/fotboll/osk/forum/6151.aspx/fotboll/osk/forum/6151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-03-17 18:27
//M!ke

Har själv astma. Lite tyg framför munnen hjälper inte mot kylan annat än möjligen psykiskt. Medicin har en helt annan effekt.
Örebro Olsén19
2009-03-17 18:18
hittade själv tillslut =)
Örebro Olsén19
2009-03-17 18:07
Kan någon länka till rätt FanTV ?

Där de tippar ÖSK 3a
Örebro M!ke
2009-03-17 17:29
En liten fundering:
Först, Almebäck är grym o kan säkert också bli hur grym som helst..! Men, vet att han har haft problem med luftrören (det var luftrören va?) och har sett nu på träningsmatcherna att han spelar med typ en polo tröja alltid uppdragen för munnen... Så jag tänkte har han fortfarande problem? Eller är det kanske bara gammal vana, eller försiktigshetsåtgärd för det är kallt..?
Någon som vet..?
Örebro Disasterpiece
2009-03-17 17:22
"Signa Boström, Almebäck och Anttonen nu!"
Örebro Djäflun
2009-03-17 16:52
malge//
Vilken kanal/program?

Hittade svaret själv. FanTV...
Örebro malge
2009-03-17 16:30
vet inte om det kommit på tal, men missa för guds skull inte fan tv ikväll, läste just detta på infon om kvällens program.
"Anders Fredriksson sticker ut hakan och tippar Örebro 3:a i Allsvenskan 2009 - han får mothugg av en trio i panelen."
Fan nu blev man nervös igen:)
Wivallius
2009-03-17 15:50
Trist helt utan ÖSK:are i de olika landslagen men oväntat var det ju inte.

Wivallius
2009-03-17 15:46

Inför VM-kvalet mot Portugal har Alvbåge inte blivit uttagen!!!

AIK Saywee
2009-03-17 15:37
Apropå namnbyte så har Häckens David Marek bytt till efternamnet Frölund. Tänk er om han hade hetat Västra i förnamn?
Wivallius
2009-03-17 15:29
Inför hösten U21-kval har en yngre trupp tagits ut där följande uttagna har mest örebroanknytning:

Oscar Jansson, Jimmy Durmaz (Tuoma; bytt namn), Kevin Walker.

Örebro Joerny
2009-03-17 15:28
Oscar Jansson uttagen i det "nya" u21-landslaget. Skoj o spännande!
Wivallius
2009-03-17 15:25
Pierre Bengtsson det närmaste Örebro i det nyuttagna U21-landslaget (äldre).

Örebro lollo_homeboy
2009-03-17 15:11
om han nu fått problem med ljumskarna på konstgräset så är väl det mest troliga att han lånas ut till Bkf då Kif tränar på konstgräs varje dag.. Dessutom så tror jag mer på bkf än Kif. Många Ösk ansikten nu i Bkf så varför inte skriva sammarbete med dem. ex Axel kjäll,Gutsvasson,peter olsson, klingberg,Kristofer Jonsson,Herish Kuhi, fedja ifall om han skriver på kontrakt. det är 5 spelare som kommer med stor sannolikhet ingå i start elvan..
Örebro Mittåt
2009-03-17 15:10
Om det är konstgräset som ställer till det för Moses (vilket jag iofs har svårt att tro), så kan man ju stryka Karlslund.

Om man funderar över hur det ser ut på backsidan hos Örebros två div 1-klubbar så talar det också för Forward. De verkar anse att de behöver fler backar. Bland annat har de provspelat med Pontus Brunzell och nu senast Fedja som ytterbackar. Fast Fedja höll till på högerkanten.

Dessutom har nog Forward det besvärligt på mittbackssidan. I den senaste matchen spelade man första halvlek med Johannes Gustafsson (Frövi/Rynninge) och Peter Olsson på den positionen. När sedan Fedja fick en smäll, så gick Peter ut på högerbacken och Niklas Gustafsson drogs tillbaka som mittback. Så gör man inte om man har gott om mittbackar. Johan Svensson är väl skadad och vad Axrl Kjäll håller hus vet jag inte. Han har inte varit med i de två Forwardsmatcher jag sett i år.

Så det mesta lutar väl åt att det blir Forward för Moses del.
Wivallius
2009-03-17 15:08
Livesändning av presskonferensen för uttagning av VM-kvallaget m m, se länken!

Wivallius
2009-03-17 15:00
Moses nära ny klubb (se länken). Forward eller Karlslund? Jag hoppas på KIF.

Wivallius
2009-03-17 14:17
ÖSK flög ned till Cypern på samma trånga plan som Bajen och Brommapöjkera (se länken) och har däremed redan landat.

Örebro Sekt. E
2009-03-17 14:06
Vet inte om alla håller med, men jag skulle tycka det var kul med en premiärbarometer, där antalet som tänkte resa till stadion anges här på sidan.
Örebro Roswall
2009-03-17 12:43
(LÄNKTIPS)

Den här har säkert redan varit upplagd här, men annars kul att Sixten sticker ut näsan!

Örebro Marcus A.
2009-03-17 12:02
Landslagsuttagningen gör alltså att Roni missar vårt genrep mot Åtvid. Synd, men hoppas att han får en del speltid i Wales.
Wivallius
2009-03-17 12:02
//Mittåt

Moses var inte med på "förevisningen" av truppen på slottet förra veckan heller. Det var väl han och Robbo som inte var där. En vink om utlåning/försäljning?

Näfver var däremot med på slottet och med till Cypern. Kan man därav dra slutsatsen att han blir kvar under våren?

Vidare saxat ur NA:

"Tre veckor före den allsvenska premiären har mittfältaren Mattias Lindström skrivit kontrakt med Gais. Det uppgav klubbens informatör Tony Balogh på tisdagen.

Mattias Lindström har gjort tre A-landskamper och 13 U21-landskamper, och nu väntas han ta över den position där Levon Pachajyan spelat.

Gais nyförvärv är född i Skåne och debuterade i allsvenskan 1997 då Helsingborg slog Ljungskile med 7-0 och Mattias gjorde ett av målen.

Han gjorde 119 matcher i HIF, och tog bland annat SM-guld med klubben.

Därefter flyttade han till Ålborg i Danmark och därifrån till österrikiska Wacker Innsbruck. Senast har han spelat i Mattersburg i Österrike."

Därmed har väl GAIS intresse för Nordin svalnat, får man hoppas!
Örebro Mittåt
2009-03-17 11:41
Fem spelare blev kvar i Örebro då truppen drog iväg till det årliga träningslägret. Robert Walker har redan flyttat till Åtvidaberg, så han kan räknas bort på en gång. Yunus Ismail saknar både pass och nationalitet och kan inte lämna Sverige. Gustaf Lundholm och Michael har båda varit skadade och har en skola att tänka på - förmodligen anledningen till att de inte är med.

Dessutom så ingår inte Moses Reed i den lägertrupp som ÖSK lagt ut på sin hemsida. Antingen är det ett förbiseende från artikelförfattarens sida eller så är det ytterligare en indikation på att Moses dagar i truppen är på upphällningen. Rekryteringen av en vänsterback (Hassan Sesay) var det första tecknet på att Moses nog inte blir kvar.

På sätt och vis är det ändå märkligt att han lämnas kvar. Kristoffer Näfver vill ju inte fortsätta i ÖSK, men han åker med till Cypern. Men det kan ju vara så att det redan finns en intressent på Moses tjänster och att övergången kan komma vilken dag som helst. Annars borde han ha fått åka med, tycker jag.
Örebro Mittåt
2009-03-17 11:30
Wivallius// Just därför.
Wivallius
2009-03-17 11:28
Ämne: Wivallius// Det är n....
//Mittåt

Han har ju redan representerat dem och det blev ju inget vidare.

Sen tycker jag det är bra med lite längre artiklar av den här typen så man får lite mer kött på benen. Visserligen har ju det han säger framgått tidigare om man summerar olika intervjuer som gjorts och bloggar som skrivits men jag tycker ändå Sportstory fyller en funktion i sin nisch med långa reportage. (Min åsikt!)
Örebro Mittåt
2009-03-17 11:21
Wivallius// Det är nog med Alvbåge som det är med Wikström och med Kihlberg.

Är man uppvuxen i en stad och har rötterna där, så har man inte gjort klart sin karriär som fotbollsspelare innan man representerat hemortens främsta lag.
Wivallius
2009-03-17 11:14
//Mittåt

Undrar om han säger att han skulle vilja spela i Blåvitt för att han förväntas säga det eller om han menar det.

Annars är det kul att Sportstory tycker han är allsvenskans bästa målis. Söt unge förresten!
Örebro Mittåt
2009-03-17 10:33
Lång (understatement) intervju med Alvbåge.
Örebro Mittåt
2009-03-17 09:53
Trelleborg känns som ett lag för den övre halvan i år. Prahl har förstärkt truppen och bör dessutom ha hunnit få in mer av sitt tänk i lagets sätt att agera.

Inte mig emot - till skillnad mot en del andra uppskattar jag ett lag med knappa resurser som förstår att utnyttja dem maximalt. Kanske för att deras situation påminner en hel del om hur det brukar se ut för ÖSK till och ifrån.
Örebro Wuzac
2009-03-17 09:45
Gefle & BP är mitt tips för botten. Trelleborg inte så starkt som folk tror (tror jag alltså ;)).

Men egentligen borde tips av placeringar delas in i två halvor Tips hur tabell ser ut till sommaren och sedan till säsongsslutet. Ett lag kan ju genom nyförvärv under sommarfönstret helt ändra förutsättningarna. Se bara ÖSK i fjol somras. Och sådant är ju jättesvårt att veta när man skall till att tippa. Man kan anta kanske att vissa lag, såsom BP, har begränsade resurser att förstärka även i sommar.
Annons: