/fotboll/osk/forum/6170.aspx/fotboll/osk/forum/6170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2009-03-07 11:18
märks att Alvbåge är förstamålvakt och att man mer och mer börjar jobba ihop en startelva.
Örebro Mittåt
2009-03-07 11:16
Aspen// Nej, det är nog för att både Roni och James inte har varit tillgängliga under större delen av försäsongen.
Örebro Aspen
2009-03-07 11:15
ÖSK kör hård med Kristoffer Näfver. Är det för att locka intresserade köpare och få in några mille?
Örebro Aspen
2009-03-07 11:11
NA med startelvan. Intressant med några nyheter
Örebro Aspen
2009-03-07 11:09
NA artikel i papperstidningen nu på nätet
Örebro BabyKladde
2009-03-07 11:04
Mittåt:
Dessvärre håller jag med om, satt på den buss där folk rökte hasch längst bak visade det sig. så ja det finns ett par idioter. men inför det här året har resegruppen's organisations blivit större och mer erfaren och till premiären i stockholm finns det en partybuss som åker tidigare på dagen för att gå på puben innan, och senare "normal" tid går en lugn buss.

det kommer bli vanligare under året med en lugnare "familjebuss" och en partybuss (18+) under året beroende på intresset.

Vet att det finns dom som stökar, man dom sitter oftast längst bak i bussen, så långt fram är alltid lugnare.. o dom som stökar mest är oftast dom som åker den så kallade spontanbussen.

sen är det klart trist att enstaka personer/tillfällen ska få folk att ändra uppfattning. men i alla fall 8 / 10 resor är garanterat lugna..

..och det lär bli en större resa i år också där "grupperingarna" placeras olika
Örebro Aspen
2009-03-07 10:57
En timme till avspark. Undrar om Sixten tagit ut startelven. Jag önskar Bedoya, Emra och Berra från start. Och så Kilen som kan ta hand om Bajare som busar för mycket.
Örebro Aspen
2009-03-07 10:54
Kanske man kan prova införa två olika busstyper till bortamatcherna och se om det lockar flera.
Malmö FF Chicko
2009-03-07 10:52
Hertig_Karl

12.00
Örebro Hertig_Karl
2009-03-07 10:51
Vilken tid startar matchen? 13:00?
Örebro Mittåt
2009-03-07 10:47
BabyKladde// Det finns förmodligen många olika anledningar att inte fler som åker med till bortamatcherna. Jag skall bidra med en:

Många tycker nog att det är för stökigt på bussarna. Detta låter förmodligen som en hädelse för de som tycker om att driva upp stämnningen inför matchen, men jag är rätt säker på att det gäller för många av de äldre bland ÖSKs supportrar.

Jag åkte med Kubanerna förra året till Norrköping men efter den resan lär det dröja innan jag åker med på någon resa som arrangeras av dem.
Örebro Aspen
2009-03-07 10:47
fotbollsverige.se rapporterar via webbsida och det kommer väl även älskade NA att göra.
Undrar om S/v planerar något? En sumering i halvtid och efter matchen vore trevligt.
Malmö FF Chicko
2009-03-07 10:41
Nån som vet om det kommer att finnas stream???
Örebro BabyKladde
2009-03-07 10:32
vet att det är ett känsligt ämne, men samtidigt inget man ska förneka. vi är ett fåtal som verkligen offrar vår tid för att följa ÖSK även på bortaplan. Men alla privatpersoner o företag som har årskort är mer eller mindre trogna supportrar.. men dom supportrar som vågar lägga ner tid och pengar på att åka på bortamatcher för att visa sin kärlek måste bli större.

Socialbidrag kontra månadsinkomst på cirka 15.000 kr (är väl snitt efter skatt har jag för mig) efter skatt får jag inte ihop.. en månadsinkomsttagare får mer pengar över än en som studerar eller är arbetslös även fast den har betydligt fler utgifter..

..kan förstå att familjeföräldrar kanske har svårt att åka även om jag vet att flera har barn av dom som åker med.. men vi säger dom som lever singelliv eller eget boende, vad har dom för anledning att inte åka?

vi har 50 dagars semester varje år, dom flesta tar ut 30-40 runt sommaren.. varför inte offra en eller två dagar av resten för att till exempel åka på premiären i stockholm?

spontansupportrar finns det gott om, samma sak med supportrar som väljer lag för att dom har mycket publik, inte lokalpatriosm..

..men finns många billiga skäl i bland annat örebro för att inte åka.
Örebro Aspen
2009-03-07 10:28
Vad tror Ni om dagens startelva? Kom Oskar med till Stockholm?
Örebro Visionen
2009-03-07 10:25
BabyKladde// Jag köper din tankegång men tror nog att du kommer få en och annan att höja ögonbrynen!
Du förstår det är en väldigt känslig punkt som du trycker på... Att kalla andra supportrar för "spontansupporters" för att de endast följer med i medvind (med andra ord medgångssupport.)

Det är också spännande, det du nämner om att "men flera vänner inom Kubanerna är arbetslösa men är ändå dom som åker på flest bortamatcher av alla". Javisst! Det är dom mellan 15-25 unga killar som bor hemma hos mamma/pappa eller både och, och inkasserar socialbidrag/underhållsbidrag osv. De utgifter som dessa personer har samt vad de väljer att fylla sin dag med, är precis vad de själva väljer samt vill och kan se annorlunda ut varje månad!(givetvis vet jag att det inte är ALLA) M.a.o. för mig hade det varit skandal om dessa och denna kategori av ösk supporters inte hade ställt upp och åkt på varenda resa!

DaSa//
Javisst håller med där, det du säger om Tauer är lika självklart som amen i katedralen!
Örebro BabyKladde
2009-03-07 09:34
C. Waddle:

Hur länge har du följt ÖSK?
2007 hade kubanerna en fylld buss till brommapojkarna borta, men då tabelläget var som det var så tog ÖSK pengar ur egen ficka och gav 4 gratisbussar som vart direkt fulla.

Tycker det är jävligt lågt att folk bara åker med för att det är gratis! Om man har ett äkta supporterhjärta ska allt inte behöva vara gratis för att man ska åka med, så enkelt är det.

Dom som idag åker med kubanerna då vi i alla fall fyller en buss är i snittåldern 15 - 25, vill säga yngre generationen som även är klackkärnan mer eller mindre. Har själv turen att vara 19 år och ha ett fast jobb, men flera vänner inom Kubanerna är arbetslösa men är ändå dom som åker på flest bortamatcher av alla.

Vart finns alla som har en fast arbetsinkomst som inte åker med då? Jo dom anser att det inte är värt att offra en semesterdag för att se ÖSK spela. Själv anpassar jag min semester efter ÖSK's matcher delvis för att jag är med i Örebro tifo samt att om det är nån resa som är lämplig så åker jag på den, för jag tycker det är värt det.

Sen när kubanerna anordnar resor så är det alltid samma personer (till 90%) som fyller första bussen, sedan kommer övriga som dras med för att det är andra som åker.. Gefle 2007 och Peking 2008 är goda exempel på detta..

Sen är örebroare jävligt snåla i överlag, det är ju ingen hemlighet tyvärr.. När kubanerna var till norge och såg Fredrikstad så var bussen sponsrad genom ÖSK, men kubanerna kunde ändå få en slant för det, det är i så fall ett bättre förslag att kubanerna sätter ett eget pris på resan och gynnar läktarkulturen på hemmaplan också.

Det handlar om hur pass mycket man älskar klubben.
Trogna supportrar = betalar för att se ÖSK spela
Spontansupportrar = Följer med i medvind

EDIT:
Vissa stavfel och tillägg
Örebro C. Waddle
2009-03-07 07:57
Läste i NA att hockeyn hade sju bussar till Enköping idag. Bra jobbat för ett "korplag".

Skämt åsido min poäng är att det även framgick att det kostade inte en krona för de som åker med utan sponsorer finansierade resan. Det kanske skulle kunna vara ett sätt för sportklubben att öka intresset stödet på bortamatcherna. Med ett starkt bortastöd kan vi nog räkna in ett antal "bonus" poäng under säsongen samt att det skapar godwill kring ÖSK som ett intressantare lag.

Många supportrar är ju kategorin yngre och kanske har svårt att ha råd att betala en resa samt inträde på bortamtacherna. OBS jag tycker Kubanerna gör ett strålande jobb med bortaarrangemangen.
Örebro Marcus A.
2009-03-07 07:39
Fotbolldirekt har koll:
"Storförlust mot AIK 0-3 följdes upp med en komfortabel vinst mot Djurgården 3-1"

Visserligen bara träningsmatcher och inte så viktigt men nog tycker man att de borde kunna få 1 rätt av 2 åtminstone?

Skall försöka gissa en startelva av den uttagna truppen. Vad tror forum-experterna om:

Westman (hans tur nu)
Almebäck - Berra - Wikström - Wowoah
Kihlberg
Gerzic - Johansson
Bassombeng - Olsen - Näfver

Wirtanen, Sessay och Bedoya verkar ju inte ges så stort förtroende på försäsongen. Men jag hade gärna sett, åtminstone, den sistnämnde från start i dag. Undrar hur Sixten och Rickard resonerar.

Tre sajter verkar direktrapportera i dag; Everysport, Hammarbys officiella och NA.
Örebro Volyes
2009-03-07 02:09
Var det så lite? Men i alla fall. Skoog känns ändå som en liten profil som drog in en hel del bra pengar till ÖSK. Med tanke på vad som hände några år senare så kanske vi inte hade orkat ta oss tillbaka
Örebro Walter Gigena
2009-03-07 01:29
Volyes är du allvarlig? Han spelade 1,5 säsonger (knappt 30 matcher) för oss.
Örebro Volyes
2009-03-07 00:20
Borde vara självklart att skriva en avskedsartikel om Niklas Skoog. Så mycket som han har gjort för ÖSK.
Örebro Sekt. E
2009-03-06 23:41
I morgon knäcker vi bajen.
Örebro psoari
2009-03-06 22:30
Haha, så rolig rubriksättning. Först en bild på en vild 6-10 med rubriken "ÖSK-tränaren vill se mer aggressivitet", och under den: Wowoah "Jag slog honom aldrig". Det kanske är fredag, men jag tyckte att det såg roligt ut. ;-)
Örebro BabyKladde
2009-03-06 21:40
någon som vill se ÖSK på cypern? ^^ (länken)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-06 21:23
Jag vill passa på att tacka Niklas Skoog för sina fina insatser i den svartvita tröjan nu när han slutar.
Örebro Chipset
2009-03-06 21:03
Ang. sidan skulle jag hellre se en bild på en aktiv Bergmark och Nordahl. Det skulle känns mest rättvist. Fast det klart, Bergmark har ju varit aktiv i ÖSK i många roller...
Örebro Chipset
2009-03-06 21:01
Det känns vemodigt att Skoog lägger av. Skall vi verkligen låta MFF beslagta hela Skoog? Kanske också vi ska skriva avskedsartikel? ;-)

Bra jobbat med sidan förresten. Oerhört snygg!

Örebro Aspen
2009-03-06 20:35
Hammarbys startelva mot Örebro SK
35. Kristoffer "Poppen" Björklund
2. David Johansson
4. Christian Traoré
13. Igor Armas
5. Emil Johansson
23. Maic Sema
14. Mikkel Jensen
6. Louay “Lolo” Chanko
26. Simon Helg
15. Nathan Paulse
10. Charlie Davies
Avbytare
24. Erland Hellström
Sebastian Strojwas (HTFF)
Fadi Malke (HTFF)
Tigho Vasic
Valentino Pidré (HTFF)
Hoppas Bedoya får starta och möta sin kompis Charlie Davies. Då får vi se på tändning.
Örebro Thompy
2009-03-06 20:19
går matchen på nätet i morgon stream??
Annons: