/fotboll/osk/forum/6150.aspx/fotboll/osk/forum/6150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-03-11 20:40
Nyss hemkommen från matchen, förutom förfrysta tår och inbrott i bilen (jag som trodde alla klåpare var på Valhalla och kollade på sitt ängagäng:)) så har jag inte mycket rapportera. Känner mig lite besviken att vi inte kan prestera bättre fotboll än vi har många ordinarie spelare borta. Det trevliga kortpassningsspelet från i våras/somras var ersatt med långbollar från backlinjen. Jag trodde vi skulle ta nästa steg denna säsongen och spela ännu bättre passningspel.

Men om man skall komma med ngt positivt så tyckte jag Wirtanen var bra som högerback (kanske inte skulle ha sågat honom innan jag sett honom live:)). Sen så fick ju Emra göra sitt första mål för säsongen.

Weggen - Helt okey, inte mycket att göra på målet.
Wirtanen - Tyckte han såg bra ut, speciellt offensivt.
Wiken - Inte populär i Gbg längre:)
Almebäck - Tycker han är lite "osmidig" i närkamperna, går lite fult och kommer dra på sig många frisparkar om han inte lugnar ner sig lite.
Wovven - övertänd idag, annars är han som vanligt trygg med bollen

Kihlen - bäst på plan som vanligt, han är så kylig och intelligent.
Nobbe - får godkänd, smällde på i ngr närkamper.
Nordin - helt osynlig första 35 min, sen var han bra. Vet inte om Axéns taktik var ta bort Nordin, om inte så måste vi försöka få uppspelen via honom istället för att slå långbollar.

Astvald - Första gången jag såg honom live, han har potential men kanske inte var så jättebra idag.
Emra - Fick mycket lite bollar att jobba med, tycker att han skall försöka möta bollen mera istället för att springa i djupet hela tiden och hoppas på att backen skall missa.
Näfver - Får godkänd.

Känns som vi lyfte när vi bytte in Olsen, Bedoya och Per samt bytte taktik till 4-4-2. Bedoya gjorde ingen höjdare match, men han fick ju spela på kanten vilket jag inte tror passar honom så bra. Olsen är ju grym, men det vet man ju redan:)
Örebro Marcus A.
2009-03-11 20:37
Kronblom//
2005 efter tvångsdegraderingen. ÖSK vann allt i stort sett och gjorde massor av mål. Sen blev det ju inte en så superlyckad säsong. :)
Örebro go_osk
2009-03-11 20:36
På lördag så skulle jag vilja se följande lag från start:

RoPo, KiOl, ErBa
PeJo, NoGe, AlBe
HaSe, BeZe, MiAl, PaAn
JoAl

Dags att den framgångsrika trion från i fjol får chansen på topp. I alla fall i en halvlek. När det gäller mittfältet så har rotationen varit ganska stor. Jag tror hur som helst att det är ett perfekt tillfälle att ge Nordin och Bedoya en ärlig chans tillsammans mot ett lag som BP där ÖSK garanterat kommer att föra spelet. Vem som blir den tredje mittfältaren kvittar, men det känns som att det är Per Johansson tur att starta den här gången, samtidigt som det kan vara bra att vila Kihlberg.

I backlinjen så får Sesay chansen i Wowoahs frånvaro. I mittlåset så är det dags att testa Berra och Almebäck tillsammans för första gången i år. Wikström har spelat mycket i år och kan gott börja på bänken. Anttonen är given till höger förutsatt att han är frisk. Alvbåge är ohotad förstemålvakt och bör således stå, gör han det inte så tappar vi många procent.
Örebro Kronblom
2009-03-11 20:36
Är faktiskt inte så orolig,var mer oroligt förra året när man förlorade mot nykomlingarna Norrköping och sundsvall,förresten när gjorde ÖSK en bra försäsong sist?
Örebro Wuzac
2009-03-11 20:25
Ämne: Glöm inte att ÖSK he....
Det som oroar mig mest är tre saker. Att den hårda belastnigen på vissa spelare till slut leder till förslitningskador. När AS drar igång sen blir det 2-3 matcher i veckan. Då gäller det att ha frächa spelare. Å andra sidan har också skadebekymmren hos den främsta trion gett mer speltid åt spelare som Erik, Marcus, Tommy och Emra. Något som de kanske inte fått annars.

Att det ständigt verkar vara någon skada/sjukdom på Basse.

Att Alven ska bli skadad. Då ser det krisit ut. Tycker dock inte man skall ge sig in på någon bedömning för Rosen idag. Det var första gången för pöjken. Ham kommer med tiden.
Örebro Sekt. E
2009-03-11 20:19
Wivallius// Tror nog att både Hassan och Berra klarar av att lira några matcher på försäsongen. Annars borde vi inte värvat dem i första läget. Tror nog också att Bedoya lär sig spelsystemet något snabbare om han får testa det i praktiken. Träningsmatcher på försäsongen borde väl handla om att se till att truppen är så väl förberedd som det går. Givetvis med en avsmalning av startspelare allteftersom.

Eftersom Sixten inte principiellt verkar ha problem med att låta marginalspelare starta matcher på försäsongen tycker jag det är märkligt att vissa positioner tenderar att vara heliga kor.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-11 20:17
Erki//
Ja glömde visst Anttonen:P
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-11 20:15
Jag tycker att Sixten ska spela ihop en start 11:a snart! Men han väntar nog till Cypernlägret.
Örebro Erki
2009-03-11 20:14
ÖSK KRILLE// Glöm inte Anttonen.
Örebro Rojas
2009-03-11 20:14
Ämne: Jag börjar bli lite ....
Jo men samtidigt är det en lagsport, de tre hade inte ändrat resultatet till 1-4 direkt. Vi får la se när allsvenskan startar
Wivallius
2009-03-11 20:09
Dublett!
Wivallius
2009-03-11 20:09
Hassan är helt enkelt tillräckligt bra, Bedoya inte tillräckligt insatt i spelsystemet eller sin roll. Berra tydligen inte tillräckligt bra!
Örebro Sekt. E
2009-03-11 20:05
En seger på lördag känns hyfsat efterlängtad. Tror på det och tror att vi kommer att piska gais i båda matcherna mot dem när det gäller allsvenska poäng. Vi är ett bättre lag, med bättre tränare.

Lite fundersam kring att Nordin, Wiken och Nobbe får så stor belastning i träningsmatcherna. Varför inte Bedoya, Berra och Erik istället mellan varven. Och varför får inte Hassan chansen?
Örebro Marcus A.
2009-03-11 20:04
Låt Alvbåge stå resten nu. Han lär ju knappast bli sliten.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-11 20:03
Jag börjar bli lite orolig men samtidigt tror jag att ÖSK blir mycket bättre med Alven, Basse och Porokara på planen. Alven är bättre på styra backlinjen! Sedan verkar offensiven vara hyfsad.
Örebro Grixx
2009-03-11 20:02
Intressant om några tycker att nyckelspelare slits och att andra vill ha A-elvan på plan.

Andremålvakten och tredje på plan idag...och några riktiga hjältar saknades.

Som jag sagt tidigare...tror att de här resultaten är klockrena innan träningslägret och alla är på tårna inför AS-starten....men någon vinst till är helt ok.
Wivallius
2009-03-11 20:00
15-22 i Ystad
Örebro Miroslav kuba
2009-03-11 20:00
Känns helt okej trots förlust.Spelmässigt värkar vi ha varit bättre.Viktigare att vi tar segrarna i serien sen.Det som oroar lite är att vi släpper in lite för mycket mål.Men Alvbåge har ju inte stått så många utav matcherna på försäsongen så det kanske ordnar sig.
Örebro Rojas
2009-03-11 19:56
Nu får väl ändå sixten ta och börja agera, okey det e träningsmatcher men resultaten e ju f*n usla
Örebro Wuzac
2009-03-11 19:54
Glöm inte att ÖSK hela tiden matchar mot starkt motstånd. Andra lag har fler segrar men har också spelat mot lag som..Trollhättan..Typ.

Sixten sliter också hårt på vissa spelare i alla dessa träningsmacter (T ex Wikström, Wowoa, Almebäck, Nordin,Nordback) och har inte offensivt kunnat haft "ordinarie" lag en enda gång,

ÖSK verkar ju ändå ha matchen i sitt grepp fram till dess att Wandersson gör sin individuella prestation.

Wivallius
2009-03-11 19:53
Nej, Nordin vill de ha.... men han gjorde dem väl inte mer intressearde idag.
Wivallius
2009-03-11 19:52
GAIS go home. Vi vill vara i fred och analysera här!
Örebro Grixx
2009-03-11 19:52
...och vad jag hört så har Gais int värvat färdigt.
Örebro Olsén19
2009-03-11 19:51
jaha, då kommer det komma sjukt många GAISare hit och ska håna och harva, kan man inte stänga av dem tillsvidare?
jag tänker inte gå in och håna och hota på deras sida, det klarar jag mig utan.
Örebro Grixx
2009-03-11 19:50
Wanderson skull kunna bli ett riktigt stort uttropstecken i år om han inte blir såld omgående under sommaren.
Örebro Aspen
Hoppas på en rapport från någon s/v supporter på plats
Örebro Erki
Men när ska dom börja spela in Berra ordenligt?
Almebäck och Berra är framtidens mittbackspar i ÖSK :)
Örebro Marcus A.
2009-03-11 19:49
På tal om intelligensnivå, hota motståndarspelare med stryk. Bara i Gbg gott folk, bara i Gbg.
GAIS William Shakespeare
2009-03-11 19:48
MAGNUS WIKSTRÖM visar sig från sin bästa sida;)
Örebro Grixx
2009-03-11 19:48
Disasterpiece// Barnsligt att önska att spelare blir ordentligt skadade
Annons: