/fotboll/osk/forum/6145.aspx/fotboll/osk/forum/6145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-03-15 20:57
Örebro Aspen
2009-03-15 20:57
Porokara tröga start berodde på att han fick hålla till på högerkanten då Sixten satsade med Näfver till vänster (ingen är felfri).

Sälj Näfver nu han går ända gratis när kontraktet är slut. Och då har även Frempong trötnat på att vänta. Komihåg att Frempong var bäst på plan i matchen innan han blev skadad.
Örebro Mittåt
2009-03-15 20:30
Porokara hade två mål och sju assists förra året efter en lite trög start.
Örebro DaSa
2009-03-15 20:12
Roni gjorde ju bara 1 mål på en hel säsong, känns inte som han ärn nyckelspelare. Kan hålla med om att Alven, är viktig men efter ha sett GAIS matchen så såg man hur viktig Kihlen är. Han kan verkligen dominera en match...
Örebro BabyKladde
2009-03-15 20:05
Ämne: Tycker de viktigaste....
vad är hockey i jämförelse med fotboll? :D
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-15 19:39
Tycker de viktigaste just nu är o stötta Örebro Hc, skäms på er som inte va där! kom till berhn nästa hemma match o heja fram killarna till allsvenskan!
Örebro SyreAtom
2009-03-15 18:19
Wivallius//

Bra att vi är fler som anser detta.

Förläng med Sixten NU!!

(inte kvart i tolv)
Örebro Disasterpiece
2009-03-15 17:43
Ämne: ÖSK viktigaste spela....
Ingen Porokara?

Min top 5 ser ut såhär:
1 - Alvbåge, utan honom brukar det gå åt skogen.
2 - Roni Porokara, är överallt hela tiden och brukar vara inblandad i det mesta.
3 - Kim Olsen, der bomber.
4 - Kihlen, själva motorn i mittfältet.
5 - Magnus Wikström, som en stor mur i försvaret som dessutom är en bra målskytt på fasta situationer.
Wivallius
2009-03-15 16:59
Om man vill ha sittplats på Stockholms stadion, vilken sektion bör man välja/sitter flest ÖSK:are på?

För dem som undrar tänker jag ta med min 9-åring och har ingen lust att stå i klacken av den anledningen.
Wivallius
2009-03-15 16:39
Upprop:

Signa Boström och Almebäck nu!!!
Wivallius
2009-03-15 16:38
Kul att se att FotbollDirekt anser att Anttonen är ett aktad, respekterat och stort namn. Så mycket en liten landslagsplats kan göra!
AIK Saywee
2009-03-15 16:33
Kunde KFF vinna guld förra året, borde förra årets sjua kunna komma minst fyra detta år!!!

FORZA SIXTENS SVARTVITA LAG!
Örebro DaSa
2009-03-15 16:31
ÖSK viktigaste spelare 2009:
1 - Kilhlen, behövs ingen kommentar
2 - Olsen, utan O inga mål
3 - Alven, utan A ingen trygghet i backlinjen
4 - Nordin, utan N ingen offensiv
5 - Almebäck eller Wiken
Örebro rirobban
2009-03-15 16:07
Härligt med tränare som vågar sticka ut hakan (även om ÖSK faktiskt har ett så pass bra lag för att komma topp-4).

Tidigare har tränarna alltid talat om att ta en mittenplacering eller komma så högt som möjligt. Men sixten ger till och med en placering och ger förhoppningar om en plats i toppen.

Gillar nya "sexiga" ÖSK:):):)
Örebro bleke
2009-03-15 15:50
vet inte om det är alla år i närke, men själv är allt från 6:e plats och uppåt nåt som får mig nöjd och tillfreds. Men jag tror mig aldrig ha varit med om en en liknande självsäker attityd hos spelare och ledare.

Och snart drar det igång
AIK Saywee
2009-03-15 15:38
Ämne: sixten på fotbolldir....
bleke//
Trevlig och optimistisk läsning, jag har trott på topp 3, men topp 4 duger och blir det bättre redan i år så blir jag mycket glad!!!!

FORZA SIXTEN!
Örebro bleke
2009-03-15 15:22
sixten på fotbolldirekt.se
AIK Saywee
2009-03-15 14:57
Först verkade ju Wandersson bli jätteskadad när Wikström körde in i honom, men det blev ju inte så farligt ändå, han verkar ju vara på G ...
AIK Saywee
2009-03-15 14:53
Ur dagens GT ...

"GAIS-brassen körde på parkerad bil - men misstänks inte för något brott"

osv, osv ...

"Tolken hade sagt till honom att det bara är en parkeringsskada, sätt en lapp i vindrutan så fixar det sig ..."

Polisen säger ...
"Det ser ut som om de kört in i 70 kilometer i timmen i den här bilen, den är jätteskadad"

Än en gång - så olika man kan uppfatta samma händelse, men å andra sidan, är ju inte allt som står i media sant ...
AIK Saywee
2009-03-15 14:34
Ämne: Johannes Avenbrand s....
Jag tolkar detta som att, sett till ÖSK´s trupp i år, och tidigare skavanker som stoppat vissa spelare, så var det nog bästa startelvan hittills, vilket inte hört till "sedvanligheterna"!
AIK Saywee
2009-03-15 13:58
Ja, där satt den, tvåsiffrigt :-)
Örebro Mittåt
2009-03-15 12:10
Brejka// Det är sådana som du och dina lagkompisar som är fotbollens hjältar. Det är ni som bygger den grund som sedan elitfotbollen vilar på.
AIK Saywee
2009-03-15 11:49
Brejka, helt rätt, fotboll skall spelas på gräs, konstgräs eller naturgräs beror mest på klimatet!

Grus är/var mestadels ett träningsalternativ (dock inte Malta-Sverige för många år sedan).

Sand, eller snarare sandstrand kan vara ett bra träningsalternativ, tänker på alla dessa brassar som börjar i unga år på Copacabana eller några andra brasilianska stränder, alternativt duttar boll dagarna i ända på någon asfalterad återvändsgränd.
Örebro Aspen
2009-03-15 11:49
Jag tror Emra behöver en mentor som lotsar i fotbollslivet.
Agenten han har är inget att hoppas på, han är bara ute efter pengar. Se bara på de andra spelarna från Örebro han har i sitt stall.
Kortsiktigt är det Sixen vi kan hoppas på. Emra behöver mer killer instinkt, det räcker inte med bolltalang för dagens forward.
Skillnaden mot Kim är slående.
AIK Saywee
2009-03-15 11:40
OK, Mittåt, så kan det vara, fast lite märkligt när han får chansen en dryg halvtimme.

Igår var det finsk julafton, jag hoppas på finsk långfredag mot knallarna när Ingvar och Ingvor har namnsdag.

Spöket lever!
Örebro Brejka
2009-03-15 11:35
Mittåt! Imponerande att du har lyckats klicka in på våran lilla hemsida och sedan även klickat fram mitt Gästboksinlägg som fick funka som ett litet referat från matchen. Om man kunde ha samma träningsförutsättningar som hjältarna på plasten så skulle fotboll vara en ännu trevligare sport att utöva. Då jag starkt misstänker att den individen som kommit på att man ska spela fotboll på grus är en stor Fotbollshatare. Vi ses på Stå i sommar gott folk!
/
trasig skridskoskena!
Örebro Mittåt
2009-03-15 11:02
Saywee// Det beror mest av allt på att det egentligen inte finns så mycket att skriva om Emras insats i går. Orörlig, otymplig och oengagerad skulle kunna tjäna som en bra sammanfattning.
AIK Saywee
2009-03-15 10:59
Wusac//
Ja det läste jag ... och några inlägg till som inte höjde honom till skyarna ...

... det är lite bekymrande, eftersom jag verkligen tror på Emra som just inhoppare.

Men man kan ju ha en dålig dag då och då, men helst inte under match.
Örebro Wuzac
2009-03-15 10:48
Emra såg seg ut faktist. Skrev det tidigare.
AIK Saywee
2009-03-15 10:46
Det är ovanligt lite skrivet om Emra´s insatser i gårdagens match, som nästan dominerade inläggen efter GAIS-matchen. Vet inte vad detta beror på? Han var ju trots allt inne i över 30 minuter. Jag blir orolig med tanke på Kim´s eventuella skada?! Endast några få forumskribenter har orkat/vågat med att bedöma Emra ... hur var han?

Jag misstänker att några tänker skriva att han inte fick några bollar och att han måste få tid på sig, men det är inte det jag är ute efter, jag undrar bara vad han presterade.

Snart är det allsvensk premiär, hur är det med Kim?
Annons: