/fotboll/osk/forum/6142.aspx/fotboll/osk/forum/6142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-03-14 20:25
'Pool - Rags 4-1

YNWA
Wivallius
2009-03-14 20:24
Man kan inte tro at almebäck är 20 bast, när man ser honom :-D
Wivallius
2009-03-14 20:17
Okej, var för kategorsik. Klart Jocke HAR chansen. Borde sägs: "Just nu gör Tommy riktigt bra ifrån sig på vänsterbacken så Jocke får nog SVÅRT att bli andreman på den positionen"

Jämför Pelle Blohms inlägg i NA i morse att ÖSK KAN bli fyra i Allsvenskan etc. Allt KAN hända etc.
Örebro Grixx
2009-03-14 20:17
Visst vill man se lite mer explosivitet hos Emra men samtidigt så hade spelet stagnerat innan han kom in och inte var det många bollar han fick.

Det fanns ett flertal tillfällen under matchen där djupledsbollarna bara var att servera men inga slogs synd synd.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-03-14 20:05
Tommy Wirtanen efter 2-0-segern: "Bra för självförtroendet"
AIK Saywee
2009-03-14 20:03
Ämne: Favorit i repris:
....
Mittåt, ja detta är faktiskt rolig läsning på något sätt ;-) Doktorn är i alla fall självsäker.
Örebro Grixx
2009-03-14 19:56
Var Kubanerna på läktaren. De fem smågrabbarna från BP var de som hördes. De drog även den om att "Ni har sämre klack än hammarby". Kunde dock höra "ska ni gå hem nu" när grabbarna fick flytta på sig när de slängt in för många pappersrullar....men mer var det inte. Semester eller bakfylla?

Kul att se Berra på plan han är helskön...även om han strulade till lite lätt en gång. Helskön bollkänsla oftast och snygga långpass.

Undrar hur Nordin känner sig i foten/ankeln efter nedsparkningen det blödde en hel del.

Basse är så bra även om han inte är klockren så är han ALLTID livsfarlig med sitt sätt att ta sig förbi motståndare och så jäkla mycket spring i benen.
AIK Saywee
2009-03-14 19:52
Härligt ÖSK-Karl, har du scoutat nå´t svartvitt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-14 19:45
Saywee//

Nu är jag tillbaks, passade på att ta semester innan allvaret drar igång :))
Örebro Mittåt
2009-03-14 19:45
Problemet med högerbacksplatsen sett ur Joakim Grens synvinkel är nog, att Tommy fått en bra möjlighet att etablera sig som andravalet på den positionen. Dessutom kan han användas på fler positioner längs högerkanten, vilket gör att han nog är ett bättre val att ha på bänken.
Örebro zxcv
2009-03-14 19:44
Att man kan ha så olika syn:-)
Jag tyckte Per var en av de bättre idag. Punkt:-D
AIK Saywee
2009-03-14 19:41
Ämne: Bra med många som de....
Aspen, jag är helt överens med dig och har skrivit detta tidigare, dvs att jag får en bättre bild av verkligheten när jag summerar inläggen på forumet, även om de kan skilja sig åt ;-)

... alltså jämfört med vad någon enstaka, ev styrd person eller två tycker på NA.
Örebro Mittåt
2009-03-14 19:39
Favorit i repris:

- Jag är less på att spela i bottenlag. Örebro har haft problem att göra mål och jag förstår varför dom vill ha mig, men jag är inte så förtjust i att vara indragen i en nedflyttningsstrid.
AIK Saywee
2009-03-14 19:36
Ämne: //zxcv, Aspen (Saywe....
Wivallius//
Jag har inga som helst åsikter om Per J i dagens match ... eftersom jag inte såg den. Tyckte det var så underligt med två så olika synpunkter på samma "prestation"

Men jag har sett målen på "officiella", flera gånger - härligt!
Örebro BabyKladde
2009-03-14 19:30
Gren har absolut chansen, han har redan allsvensk erfarenhet om man får uttrycka det så. om han får vara skadefri o i bra form skulle han klara sig lika bra som O Johansson gjorde mot göteborg i augusti där Oscar gjorde väldigt bra ifrån sig för att vara debut.
Örebro Aspen
2009-03-14 19:27
Wivallius//Gren har definitivt chansen (tycker jag).
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-14 19:26
Enligt min kompis var Per bättre än wovven brukar va på vänsterbacken!

Ha en skön kväll alla ÖSk fans så ses vi på krogen ikväll:)

Örebro Aspen
2009-03-14 19:26
Bra med många som delger sina intryck. Det finns inte två som tycker lika. Därför är forumet bättre än tidningarna som i regel har bara en version även om det är flera utsända. Uddling och Carlsson kan inte leverera två versioner av en match.
Wivallius
2009-03-14 19:24
//zxcv, Aspen (Saywee, ÖSK fans)

Håller inte med er om Per. Tyckte inte han var mer än godkänd på vänsterbacken. Behöver betydligt bättre bollkontroll för att hota Vovven. Han passar bättre på mitten.

Däremot var Wirtanen riktigt bra på högerbacken och kom ofta upp. Han är första reserv där till Anttonen. Gren har ingen chans mot honom i konkurrensen
Örebro Aspen
2009-03-14 19:21
Saywee//Doktor Jäkel och Mr Hyde?
Jag tycker Per var duktig. Tuff, bestämd, släppte ingen förbi sig.
Örebro ÖSK Fans
2009-03-14 19:18
tror inte vi var på samma match=) Men tycker att en allsvensk fotbollspelare ska kunna slå en 5 meters pass till rätt adress...tyckte ni andra som såg matchen idag att han gjorde det?
AIK Saywee
2009-03-14 19:13
ÖSK Fans
"per j kan tamefan inte slå en passning rätt..."

zxcv
"Per J - Även han i princip felfri. Mycket stabil"

Såg ni samma match? Är det dagens match mot BP som gäller för bedömningen av PJ eller är det olika PJ som bedömts?
Örebro zxcv
2009-03-14 19:05
Plus för:
Almebäck - Bäst på plan. Felfri

Per J - Även han i princip felfri. Mycket stabil.
Se upp Wowoah!

Bassombeng - Ständigt farlig.

Kihlberg - En äkta fältherre

Olsen - Lika bra på huvudet som vanligt

Bedoya - Piggt inhopp! Hoppas på mer speltid för honom

Edit: kom på att Wirtanen skötte sig bra också
Örebro Aspen
2009-03-14 18:59
Mitt minus på Emra var främst baserat på han brist på energi och kämpartag. Får hoppas att han lider av ökad träningsdos.
För övrigt var Sixten ute vid sidlinjen och hetsade Emra med "win the ball".
AIK Saywee
2009-03-14 18:45
Va, hade inte Emra någon form idag?

Jag får olika uppgifter om honom, Aspen´s minus och Babykladdes tålamodsliknande inlägg. När kom Emra in och varför, hur agerade han, kroppsspråket på hemmaplan? Jag har hoppats på honom som inhoppare. Många frågetecken från mig som inte såg matchen, men förstått att Kim kan tänkas vara skadad eller tyvärr skadebenägen, vilket inte är någon nyhet precis.

Jättekul med en vinst idag och att Alven höll nollan, Kilen är kunglig, Basse på G, men Kim eller Emra, eller Kim och Emra blir en gåta ...

HELP!
Örebro Erki
2009-03-14 18:40
Kanske lite orättvist att ge Emra dåligt betyg då han spelade när ÖSK var som svagast framåt. Han fick inte särskilt mycket bra bollar att jobba med, men visst kunde arbetsinsatsen varit större. Matchen kändes dock väldigt avslagen i andra, och ÖSK kontrollerade bara tillställningen.
Örebro BabyKladde
2009-03-14 18:33
som vi i kubanerna sa på läktaren idag om Emra:
"Honom ska vi ha!" (taget från alvbåges blogg där han jämförs med matadoren i ferdinand)..

..viljan och motivationen finns hos Emra, gäller och få in formen bara.
Wivallius
2009-03-14 17:32
//Marcus A

Håller med om din analys av Basse. Han måste släppa bollen lite tidigare. Jag tror det kommer med mer matchning. Han är matchotränad nu.
Örebro Sersant
2009-03-14 17:28
Örgryte plockar in Martin Bengtssons kompis från Inter tiden :).
Örebro Aspen
2009-03-14 17:27
Så här ser BP på matchen
Annons: