 4-3-3 trupp, två bra alternativ på nästan varje position. Med Basses skadehistorik så är det väl ingen högoddsare att han kommer missa en del matcher och tror att Emra går före Wirtanen så Emra kommer nog få en del speltid. Skulle gissa minst 50% av matcherna fram till juli.

Ngn tidigare skribent skrev att han längtade till 1 juli, jag fasar för det. Om Emra går tillbaka igen då så har vi fortfarande ingen bra back-up till Olsen. Staaf känns inte som samma spelartyp och Jidsjö har jag svårt att se att han är i form.
AIK Saywee
2009-02-25 18:16
Rojas, vad är det som tyvärr inte stämmer?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-02-25 18:12
ÖSK-Karl//Örebroporten har väl inte sålt några stolar? Det är väl Örebroläktaren som har gjort det och ÖSK är väl om inte jag har helt fel delägare i Örebroläktaren?

På sätt och vis kan man väl se Örebroläktaren som en start på ett ägande av Behrn Arena på sikt..

På tal om abonnemang... hur många kommer att köpa sittplats på Östra läktaren med solen i ögonen, brevid bortaklacken... misstänker att abonnemangspriset på dessa platser måste bli väldigt lågt...

Vill man utöka antalet fasta abonnemang på sittplats måste man nog överväga att bygga till ett etage på Södra.
AIK Saywee
2009-02-25 17:59
Ämne: nöjda med Tahirovic?....
Jag tror de flesta är nöjda med att han anslutit i "nuvarande läge", men några är väl fundersamma.

Å jag förmodar att ni är nöjda med Sten-Inge Fredin, kommer han från Steninge i Halland?
Örebro Rojas
2009-02-25 17:57
Ämne: Ämne: Ämne....
Det stämmer tyvärr inte
AIK Saywee
2009-02-25 17:51
ÖSK-Karl//
Ajajaj, jag ger upp, men å andra sidan förstår jag på ett ungefär hur det ser ut i nuläget.

Fast det är ju som du skriver så att de, "Örebroporten´s gratistittare", borde ingå i publikstatistiken, även om de pysslar med ett arrangemang utanför ÖSK, för jag misstänker starkt att de tittar lite då och då, på vad som försiggår på planen, eller sysslar de med något helt annat?
Helsingborg il messaggero
2009-02-25 17:44
nöjda med Tahirovic?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-25 17:20
Saywee//

För att krångla till det ytterliggare för dig ;)

Det tillkommer även en massa stolar som Örebroporten sålt till "gratistittarna". Alla dessa kommer tyvärr inte ÖSK till del, egentligen borde de räknas in i publikstatistiken, men det görs inte då de går utanför ÖSK:s arrangemang.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-25 17:07
Saywee//

Jag hoppas att Lagrell blir granskad på Uppdrag gransknings eller på Kalla fakta! själv har jag tipsat Uppdrag granskning idag men men. Om fler gör det så kanske de tar upp det!
Örebro Örebro-SK
2009-02-25 16:11
/ÖSK-Karl

Tack

Det skulle även vara intressant att ha någon barometer på hemsidan inför varje match så att man kan se hur mycket biljetter som är sålda, tycker att vi är värda detta nu när publiksiffrorna ökar på Ösk's matcher.
AIK Saywee
2009-02-25 15:56
Olsén19//
Dina matematiska beräkningar stämmer bra, men detta med andelen "installerade" stå- och sittplatser kontra sålda stå- och sittplatsårsabonnemang är ett frågetecken?

Intressant siffra ändå, undrar hur det sett ut tidigare år? Fast det kanske inte är någon som har koll på sådant, kanske inte är intressant, fast det borde ju vara det!
Örebro Olsén19
2009-02-25 15:43
förutsatt att siffrorna stämmer givetvis =)
Örebro Olsén19
2009-02-25 15:41
Saywee/

Sittplatser på Berhn Arena är 7250 till antalet.. Hur mångs som finns på sektion K (icke ÖSK-bara) vet jag inte... Kan tänka mig 3-400 st...
4000/6850=0.58 eller 58%
har aldrig varit bra på matte, men kanske stämmer detta...
Annons: