/fotboll/osk/forum/6185.aspx/fotboll/osk/forum/6185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-03-04 10:48
Ruggit länge sedan man var på Hockey...Man kanske skulle ta och släpa sig ned till matchen mot Enköping?

AIK Saywee
2009-03-04 09:34
God Morgon Olsén19, ha en riktigt bra dag!
Örebro Olsén19
2009-03-04 09:05
God Morgon Örebro
God Morgon ÖSKare
Örebro Mittåt
2009-03-03 22:38
Carlsson1908// Intressant, fast det gäller nog bara sponsorplatserna. Fast det är väl för den gruppen som "problemet" är störst. Jag har en känsla av att privatkunderna oftare ser till att biljetten kan utnyttjas av någon bekant etc.

Det tycker jag framgår av att hålen verkar att vara större på norra jämfört med södra i de matcher där det nästan är slutsålt.
Örebro Disasterpiece
2009-03-03 22:20
Ämne: Angående Näfver så t....
Precis, man kan ju ha Roni & Näfver på plan samtidigt, dom kan ju byta kant ibland. Men om Bassombeng är på topp kanske han är ett bättre förstahandsalternativ än näfver, men Basse är ju skadad till & från så då tror jag Näfver kan få mycket speltid ändå. Förutsatt att han fortsätter spela så bra som han gör nu dvs.
Örebro Carlsson1908
2009-03-03 22:18
Vill göra en instickare till Wuzacs tidigare inlägg ang att säsongskort som inte använts kommer till försäljning. Ett sånt, men simplare, system har redan ÖSK. Samtidigt som man bytte biljettsystem gav man folk en inloggning där man kan markera under vilka matcher man har semester eller inte kan närvara, ens biljett kommer då ut till försäljning. Information om detta skickades ut till alla, vad jag vet, innehavare av sponsorkort.
Örebro pemo
2009-03-03 22:15
Angående Näfver så tycker jag att dagens spelare är fullblodsproffs. Om han nu konserverar sin fina försäsongsform så är det väl tjänstefel att ta in en otränad halvskadad Poro bara för att han är finne? James har inte visat att kroppen håller ännu, så han är ingen bra ersättare. Nä, låt roni och Näfver göra upp om platsen. Eller börja med uppställningen Roni, Kim och Näfver
( på höger) Fast vem vet, Emra är kanske bättre än Kim. Vem skall då spela? Kim, för att han har ett treårskontrakt eller Emra för att han är bäst? En bra uppställning (skadefri ) skall kanske se ut så här:
Alven
Anntonen Berra/BP-killen Wiken Vovven
Kihlen
Nordin Näfver
Emra Kim Roni

Jag tror att Bedoya behöver tid ( en halv säsong ) att hitta in i svenska fotbollen. Eric är en bra inhoppare. Fast det är ju enkelt att matcha ett lag när man inte har ansvar själv. Jag ser fram mot säsongen och tror på en mycket rolig allsvenska i år.
Örebro Brinkewall
Örebro Brinkewall

Mina källor säger att slagsmålet var uppgjort, men det var inte några supportrar till ÖSK utan lokala killar som sökte "spänning".

Känns som ämnet inte hör hemma här med andra ord.
Örebro Sersant
2009-03-03 22:03
Angående slagsmålet så var det ju med största sannolikhet uppgjort långt innan att dem skulle slåss. Handlar inte om att försvara sig eller något, klart dem kunde springa men varför skulel dem då avtala plats och tid? Det är ju så det går till med dem flesta huliganslagsmål.

Sen undrar jag om det verkligen var ÖSKare dem slogsmed kan ju lika gärna vara något annat lags supportrar som åkt till Örebro för att göra upp.
Örebro Artin
2009-03-03 19:56
Örebro malge
2009-03-03 19:40
Saywee du har inga småbröder va, tro mig allt det du skrev kan skapas:)
AIK Saywee
2009-03-03 18:15
Fred, säkerhet, respekt och trygghet kan aldrig skapas med våld eller väpnade medel!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Rojas
2009-03-03 17:46
Okej lugnt. Min stubin är minst sagt kort. Jag vet inte bakgrunden till situationen så har ingen aning om varför de slogs. Men vill bara säga att om öskarna blev attackerade av djurgårdarna så finns det vissa legala möjligheter att försvara sig.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-03 17:42
jag menar att man kan ibland gå därifrån istället för o börja slåss,, tar tillbaka de jag skrev innan, blev helt fel
Örebro Rojas
2009-03-03 17:37
Kommer in på tommy terror och anders frisk och fru och att slå chefer ?. Vad i h'vete har det att göra med det jag skrev
Örebro Rojas
2009-03-03 17:35
Fan vad trött jag är på allt spånande
Nej jag tror inte ett skit jag statuerar bara fakta.
Gör om gör rätt, jag skriver bara att det visst är att försvar att slå tillbaka om de andra börja om det är nödvändigt för att 1.försvara sig eller andra 2. för att kvarhålla en person som utfört en handling som är straffbar.
2009-03-03 17:26
Rojas/ så du menar att vår käre kung Alvbåge har fel o du rätt?
Tror knappast Djurgårarna hade misshandlat örebroarna ifall de gick därifrån,
tråkigt att du ska ha såna här åsikter!

edit: misstolka lite inlägget fel
Örebro Rojas
2009-03-03 17:18
wivallius//

Jasså är det ?, Det är vad jag sysslar med så BrB sitter i bakhuvet. Annars finns det något som kallas envarsgripande som likaså är tillämpligt i liknande situationer. Nope vi snackade om att det inte är något försvar att slå tillbaka för att de andra började vilket är felaktigt eftersom man i vissa situationer är berättigad till att bruka det våld som de facto är nödvändigt.
Wivallius
2009-03-03 17:01
Rojas//

Nödvärn är en juridisk term (läs gärna brottsbalken och förarbetna till den) som handlar om det TILLRÄCKLIGA våld som får användas om ens eget eller andra LIV hotas.

Det är ju för fan fotboll vi håller på med, så snacka inte om nödvärn i onödan.
Örebro Rojas
2009-03-03 16:52
Ämne: Wuzac tror absolut i....
Jo det finns det faktiskt det kallas nödvärn
2009-03-03 16:36
Wuzac tror absolut inte att de var du som slogs med DIF suppotrarna men jag mena att skämma ut sig preics som de här killarna gjorde,
tycker de är löjligt o bua ut Haninge menar inte att de är fel. däremot äggen men du hävdar att de är ironi, so fine ;)

men de finns inget försvar alls för o slåss bara för "dem andra börja"
har Hammarby rätt o kasta in bomb på AIKS målvakt för domaren dömde fel på Råsunda?
domaren började diasterpice, då är de okej för Bajen? eller...
Örebro Besserwissern
2009-03-03 16:29
Vad händer den dagen Näfver blir bänkad igen.....?
Örebro SyreAtom
2009-03-03 16:25
Nog för att det gnälldes onödigt mycket på Näfver tidigare, men samtidigt får han nog själv stå för det han själv sagt. Han klagade på Sixten, han klagade på klubben, han ville bort, han ville inte tillbaka till Ösk.

OK...

Men nu säger han att han aldrig sagt att han inte ville spela för Ösk, nu är allt som bortblåst och Ösk är igen en jättebra klubb.

Ursäkta men duktigare kappvändare får man leta efter. Jag vill hellre att man låter Näfver gå vidare faktiskt...hoppas det.
Örebro Mittåt
2009-03-03 15:19
Fast de kan inte betala. Antagligen försöker de slå Sjögren i hans favoritgren Svälta Räv. Fast de vet inte än vilken kapacitet deras motståndare har. För övrigt har jag svårt att tänka mig att Näfver skulle vara intresserad av att flytta till Åtvidaberg. Det blir nog Norge för hans del till slut.
Wivallius
2009-03-03 14:34
//DaSa

Ja, Åtvid vill ha Näfver! ;-)
Wivallius
2009-03-03 14:33
Rojas//

För få studenter efter det där upploppet förra året. Ungdomarna vågar helt enkelt inte söka för att inte hamna i etniska strider.

Saywee och jag, gamla kemister från Teknis (som är Rudbecks rätta namn), får väl dricka gravöl vad det lider!
Örebro DaSa
2009-03-03 14:31
Tycker att Näfver och hans "agent" kommit undan för lätt. Visst har han varit bra i de senaste matcherna men som ngn skrev så får vi se hur han reagerar vid nästa motgång.

Sen var ju hans agent uttalande intressant:
"Några andra intressenter?
– Absolut inte."

Brukar inte agenter ljuga (litar mera på ÖSK-Karl som säger att det finns intressenter) om att massor med klubbar är intresserade för att kunna trissa lön/övergångssumma!? Han ljuger om motsatsen?!

Som jag ser det så har vi två scenarior för tillfället.
1. Behåller Näfver:
- Vilket medför att vi kommer ha Porokara, Näfver och Frempong på samma position. Porokara är en av allsvenskans bästa på vänsterkanten och Näfver håller också bra allsvenkklass. Vilket gör att Frempong inte kommer få ngn speltid vilket gör att han kommer vilja lämna klubben till sommaren då han inte har utvecklats ngt. Näfver kommer antagligen vara sur och ut form om Porokara håller sig frisk då han inte fått ngn speltid.

2. Dumpa/sälj Näfver:
Då har vi enbart kvar Porokara och en talang i Frempong som nöjer sig med i snitt 10 min speltid/match. Samt att vi slipper en missnöjd Näfver i truppen.

Om man ser rent ekonomiskt så är ju scenario alternativ två det bästa också. För dyrt att ha tre spelare på samma position och Näfver lär ju vägra att förlänga kontraktet så han kommer gå gratis/billigt sen i alla fall.
Örebro Rojas
2009-03-03 14:30
Aj då ser att min ironi har diskuterats :)!. Banderoller o pengar i påse. Bua diskussionen är uppe igen är det torka här inne på forumet eller känns det inte som att samma diskussioner dyker upp med jämna mellanrum?. Off Topic : Varför in i h*lvete ska Rudbeck läggas ner !!!
Wivallius
2009-03-03 13:55
Dublett!
Annons: