/fotboll/osk/forum/6144.aspx/fotboll/osk/forum/6144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-19 13:39
Det skulle vara intressant att se Nordback alternativt Per J i den defensiva rollen med Nordin och Bedoya framför sig.
Örebro Mittåt
2009-03-19 12:54
Chipset// Enligt den senaste informationen (ÖSKs hemsida) är det inte så farligt med Kihlen. Han tror själv, att han kan spela i morgon. Vilket han kanske inte borde göra med tanke på omständigheterna.

Intressant det här med flera olika rapportkällor som succesivt uppdaterar om läget.
Örebro Aspen
2009-03-19 12:52
Väldigt bra rapportering på officiella !!!
Örebro Chipset
2009-03-19 12:40
Fottsätter skadorna så revideras nog ÖSK-tipsen rejält. Kilen blir särskilt svårt att klara sig utan.
Örebro Mittåt
2009-03-19 10:37
Det stod en del i pressen om biljettförsäljningen för några dagar sedan, efter det att TT gjort en undersökning.

ÖSK hade då (stod det) sålt ca. 1900 privatabonnemang. Förra årets såldes det 2100 och målet för i år är att hamna någonstans mellan 2000 och 2500. För företagskunderna på Norra lär siffran ligga i samma storleksordning.

Nu är det här ju inte en så kritisk fråga för ÖSK längre - målet är mer eller mindre nått utan några större anstränngingar. I princip har man sålt alla bra platser och så mycket mer finns nog inte att sälja. Dessutom vill man säkert ha en del sittplatser kvar, som kan användas till lösbiljettsförsäljning.

Helt klart är dock att man fortfarande jobbar på årsabonnemangssidan. Lösbiljetterna har inte släppts än. De kommer att ha en förödande effekt för årskorten. En plats såld för en match innebär ju i princip att den platsen inte kan användas för abonnemangsändamål under hela året.

Fast jag har en känsla av att man kommer att jobba mer flexibelt i år jämfört med förra året. Kanske dyker det upp abonnemang för tiden efter EM-uppehållet till exempel. I och med att man själv kontrollerar bokningssystemet öppnar sig möjligheten för nya mer aggressiva biljettförsäljningsmetoder. Fast det gäller ju att få med sig Örebrokompaniet också.
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-19 10:23
Way to go Ale! Någon som har kontakt med bloggarna där nere? Om han nu springer och tar en massa kort vore det ju kul att några lades upp.

I samband med Antonnensskada så framstår väl Wirtanen allt mer och mer som ett bra nyförvärv så här långt.
Örebro Evigt ÖSK
2009-03-19 10:16
Hur ser årskortsförsäljningen ut?
Örebro Örebro-SK
2009-03-19 10:09
Lite oroväckande angående Antonnens skada. Hoppas det blir bättre snart, han skulle behöva spela minst två matcher innan premiären.
Örebro Danskpilsner
2009-03-19 08:39
Jag måste också berömma Bedoyas härliga dags-beskrivning. Hur ska du kontra Nordin?
Örebro Mittåt
2009-03-19 08:18
Bedoya har - trots att han ser så ung och oförstörd ut - redan hunnit med att avlägga en juristexamen (har jag för mig att det var). Visserligen bara på college-nivå, men ändå. Det är därför inte så konstigt att hans blogginlägg är både väldisponerat och välskrivet.
Örebro Roswall
2009-03-19 07:54
Bedoya rocks my morning. Fint skrivet!
Örebro Grixx
2009-03-19 06:42
Gurra2001// I går skrev du att ÖSK kommer 7 eller 8.

Idag kommer de 6:a

I slutet av veckan är du säkert uppe i 3-4 plats ;-)
Örebro Gurra2001
2009-03-19 00:11
Ämne: Ämne: Aleq// ....
Även jag tippar ÖSK på plats 6.
Number 14
2009-03-18 23:53
Bra skrivet av Bedoya i bloggen.
Örebro gendish
2009-03-18 23:19
Sanna mina ord kamrater, vi kommer vinna allsvenskan i år. Kom ihåg att jag skrev det! :)
Örebro rirobban
2009-03-18 23:15
Ämne: Aleq// Tippning hand....
Alltså det är just den synen på tippning som du har som folk måste få bort. Om ÖSK ska bli en vinnarklubb så måste även supportrarna tro på dem och våga tippa dem högt. Sixten har gått ut och sagt att han tror på en 4:e plats, och det är absolut inte omöjligt om det rätta flytet infinner sig. Ja vi såg i höstas, och trots endast 4 mål under de första 11 matcherna så slutade ÖSK tillslut 7:a i Allsvenskan 2008.

ÖSK har flera profiler och nyckelspelare. Andra lag kanske har en eller två nyckelspelare, men vi har massor. Det gör att truppen inte är beroende av en spelare (även om Alvbåge är svår att ersätta).

Är det något år man kan tippa ÖSK högt så är det verkligen detta år. Man har inte haft så här bra lag sen 1994 (då man slutade 2:a, hade guldet i handen med en kvart kvar av sista matchen).

Men men, jag säger som så att det viktigaste är att förbättra sin position för varje år och håller därför nere förväntningarna en aning. Tror ÖSK slutar 6:a detta år... men hoppas självklart på bättre:)
Örebro Disasterpiece
2009-03-18 23:14
Ämne: Uppdatering på blogg....
Fan vad långt dom har kommit! Nyss var det ju en stor krater..
Örebro Erki
2009-03-18 23:10
Uppdatering på bloggen med nya bilder på Östra läktaren!

Såg att jag hade fått konkurrens av officiella men jag tänker inte vika ner mig ;)
Örebro Mittåt
2009-03-18 23:06
Fast Almebäck borde kunna ta en plats i det lag som skall börja kvalspela i höst. I år finns det nämligen två U21-lag. Ett som skall spela slutspel och där spelarna är max 23 och ett som skall börja kvala och där spelarna är max 21. Almebäck hör till det senare gänget.
Örebro rirobban
2009-03-18 23:02
Ämne: Angående Michael Alm....
Bengtsson och Bjärsmyr är nog ganska säkra som mittbackar till sommarens u21-slutspel. De gjorde en stabil insats mot Mexico och är kanske framtidens mittlås i A-landslaget.
Örebro Wuzac
2009-03-18 22:28
Ja skit också. Jag missar matchen mot AIK 5-juli :o(. Reser iväg samma morgon. Jag som längtar till att få se ÖSK äntligen skall täppa till truten på råttorna.
Örebro Mittåt
2009-03-18 22:19
0REBR0// Jag har för mig att de bara är preliminära. Det var rätt struligt då spelschemat skulle fastställas och min minnesbild är att det bara är matcherna före EM-uppehållet som är spikade.

Tillägg: Ja mitt minne stämmer nog. Hos tomtarna ligger alla matcherna i omgångarna efter på samma speldag. Så skall det inte bli. Detta är bara en markering av vilka matcher, som skall spelas en viss omgång.
Örebro 0REBR0
2009-03-18 22:14
Är matchdagarna för matcherna som spelas efter u21-EM definitiva? ÖSK spelar isf nio söndagar i rad med start 5e juli...
Örebro Mittåt
2009-03-18 21:42
För några dagar sedan tog tomteförbundet ut ett U21 yngre landslag. Det är alltså spelare som inte är aktuella för årets mästerskap, men väl för nästa. Själva mästerskapen har ju 23 år som åldersgräns.

I U21 yngre dominerar spelare födda 1988 - 1990. Mike är född 1988 (blir alltså 21 i år) och han borde ha en bra chans att ta en plats i det laget om han får speltid med ÖSK (och gör bra ifrån sig).
Örebro BabyKladde
2009-03-18 21:27
emra tahirovic är väl den mest aktuelle för U21..
..resten som ÖSK KRILLE nämner hör ju till U19 dom flesta. svårt att tro att U19-spelare tar steget till U21 EM då vi har så pass många inom sverige som är U21 aktuella.
Örebro Wuzac
2009-03-18 21:23
Angående Michael Almebäck. Det är svårt att tro att han bara är 20 år ganmmal. Och då avser jag inte bara utseendet. Han har ju visat upp en spel också i ÖSK som om han inte gjort annat än spelat i Allsvenskan. Nästan iaf. Vissa vill kanske påpeka vissa brister han emellanåt visat i träningsmatcherna men utifrån att han bara är 20 år gammal tycker jag att han är väldigt bra.

Jag vet inte riktigt vilka innerbackar som aspirerar på en U-21 plats. Rasmus Bengtsson? Är han under 21? I sådana fall är väl han gjuten misstänker jag.
Örebro Mittåt
2009-03-18 20:54
Det verkar gå lite trögt med spelarbloggarna. Både här och hos NA. Kanske inte så underligt. Spelarna har ett rätt hårt program. Mycket träning, återhämtning och äta. Dessutom finns det ofta någon kvällsaktivitet inplanerad. Antingen officiell eller inofficiell. Det blir nog inte så mycket tid över eller ork kvar för att sätta sig ner för att försöka sammanfatta dagen i bokstavsform.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-18 20:52
Vilka av de här spelare tror ni kan komma med i U21 EM truppen?

Michael Almebäck
Oskar Johansson
Per Johansson
Erik Nilsson
James Frempong
Kristoffer Näfver
Marcus Astvald
Emra Tahirovic
Örebro Gurra2001
2009-03-18 20:52
Aleq// Tippning handlar väl inte om mod. Det handlar om att tippa rätt. Människor försöker förklara sin verklighet så som det passar dom. Alla supporters har alltid hittat förklaringar till för varför just deras lag kommer bli ett topplag. Vilken människa lever inte i sin bubbla? Experter och spelbolag tippar ÖSK runt 8-10. Därför kan vi anse att 6-8 är rimligt också. De som tippar plats 3 eller bättre är således orimliga. Det finns massiva fakta och faktorer att ha i sin kalkyl. Du tar en sak av många saker i din kalkyl. Du är selektiv. Jag kan ta upp massor med saker men tar upp ett fåtal då utrymmet för detta är begränsat.

Det har gått hundratals dagar sedan det du pratar om. Massor av saker har ändrats sedan dess. Lag med samma trupp, tränare osv kan skifta väldigt mycket på ett par dagar. Vi brukar kalla det form. Nu har det ändrats trupper, tränare och t.o.m. andra lag är med detta år. Det kommer garanterat ske förändringar under sommaren. Detta är till nackdel för ÖSK eftersom de har mindre plånbok än många klubbar. Det finns fler lag än 2 som är mindre beroende av nyckelspelare än ÖSK. Således är vi mer känsliga än flertalet andra lag om en nyckelspelare som Kim eller Alvbåge skulle bli skadad. Folk (engelsmän, stockholmare, alla föräldrar osv osv) tror att just de är bättre eller har större potential än andra. Det finns ett glapp mellan vad England har presterat och vad engelsmännen tror om sitt lag. Detsamma gäller 08-lagen och föräldrar som missbedömer hur duktiga sina barn är. Generellt tror människor att de är smartare än medel, snyggare än medel osv osv.

Självklart kommer fans då tippa sina lag som i genomsnitt bättre än vad lagen kommer placera sig. Men var medveten om att du har en övertro på ditt lag just därför att det är DITT lag.
Örebro Mittåt
2009-03-18 20:50
Sekt. E// Bassombeng går nog före i nio matcher av tio. Det finns dock ett frågetecken hans tillgänglighet. Men är han frisk spelar han.
Annons: