/fotboll/osk/forum/6186.aspx/fotboll/osk/forum/6186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-03-01 22:48
//kenya

Jag hoppas också källan har fel men men ...

Räkna med en besvikelse när summan kommer upp, oavsett vem spelaren är, men med en bra vidareförsäljningsklausul i stället
Örebro kenya
2009-03-01 22:44
Okej, denna soppa blir intressant att följa minst sagt ;)

Jag tror Axén vill återförenas med Nordin och Nordin vill vara med Axén mer än han vill vara i ÖSK. Hoppas jag har fel men om inte så hoppas jag på bra betalt.
Wivallius
2009-03-01 22:38
//kenya

Därför att ÖSK inte säljer den aktuella spelaren till den aktuella klubben förrän de fått in en fungerande ersättare
Örebro kenya
2009-03-01 22:38
Skulle ju inte vara helt osannolikt att det är GAIS som är ute efter Nordin nu när de sålt bort Levon.P.

Fast likadan situation där, varför vänta?
Örebro kenya
2009-03-01 22:35
Som Sogen skrev nedan att han trodde det var Nordin till MFF t.ex.

Verkar ju helt sjukt, varför skulle MFF vänta till sommaren? Finns ju ingen anledning när man har pengarna, ju längre tid att spela in han desto bättre.

Förstår faktiskt inte att någon klubb skulle vänta om de inte i sin tur visste att de skulle sälja en spelare på den positionen i sommar.

Och i nästa steg, varför skulle ÖSK vilja vänta med att sälja? Är väl bättre att sälja nu och kunna värva en ny spelare direkt istället för att behöva stressa med det i sommar.
Wivallius
2009-03-01 22:27
//kenya

NÅGON är en specifik spelare som jag inte avslöjar
Örebro kenya
2009-03-01 22:26
Okej, jag fick för mig på något vänster att en specifik spelare skulle bort i sommar.

Men då förstår jag, skulle inte eventuella försäljningar på Robbo och Näfver rädda situationen eller är det större pengar som måste in?
Wivallius
2009-03-01 22:20
//kenya

Självklart är inget bestämt men anledningarna till att tankarna finns att sälja NÅGON finns längre ned.
Örebro kenya
2009-03-01 22:11
Tror både Assyriska och Syrianska skulle kunna hosta upp pengar för Näfver. Nurme kanske tipsat om Näfver till Syrianska, de har ju en del intressanta namn med Sulan, Hagernäs och Mensah.

Bara spekulationer från min sida.

Verkar konstigt precis som någon nämnde att man bestämmer att man ska sälja någon i sommar, de borde vara en mängd faktorer som spelar in.

Låt säga att Bassombeng skulle göra en grym första halva och ÖSK skulle få ett bud på 7-8 mille av någon utländsk klubb. Varför skulle man då låt säga sälja Nordin eller någon annan spelare till en allsvensk klubb?
Wivallius
2009-03-01 21:49
//Erki

Tja, då får du väl hålla i hatten under året som kommer!
Örebro Erki
2009-03-01 21:46
Ingen av våra kelgrisar bör säljas inom Sverige, isåfall är det ett misslyckande av ÖSK. Oavsett (nästan) prislapp.
Örebro Drystone
2009-03-01 21:12
Vart har vattenhinkarna vid mittlinjen tagit vägen? Sitter och tittar på Inter - Roma och där har dom inga. När försvann vattenhinkarna från fotbollen?
Örebro Storm_90
2009-03-01 20:59
Kelgrisar:
Alvbåge: Inte en chans att han går till en annan klubb i AS möjligen änglarna men de har reddan en av seriens bästa.
Berra: Knappast vill inte lämna bassombeng.
Nordin: Säger att han älskar klubben, men ändå inte omöjligt att han flyttar.
Bassombeng: Se Berra
Porokara: Har gjort mycket bra ifrån sig i AS och är i mitt tycke för bra för AS och bör därför inte säljas inom Sverige.
Olsen: Nej, glöm det!
Örebro Sogen
2009-03-01 20:48
källor innebär inte namn, utan ist'ället en i Spelarinvest eller en på ösk-kansliet osv osv..

Nordin är egentligen den enda riktiga kelgrisen som det här kan handla om.

Giffarna kanske skulle vara en klubb för Näfver, konstgräs å allt som de har där uppe, dock har dom väll inte massa pengar kvar nu med deras signing av wallerstedt.

Wivallius
2009-03-01 20:41
//Sogen

Jag har inte sagt Nordin utan sagt att det är en kelgris och sedan diskuterat i princip. Nordin är det andra som sagt.

Näfver: Det är inte Peking!

Källor: Självklart anger man inte dem, då får man ingen ny info! ... och om du läser nedan ville jag kolla med ÖSK-Karl om han har samma info.
Örebro Sogen
2009-03-01 20:39
Visst kan man skriva in vidaresäljningsklausuler och då sänka priset när spelaren köps. Men knappast att ÖSK vill/behöver sälja. Spelarinvest överklagar den skattedomen och det kommer att ta tid att få det där klart. Inte vill dom sälja Nordin nu bara för att få in pengar i bolaget, spelarinvest har pengar och skatteskulden är inget problem för dom. Även om den är kännbar och sättet bolaget jobbar på måste ändras helt ifall att man måste betala denna skatteskuld. (Om jag nu är rätt informerad men jag tror det).

Vad har du fått att Nordin skall säljas i "panik" ifrån? Vad är din källa?

Angående Näfver och Peking så var det peking och inte näfver som inte var intresserade sen när ösk signade bedoya var inte bahmberg intressant längre. Dock skulle man sälja Nordin nu skulle man kunna stoppa in Näfver i en transfer mot Bahmberg. Inget jag skulle vilja byta Nordin mot bamberg + pengar men men en tanke bara
Wivallius
2009-03-01 20:27
//storm_90

Överdriv inte betalningsförmågan hos andra klubbar i dessa tider. Som sagt lär vidareförsäljningsklausuler/extra betalt vid visst antal spelade matcher kunna sänka investeringspriset. Sen, om någon spelare prompt vill bort, är det kanske bättre att sälja än att tvinga honom kvar.
Wivallius
2009-03-01 20:24
Jag skulle tro att det snarare är Spelarinvest än ÖSK som vill sälja någon spelare. Man behöver stärka kassan med tanke på en väntande skatteskuld på närmare 600 000 samt för att kunna ha en kassa vid oförutsedda händelser/köp. Senaste nyemissionerna gick nog inte så bra och att ta in pengar via aktier i dessa ekonomiska tider blir hart när omöjligt.
Örebro Storm_90
2009-03-01 20:20
Tja känns skönt att samtliga Kelgisar har kontrakt ett par år till så vi lär få bra betalt iallafall!
Wivallius
2009-03-01 20:18
//Sogen

Sen kan man ju lägga ett lägre pris men en hög vidareförsäljningsklausul så att mindre lag kan ha råd.
Örebro Sogen
2009-03-01 20:08
Kelgris, då lär det vara Nordin men vem ska ha råd med Nordin? Ny signat kontrakt osv osv.... kan endast vara MFF dårå. Beroende på hur bra Nordin är i början av säsongen så kommer la priset stiga stiga eller intresset att svalna så det e inget man behöver vara så nervös för. För vi lär ju knappast ha skrivit ett kontrakt om att han skall säljas i sommar.

Wivallius
2009-03-01 19:57
//DaSa, Pavey

;-)
Örebro DaSa
2009-03-01 19:51
AIK har inga cash längre, så det ser jag som mindre troligt. Ni kanske har råd med Näfver...:)
Örebro DaSa
2009-03-01 19:50
Alltid roligt att gissa:)

De som är säljbara är Alven, Porokara, Nordin, Bassombeng. Alven går inte inom Sverige och Bassombeng har vi ingen som kan ta över hans position i truppen. Kvar blir Porokara och Nordin, Porakara kan ersättas med Frempong men det är inte så troligt speciellt eftersom vi vill sälja Näfver nu också. Så min gissning är att det är Nordin som i så fall skall säljas till MFF och Bedoya kommer att ta hans plats i startelvan.
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2009-03-01 19:47
Det är Nordin som tyvärr kommer gå till AIK i sommar.
Örebro Grixx
2009-03-01 19:45
Kul att höra vad Alvbåge tycker om "de fyras gäng" som ville bua;-)
Wivallius
2009-03-01 19:36
//DaSa

Kul att gissa va? ;-)
Wivallius
2009-03-01 19:33
//DaSa

Det hade nog skett redan nu om ersättare till denna kelgris varit inspelad/inhandlad.

Dessutom lär ÖSK också vara på jakt efter två spelare till sommarfönstret, en i varsin del av lagbygget.
Örebro DaSa
2009-03-01 19:32
Undrar vilken AS klubb som kan ha slut på pengar? Eftersom det är skrivit som att de har haft pengar och de tagit slut så känns det som GAIS, ÖIS och Trelleborg kan vara aktuella. ÖIS lär ju spela Zavadil på Näfvers position.

SE klubben kan säkert vara IFK Norrköping fortfarande, men dit ville väl inte Näfver?! Landskrona kanske vill ha honom som ersättare för Mirza som blev långtidsskadad (vet att de inte spelar på samma position.)
Örebro DaSa
2009-03-01 19:28
Wivallius// Har svårt att se att ÖSK skall ha gjort klart att de skall sälja en av våra bästa spelare till en AS konkurrent i sommar redan nu. Varför inte sälja spelaren redan nu?
Varför inte avvakta och se om spelaren får ett anbud utomlands?

Det jag eventuellt kan tro är att vi behöver sälja en spelare till sommaren och att vi kan tänka oss att sälja inom landet om priset är det rätta. Vilket jag tycker är okey så länge vi får bra betalt och en saftig vidareförsäljningsklasul.
Annons: