/fotboll/osk/forum/619.aspx/fotboll/osk/forum/619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-05-29 20:24
@Nissesson:

Vad är detta för inlägg? Du "får" väl "klaga" på vem som helst så länge du håller dig inom forumreglerna. På samma sätt som andra "får" kommentera det du skriver.
AIK Nissesson
2016-05-29 20:04
Flesklepp,

jag skrev ju oxå att vi aldrig bör klaga på Axén, där är vi väl ändå helt överens, eller?

Han gör alltid rätt, men om jag läser några inlägg, så verkar andra än du och jag ibland ha en lite annorlunda uppfattning.

Jaja, det finns felfria människor, jag är glad att jag inte hör till denna lilla perfekta skara.
Örebro Asbjörn#10
2016-05-29 19:40
Någon som vet mer kring vad Astrit syftar på i sina tweets från igår?

"Fantastiskt stöd, tack till alla trogna, till er andra som är medgångs supportrar ni borde hålla er till Hockeyn i örebro istället. //Magi"

"Jag hyllar dom som stöttar oavsett vad. Inte dom som snackar skit så fort det går dåligt. Sen om ni ni tar åt er så är ni väll en av dom."
Örebro flesklepp
2016-05-29 19:14
Jo, jo, med facit i hand så kan alla vi läktarcoacher tala om än det ena, än det andra för Axén. T ex vad han borde gjort i halvtid. Eller varför inte för ett halvår sedan? Eller fem? Eller att Palme inte borde gått ut den där kvällen. Att redan i halvtid ha nyttjat två av tre möjliga byten, som det i så fall hade blivit, ja alltså om Kalle hade bytts ut i paus är ett vågspel. Det sista bytet vill man ju spara rätt länge med tanke på risk för skador, främst på målvakten. Möjligheten till taktisk förändring under andra halvlek genom spelarbyte blir liten. Om man inte som coach är våghalsig vill säga och köper risken. När det gäller Crespo så tycker jag att det såg bra ut den tid han var med. Han sög åt sig de centrala bollarna bra vilket gjorde att vi fick lite mer tid att gå fram. Så, med facit i hand, ja så kanske det skulle ha varit bra med lite mer speltid för honom. Å andra sidan, även MED facit i hand vet vi ju inte hur många baljor Kalle hade stänkt in om han hade fått spela i 95 minuter, Fyra, fem? :-D
AIK Nissesson
2016-05-29 17:20
Min analys bygger på det jag såg från minut 20 till minut 95, slutsatsen drog jag när domaren blåste av matchen. Kanske lätt att skriva det jag skrev med facit i hand, men visst blev ÖSK lite farligare på i slutet av matchen, eller?
Örebro fursten
2016-05-29 17:12
Nisseson: Nu byggde flesklepps inlägg på att du menade att Axén borde använt lagets andra byte och bytt ut Kalle i halvtid, detta baserat på att ha sett honom från minut 20-45. Så ta det lite lugnt innan du drar på dig offerkoftan. Med det sagt har du en poäng, blev en rejäl höjning med Crespo. Hoppas han kommer igång efter uppehållet.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-05-29 10:56
Nej, 95-20 =75 minuter.

Som vanligt letar ordningsmannen efter fel, men bara hos vissa.

Mitt inlägg handlade främst om Kalle's insats igår och Axén's coachande, vilket vi aldrig bör klaga på.
Örebro flesklepp
2016-05-29 10:39
Så din analys och slutsats bygger på vad du sett under 25 minuter?
AIK Nissesson
2016-05-29 09:03
Såg matchen i går, från och med 20:e minut, så de första 20 har jag inga synpunkter på.

Men denna gåta (Kalle Holmberg), att han inte blev utbytt i halvtid, var ett risktagande av Axén, som hade Broberg och Crespo på bänken.

Förstår inte sådant, att Kalle spelat bra för några matcher sedan, men tydligt visar att han inte var i form igår, är en märklig filosofi för att inte byta honom tidigare.

Jag tror många satt/stod och önskade ett annat ÖSK vid start av andra halvlek.

Kalle är nog helt enkelt en inhoppare?

Till slut fick vi se ett ÖSK som kanske hade kunnat avgjort tidigare.

Men, Axén vet och känner nog till mer än en icke fotbollskunnig Nissesson kan ana ...

Trevligt med en bra allsvensk placering under EM-maran med Hamrén.

Blir vi höstens lag, kan mina ständiga framtidsdrömmar slå in!!!
Örebro Hagge till landslaget
2016-05-29 01:58
Otroligt stark insats av Kubanerna idag! Fantastiskt att stå i det Vita hörnet!
Örebro Chris P. Bacon
2016-05-29 00:47
Ändå lite imponerande att vi fortsätter ta poäng även mot topplagen trots att insatserna de sista två matcherna inte varit särskilt bra. Idag tar vi poäng borta mot ett formstarkt AIK trots att tre startspelare (Kalle, DG och Logi) inte når upp i godkänd nivå. Kom ihåg att detta är vårsvackan :) Samtidigt är man besviken att vi inte kunnat utnyttja att motståndarna i båda dessa matcher saknat viktiga spelare. Livsviktig match direkt efter uppehållet mot Malmö. Utgången i den matchen kan innebära allt från 1 poäng från serieledning till 7 poäng. För en seger där krävs en betydligt bättre insats än den vi såg i eftermiddags.
Örebro Minatankar
2016-05-29 00:22
Om Kalle spelar dåligt i ett par matcher ropar många på Crespo. Om Crespo spelar dåligt i ett par matcher ropar många på Kalle. Samma sak vad gäller andra spelare.

Det går upp och ner för alla spelare. Och alla kan göra fina och avgörande insatser när de är i form. Jag tänker varje gång en spelare gör en dålig match att han nästa match kommer att lyckas. Jag tänker inte i första hand på att han ska bytas ut. Men det är bara mitt tänk. Och vad jag och vi andra tycker har ju ingen som helst betydelse eller påverkan på hur Alik tar ut laget :-)

Jag tycker det är fantastiskt av ÖSK att ligga med i toppen av tabellen inför EM-uppehållet.
Örebro Alltid Örebro
2016-05-28 22:43
@pemo:
Nja, jag var en av dem som tjatade om att Kalle borde få chansen på sin rätta plats när Crespo gick på knäna och vart glad när han fick chansen mot Östersund och tog den. Men efter den matchen har han ärligt vart riktigt dålig/osynlig. Vissa framhäver hans hårda jobb och defensiva arbete, något jag ärligt inte sett mycket av på sistonde annat än att han tappar boll och bjuder motståndarna på farliga omställnings lägen. Efter dagens match är det konstigt om inte Crespo startar nästa match.
Örebro Bastard on Parade
2016-05-28 22:35
@Arsène Lupin - Måltjuven:
Wowoah blev utbytt innan halvtid när vi mötte Hammarby borta 2013. Wiktorsson hade stora problem med Rennie när vi mötte Degerfors samma säsong och blev utbytt i halvtid.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-05-28 22:23
@frrreddo:

Egentligen hade jag för mig att det var en allsvensk match Peo tog ut Wowoah i första men jag har helt glömt mot vilka det var (Kan det ha varit Elfsborg borta måhända?)
Örebro BlandFinsken
2016-05-28 22:18
Var* Astvald var en börda i Degerfors, vad har hänt,m? Visst har han haft en del skador också?
Mäster Estragon
2016-05-28 22:01
[QUOTE=BlandFinsken]Har Astvald någon gång i världshistorien varit bra? Hur fick han den statusen? Uppenbarligen sämst i ÖSK, blir en stjärnvärvning till Degerfors, men är fan i mej lika dålig där. Snälla någon - förklara fenomenet Astvald... [/QUOTE] När han kom fram i ÖSK var han ju riktigt bra för att sedan bli sämre och sämre. Sen är han ju inte kvar i Degen nu för övrigt.. Levanger i Norge som gäller nu. Men Kalle ja... Jo ser redan fram emot nästa års första vårtecken när snacket om "Kalles stora genombrotts säsong" börjar..
Örebro Nicka i ribban
2016-05-28 22:00
Jag har slagit på någon match på TV:n. Jäkla bra tempo man har! Det är tydligen två brassar som är vänsterbackar i de respektive lagen: Marcelo och Felipe Luis. De ser helt klart duktiga ut. Kan säkert peta Logi. Jag håller ögonen öppna efter en eventuell ersättare för Astrit...
Örebro pemo
2016-05-28 21:57
ÖSK_Danne // Nu får du väl sansa dig lite. Kalle gjorde väl inte sin bästa match, men han har gjort betydligt fler poäng än han har missat.
Alltid så tacksamt att klanka på en egen produkt.
Men vi som ser och kan lite fotboll vet att han gör betydligt mer för laget än vad div engångsbesökare tror.

Med din inställning kan vi också plocka bort Astrit efter dagens match. Han var väl knappast till sin fördel idag?

Men jag anser att alla har rätt till en dålig dag. Vore väldigt underligt annars.
Örebro BlandFinsken
2016-05-28 21:51
Har Astvald någon gång i världshistorien varit bra? Hur fick han den statusen? Uppenbarligen sämst i ÖSK, blir en stjärnvärvning till Degerfors, men är fan i mej lika dålig där. Snälla någon - förklara fenomenet Astvald...
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-05-28 21:36
Skit att vi inte kan köra över ett brögäng från Solna. Men ändå ok att vi ligger ganska bra till inför den årstid som i fotbollskretsar kallas Sportklubbens tid. Hoppas vi står inför något mäktigt, kul att fler upptäcker vårt lokala lag.
Örebro frrreddo
2016-05-28 21:32
Har för mig att de var wiktorsson som blev utbytt mot Degerfors borta 2013? Han gjorde inte ett rätt den matchen
2016-05-28 21:20
@Pedretti:

Så kan det ha varit!
Örebro Pedretti
2016-05-28 21:06
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Det var väl mot Degerfors borta 2013? När Hagge kom in och styrde upp både i försvaret men även framåt då han gjorde 1-1 målet!
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-05-28 20:45
@DaSa:

Han gjorde två horribla ingrepp och såg allmänt vilsen ut. Trist nu när han verkade ha hittat spelet i ett par matcher innan.
2016-05-28 20:43
@DaSa:
Han hade klara problem på sin kant. Rensade på gamla maner också rakt in till boxen. Samtidigt gick han direkt till omklädningsrummet vilket gav en viss tveksamhet om han kanske hade känningar av något? Men kanske inte. Tycker annars Logi gjort stablila insatser sista matcherna före denna och Ring blev inte ett så mycket större problem för Yasin heller än vad Logi var. Åtminstone inte första tiden han var inne. Fick lite associationer till när Peo tog ut Wowoah första halvlek efter liknande svårigheter. Har glömt mot vilket lag.
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-05-28 20:42
ÖSK_Danne:

Jag får också Astvald-vibbar av Kalle. Tyvärr, eftersom jag bara önskar honom gott. Men det är en gåta att inte Broberg får komma in i halvtid. Logi blir utbytt efter 20 pga dålig start men Kalle får harva på som ett spöke.
Örebro DaSa
2016-05-28 20:39
Sen så skall vi självklart vara nöjda med en pinne borta mot toppkonkurrenterna.
Örebro ÖSK_Danne
2016-05-28 20:38
Jag har inte skrivit här på flera år men kan inte låta bli nu utan måste skriva av mig lite frustation.
Kan någon förklara för mig hur Kalle Holmberg kan vara en startspelare i ett allsvenskt topplag? Helt ärligt jag fattar inte. Det är ju inte ett rätt för stackarn. Han låtsas gå in i dueller, han kan inte vara en target då bollen beter sig som om den är mellan två motsatta magneter så fort den är i närheten av honom, han klarar inte slå en passning längre än 45-50 cm, han kan inte nicka eller skjuta.
Känns som det är tänket, vi måste satsa på regionspelare hur illa det än är, precis som vi gjorde med Astvald innan vi tillslut kom på att det är för dåligt helt enkelt.
Känns som vi lika gärna kan spela Oscar Janson på topp. Om inte annat håller vi igång båda målvakterna. Kalle, Rynninge är lagom nivå för dig!
Tack för mig, skål
Örebro DaSa
2016-05-28 20:37
Såg inte matchen. Men stämmer det att Logi blev utbytt efter 20 min utan att vara skadad? Var han så dålig?

Om så är fallet så tror jag inte att han är kvar i ÖSK efter sommaren.
Annons: