/fotboll/osk/forum/6156.aspx/fotboll/osk/forum/6156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny
2009-03-10 20:56
Länken till GT.
Number 14
2009-03-10 20:48
Olsén19//
Vart står det att Porokara är tillbaka?
Örebro Olsén19
2009-03-10 20:47
Saywee
jaha så hur blir det?
Ska den nybyggda arenan heta "Gamla Ullevi" eller "Nya Gamla Ullevi"

vore det inte bättre om dde döptes om till Ullevi 1 och Ullevi 2 ?
Örebro Olsén19
2009-03-10 20:44
snacka om off topic- bara en grej som jag kom o tänka på där vid ditt inlägg som blev nummer 160160
Örebro Olsén19
2009-03-10 20:43
16/1-1960 (160160) - Det svenska flygplanet Draken överskrider dubbla ljudhastigheten...

därför jag minns datumet...
Örebro Olsén19
2009-03-10 20:40
inlägg 160160 Saywee ;)
AIK Saywee
2009-03-10 20:39
Men rubriken i dagens sport-GT är egentligen ...
"NYA ARENAN UNDERKÄND"
"Förbundets chockbesked, så här kan vi inte ha det"

Detta har Saywee räknat ut för länge sedan (faktiskt!) ... inte ett dugg förvånande, dessa Diöttebörjare, de är väl för lustiga ;-)
AIK Saywee
2009-03-10 20:34
Gamla Ullevi, nya Ullevi, Ullevi hit och dit ...
... ur dagens "sport-GT"

Språkproffessorn Sture Allén begär 45 000:- i arvode, "Helt okej", för att kommit på att Gamla Ullevi skall heta Gamla Ullevi som nybyggd arena :-))))))
AIK Saywee
2009-03-10 20:13
Shelton//
Trevlig läsning ... men se upp för årets ÖSK, vi är bättre än vanligt!
Örebro Olsén19
2009-03-10 20:10
Vad skönt att Porokara är tillbaka!
Den där konstiga känslan i magen är borta, väldigt skönt. Jag anser att Poro är lagets viktigaste spelare (förutom Kung Alvbåge).
Örebro Wuzac
2009-03-10 20:04
:I Göra Wowoah mer van på vänsterplatsen? Han spelade varenda allsvensk match där förra säsongen. Han spelade faktiskt mest minuter av alla i hela ÖSK. Han har därefter spelat varenda träningsmatch där, utom en, för att han var sjuk. Jag tror nog han blivit "van".

II: Det snöar i helvetet före Sixten petar Porokara till förmån för Nävfer. Troligen gäller det samma för Nordback. Finnarna sitter säkert.

III: Håller med om att Berra måste få mycket mer matchtid innan "domen" faller. Fast i mina ögon konkurrerar inte Berra med Almebäck utan med Wikström och Oskar. Den profil Iron-Mike besitter är han ensam om bland mittbackarna. Ingen av de andra har den snabbheten i djupled som många ggr kan vara guld värd när offsidefällan klickar. Han är dessutom tuff och stark i 50-50 duellerna. Det ger honom en unik position i konkurrensen. Men det är klart, skulle Almebäck oväntat faljera spelmässigt så spelar de säker hellre Berra/Oskar än en dålig spelmässig men snabb back. Men det finns inga tecken på det ännu. En månad före start pekar allt på Almebäck/Wikström. Det är nog bara skador som stoppar det.

Helsingborg Shelton
2009-03-10 20:00
Vi presenterar ÖSK på bloggen! Mycket nöje!
AIK Saywee
2009-03-10 19:46
Tippar de som tippar, att ÖSK blir 14 eller 16, så undrar jag vad det är för himla fjanttippning.

Vi hamnade väl på övre halvan i förra årets Allsvenska efter en mycket trög start. I år har vi ett mycket bra lag, faktiskt bättre än förra årets, redan från start.

MEN, jag gillar långa näsor - hehe!
Örebro Pras Y
2009-03-10 19:30
Tycker inte vi ska vara tidiga med att fastställa mittbacksparet till den allsvenska premiären.
Berra har varit småskadad och inte kommit i riktig matchform heller. Kanske kan vi i så fall räkna med att Näfver petar Roni, 3 mål från Näfver på matcherna han spelat är ett jävligt bra resultat. Men njaa.
Dock verkar det som att det ultimata mittsbackparet finns i Berra och Almebäck. En snabb, en stark på huvudet.

Sedan tror jag Sixten och Co har väldigt stort förtroende för Samuel. Varför Seasy inte fått så mycket speltid kanske kan förklaras av att Sixten vill göra Wowoah mer van på vänsterplatsen. Alla vet att Samuel inte var den allra positionssäkra spelaren förra året så det kanske är det.

Örebro rirobban
2009-03-10 19:20
Kalmar kommer att ta 4:e platsen.
Djurgården kommer att ta 14:e platsen
ÖSK kommer att få 16:e (och sista) platsen...

Men alla förstår väl att det inte går att tippa på det här sättet. De sista lagen blir ju automatiskt insatta på de placeringarna som är kvar.

Tror inte att någon av de som ska tippa ÖSK och Djurgården nästa vecka tror att de ska komma så lågt...
Örebro BabyKladde
2009-03-10 19:18
´Saywee..
..sa inte att dom tippar rätt, sa bara att enligt deras tippning. :)
Örebro Storm_90
2009-03-10 19:18
Ämne: efter att ha sett se....
Är vi DIF och KFF som inte är tippade än...
AIK Saywee
2009-03-10 19:06
BabyKladde, tippare tippar oftast fel, finns inget alternativ (4,14,16) som stämmer in på 2009 års ÖSK, vi blir bättre än fyra och tipparna får riktigt långa näsor!
Örebro BabyKladde
2009-03-10 19:02
efter att ha sett senaste FanTV-avsnittet där dom gissar tabellen inför säsongen.. är det dessa platser kvar: 4:a, 14:e & 16:e i nästa avsnitt.. har j#vligt svårt att tro att dom tippar oss i botten.. :D
AIK Saywee
2009-03-10 18:33
Detta med bortaresor är ju lite speciellt.

Resan till en bortaarena samt förväntningarna, gemenskapen, raststoppen, då vi visar att vi finns är helt underbart, alltid!

Resan hem efter det att domaren blåst av matchen, kan vara svår, MEN - den kan likaväl vara helt otroligt underbar!

Summa summarum, resan bort är 100% stämning och resan hem är fifty/fifty :-)

Vi är svartvita fans överallt!
AIK Saywee
2009-03-10 18:04
DaSa//
Du har nog fått ett PM
AIK Saywee
2009-03-10 18:01
Chipset//
Så kan det nog vara ... subventionering och marknadsföring.

- Vilka kan subventionera, ÖSK, Behrn, NA, andra?

- Marknadsföringen och "barometrar" kan väl Svartvitt, Kubanerna, ÖSK´s officiella och NA (?) stå för?

- ytterligare faktorer som kan generera en stor stödjande bortaklack?

FORZA KUBANER!!!
Örebro Chipset
2009-03-10 17:44
Saywee// "Gävleracet" får man nog igång genom att subventionera en resa som marknadsförs genom svartvitt. Förutsättningarna borde finnas för ett stort bortafölje. Det är väl egentligen bara Stockholm stadium som fotbollsarena som är en minusfaktor. Eller? Jag kommer troligen åka bil men dyker det upp en resa kanske jag ångrar mig och tar den.
Örebro DaSa
2009-03-10 17:32
Jag trodde att Wovven skulle bli avstängd hela vårsäsongen eftersom han spelar i ÖSK, så en match avstängning får vi vara nöjda med:)

Skall bli intressant om Sixten flyttar ut en mittback eller om Hassan äntligen får chansen när Wovven är borta.

Ang. morgondagensmatch så kan det väl bli så att vi kommer för första gången denna försäsong starkaste laget!? Räknar Wiken och Almebäck som mittbackspar när jag skriver starkaste elvan, resten av positionerna är självklara.
AIK Saywee
2009-03-10 17:07
15 anmälda och några snedåkare till den Allsvenska premiären för ÖSK 2009 på Stockholms stadion????

Hoppas att det blir fler efterhand och som Emra "svarade" nu knyter vi näven, jag funderar själv på att helt ändra mitt västkustjobb och bidra till att vi blir 16 i bussen ;-) Eller åker snett med några svartvita?

Hur får man igång "Gävleracet", hur många var det på den premiärbortamatchen och varför?

Vi ville kanske visa Lagrell att vi fanns och finns och är fans?
Örebro Olsén19
2009-03-10 16:38
Ämne: Inget att säga om Wo....
det är väl bara att vänja sig va ? =(
Örebro Olsén19
2009-03-10 16:37
Ämne: Hej
Någon som vet h....
exakt vet jag inte, men runt 15 ungefär... tyvärr är det inte mer just nu...
Jag vet att det blir många snedåkare dock (jag själv)
Örebro Joerny
2009-03-10 14:41
Hur har det gått med Yunus passönsökning i Zürich?
Örebro Joerny
2009-03-10 14:38
Inget att säga om Wowoahs utvisning. Men det är lite märkligt att Ekong som startade alltsammans klarar sig helt undan bestraffning!?
Örebro Wuzac
2009-03-10 14:10
Förhoppningsvis får väl Hassan chansen då. Men bara kanske..
Annons: