/fotboll/osk/forum/6146.aspx/fotboll/osk/forum/6146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-03-14 20:59
Är det bara jag som inte ser på slagpåsefestivalen?
Örebro Mittåt
2009-03-14 20:41
Vi har haft en bra dag för diverse tränare att uttala sig om sina respektive lags prestationer.

Jag börjar med BPs Kim Bergstrand, som av allt att döma hade en påfrestande eftermiddag på bänken: ''Det sämsta jag upplevt'' var Bergstrands omdöme om förortslagets första halvlek.

Ett snabbt skutt över kanalen där forumfavoriterna Liverpool drog ner plösen ordentligt över ett av de två lagen från Manchester. Vilket inte verkar ha gjort Sir Alex speciellt nedstämd. Han var nöjd med vad hans lag presterade: It is a hard one to take because I felt we were the better team sade han till pressen efter matchen. Givetvis hjälpte tabellsituationen till för att hålla Fergusons humör uppe. De leder fortfarande med fyra poäng och har en match till godo.

Gefles tränare Per Olsson var också relativt nöjd med sin dag. Visserligen torskade hans lag mot Hammarby, vilket dock inte verkar att ha gjort något djupare intryck: "Hammarby skapade inte mycket". Nej, det gjorde man kanske inte, men Gefle verkar inte ha skapat något alls.

Även Djurgårdens Zoran Lukic gläder sig över det lilla. Efter att Djurgården spelat 1-1 mot finska (obs finska) Inter, så tycker Zoran att det var: "Bästa match vi spelat". Fast det är klart. Ambitionsnivån kanske inte är så hög i Djurgården det här året.
Wivallius
2009-03-14 20:39
Märkligt att FotbollDirekt hade en rent BP-vinklad artikel. Det är ju ett lika dåligt skitgäng som Ljungskile
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-14 20:36
''Det sämsta jag upplevt'' Kim Bergstrand var inte glad efter matchen idag!
Malmö FF Chicko
2009-03-14 20:32
Tyckte Örebro lirade bra idag. Skönt faktiskt, spelet börjar sitta. Blir till att jobba mycket med fasta situationer nu på cypern och fram tills AS börjar? Hursomhelst spelade Örebro bra, och visade att vi är klasser bättre än BP.

Dagens plus:
Tommy Wirtanen - Spelade hela matchen från start, som högerback. En del fina pass fick han till, täckte BPspelarna hyfsat bra och var snabb. Fick beröm av Kihlen, vilket inte var något annat än rätt! Fortsätt såhär så är han ett bra alternativ till Antonnen, speciellt om Jocke Gren är skadad..

Michael Almebäck - Knappast något oväntat att han är bland de bästa spelarna på planen. Mycket säker, stabil och vårdat spel. Markerar bra och är snabb. Otroligt lyckad värvning. Behåll!!!

Eric Bassombeng - Allas våre favoritlirare börjar få formen. Skojade friskt med både den ene och den andre BP backen idag. Flertal tunnlar. Ser snabb och bra ut. Måste jobba på att passa iväg bollen tidigare, han håller den aldelles för länge. Annars bara plus!

Alejandro Bedoya - Så fort han fick hoppa in blev det bättre fart på örebros anfallsspel. Snabb, säker, farlig. Hade ett avslut mot mål, som han kanske skulle gjort bättre av, men annars bara bra.

Nytt klipp på FANTV.SE
2009-03-14 20:25
Almebäck hyllar försvarsspelet: "John har knappt något att göra"
Wivallius
2009-03-14 20:25
'Pool - Rags 4-1

YNWA
Wivallius
2009-03-14 20:24
Man kan inte tro at almebäck är 20 bast, när man ser honom :-D
Wivallius
2009-03-14 20:17
Okej, var för kategorsik. Klart Jocke HAR chansen. Borde sägs: "Just nu gör Tommy riktigt bra ifrån sig på vänsterbacken så Jocke får nog SVÅRT att bli andreman på den positionen"

Jämför Pelle Blohms inlägg i NA i morse att ÖSK KAN bli fyra i Allsvenskan etc. Allt KAN hända etc.
Örebro Grixx
2009-03-14 20:17
Visst vill man se lite mer explosivitet hos Emra men samtidigt så hade spelet stagnerat innan han kom in och inte var det många bollar han fick.

Det fanns ett flertal tillfällen under matchen där djupledsbollarna bara var att servera men inga slogs synd synd.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-03-14 20:05
Tommy Wirtanen efter 2-0-segern: "Bra för självförtroendet"
AIK Saywee
2009-03-14 20:03
Ämne: Favorit i repris:
....
Mittåt, ja detta är faktiskt rolig läsning på något sätt ;-) Doktorn är i alla fall självsäker.
Örebro Grixx
2009-03-14 19:56
Var Kubanerna på läktaren. De fem smågrabbarna från BP var de som hördes. De drog även den om att "Ni har sämre klack än hammarby". Kunde dock höra "ska ni gå hem nu" när grabbarna fick flytta på sig när de slängt in för många pappersrullar....men mer var det inte. Semester eller bakfylla?

Kul att se Berra på plan han är helskön...även om han strulade till lite lätt en gång. Helskön bollkänsla oftast och snygga långpass.

Undrar hur Nordin känner sig i foten/ankeln efter nedsparkningen det blödde en hel del.

Basse är så bra även om han inte är klockren så är han ALLTID livsfarlig med sitt sätt att ta sig förbi motståndare och så jäkla mycket spring i benen.
AIK Saywee
2009-03-14 19:52
Härligt ÖSK-Karl, har du scoutat nå´t svartvitt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-14 19:45
Saywee//

Nu är jag tillbaks, passade på att ta semester innan allvaret drar igång :))
Örebro Mittåt
2009-03-14 19:45
Problemet med högerbacksplatsen sett ur Joakim Grens synvinkel är nog, att Tommy fått en bra möjlighet att etablera sig som andravalet på den positionen. Dessutom kan han användas på fler positioner längs högerkanten, vilket gör att han nog är ett bättre val att ha på bänken.
Örebro zxcv
2009-03-14 19:44
Att man kan ha så olika syn:-)
Jag tyckte Per var en av de bättre idag. Punkt:-D
AIK Saywee
2009-03-14 19:41
Ämne: Bra med många som de....
Aspen, jag är helt överens med dig och har skrivit detta tidigare, dvs att jag får en bättre bild av verkligheten när jag summerar inläggen på forumet, även om de kan skilja sig åt ;-)

... alltså jämfört med vad någon enstaka, ev styrd person eller två tycker på NA.
Örebro Mittåt
2009-03-14 19:39
Favorit i repris:

- Jag är less på att spela i bottenlag. Örebro har haft problem att göra mål och jag förstår varför dom vill ha mig, men jag är inte så förtjust i att vara indragen i en nedflyttningsstrid.
AIK Saywee
2009-03-14 19:36
Ämne: //zxcv, Aspen (Saywe....
Wivallius//
Jag har inga som helst åsikter om Per J i dagens match ... eftersom jag inte såg den. Tyckte det var så underligt med två så olika synpunkter på samma "prestation"

Men jag har sett målen på "officiella", flera gånger - härligt!
Örebro BabyKladde
2009-03-14 19:30
Gren har absolut chansen, han har redan allsvensk erfarenhet om man får uttrycka det så. om han får vara skadefri o i bra form skulle han klara sig lika bra som O Johansson gjorde mot göteborg i augusti där Oscar gjorde väldigt bra ifrån sig för att vara debut.
Örebro Aspen
2009-03-14 19:27
Wivallius//Gren har definitivt chansen (tycker jag).
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-14 19:26
Enligt min kompis var Per bättre än wovven brukar va på vänsterbacken!

Ha en skön kväll alla ÖSk fans så ses vi på krogen ikväll:)

Örebro Aspen
2009-03-14 19:26
Bra med många som delger sina intryck. Det finns inte två som tycker lika. Därför är forumet bättre än tidningarna som i regel har bara en version även om det är flera utsända. Uddling och Carlsson kan inte leverera två versioner av en match.
Wivallius
2009-03-14 19:24
//zxcv, Aspen (Saywee, ÖSK fans)

Håller inte med er om Per. Tyckte inte han var mer än godkänd på vänsterbacken. Behöver betydligt bättre bollkontroll för att hota Vovven. Han passar bättre på mitten.

Däremot var Wirtanen riktigt bra på högerbacken och kom ofta upp. Han är första reserv där till Anttonen. Gren har ingen chans mot honom i konkurrensen
Örebro Aspen
2009-03-14 19:21
Saywee//Doktor Jäkel och Mr Hyde?
Jag tycker Per var duktig. Tuff, bestämd, släppte ingen förbi sig.
Örebro ÖSK Fans
2009-03-14 19:18
tror inte vi var på samma match=) Men tycker att en allsvensk fotbollspelare ska kunna slå en 5 meters pass till rätt adress...tyckte ni andra som såg matchen idag att han gjorde det?
AIK Saywee
2009-03-14 19:13
ÖSK Fans
"per j kan tamefan inte slå en passning rätt..."

zxcv
"Per J - Även han i princip felfri. Mycket stabil"

Såg ni samma match? Är det dagens match mot BP som gäller för bedömningen av PJ eller är det olika PJ som bedömts?
Örebro zxcv
2009-03-14 19:05
Plus för:
Almebäck - Bäst på plan. Felfri

Per J - Även han i princip felfri. Mycket stabil.
Se upp Wowoah!

Bassombeng - Ständigt farlig.

Kihlberg - En äkta fältherre

Olsen - Lika bra på huvudet som vanligt

Bedoya - Piggt inhopp! Hoppas på mer speltid för honom

Edit: kom på att Wirtanen skötte sig bra också
Örebro Aspen
2009-03-14 18:59
Mitt minus på Emra var främst baserat på han brist på energi och kämpartag. Får hoppas att han lider av ökad träningsdos.
För övrigt var Sixten ute vid sidlinjen och hetsade Emra med "win the ball".
Annons: