/fotboll/osk/forum/6192.aspx/fotboll/osk/forum/6192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Tjalan
2009-02-22 04:07
Kula och hockeykort hanns ju med mellan svordomslekarna. Ofta svordomslekar inte existerar överallt.
Örebro KjellS
2009-02-22 02:40
Hej alla, ÖSK gjorde en dålig första halvlek i andra så blev det bättre.Var själv på plats.
Örebro kenya
2009-02-22 02:29
Ämne: Säg ittaf ittaf itta....
Kanske sådana lekar ni hade i storstan. Själv spela jag kula och samla hockeykort.
AIK Tjalan
2009-02-22 02:14
Säg ittaf ittaf ittaf ittaf jättesnabbt. Är ju fan klassiskt från barndomen. Kanske borde skrivit "f*tta" så att ni kunde hängt med.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-02-22 01:13
Bassombengs klack var det fan Zlatanklass på! Den är värd ett bättre öde!
Örebro Sekt. E
2009-02-22 00:58
Grabben är ju bara nitton bast så det är säkert någon sms-förkortning.
Örebro Sogen
2009-02-22 00:38
itaff??? vad e det för jävla ord?
Örebro Wuzac
2009-02-22 00:27
Ämne: Finns riktiga jävla ....
Min pappas bil är iaf större än din pappas
AIK Tjalan
2009-02-22 00:09
Finns riktiga jävla pajsare på det här forumet, känns nästan som att läsa ett AIK-forum - hybrisen är på högsta möjliga nivå. Topp 4? Nja. Men ÖSK har tagit steg framåt så det blir i alla fall övre halvan med rätt god marginal.

Oavsett vilket lag som ställde upp idag så fick ÖSK rejält med pisk. Rejält. Det var sodomisering. AIK hade tio riktigt bra målchanser och borde ha vunnit med mycket mer.

Kevin Walker är, för mig, en av fyra spelare som redan nu är spikad i startelvan 5:e april för den som undrade. Han är definitivt våran bästa innermittfältare. Hård, stabil och ruskigt passningsskicklig. Skickade iväg en frispark från mittplan med vänstern på läppen på Martin Mutumba idag bara sådär.

Och så kan jag avsluta med att Nordin Gerzic är en ittaf och jag läste nån dum jävla kommentar om tacklingen på Özkan, där det lät som att han gått in hårt med kroppen, fair play. Det här var full fart in med sulan före. Då är man en ittaf. Eller nej, du är inte en ittaf om du spelar i Gnaget, då är du kung. Men gör du det mot AIK så är du en ittaf.

Forza Gnaget!
Örebro Sersant
2009-02-21 23:55
Ämne: Wuzac//

Holgersso....
Vad vet du om Riddez?
Örebro Joerny
2009-02-21 23:51
Kenya// Kom ihåg att det här var Berras första match för året. Ge han lite tid så kommer han att dominera i allsvenskan.
Örebro Sersant
2009-02-21 23:30
När jag kom hem och såg resultatet så tyckte jag siffrorna såg höga ut men när jag såg uppställningarna så lugnade jag ner mig :).

AIKs lag är väl nästan ett lag som dem skulle kunna tänkas ställa på benen i premiären, vi vill ju ha inte ett flertal spelare i startelvan tills dess :).
Örebro kenya
2009-02-21 22:56
Ska inte dra för stora slutsatser efter sådana här träningsmatcher, även fast det så klart är skönare att vinna dem.

En sak man kan slå fast är i vilket fall att det är riktigt skönt att A-laget snart är fit for fight och snart även 90 minuter.

En kanske mindre positiv grej jag upptäckte när jag såg highlightsen är ytterligare en halvdan insats av Berra som bäddar för 3-0 målet. Han måste fan bli stabilare, har ju grym potential men han spelar jämt på gränsen. Visst så älskar man hans rensningar över eget huvud osv men man vill ju helst slippa hjärtinfarkten man får varje gång han är nära bollen.

En vinst på fem matcher är det väl nu?, skulle va skönt att kunna piska DIF nästa. Annars kanske de sätter sig lite på huvudet.
Örebro Ericson
2009-02-21 22:55
ÖSK-Karl// Que? Sa du sanningen nu? Kanske inte ska gå händelserna i förväg?
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-21 22:45
Wuzac//

Holgersson får mycket svårt att ta tillbaks en plats, inte blir det lättare som vänsterback då det i princip är klart med att Riddez kommer hem nästa är.
Örebro Wuzac
2009-02-21 22:40
ÖSK-Karl: Vi får hoppas det! Tycker ÖSK ofta tappar markerad yta i försvarsområden. På ett frapperande sätt som man sällan ser hos motståndarna. Holgersson är en mittback som också är utomordentligt bra på att stå 6-7 meter ifrån sin motståndare i eget straffområde.
Örebro Wuzac
2009-02-21 22:38
Håller med Mittåt att det finns något gott att få ur detta onda. Det betyder bristerna uppenbarar sig och ger signaler till vad som måste förbättras. Undviker övertro. Förhoppningsvis kommer AIK att underskatta ÖSK till allvaret sedan.

Jag skulle vilja att ÖSK försökte i bortamatcherna spela aggressivare med högre press omedelbart för att undvika att ständigt hamna i denna press mot de bättre lagen inledningsvis. Som så ofta lett till tidiga baklängesmål och tidig uppförsbacke. Det hände väldigt ofta i fjol i bortamatcherna mot de bättre lagen. ÖSK förlorar ju då i regel och man har därför inget att förlora på att försöka ändra på bortataktiken. Tempostarkare ÖSK!
Örebro ÖSK-Karl
2009-02-21 22:35
Wuzac//

De markeringsmissarna ser du inte med Alvbåge, han styr upp försvaret på ett helt annat sätt. Dessutom har vi snabba Anttonen som brukar dyka upp som en räddande ängel att ta till.
Örebro Wuzac
2009-02-21 22:26
Disasterpiece: Så du tror Malmö inte ens kommer att vara närheten av top 6? hm...

Jag tror ÖSK inte kommer att vara i närheten av plats 1-3. 6:a är mitt tips om allt går väl. 5;a om vi blir förskonade från skador på nyckelspelare.
Örebro Wuzac
2009-02-21 22:23
Vilka markeringsmissar ÖSK gör vid alla tre målen faktist. Särskilt trean. Sopren får han stå och vänta mitt i straffområdet. Alla glor på bollen. Finns det ingen tränare som kan ta ur denna historiska sjuka från ÖSK:S backlinje?
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2009-02-21 22:13
Göteborg tycker jag känns väldigt överskattade. De har ett starkt försvar och stabilt mittfält men ingen spetskompetens.
Örebro Disasterpiece
2009-02-21 22:03
Ämne: Wivallius//

Mitt ....
Jag tror nog en 3:e plats är fullt möjlig, men inte lätt att knipa. Elfsborg & IFK göteborg verkar helt överlägsna i nuläget, så något av dom två tar nog guld tror jag. Sen kommer nog AIK, ÖSK, Kalmar & Helsingborg slåss om tredjeplatsen.
2009-02-21 21:35
Bilder från amtchen på länk.
2009-02-21 21:32
Ämne: Pavey #14:AIK F93 Go....
Om jag minns rätt så var det stäng för Bassombeng när han mötte PL-Nisse på vänsterbacken i höstas ;-)

Mutumba är icke att leka med.
Örebro Bastard on Parade
2009-02-21 21:17
Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007//

Tur att han spelar i mitten då. Porokara och Bassombeng klarar av att runda vartenda ytterback i Allsvenskan så det ska nog gå bra mot Er i Allsvenskan ändå.
2009-02-21 21:07
Ingen fara med Özkan. Vara bara en sån där smäll som känns för stunden.

Erkänn inga anfallare kommer kunna runda väggen Jos Hoodvied!
Örebro Brinkewall
2009-02-21 20:36

Joerny=

Olsen gjorde inte så mycket de få minuter han var inne. En nickskarv och lite så, men det var inte många bollar att jobba med. Porokara var nog literingrostig och Kihlen spelade också lika lite som Olsen men var skön och drog på sig en varning.

Erik Nilsson, klart bäst ändå och även Astvald var bra i andra när han spelade. Nordin gjorde en helt klart ok insats, jag tycker han blir mer och mer stabil och bra på att hålla i bollen och hålla undan motståndarna. Lite trist att han kom sent in i en situation och verkar ha skadat Gabriel Özkan. Hoppas Gabbes säsong inte är slut denna gång också.

Skönast var nog vädret i alla fall...
Örebro Brinkewall
2009-02-21 20:36

Joerny=

Olsen gjorde inte så mycket de få minuter han var inne. En nickskarv och lite så, men det var inte många bollar att jobba med. Porokara var nog literingrostig och Kihlen spelade också lika lite som Olsen men var skön och drog på sig en varning.

Erik Nilsson, klart bäst ändå och även Astvald var bra i andra när han spelade. Nordin gjorde en helt klart ok insats, jag tycker han blir mer och mer stabil och bra på att hålla i bollen och hålla undan motståndarna. Lite trist att han kom sent in i en situation och verkar ha skadat Gabriel Özkan. Hoppas Gabbes säsong inte är slut denna gång också.

Skönast var nog vädret i alla fall...
Örebro Rojas
2009-02-21 20:10
Forza Erik Nilsson !
Örebro Joerny
2009-02-21 20:01
Ni som var uppe i solna, - hur skötte sig våra stjärnor som varit skadade, alltså Olsen, Porokara och Kihlberg? Nu fick dom ju iofs inte spela så mycket, men vad var tendensen?
Annons: